Hoe dit laten werken zonder gedoe?

23-04-2015 12:27 995 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat maar dames...
Ik ga me niet aan zijn voeten werpen hoor, en ik zal het contact zoveel mogelijk om dochtertje laten draaien. Maar ik garandeer niet dat ik zuiver platonisch met hem kan omgaan. Tenminste... Ik zal niet degene zijn die iets probeert, maar als hij dat wel doet, weet ik niet of ik hem kan/wil stoppen.
quote:VitaNova_13 schreef op 24 april 2015 @ 13:23:

Ik ga me niet aan zijn voeten werpen hoor, en ik zal het contact zoveel mogelijk om dochtertje laten draaien. Maar ik garandeer niet dat ik zuiver platonisch met hem kan omgaan. Tenminste... Ik zal niet degene zijn die iets probeert, maar als hij dat wel doet, weet ik niet of ik hem kan/wil stoppen.

Breng je je dochtertje naar haar vader (hij wil vast nog wel zien) en boek je met de canadees een gezellig hotelletje. Het neukt niet lekker vrij bij je ouders immers?

Bah, wat ben jij een egocentrisch mens!
Dankje, wat een liefde... Ik zeg toch niet dat er geneukt gaat worden? Onder niet-platonisch versta ik ook zoenen, bijvoorbeeld. Niet meteen conclusies trekken.
Tja...je hebt van die mensen die zichzelf graag in de problemen helpen.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:VitaNova_13 schreef op 23 april 2015 @ 16:03:

Heel veel reacties, die ik zal proberen te beantwoorden. Dank jullie wel voor het nemen van de moeite om te lezen en te reageren.

Qua het zwanger raken: ja, ik ben 'vreemdgegaan'. Vriend en ik hadden relatieproblemen, therapie loste niet echt iets op en we stonden eigenlijk op het punt om uitelkaar te gaan. Toen kreeg ik nogal onverwacht ontslag (+ mooie oprotpremie) en had ik het wel gehad. Ik ben een maand in Canada geweest en voila, de rest laat zich raden. Anderhalve maand later, je voelt hem al aankomen, kwam ik erachter dat ik zwanger was. Vriend en ik hadden na mn reis nog weer wat therapie-sessies gehad, maar geen sex, dus ik had wat uit te leggen. (misschien wel belangrijk om te vermelden dat ik bij thuiskomst nog wel contact met mr canada had, als ik meer lef had gehad, had ik de relatie met vriend verbroken en was ik weer teruggegaan. maar dat deed ik niet. )

Wat een typerend zinnetje. Je had dus gewoon gelogen als je dat had gekunt en je vriend voorgehouden dat hij de biologische vader was.

Ik heb eigenlijk geen woorden voor jou, d.w.z. ik heb ze wel, maar ik wil even geen ban.

Jij hebt een relatie met vriend, gaat vreemd met een scharrel, onveilig, wordt daar zwanger van en vertelt je vriend alleen van die scharrel omdat je wel moest. Eigenlijk wou je niet verder met je vriend, maar met je scharrel, maar die wou jou blijkbaar niet. Je vriend erkent je dochter, voedt het op als zijn eigen kind en staat zelfs contact toe van kind met de man met wie jij bent vreemdgegaan. De man die zijn vriendin geneukt heeft. En nu wil je die vent thuis uitnodigen op de verjaardag van je kind om gezellig op de bak te zitten, lekker kletsen, lekker voorstellen aan de hele familie. Wat zeg je dan "Oh hoi schoonmam, dit is Pete,die kerel waarmee ik drie jaar geleden in Canada zo lekker heb liggen ketsen" ? Hoe diep wil jij je vriend beledigen en vernederen? In zijn eigen huis, tegenover vrienden en familie. Heb jij totaal geen respect voor de man die jouw kind opvoedt als het zijne? Voor de echte vader, jouw vriend dus?

Ik vidn het al heel wat dat jouw vriend bij je gebleven is terwijl jij zwanger was van een ander en jouw, nu jullie kind opvoedt als een echte vader. ik vind het een nog grotere zelfopoffering dat hij contact toestaat tussen kind en jouw neukertje, dat zou ik zeker nooit gedaan hebben. Jezelf moedwillig laten vernederen door je vriendin en haar neuker op de verjaardag van je kind zou voor iedere vent honderd stappen te ver moeten zijn.

Hoe kan jouw vriend nog enig respect voor jou hebben?
Maar zijn vrouw weet het dus ook niet?

Jouw dochter moet dus opgroeien in de wetenschap dat ze de schandvlek in zijn familie is dat doodgezwegen moet worden? Lekker is dat.
Everyone has a plan until they get punched in the face
.
quote:swifty schreef op 23 april 2015 @ 18:28:

[...]

\

normaal doen is wel voor het dochtertje het beste, en ja, het komt vaker voor, en het is heel mooi om te zien hoe het anders kan ipv haat en nijd, misschien dat de meesten onder jullie dat gewend zijn als zijnde de norm? 1 op de 10 kids is volgens onderzoek niet van opvoed papa, dus das best veel. (maar of dat bekend is bij kind of opvoedvader weet ik niet, maar goed in het geval van TO is het wel bekend)

Dat is niet waar. Dat is een zwaar achterhaald broodje aap.

Over 400 jaar was het gemiddel zo'n 1 procent. Het is tegenwoordig waarschijnlijk zelfs een stuk minder vanwege anticonceptie en het feit dat verreweg de meeste zwangerschappen gepland/gewild zijn.

http://www.nrcnext.nl/blo ... n-andere-vader-of-moeder/

https://bio.kuleuven.be/e ... %20onechte%20kinderen.pdf
.
quote:mara2 schreef op 23 april 2015 @ 19:06:

[...]

Waarom blijft de biopapa niet in Canada hij heeft daar een nieuw gezin op zich op te richten.

Uurtje overkomen voor zijn dochter heeft lijkt mij voor dochter niet echt waarde.

Ze is twee dus ook niet echt iets om nu perse te doen.

Ik zou de biopapa laten voor wat het is. En eens lekker uit eten gaan met mijn huidige vriend.

Steek tijd in jullie eigen gezinnen. Ipv verder te kijken terwijl dichterbij iets is wat de moeite ook waard is.

Ik denk dat biopapa nog wel een paar keer over biomama heen wil en dat biomama dat ook graag wil. Misschien komt er zelfs wel nog een biokindje van.

Het is toch idioot. Die biopapa heeft een vrouw in Canada die zwanger van hem is, maar die niks weet van zijn biokindje in Nederland. Die denkt zeker dat hij op zakenreis gaat of iets dergelijks. Dit hele bezoek is geen zuivere koffie.
quote:swifty schreef op 23 april 2015 @ 20:01:

ha ik moet wat bijstellen, het is geen 1 op de 10, maar lager, vanwege de vaak voor de hand liggende voorbehoedsmiddelen..

"Wie alle wetenschappelijk onderbouwde onderzoeken bekijkt, komt tot de conclusie dat non-paterniteit niet bij 10 procent, maar gemiddeld bij 2 tot 3 procent van de bevolking voorkomt. Doorgerekend naar Nederland komt dit neer op tussen de 334.000 en 502.000 mensen, in plaats van de 1,6 miljoen die DNA Onbekend de kijker voorhoudt...De stelling ‘Eén op de tien kinderen heeft eigenlijk een andere vader of moeder’ beoordelen wij daarom als onwaar." http://www.nrcnext.nl/blo ... n-andere-vader-of-moeder/Het is nog veel minder. Misschien eens wat beter je in iets verdiepen voordat je boude beweringen neerplempt.

En denk je dat je vriend niet al twee jaar lang merkt hoe jouw gevoel in elkaar steekt?

En dan neem je je vriend kwalijk dat hij regelmatig flipt bij de wetenschap dat jouw lippen nat worden van een ander?

Wel of niet daadwerkelijk neuken in het echt doet daar ook niks aan af hoor. Je vriend mag al twee jaar lang bij jou en je kind rondhangen, maar hij is niet jouw nummer 1. Dat hij daarover regelmatig blijft flippen, is omdat hij jou niet kwijt wil, nog steeds niet, maar jij bent zelf de domoor die al twee jaar lang niets verandert aan de oorzaak van al jullie strubbelingen: dat jouw hoofd overminderd over mr canada blijft denken. Gek zeg, dat hij zich niet 100% aan jouw kind hecht in een situatie waarin jij hem tolereert i.p.v. 100% voor hem kiest.

Zijn gevoel en handelen is logisch, begrijpelijk en betamelijk. Jij bent de valse factor die twee mannen en een kind in een rotsituatie aan elkaar verbindt, en dan klaagt dat het niet gezellig is met zo'n kinderachtige man. Bah, zo vals.
quote:kerol schreef op 24 april 2015 @ 14:02:

[...]

En dan neem je je vriend kwalijk dat hij regelmatig flipt bij de wetenschap dat jouw l;ippen nat worden van een ander?

Ik las 'natte lappen' en dacht, ieeuw, maar 'natte lippen' is eigenlijk net zo erg.
quote:markovic schreef op 24 april 2015 @ 13:47:

[...]

Wat een typerend zinnetje. Je had dus gewoon gelogen als je dat had gekunt en je vriend voorgehouden dat hij de biologische vader was.

Ik heb eigenlijk geen woorden voor jou, d.w.z. ik heb ze wel, maar ik wil even geen ban.

Jij hebt een relatie met vriend, gaat vreemd met een scharrel, onveilig, wordt daar zwanger van en vertelt je vriend alleen van die scharrel omdat je wel moest. Eigenlijk wou je niet verder met je vriend, maar met je scharrel, maar die wou jou blijkbaar niet. Je vriend erkent je dochter, voedt het op als zijn eigen kind en staat zelfs contact toe van kind met de man met wie jij bent vreemdgegaan. De man die zijn vriendin geneukt heeft. En nu wil je die vent thuis uitnodigen op de verjaardag van je kind om gezellig op de bak te zitten, lekker kletsen, lekker voorstellen aan de hele familie. Wat zeg je dan "Oh hoi schoonmam, dit is Pete,die kerel waarmee ik drie jaar geleden in Canada zo lekker heb liggen ketsen"l ? Hoe diep wil jij je vriend beledigen en vernederen? In zijn eigen huis, tegenover vrienden en familie. Heb jij totaal geen respect voor de man die jouw kind opvoedt als het zijne? Voor de echte vader, jouw vriend dus?

Ik vidn het al heel wat dat jouw vriend bij je gebleven is terwijl jij zwanger was van een ander en jouw, nu jullie kind opvoedt als een echte vader. ik vind het een nog grotere zelfopoffering dat hij contact toestaat tussen kind en jouw neukertje, dat zou ik zeker nooit gedaan hebben. Jezelf moedwillig laten vernederen door je vriendin en haar neuker op de verjaardag van je kind zou voor iedere vent honderd stappen te ver moeten zijn.

Hoe kan jouw vriend nog enig respect voor jou hebben?Sorry maar jij schiet enorm door. TO heeft in een relatiepauze waarbij ze een maand naar Canada vertrok, iets gehad met een ander. Ja daar is ze zwanger van geworden. Geen ideale situatie nee, maar wel een gegeven. TO wilde best alleen met haar baby verder, maar vriend wilde op een gegeven moment zelf een rol vervullen in het leven van TO en (op dat moment nog ongeboren) dochter. Vrije keus hè.

Van TO begrijp ik dat de relatie met vriend al tijden moeizaam is en dat zij sowieso voor 90% de ouderrol naar dochtertje op zich neemt. Hoezo vriend opofferingsgezind en een "echte vader"? Aannames van jouw kant. En waarom een biologische vader afschilderen als "neukertje"? Behoorlijk respectloos.

Edit: wat TO nou precies voorheeft de komende periode met Mr. Canada komt daarentegen niet over als zuivere koffie.
En we leven anno 2015, als ik de commentaren lees is dat niet het geval. TO haar vriend wist van de situatie af en nam de vaderrol op zich. Dan had hij ook moeten in calculeren dat de bio vader ook in het plaatje bleef, dus niet uit z'n plaat gaan 1x per maand. Hij wilde het, hij zat er zelf bij dus ik vind de rol van de vriend veel verwerpelijker. Ik word kotsmisselijk van de commentaren dat TO 'in haar handjes mocht knijpen". Waarom? Ze voedde het kind alleen een tijd op, ze waren in therapie en de nu ex wilde haar erg graag terug, met alle risico's erbij. Als ik TO was, zou ik gewoon een tijd alleen gaan wonen en uitvogelen wat ze nu precies wil. Als ze veel om haar ex-lover geeft en het is vice versa dan hebben ze nu de tijd om er aan te werken in wat voor vorm de relatie er in de toekomst uit zal zien.
quote:courtisane schreef op 24 april 2015 @ 14:05:

[...]

En waarom een biologische vader afschilderen als "neukertje"? Behoorlijk respectloos.plus 1.

To en ik denk dat dit het hele probleem is. Jouw huidige man zal dit voelen tussen de regels door.

Waarom komt de biopapa naar Nederland als dit een verleden is. Hij skypt met zijn kindje, mooie en zeker ook voor haar later.

Jouw vriend staat dit toe.

Maar ik denk dat er ergens nog een gevoel is tussen jouw en de biovader dat jouw vriend dit voelt.

Jullie hebben allebei een eigen leven opgebouwt, maar ondertussen wil hij zijn dochtertje zien. Terwijl zijn vrouw van niks weet en zwanger is van hem. Lijkt mij ook niet helemaal eerlijk om zo n toekomst op te bouwen. Maar daar kun je niks aan doen.

Maar ik denk dat je diep van binnen en hij ook nog gek op elkaar zijn. En nu wordt alles nog heviger aangewakkert onder het mom van dochtertje. Het loopt met je vriend nu niet even helemaal goed. En daar is de biovader die je nooit vergeten bent.

Het lijkt me allemaal heel moeilijk. Waarom is er toen niet gekozen voor elkaar ?

Ik ga me niet aan zijn voeten werpen hoor, en ik zal het contact zoveel mogelijk om dochtertje laten draaien. Maar ik garandeer niet dat ik zuiver platonisch met hem kan omgaan. Tenminste... Ik zal niet degene zijn die iets probeert, maar als hij dat wel doet, weet ik niet of ik hem kan/wil stoppen. Dat valt me dan weer tegen...
quote:duistercontinent schreef op 24 april 2015 @ 14:05:

En we leven anno 2015, als ik de commentaren lees is dat niet het geval. TO haar vriend wist van de situatie af en nam de vaderrol op zich. Dan had hij ook moeten in calculeren dat de bio vader ook in het plaatje bleef, dus niet uit z'n plaat gaan 1x per maand. Hij wilde het, hij zat er zelf bij dus ik vind de rol van de vriend veel verwerpelijker. Ik word kotsmisselijk van de commentaren dat TO 'in haar handjes mocht knijpen". Waarom? Ze voedde het kind alleen een tijd op, ze waren in therapie en de nu ex wilde haar erg graag terug, met alle risico's erbij. Als ik TO was, zou ik gewoon een tijd alleen gaan wonen en uitvogelen wat ze nu precies wil. Als ze veel om haar ex-lover geeft en het is vice versa dan hebben ze nu de tijd om er aan te werken in wat voor vorm de relatie er in de toekomst uit zal zien.Ik denk dat dat juist het probleem is to durft geen knopen door te haken. En de biovader ergens ver weg ook niet. Dus nu zijn er meer mensen bij betrokken die nergens wat van afweten. En een ongeboren kindje en een Canadese vriendin die niks weet.
quote:swifty schreef op 24 april 2015 @ 08:28:

[...]

TO zet dochter op nr 1, iets wat jou kennelijk is ontgaan.TO zet zichzelf op 1, niemand anders. Als ze dochter op 1 had gezet had ze een punt achter haar cotnact met haar minnaar gezet en haar vriedn vol voor de vaderrol laten gaan. Maar TO bleef alleen bij haar vriedn omdat dat wel ahndig was en mr. Canada helemaal geen zin had om vadertje en moedertje met haar te spelen.
quote:courtisane schreef op 24 april 2015 @ 14:05:

[...]

Sorry maar jij schiet enorm door. TO heeft in een relatiepauze waarbij ze een maand naar Canada vertrok, iets gehad met een ander. Ja daar is ze zwanger van geworden. Geen ideale situatie nee, maar wel een gegeven. TO wilde best alleen met haar baby verder, maar vriend wilde op een gegeven moment zelf een rol vervullen in het leven van TO en (op dat moment nog ongeboren) dochter. Vrije keus hè.

Van TO begrijp ik dat de relatie met vriend al tijden moeizaam is en dat zij sowieso voor 90% de ouderrol naar dochtertje op zich neemt. Hoezo vriend opofferingsgezind en een "echte vader"? Aannames van jouw kant. En waarom een biologische vader afschilderen als "neukertje"? Behoorlijk respectloos.

Je denkt niet dat hij bij zijn keuze had gehooppt dat zijn vriendin ook voor hem zou kiezen, in plaats van met haar hoofd over mr canada te blijven fantaseren? Mevrouw had hem evengoied niet terug kunnen nemen he? Haar keuze! Ze bleef wel in de praktijk bij hem, maar in haar hoofd bleef mr canada zo belangrijk voor haar dat ze beleven skypen en foto's uitwisselen, allemaal haar keuze!

Je draait de boel om, deze mevrou de topicopenerster heeft zelf keuzes gemaakt waar haar hart en haar hormonen niet achter staan. Natuurlijk flipt elke man in de wetenschap dat zijn vrouw naar een ander verlangt, terwijl van jou wordt verwacht dat jij hun bastaardkind met liefde omringt. De hypocrisie is stuitend, en ik vind het onbegrijpelijk dat jij net als TO die hele situatie omdraait alsof hij de kinderachtige bedrieger is in plaats van zij.
@Markovic: Waar baseer jij dat toch allemaal op, dat ze uit gemakzucht bij haar vriend bleef en dat Mr. Canada geen trek in haar had? Het lijkt wel of je zelf een frustratie hebt die je hier op TO afreageert
Egoisme keert zich altijd, let wel, altijd!... om als een boemerang.

.

Je krijgt nooit, wat je denkt dat je krijgt.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Kerol, ik heb het zo gelezen dat ze met de biologische vader skypet en foto's uitwisselt met het oog op en in het belang van hun dochtertje.
Wat erg weer hier. Nu krijgt nota bene de enige vader die het kind kent de schuld van alle ellende van sommigen. Die moet maar gewoon alles accepteren omdat hij had moeten weten waaraan hij begon. Alsof je dat voord e volle hodnerd procent in kunt schatten van te voren.

TO is duidelijk nooit los gekomen van haar minnaar. Ze heeft al die tijd contact odnerhoduen via skype, waarschijnlijk meer voor aharzelf dan voor haar kind. Nu komt haar minnaar voor twee weken naar Nederland. Terwijl hij een andere vrouw heeft die zwnager is en niks weet van zijn affaire. TO zegt zelf dat ze hoot dat er iets gebeurt.

Draai het eens om, stel je bent een vrouw, je vent gaat vreemd, maakt een kind bij een ander, amar je gaat otch verder met hem. Wel houdt je amn regelmatig skypecontact met de moeder van zijn kind, zijn minnares, de vrouw waarme hij jouw heeft bedrogen. Zogenaamd voor het kidn, maar het is duidelijk dat hij nog een harde plasser van haar krijgt en zij nog een nat slipje van hem.

Nu wij hij naar haar land voor twee weken, gezellig verjaardag van zijn kind voeren met haar en haar familie.

De dames hier zouden dat allemaal gewoon kunnen hebben onder het mom van, ik had moeten weten waaraan ik begon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven