Vacansoleil stacaravans ervaringen

20-04-2015 20:47 24 berichten
Komende zomer willen man en ik graag op vakantie met onze (dan 10 weken oude) dochter. Eerdere vakanties hebben we gekampeerd met tent in Oostenrijk en Duitsland. Doordat we voor het eerst met baby gaan, en ook door de periode (begin juni) overwegen we om dit jaar een stacaravan te boeken bij Vacansoleil (type Fiji).

Bij de omschrijving staat vermeld dat de inventaris "kan afwijken". Dat schept bij mij enig wantrouwen...

Zijn hier mensen die eerder een dergelijke stacaravan hebben geboekt? Hoe was dat?

Op internet kan ik vrij weinig recensies vinden over deze specifieke stacaravan.
Alle reacties Link kopieren
Wij verbleven vorig jaar in type Waikiki. Kwam niks tegen dat ik niet verwacht had. De grote dingen die ze vermelden zijn er sowieso. Zou eerder denken aan kleine dingen. Dus 3 pannen i.p.v. 4.

Wij waren i.i.g. erg tevreden. Ook over de service op de locatie.
Kan weinig misgaan met zo'n stacaravan. Mijn ervaring is dat eventuele kleine gebreken die je bij aankomst bevindt, heel snel worden opgelost door de campingeigenaar.
Wij hebben regelmatig een stacaravan gehuurd bij vacansoleil, we gaan as week weer naar Frankrijk. Alleen maar goede ervaring, maar in de ene caravan staat bv een magnetron en in de ander weer een koffiezetapparaat. Ook staan niet op iedere camping dezelfde pannen. Zoiets word er mee bedoeld.
En.... zijn ze over t algemeen een beetje schoon?

Ook niet onbelangrijk :-)
Als je een tent gewend bent kan het alleen maar heel erg meevallen. Ik denk dat je 100 keer comfortabeler zit. Echt, maak je geen zorgen. Komt goed. Ik zou wel, als je ruimte hebt, zelf een campingbedje meenemen want zo'n leenbedje vond ik nooit zo fris.
Dat doen we; met wandelwagen en het campingbedje zit de auto al zo ramvol dat er geen tent meer bij kan daarom op zoek naar een wat comfortabeler alternatief, waar we toch savonds lekker buiten kunnen zitten zoals je ook voor je tentje lekker kan kneuteren :-)

Ik wil ook onze eigen hoofdkussens en beddengoed meenemen. Ben daar n beetje vies van
Anders neem je ipv t campingbedje alleen een dikker matrasje mee. Zo'n opvouwbare. Neemt minder ruimte in. Of heb je een Aerosleep? Dan heb je geen extra matras nodig en neemt helemaal weinig ruimte in.

Is het geen optie om je dochter in de reiswieg te laten slapen?
quote:TouchOfPink schreef op 20 april 2015 @ 21:34:

Anders neem je ipv t campingbedje alleen een dikker matrasje mee. Zo'n opvouwbare. Neemt minder ruimte in. Of heb je een Aerosleep? Dan heb je geen extra matras nodig en neemt helemaal weinig ruimte in.

Is het geen optie om je dochter in de reiswieg te laten slapen?Dit idd! Ik had een aerosleep matje die ik dus altijd mee nam. Toch haar eigen geur en niet meteen op een vreemd matrasje, maar geen gesleep met veel spullen. Zo.'n matrasje heeft een vriendin van me, die nam ik altijd mee in de caravan.
Haha bij jou beginpost moest ik denken aan een verhaal van een jaar of 10 terug toen wij met het hele gezin naar een stacaravan van vacansoleil gingen. Ook de Fiji. Op het plaatje stonden twee slaapkamers met in totaal 5 bedden, wat mooi uitkwam aangezien we met zijn 5en waren. Toen we aankwamen bleek het echt iets kleiner te zijn dan we in gedachten hadden. Mijn zus liep naar binnen en zei hè! dit is vast een kast. Dat bleek dus de slaapkamer met de drie bedden te zijn. Haha! Die kamer is zo belachelijk klein. Niet normaal. Het kinderbed wat boven de andere twee bedden hang, mag geen kinderbed genoemd worden, meer een babybed. Het stuk tussen de twee bedden was net genoeg om je been neer te zeggen en wij konden met zijn 5en net aan krap op de hoekbank zitten en de ruimte om het tweepersoonsbed is ook vrij klein. Ook vrijwel geen ruimte om je spullen kwijt te kunnen. Het interieur oogt ook een beetje oubollig. Niet vies of stuk hoor, alleen de stijl, meubels en gordijnen zien er allemaal erg oubollig uit. Toch heb ik daar wel de leukste vakantie ooit meegemaakt. Wij zaten in Frankrijk en waren praktisch altijd buiten. Het jaar erna hebben wij de waikiki gehuurd. Dat was wel een verademing in vergelijking met de Fiji.
Ik heb in Frankrijk in een stacaravan van Vacansoleil gezeten. Ik weet niet meer welk type caravan dat was. Dat was een prima caravan; schoon, ruim en netjes. Er was een eigen toilet, keuken en badkamertje. Ook had ik 2 slaapkamers en een zitgedeelte. Er was niks mis mee. Ik zat toen in het voorseizoen (begin juni) en was heel weinig kwijt. Iets van 200 euro voor een hele week in Zuid-Frankrijk en het was prachtig weer, terwijl in Nederland de regen naar beneden stortte
Advies:

Huur wel iets vierpersoons en denk niet dat baby wel op jullie kamer kan slapen. Vaak is de ruimte beperkt en zo'n baby heeft best nog wat spullen nodig.

toen wij met zoontje van 4 maanden weg gingen was dat extra bed ideaal om verschoonspullen etc standaard op klaar te leggen :P
Dakbox is de uitvinding van de eeuw .. Daar kan veel in en dan kan je zwaardere dingen in achterbak ! Makkelijk de vinden oo marktplaats

Sta caravan van vacan soleil zijn prima . Wij hebben in Frankrijk in zo'n ding gezeten . Prima hoor . Hadden wel eigen dekbedden en kussens mee en eigen scherp mes en snijplank .. Verder zat er alles in en keurig schoon
Ja hoor zijn op zich prima.

Maar inderdaad wel meestal oubollig interieur en niet zo groot. Daarom wil ik ook altijd een 6 pers met 3 slaapkamers, dan heb je net wat meer plek voor je spullen.

Ook nemen wij zelf altijd onze eigen hoofdkussens mee, en een extra koekepan/hapjespan want dat is meestal beperkt. Net als een snijplank en goede messen inderdaad. En neemvoor peuters zelf plastic drinkbekers/borden mee als je dat fijn vindt.
Wij hebben meerdere vakanties een caravan geboekt. Altijd kleinste model, dat is soms de fiji. Overal is de caravan anders. Maar één keer in een echt oudere caravan gezeten, dat was bij Parijs, maar zelfs die was netjes en schoon. Goede ervaringen met de mobile homes dus.

Interieur verschilt soms: ene keer dvd speler, tv, magnetron, andere keer niet. De basis is overal wel ongeveer hetzelfde.

Nog een tip: veel campings van vacansoleil worden ook aangeboden door ecamp, en die waren een paar jaar geleden goedkoper voor exact dezelfde vakantie. Ook een keer geboekt via Holland Internationl (al fresco heet dat geloof ik) en die was ook goedkoper voor dezelfde campings en caravans.

Waar wil je naartoe? Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk?
Planning is Oostenrijk.

Heb ooit in een heel vies huisje gezeten van Sunparks ardennen en ben daardoor lichtelijk getraumatiseerd als het over huisjes (of andere accomodaties) gaat

Tentje is ook niet brandschoon, maar wel "eigen"
Wij hebben 2 jaar geleden een 5 persoons stacaravan gehuurd bij Vacansoleil in Castellane en dat was eens maar nooit meer. Om ruimte te besparen in de auto had ik geen beddengoed ingepakt, maar wilde ik dat ter plekke huren. Vlgs de site van Vacansoleil zelf was dat geen probleem. Eenmaal aangekomen had het ontvangstcomite (shagrokend echtpaar) daar geen boodschap aan. Deze vraag hadden ze nog nooit aan de hand gehad en ze verwezen ons naar de dichtsbijzijnde Intermarche. Toen ik daarbij aangaf het huisje graag te willen laten schoonmaken na ons vertrek, want hé, ik heb vakantie, was dat ook al niet mogelijk. Lekker begin. Na een koude nacht ben ik de volgende ochtend gaan vragen om extra dekens. Dit keer kwam Harrie niet eens overeind uit zijn tuinstoel toen hij mij te woord stond. Extra dekens hadden ze niet. Op mijn vraag of er niet zolang dekens uit een ander huisje geleend konden worden werd geantwoord dat dat niet kon anders moesten ze die dekens na ons vertrek weer helemaal terug gaan brengen en dan wisten ze niet meer uit welk huisje die ook alweer kwamen.....Let wel: 3/4 van de huisjes was onbezet.

Het huisje was bijzonder krap. Mijn man, vrij lang, kon niet eens zittend naar het toilet. Zijn benen kon hij alleen aan de zijkant kwijt en dan kon de deur niet meer dicht. Bovendien had je bij elk toiletbezoek vol zicht op de Vacansoleil huisregels zodat je er elke keer aan herinnerd werd toch vooral onder de bedden te kijken voor vertrek zodat het daar ook brandschoon was.

Verder moesten we al direct bij aankomst melden hoelaat we op de vertrekdag wilden vertrekken ivm de eindinspectie. Op het kwartier af. Hier heb je echt al over nagedacht als je na 2 dagen in de auto gaar op de camping aankomt.

Kortom, wij zijn na een week vertrokken, hebben via internet in de buurt een ander huisje geboekt waar we nog 10 heerlijke dagen hadden. We zijn vertrokken zonder onze vertrektijd door te geven of de borg terug te vragen. Ik denk dat ze het nu nog over ons hebben
Voor je kind kun je ook een Deryan tentje meenemen, daar sliepen onze kinderen altijd prima in en die kun je heel klein opvouwen. Één van onze kinderen heeft er op de camping zelfs buiten in geslapen, omdat het in de tent te warm was. Er zit muggengaas in, dus daar hoef je je dan ook geen zorgen over te maken.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Hoi, Wij hebben ook diverse malen een mobilhome geboekt. De Caravans waren bij ons alle maal netjes en niet ouder dan 5 jaar. Ik heb in alle een magnetron en koffiezet app.Gehad. Veel al ontbrak de tv. Wat hier boven al gezegd wordt is de ruimte op de grote slaapkamer, te klein om een bedje of wandelwagen bak neer te zetten.

Ik zou sowieso gaan voor het slapen in een wandelwagen bak. Aangezien de luchtrooster laag zitten kan het nog wel een koud worden. Of anders dikmatras en de onderkant opstoppen met kussen die daar aanwezig zij.

Wat betreft de opmerking inventaris kan afwijken, dat is een standart zin. En het kan zijn dat je niet 2 maar 1 koekenpan hebt. Moet je je niet te druk over maken, koken op de camping is toch altijd een beetje behelpen. Maar met creativiteit kom je een heel eind En bedenk alles is te koop. Zo waren op een camping er alleen expresso kopje,toen hebben we in de supermarkt een goedkope grote mok gekocht.

En waar wil je nu naar toe?.
Wij vonden dit in Oostenrijk een leuke camping, niet ver van Wenen en van alles in de omgeving te doen:

http://www.vacansoleil.nl ... ping-tulln/VAC/1/2392000/

Over deze camping waren wij een paar jaar geleden wat minder enthousiast:

http://www.vacansoleil.nl ... g-oberland/VAC/1/2396001/

Omgeving is heel mooi, maar camping was niet zo mooi als op de foto's. Grootste probleem voor ons was dat er nauwelijks bomen op het terrein van de mobil homes stonden. Het was in die periode bloedheet en nergens schaduw. Daardoor was het ook in de caravan zelf soms niet te harden. Maar dit is al weer een jaar of zes geleden, dus geen idee hoe het nu is.
Verschilt nogal per camping.

Wel een keer mega schimmel in de kinder slaapkamer gehad van de caravan. Na 3 dagen zeiken een schone gehad, dus verhuizen. Echt leuk keken ze niet naar ons daarna.

En altijd plakkerig en smerig, ik maak alles schoon als ik aankom.
Bedankt voor jullie reacties!

@Miss.Marissie: camping die jullie niet zo vonden was juist die we in gedachten hebben om te boeken... Die andere is wat te ver rijden.

Denk toch dat we ervoor gaan; We gaan in juni dus het zal waarschijnlijk nog geen 30 graden zijn (hoeft ook niet voor ons eerlijk gezegd). Dat gebied zijn we nog niet eerder geweest dus valt voor ons nog wat te ontdekken. We willen vooral gaan wandelen en steden in de buurt bezoeken.
Toen wij de eerste x gingen kamperen met onze oudste zoon van toen 1,5 hebben we ook een stacaravan Fiji gehuurd van vacansoleil, heel ruim (voor 3 pers)netjes .

Wij hebben voor onze zoon toen het eigen camping bedje in de caravan gezet.

Ondertussen zijn we 10 jaar verder en gaan we nu kamperen met eigen caravan en bijzet tentjes voor de kinderen.
O oke, ik had al zo'n vermoeden dat je die camping wel eens op het oog zou kunnen hebben. Wij waren er ook in juni en toen was het er dus wel al erg warm.

Deze caravans zijn wat ouder dan we elders gezien hebben, maar wel schoon en netjes. Ik zou wel een oude handdoek ofzo meenemen, want het toiletraampje zit aan de 'straat' kant van de caravan. Er zit wel van die matplastic voor, maar de overburen krijgen toch het nodige mee van de bezoekjes die jullie aan die ruimte brengen. Met iets voor het raam, voelde ik mij wat meer op mijn gemak (mijn man lacht daarom, die maakt zoiets helemaal niks uit, haha).

De omgeving is er trouwens prachtig, heb de foto's er weer bij gezocht... Leuke stad in de buurt is Innsbruck en en kleiner stadje wat wij leuk vonden is Schwab. Verder zijn wij naar Neuschwanstein in Duitsland geweest (ongeveer een uur rijden volgens mij) en een ander kasteel in dezelfde plaats, dat zijn beslist aanraders. Kristallwelt is heel ehhh, apart is denk ik een goede omschrijving. Wij vonden het wel de moeite waard. Het is een soort kunsttentoonstelling met allemaal Swarovski-kristal (en natuurlijk een enorme winkel waar het je aan alle kanten tegemoet schitterend). We zijn ook nog naar een openluchtmuseum over de prehistorie geweest, niet ver van de camping en wel de moeite waard. Daar vlakbij is ook een mooie waterval waar je naartoe kunt lopen. Onderweg naar deze camping hebben wij nog een stop gemaakt in Salzburg, een heel mooie stad. Maar dat is misschien nog wel een end weg voor een dagtrip.

En wij hebben geen kinderen, dus ik heb geen idee of al deze tips ook praktisch zijn met een wandelwagen. Je hebt er natuurlijk veel hoogteverschillen en daardoor steile paden, trappen, etc. Zag daar veel mensen met zo'n draagzak waarin ze de baby voor zich droegen, misschien iets voor jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven