aankomen met mirtazapine

15-04-2015 11:09 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Gisteren bij de dokter geweest vanwege mijn klachten en heb mirtizapine gekregen. Ik ben in 2 maanden tijden 10 kilo afgevallen door stress door nare gebeurtenissen. Ik kan niet meer normaal eten. Door stress Is alles geblokeerd waardoor ik dus blijf afvallen. Ik heb dus deze medicijnen voorgeschreven gekregen omdat het als bijwerking een dik maker Is. Nu kan ik op internet alleen maar verhalen lezen van mensen die juist niet willen aankomen. Vraag me af of hier iemand Is die het ook om deze redenen heeft gekregen.
Hoe is het nu CandyMix?
Ik heb dit ook gekregen woog 55 kilo. Nu 80. Ben echt niet blij als ik dit geweten had was ik hier nooooit mee begonnen!
Nee, snap ik. Ik begrijp ook niet goed dat een arts dit medicijn voorschrijft als er geen sprake is van ondergewicht of gebrekkige eetlust. Was jij gewoon op gewicht?
quote:kattenenrozen schreef op 26 april 2015 @ 10:28:

Ik heb dit ook gekregen woog 55 kilo. Nu 80. Ben echt niet blij als ik dit geweten had was ik hier nooooit mee begonnen!

Als je zoveel aankomt, zal de dagdosis ook wel hoger geweest zijn.

In lage dosis verhoogt het je eetlust wel wat, maar niet in die mate dat je er 25 kg van aankomt.....

Heb je wel een lage dosis, dan word het tijd om je eetpatroon eens goed onder de loep te nemen. Ik heb ruim een jaar Amitriptyline in lage dosis gebruik, is vergelijkbaar met Mirtazapine heeft dezelfde eetlust opwekkende effecten, maar ben maar 3 kg zwaarder geworden, van de bijna 10 kg die ik afgevallen was. Ik Let wel op wat ik eet.....

@Candymix, hoe is het nu met je?

Ondanks de wind en de frisse temperatuur is het droog en schijnt het zonnetje. Ga je nog iets leuks doen vandaag? Fijne Koningsdag nog....👑👑👑
"Zonder strijd, geen overwinning"
Inmiddels gebruik ik het nu twee weken. De eerste anderhalve week ging prima ik Had echt meer eetlust. Vervolgens Is er iets gebeurd waardoor ik een paniekaanval heb gekregen toen ik alleen Was. Heel eng maar heb iemand gebeld om mee te praten zodat ik rustig werd. Volgende dag heb ik de dokter gebeld. Ik kon niet terrecht voor een afspraak maar de dokter zou mij smiddags bellen. Heeft hij niet gedaan en nu gaat het weer helemaal bergafwaarts met mn eetlust. Ik probeer de 2100 kcal te halen maar het gaat moeizaam. Ik ben nu 1,1 kg aangekomen in de twee weken maar hang nu al 3 dagen op 54.1. Ik moet echt wel weer terug naar mijn oude gewicht van minimaal 61 kg. Zonder de mirta zou ik zeker nog meer afgevallen zijn dus ik ben wel blij met deze oplossing.

Het suffe smorgens gaat inderdaad weg na het volledig Opgestaan zijn. Dat geeft wel de motivatie om op te staan. Maar soms blijf ik ook gewoon nog even liggen. Gewoon omdat het nu kan.

Ik probeer te genieten maar het voelt allemaal zo gespeeld. Met koningsdag op de vrijmarkt rondgelopen waar ik Normaal gesproken heel enthousiast rond loop maar ik wilde alleen maar zo snel mogelijk weer naar huis. Ik kan m'n aandacht nergens bijhouden, zo irritant.

Maandag ga ik op werk koffie drinken, ik moet het gewoon op me af laten komen maar toch maak ik me er nu al druk over. Ik weet niet eens of ik het wel aankan. Maar ik moet. Er zijn zoveel verschillende scenario's mogelijk 😞
Mijn dierenarts heeft het ooit voorgeschreven om mijn oude zieke kat aan het eten te krijgen
leuke toevoeging in dit topic...
Ach lieverd toch, ik heb echt met je te doen. Die paniekaanval is voor mij ook weer heel erg herkenbaar. Ik heb destijds Alprazolam gekregen naast de Amitriptyline om wat minder angstig te worden. Nadeel met dat soort middelen is dat je het niet al te lang mag gebruiken vanwege verslavingsgevaar.

Volgens mij heb ik het je al eens eerder geschreven, maar ik ben toen gaan zoeken naar een natuurlijk AD en kwam daarbij uit op Rhodiola, maar ik heb ook een alternatief gevonden voor de Alprazolam en dat is L Theanine.

http://www.iocob.nl/fytot ... hee-voor-ontspanning.html

Ik gebruik het nu nog elke avond voor het slapen gaan, 200mg L Theanine + 400mg Magnesium (ontspant spieren) en voel me er prima bij. Oh ja en L Theanine mag je gerust naast je Mirta gebruiken

Toch fijn dat je al wat aangekomen bent. Dat je je nu nergens op kan concentreren hoort er allemaal bij. Mijn man en HA dachten toen ik zo overstressed was dat het goed was om er even tussenuit te gaan Die vakantie stond al geboekt hoor. Ik ben gegaan, maar was zoooooooo blij dat ik weer naar huis mocht. Kon toen ook nergens van genieten.

Kan wel zeggen probeer afleiding te zoeken, maar ik weet maar al te goed hoe moeilijk dat is. Vind het al heel moedig van je dat je hier wat van je afschrijft. Zou graag meer voor je willen doen, maar enige wat ik voor je kan doen is er voor je zijn en je laten weten dat je zeer zeker niet de enige bent die zich ronduit klote voelt, maar dat dat rotgevoel ook echt weer weggaat
quote:vleugeltjes schreef op 15 april 2015 @ 13:33:

Ik slik 30mg Mirtazapine ivm angst en paniek klachten, maar ik ben er niet van aangekomen. Terwijl dat in mijn geval niet verkeerd zou zijn. Maar ik heb sowieso moeite om aan te komen. Wel slaap ik hierdoor sneller in. Daarbij heb ik ook therapie.

Succes en sterkte!Net zo bij mij.
En we zijn weer een week verder...

@ marjo, ik kan dat gevoel van de vakantie zo goed begrijpen!

Ik zit inmiddels aan de 30 mg. Het gaat weer helemaal de verkeerde kant uit en daarom vandaag met de dokter besloten om de dosis te verhogen. Maandag 18 mei is mijn eerste gesprek met de psycholoog. Vanwege de paniekaanval is dit toch wel verstandig om te doen. Ik hoop dat hij mij kan helpen.

Ik weet zelfs niet wat ik verder moet typen, voel me leeg :(

Marjo, je berichtje doet me echt goed. Ik vind het fijn dat je zo met me meedenkt. Heel erg lief!
Hoi Candy,

30 mg is nog steeds een relatief lage dosis hoor, zou me daar maar niet druk om maken. Heb je niets gekregen voor je paniekaanvallen in de vorm van een rustgever ook al in het maar om de tijd te overbruggen naar de psych? Nog een goeie week wachten dus. Hoop dat de psych je kan helpen, maar verwacht geen wonderen. Het merendeel zul je zelf moeten doen en wellicht zullen je klachten in 1e instantie misschien verergeren, doordat erover zaken gepraat gaat worden die pijnlijk voor jou kunnen zijn...

Dat lege gevoel hoort ook bij een depressie en word ook veroorzaakt door de Mirta. Hoe gaat het met slapen en eten? Een sterk en uitgerust lichaam kan meer aan namelijk.

Hoe is het "koffiedrinken" op je werk afgelopen?

Wens je een fijn weekend
quote:CandyMix schreef op 30 april 2015 @ 09:14:

leuke toevoeging in dit topic...vind je niet? ook bij dieren wordt dit middel dus voorgeschreven specifiek om eetlust te stimuleren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven