Tas voor bevalling inpakken

25-04-2015 16:37 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!

Ik ben nu 35 weken zwanger van ons eerste dochtertje. Nu we het babykamertje officieel helemaal af hebben, ben ik vandaag begonnen met de tas voor de bevalling klaar te zetten. Omdat dit ons eerste kind is, ben ik redelijk zenuwachtig dat ik tóch iets niet in de tas doe wat wel heel handig zou zijn.

Op het moment heb ik in de tas voor de kleine drie rompertjes, twee paar sokjes, twee mutsjes, twee omslagdoeken, tien luiers, twee soorten speentjes en twee setjes kleren. Ook staat de maxicosi klaar. Voor mezelf heb ik de camera in de tas gedaan en kleren voor twee dagen voor het geval we een nachtje zouden moeten blijven. Daarbij heb ik een papiertje met telefoonnummers en mijn zorgverzekeringspas in de tas.

Zijn er nog dingen waarvan dames die al ervaring met bevallen hebben vinden dat het mist of waarvan jullie achteraf zelf het handig vonden? Zo'n eerste kind brengt veel vragen met zich mee, zo twijfel ik bijvoorbeeld over of ik (ondanks het feit dat ik van plan ben borstvoeding te geven) zelf ook nog een flesje mee moet nemen.

Tips zijn heel erg welkom. Alvast bedankt!
Geen speen meenemen dan, als je BV wil geven. Verder ben ik nog nooit bevallen maar een boek ofzo? Stel 't duurt uuuuren of zeg ik nu iets raars
Spuugdoekjes.
Denk dat je alles wel zon beetje hebt. Misschien inderdaad wat vermaak voor jezelf. Het kan wel even duren. Zonder dat je nog veel pijn hebt.

Succes met de bevalling.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:lux. schreef op 25 april 2015 @ 16:40:

Geen speen meenemen dan, als je BV wil geven. Verder ben ik nog nooit bevallen maar een boek ofzo? Stel 't duurt uuuuren of zeg ik nu iets raars

Nee hoor, een boek is belangrijk!

Ik heb anderhalf boek uitgelezen in de uren voor de bevalling.

Verder zou ik mij niet te druk maken over die tas..

Als je kleding voor je baby erin zit en voor je zelf is t prima toch?
Flesjes hebben ze in het ziekenhuis. Zijn van die steriele wegwerpflesjes.

Luiers zijn daar ook gewoon, hoor:)

En ik zou iets lekkers te eten/knabbelen meenemen.

Je hebt weinig écht nodig.

Oja, zorg dat je camera ook echt opgeladen is! En het geheugen leeg of iig niet vol.
Ipad, nachtkleding, slippers, toilettas, tijdschriften, bankpasje, telefoonoplader, snacks voor jouw man/vriend, kleding voor jouw man. Luiers zou ik niet meenemen, die krijg je in het ziekenhuis.
Slippers voor tijdens het douchen

Shampoo/Doucheschuim/Bodylotion

Sokken voor koude voeten

Pantoffels

Shirt waarin je wilt bevallen

Pyjama

Goede BH's/ondergoed

Badjas om even snel aan te schieten als je naar toilet gaat (en bv de gang op moet)

Boek/tijdschriften

Flesjes, luiers, spuugdoekjes en omslagdoeken hebben ze op de kraamafdeling wel.
luiers hebben ze daar

schoon t-shirt voor je man

kleingeld

snacks voor man

iets te lezen voor je man, want het kan laaaaaaaaaaang duren

toilettas met oa douchegel, deo

slippers
Ik heb 'm ook klaar staan, spannend hè? Ik heb er zelf hetzelfde in als jij, met nog een washand, gastendoekje en een toilettasje met deodorant, tandpasta, tandenborstels en wat make-up. Veel succes met de laatste loodjes!!
quote:Miss_Nutella schreef op 25 april 2015 @ 16:53:

Ik heb 'm ook klaar staan, spannend hè? Ik heb er zelf hetzelfde in als jij, met nog een washand, gastendoekje en een toilettasje met deodorant, tandpasta, tandenborstels en wat make-up. Veel succes met de laatste loodjes!!

Heel spannend! Ben er helemaal klaar voor ons prinsesje vast te houden. Hoelang moet jij nog? Weet je al wat het wordt? :-)

Wat stom, ik had er oprecht nog geen toilettasje in! Zal ik ook even erin stoppen, heel erg bedankt.
Ik ben ook zwanger van de eerste, dus kan nog niet écht meepraten, maar ik denk dat je misschien iets van toiletspullen mist? Je wil je denk ik wel even opfrissen na de bevalling.

Wat ik ook veel hoor: labello en druivensuiker.
o ja en grote onderbroeken waar kraamverband in past
washandjes hebben ze ook in het ziekenhuis
quote:prulletje schreef op 25 april 2015 @ 16:55:

Ik ben ook zwanger van de eerste, dus kan nog niet écht meepraten, maar ik denk dat je misschien iets van toiletspullen mist? Je wil je denk ik wel even opfrissen na de bevalling.

Wat ik ook veel hoor: labello en druivensuiker.

Yes, las net ook in een reactie dat dat toch écht nog ontbrak! Wat stom dat ik dat dan vergeet. Heel erg bedankt voor de tips! En, druivensuiker? Als power-up???

Onwijs gefeliciteerd met je zwangerschap!
quote:redvelvetcupcake schreef op 25 april 2015 @ 16:54:

[...]

Heel spannend! Ben er helemaal klaar voor ons prinsesje vast te houden. Hoelang moet jij nog? Weet je al wat het wordt? :-)

Wat stom, ik had er oprecht nog geen toilettasje in! Zal ik ook even erin stoppen, heel erg bedankt.Ahh, dat klinkt enorm lief. Ik moet nog 3,5 week, ook voor ons het eerste kindje en wij krijgen een prinsje Geen dank!
Euh ja ik denk het haha. Geen idee. Van die dextro ofzo.

Ik ben 29 weken nu, dus ik heb nog een paar weekjes om me voor te bereiden op die tas :P.
rolletje dextro energy en makkelijk zittende kleding voor na de bevalling
Bij mij werd het onverwacht een keizersnede, en moest ik dus wat langer blijven dan waar ik voor ingepakt had. Ik had zo ongeveer hetzelfde als jij ingepakt en dat was voor een nacht prima.

Mijn vriend ging tussendoor toch naar huis en haalde gewoon wat extra spullen voor de overige dagen en nachten. De volgende keer zou ik wel wat beter checken of hij de juiste extra spullen goed weet te vinden.
Kauwgom! Van al dat gepuf stonk ik vreselijk uit mijn smuigertje. Ik zag mijn man af en toe echt wegduiken :-D

Verder een paar dikke sokken, charmante joggingbroek (voor zover dat kan), sporttopje / beugelloze bh, AA drank, iets van een mueslireep of druivensuiker.

Wat ik vergeten was, was make-up remover. Ik ging het ziekenhuis in aan het eind van de dag en de volgende ochtend na de bevalling kreeg ik de uitgelopen mascara niet van mijn gezicht af..
quote:deb32 schreef op 25 april 2015 @ 16:45:

[...]

Nee hoor, een boek is belangrijk!

Ik heb anderhalf boek uitgelezen in de uren voor de bevalling.

Verder zou ik mij niet te druk maken over die tas..

Als je kleding voor je baby erin zit en voor je zelf is t prima toch?

Voor mijn (hopelijk snel op handen zijnde) verlof staat al tijden eindelijk weer eens de hele Harry Potter serie lezen. Laatste deel kan dan mooi in het bevalbed dacht ik

(En nee natúúrlijk denk ik niet dat je dat kunt plannen (zeg het er maar vast bij voor zij die het eventueel niet als grapje zouden kunnen interpeteren) )
Oh en nog iets waar ik echt heel blij mee was: granny pants onderbroeken. Van die fuiken van de zeeman. Kan mooi het kraamverband er in!
quote:lux. schreef op 25 april 2015 @ 17:03:

[...]

Voor mijn (hopelijk snel op handen zijnde) verlof staat al tijden eindelijk weer eens de hele Harry Potter serie lezen. Laatste deel kan dan mooi in het bevalbed dacht ik

(En nee natúúrlijk denk ik niet dat je dat kunt plannen (zeg het er maar vast bij voor zij die het eventueel niet als grapje zouden kunnen interpeteren) )

Is Vijftig Tinten Grijs ook geschikt voor tijdens de bevalling, denk je? Ga ik er wel lekker ontspannen in.

Edit: Grapje, trouwens.
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 25 april 2015 @ 16:56:

washandjes hebben ze ook in het ziekenhuisDacht ik ook, helaas moest ik zelf op zoek naar het kraamverband met infuus aan de arm, dus ik zou alles maar meenemen!
En hou er rekening mee dat je echt echt echt niet meteen na de bevalling in je pré-zwangerschaps-spijkerbroek past... ( toen ik bevallen was van mijn eerste had mijn ziekenhuisbuurvrouw dus alleen die ingepakt.... Dat paste dus niet en haar moeder is nog een andere broek gaan halen waardoor ze pas veel later naar huis kon )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven