Tas voor bevalling inpakken
zaterdag 25 april 2015 om 16:37
Hi allemaal!
Ik ben nu 35 weken zwanger van ons eerste dochtertje. Nu we het babykamertje officieel helemaal af hebben, ben ik vandaag begonnen met de tas voor de bevalling klaar te zetten. Omdat dit ons eerste kind is, ben ik redelijk zenuwachtig dat ik tóch iets niet in de tas doe wat wel heel handig zou zijn.
Op het moment heb ik in de tas voor de kleine drie rompertjes, twee paar sokjes, twee mutsjes, twee omslagdoeken, tien luiers, twee soorten speentjes en twee setjes kleren. Ook staat de maxicosi klaar. Voor mezelf heb ik de camera in de tas gedaan en kleren voor twee dagen voor het geval we een nachtje zouden moeten blijven. Daarbij heb ik een papiertje met telefoonnummers en mijn zorgverzekeringspas in de tas.
Zijn er nog dingen waarvan dames die al ervaring met bevallen hebben vinden dat het mist of waarvan jullie achteraf zelf het handig vonden? Zo'n eerste kind brengt veel vragen met zich mee, zo twijfel ik bijvoorbeeld over of ik (ondanks het feit dat ik van plan ben borstvoeding te geven) zelf ook nog een flesje mee moet nemen.
Tips zijn heel erg welkom. Alvast bedankt!
Ik ben nu 35 weken zwanger van ons eerste dochtertje. Nu we het babykamertje officieel helemaal af hebben, ben ik vandaag begonnen met de tas voor de bevalling klaar te zetten. Omdat dit ons eerste kind is, ben ik redelijk zenuwachtig dat ik tóch iets niet in de tas doe wat wel heel handig zou zijn.
Op het moment heb ik in de tas voor de kleine drie rompertjes, twee paar sokjes, twee mutsjes, twee omslagdoeken, tien luiers, twee soorten speentjes en twee setjes kleren. Ook staat de maxicosi klaar. Voor mezelf heb ik de camera in de tas gedaan en kleren voor twee dagen voor het geval we een nachtje zouden moeten blijven. Daarbij heb ik een papiertje met telefoonnummers en mijn zorgverzekeringspas in de tas.
Zijn er nog dingen waarvan dames die al ervaring met bevallen hebben vinden dat het mist of waarvan jullie achteraf zelf het handig vonden? Zo'n eerste kind brengt veel vragen met zich mee, zo twijfel ik bijvoorbeeld over of ik (ondanks het feit dat ik van plan ben borstvoeding te geven) zelf ook nog een flesje mee moet nemen.
Tips zijn heel erg welkom. Alvast bedankt!
zaterdag 25 april 2015 om 17:13
quote:van-vert schreef op 25 april 2015 @ 17:01:
Kauwgom! Van al dat gepuf stonk ik vreselijk uit mijn smuigertje . Ik zag mijn man af en toe echt wegduiken
Verder een paar dikke sokken, charmante joggingbroek (voor zover dat kan), sporttopje / beugelloze bh, AA drank, iets van een mueslireep of druivensuiker.
Wat ik vergeten was, was make-up remover. Ik ging het ziekenhuis in aan het eind van de dag en de volgende ochtend na de bevalling kreeg ik de uitgelopen mascara niet van mijn gezicht af..Smuigertje.. Haha! Bedankt voor de tips!
Kauwgom! Van al dat gepuf stonk ik vreselijk uit mijn smuigertje . Ik zag mijn man af en toe echt wegduiken
Verder een paar dikke sokken, charmante joggingbroek (voor zover dat kan), sporttopje / beugelloze bh, AA drank, iets van een mueslireep of druivensuiker.
Wat ik vergeten was, was make-up remover. Ik ging het ziekenhuis in aan het eind van de dag en de volgende ochtend na de bevalling kreeg ik de uitgelopen mascara niet van mijn gezicht af..Smuigertje.. Haha! Bedankt voor de tips!
zaterdag 25 april 2015 om 17:15
quote:snowy2 schreef op 25 april 2015 @ 17:11:
En hou er rekening mee dat je echt echt echt niet meteen na de bevalling in je pré-zwangerschaps-spijkerbroek past... ( toen ik bevallen was van mijn eerste had mijn ziekenhuisbuurvrouw dus alleen die ingepakt.... Dat paste dus niet en haar moeder is nog een andere broek gaan halen waardoor ze pas veel later naar huis kon )Ik heb het geluk dat ik tot nu toe nog in m'n oude spijkerbroeken pas.. Maar ik heb voor na de bevalling toch maar een maatje grotere spijkerbroeken en joggingsbroeken aangeschaft! Weet zelf ook niet of ik misschien tijdens de laatste loodjes toch nog onwijs ga groeien. Thnks voor de tip!
En hou er rekening mee dat je echt echt echt niet meteen na de bevalling in je pré-zwangerschaps-spijkerbroek past... ( toen ik bevallen was van mijn eerste had mijn ziekenhuisbuurvrouw dus alleen die ingepakt.... Dat paste dus niet en haar moeder is nog een andere broek gaan halen waardoor ze pas veel later naar huis kon )Ik heb het geluk dat ik tot nu toe nog in m'n oude spijkerbroeken pas.. Maar ik heb voor na de bevalling toch maar een maatje grotere spijkerbroeken en joggingsbroeken aangeschaft! Weet zelf ook niet of ik misschien tijdens de laatste loodjes toch nog onwijs ga groeien. Thnks voor de tip!
zaterdag 25 april 2015 om 17:17
quote:tuffers schreef op 25 april 2015 @ 17:13:
Een euro!!! Dat was het allerbelangrijkste volgens de VK. Voor de rolstoel
dus doe die er ook maar in. Wij hadden 'm nodig!Bedankt! In het ziekenhuis waar ik beval zijn er gratis rolstoelen te krijgen, maar ik heb wel wat kleingeld in de tas gedaan! (Voor iets uit een automaat oid, you never know )
Een euro!!! Dat was het allerbelangrijkste volgens de VK. Voor de rolstoel
zaterdag 25 april 2015 om 17:20
Ik ben ook 35 wk en toevallig vandaag ook een begin gemaakt met de ziekenhuistas (wil wel thuis bevallen als het lukt maar ja hij moet klaar staan just in case)
Ik heb een lijstje gekregen van de kraamzorg wat er in hoort te zitten.
Heb er nu inzitten:
2 setjes kleding ( mt 50 en 56)
Sokjes
2 rompers
Mutsje
Shirts/nachthemd voor mij
Paar grote onderbroeken
2 paar sokken en 1 paar extra dikke sokken.
Spuugdoekjes.
Dan moet er nog in:
Bh's
Camera
Iets te eten
Vermaak ( boeken, ipad) ook voor vriend
Kleren voor na de bevalling
Schoon shirt voor vriend
Verzekeringspapieren
Lijst met telefoonnummers
Opladers
Luiers en flesjes hoef je echt niet mee te nemen. Dat hebben ze in het ziekenhuis wel.
En idd ik mocht geen speen meenemen aangezien in borsvoeding wil gaan geven...
Mss kun je op internet een lijstje vinden wat er in moet?
Heb er nu inzitten:
Sokjes
2 rompers
Mutsje
Paar grote onderbroeken
Spuugdoekjes.
Dan moet er nog in:
Bh's
Camera
Iets te eten
Schoon shirt voor vriend
Verzekeringspapieren
Opladers
Luiers en flesjes hoef je echt niet mee te nemen. Dat hebben ze in het ziekenhuis wel.
zaterdag 25 april 2015 om 17:21
zaterdag 25 april 2015 om 17:23
quote:niekjeelastiekje schreef op 25 april 2015 @ 17:20:
Ik ben ook 35 wk en toevallig vandaag ook een begin gemaakt met de ziekenhuistas (wil wel thuis bevallen als het lukt maar ja hij moet klaar staan just in case)
Heb er nu inzitten:
Sokjes
2 rompers
Mutsje
Paar grote onderbroeken
Spuugdoekjes.
Dan moet er nog in:
Bh's
Camera
Iets te eten
Schoon shirt voor vriend
Verzekeringspapieren
Opladers
Dit is ongetwijfeld een onwijs stomme vraag maar hoezo is dat precies, dat je bij borstvoeding geen speen mag gebruiken? Gaat de baby daarvan slechter happen of iets dergelijks?
Niemand heeft mij hier nog iets over verteld - misschien wel omdat het heel logisch is - dus ik ben een beetje verward dat ik hier nu al meerdere reacties over lees.
Heb er nu inzitten:
Sokjes
2 rompers
Mutsje
Paar grote onderbroeken
Spuugdoekjes.
Dan moet er nog in:
Bh's
Camera
Iets te eten
Schoon shirt voor vriend
Verzekeringspapieren
Opladers
Dit is ongetwijfeld een onwijs stomme vraag maar hoezo is dat precies, dat je bij borstvoeding geen speen mag gebruiken? Gaat de baby daarvan slechter happen of iets dergelijks?
Niemand heeft mij hier nog iets over verteld - misschien wel omdat het heel logisch is - dus ik ben een beetje verward dat ik hier nu al meerdere reacties over lees.
zaterdag 25 april 2015 om 17:28
- Oplader van je telefoon
- Snoepjes/drinken (dan kun je dat pakken wanneer je wilt, en hoef je niet telkens te vragen en dus te wachten)
- Slippers/makkelijke instap schoenen voor als je naar de wc moet
- Haarelastiekje
- Je toilettas met spullen (ja ik had ook make-up bij me, maar dat is natuurlijk ieder voor zich.. )
- Dikke sokken! Ik heb nooit koude voeten, maar tijdens een bevalling zijn het net ijsklompen
Niet nodig zijn bijvoorbeeld luiers, zoogcompressen of kraamverbanden. Dat hebben ze daar allemaal.
- Snoepjes/drinken (dan kun je dat pakken wanneer je wilt, en hoef je niet telkens te vragen en dus te wachten)
- Slippers/makkelijke instap schoenen voor als je naar de wc moet
- Haarelastiekje
- Je toilettas met spullen (ja ik had ook make-up bij me, maar dat is natuurlijk ieder voor zich.. )
- Dikke sokken! Ik heb nooit koude voeten, maar tijdens een bevalling zijn het net ijsklompen
Niet nodig zijn bijvoorbeeld luiers, zoogcompressen of kraamverbanden. Dat hebben ze daar allemaal.
anoniem_171276 wijzigde dit bericht op 25-04-2015 17:28
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
% gewijzigd
zaterdag 25 april 2015 om 17:31
Redvelvetcake: dan krijg je tepel-speen verwarring. De baby denkt dan aan de borst te liggen maar er komt niets uit. En idd de zuigtechniek is anders.
Ze raden aan de speen buiten beschouwing te laten tot de borstvoeding goed loopt.
Google maar eens op: speen bij borstvoeding, vind je veel informatie waarom niet
Ze raden aan de speen buiten beschouwing te laten tot de borstvoeding goed loopt.
Google maar eens op: speen bij borstvoeding, vind je veel informatie waarom niet
zaterdag 25 april 2015 om 17:32
quote:niekjeelastiekje schreef op 25 april 2015 @ 17:31:
Redvelvetcake: dan krijg je tepel-speen verwarring. De baby denkt dan aan de borst te liggen maar er komt niets uit. En idd de zuigtechniek is anders.
Heel erg bedankt!
Vraagje: Mijn nichtje had het als baby niet zo op speentjes, maar vond het wel fijn als ze huilde om bijvoorbeeld op een pink te sabbelen. Kan dit dan ook niet?
Heel erg bedankt!
Vraagje: Mijn nichtje had het als baby niet zo op speentjes, maar vond het wel fijn als ze huilde om bijvoorbeeld op een pink te sabbelen. Kan dit dan ook niet?
zaterdag 25 april 2015 om 17:39
quote:niekjeelastiekje schreef op 25 april 2015 @ 17:20:
Heb er nu inzitten:
Sokjes
2 rompers
Mutsje
Paar grote onderbroeken
Spuugdoekjes.
Dan moet er nog in:
Bh's
Camera
Iets te eten
Schoon shirt voor vriend
Verzekeringspapieren
Opladers
Verzekeringspapieren? Is dat gewoon je pasje van de zorgverzekering?
Die heb je toch gewoon in je portemonnee zitten?
Net zoals de bankpas die ik net door iemand genoemd zag worden.
Dat soort dingen zitten toch standaard in je portemonnee? Die (maximaal) zeven weken (35-42) in een andere tas stoppen lijkt me alleen maar heel onhandig.
(maar ik moet ook eerlijk toegeven dat ik twee keer thuis bevallen ben zonder dat de vluchtkoffer klaar stond)
Heb er nu inzitten:
Sokjes
2 rompers
Mutsje
Paar grote onderbroeken
Spuugdoekjes.
Dan moet er nog in:
Bh's
Camera
Iets te eten
Schoon shirt voor vriend
Verzekeringspapieren
Opladers
Verzekeringspapieren? Is dat gewoon je pasje van de zorgverzekering?
Die heb je toch gewoon in je portemonnee zitten?
Net zoals de bankpas die ik net door iemand genoemd zag worden.
Dat soort dingen zitten toch standaard in je portemonnee? Die (maximaal) zeven weken (35-42) in een andere tas stoppen lijkt me alleen maar heel onhandig.
(maar ik moet ook eerlijk toegeven dat ik twee keer thuis bevallen ben zonder dat de vluchtkoffer klaar stond)
zaterdag 25 april 2015 om 17:39
Op een pink sabbelen kan wel, maar het is beter om je kindje gewoon aan te leggen als het wil zuigen. Borstvoeding kan je nooit teveel geven en als je op je pink laat sabbelen kan het zijn dat je (onbewust of bewust) de tijd tussen voedingen aan het rekken bent. Dat is weer nadelig voor je productie.
zaterdag 25 april 2015 om 17:44
zaterdag 25 april 2015 om 17:49
Geen fopspeen omdat het juist de bedoeling is (met name in het begin) om een baby bij zuigbehoefte aan de borst te leggen. Regelmatig aanleggen is belangrijk om de borstvoeding goed op gang te brengen. Als je je kindje telkens een fopspeen geeft, leg je minder vaak aan en zie je ook minder goed wanneer je kindje zuigbehoefte/honger heeft
zaterdag 25 april 2015 om 17:52
quote:Pien252 schreef op 25 april 2015 @ 17:49:
Geen fopspeen omdat het juist de bedoeling is (met name in het begin) om een baby bij zuigbehoefte aan de borst te leggen. Regelmatig aanleggen is belangrijk om de borstvoeding goed op gang te brengen. Als je je kindje telkens een fopspeen geeft, leg je minder vaak aan en zie je ook minder goed wanneer je kindje zuigbehoefte/honger heeftBedankt! Dit klinkt allemaal inderdaad onwijs logisch. Schaam me haast dat ik het niet wist. Ik denk dat ik er anders in het ziekenhuis ook nog wel op gewezen was, maar toch fijn dat ik dit nu weet.
Geen fopspeen omdat het juist de bedoeling is (met name in het begin) om een baby bij zuigbehoefte aan de borst te leggen. Regelmatig aanleggen is belangrijk om de borstvoeding goed op gang te brengen. Als je je kindje telkens een fopspeen geeft, leg je minder vaak aan en zie je ook minder goed wanneer je kindje zuigbehoefte/honger heeftBedankt! Dit klinkt allemaal inderdaad onwijs logisch. Schaam me haast dat ik het niet wist. Ik denk dat ik er anders in het ziekenhuis ook nog wel op gewezen was, maar toch fijn dat ik dit nu weet.
zaterdag 25 april 2015 om 17:57
quote:bloempje188 schreef op 25 april 2015 @ 17:43:
Ik heb echt m'n slippers gemist. En maat 56 babykledinglijn. Baby bleek 4450 gram te zijn en het eerste pakje en rompertje was nogal strak.Wow! Bedankt voor de tip! Mijn kleintje heeft een groei achterstand en zal waarschijnlijk een maat 50 niet eens goed passen - ook al hoop ik heel erg dat ze toch nog tegen alle verwachtingen in een groeispurt maakt.
Ik heb echt m'n slippers gemist. En maat 56 babykledinglijn. Baby bleek 4450 gram te zijn en het eerste pakje en rompertje was nogal strak.Wow! Bedankt voor de tip! Mijn kleintje heeft een groei achterstand en zal waarschijnlijk een maat 50 niet eens goed passen - ook al hoop ik heel erg dat ze toch nog tegen alle verwachtingen in een groeispurt maakt.
zaterdag 25 april 2015 om 18:11
Wat toevallig. Ik ben ook 35 weken en ook begonnen met de tas.
Ik hoop het niet nodig te hebben want ik wil graag thuis bevallen.
Ik heb twee pakjes voor de baby
Drie rompers
Sokjes en mutsjes
Wikkeldoek voor baby
Hydrofiel
En voor mij zelf diverse nachthemden
Ondergoed
Toiletspullen
Labello
Boekjes
Papieren van VK en verzekering
Euro
En verder nog wat spullen voor mijn man. Ondergoed en schoon shirt enzo.
Ik hoop het niet nodig te hebben want ik wil graag thuis bevallen.
Ik heb twee pakjes voor de baby
Drie rompers
Sokjes en mutsjes
Wikkeldoek voor baby
Hydrofiel
En voor mij zelf diverse nachthemden
Ondergoed
Toiletspullen
Labello
Boekjes
Papieren van VK en verzekering
Euro
En verder nog wat spullen voor mijn man. Ondergoed en schoon shirt enzo.
zaterdag 25 april 2015 om 18:12
Ik ben drie weken terug bevallen en moest een nachtje blijven met de kleine.
Ik had het volgende mee:
Voor de kleine:
- compleet setje (romper, broekje, truitje) in maat 50
- compleet setje in maat 56
- een paar sokjes en een mutsje
- een jasje en wikkeldeken voor toen hij mee mocht naar huis
- maxi cosi
(Geen spuugdoekjes, luiers, speentjes, etc. Dat kreeg ik uit het ziekenhuis.)
Voor mezelf:
- shirt om in te bevallen
- euro voor de rolstoel
- nachtkleding (pyjamabroek met tanktop in mijn geval)
- kleding voor overdag (denk aan dat je waarschijnlijk pijn hebt van onder, dus geen spijkerbroek oid. Ik had een joggingbroek, twee tanktops en een vest bij me)
- oma onderbroeken
- sokken incl een dik paar (had ik over gelezen, niet nodig gehad)
- voedingsbh (had ik achteraf niet nodig. Zat in de weg bij het voeden en ik liep liever zonder bh die eerste dag)
- lippenbalsem en druivensuiker (niet nodig gehad, maar had ik gelezen van andere vrouwen)
- toilettas met tandenborstel, tandpasta, shampoo, douchegel, haarborstel, elastiekjes en make-up remover
(geen gastendoekjes, washandjes etc. Waren in het ziekenhuis aanwezig)
- ipad + oplader (ter vermaak. Een boek lezen had mij nooit gelukt)
- telefoon + oplader
- portemonnee met verzekeringspasje en id kaart
Voor partner:
- extra kleding (broek, shirt, ondergoed, sokken)
- zwembroek (voor als hij mij onder de douche ging masseren.. niet nodig gehad :p )
- laptop + oplader
- camera (uiteraard opgeladen en met voldoende geheugen ruimte)
- geld (voor parkeren, voor eten tussendoor, etc)
- fles cola, koffiepads, iets te snoepen
Ik had het volgende mee:
Voor de kleine:
- compleet setje (romper, broekje, truitje) in maat 50
- compleet setje in maat 56
- een paar sokjes en een mutsje
- een jasje en wikkeldeken voor toen hij mee mocht naar huis
- maxi cosi
(Geen spuugdoekjes, luiers, speentjes, etc. Dat kreeg ik uit het ziekenhuis.)
Voor mezelf:
- shirt om in te bevallen
- euro voor de rolstoel
- nachtkleding (pyjamabroek met tanktop in mijn geval)
- kleding voor overdag (denk aan dat je waarschijnlijk pijn hebt van onder, dus geen spijkerbroek oid. Ik had een joggingbroek, twee tanktops en een vest bij me)
- oma onderbroeken
- sokken incl een dik paar (had ik over gelezen, niet nodig gehad)
- voedingsbh (had ik achteraf niet nodig. Zat in de weg bij het voeden en ik liep liever zonder bh die eerste dag)
- lippenbalsem en druivensuiker (niet nodig gehad, maar had ik gelezen van andere vrouwen)
- toilettas met tandenborstel, tandpasta, shampoo, douchegel, haarborstel, elastiekjes en make-up remover
(geen gastendoekjes, washandjes etc. Waren in het ziekenhuis aanwezig)
- ipad + oplader (ter vermaak. Een boek lezen had mij nooit gelukt)
- telefoon + oplader
- portemonnee met verzekeringspasje en id kaart
Voor partner:
- extra kleding (broek, shirt, ondergoed, sokken)
- zwembroek (voor als hij mij onder de douche ging masseren.. niet nodig gehad :p )
- laptop + oplader
- camera (uiteraard opgeladen en met voldoende geheugen ruimte)
- geld (voor parkeren, voor eten tussendoor, etc)
- fles cola, koffiepads, iets te snoepen