Kat ineens dood....

03-01-2015 08:51 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Moet het even van me afschrijven...

Ruim een jaar terug heb ik een zwefkat opgevangen. Helemaal onder de wormen, vermagert, bang. Langzaamaan is hij opgeknapt en werd een lieve, gezonde kater ( dacht ik). Geen idee hoe oud hij was, maar denk rond de 10, als ik moet gokken.

Vanmorgen even beneden koffie gaan drinken. Kater sprong op tafel, naast zijn eetbakje. Ik gaf hem een aai over zijn bol, ging me aankleden en wilde hem eenmaal weer beneden gaan voeren. Raarrr... hij lag op het laminaat... doet hij anders nooit... Ineens zie ik zijn bekje open staan en denk 'Hij is toch niet dood?!?!?!?!?!'Jawel dus. In die tien minuten dat ik boven was, is hij overleden!!! Snap er niets van. Net daarvoor was er echt niets aan te merken!!!

Ben in shock en super verdrietig. Vraag me af waaraan hij is overleden... hartaanval? Voel me echt in de war nu....
Ach wat naar, wat zal je geschrokken zijn! Maar ik heb dit inderdaad ook eerder gehoord, leeftijd doet er niet eens altijd toe, ze kunnen ineens een hartklap krijgen en zomaar neer gaan. Maar wel echt een schok, ik moet er niet aan denken! En aan de andere kant, als we ervoor mochten tekenen, zouden we dan niet allemaal bij voorkeur op die manier gaan? Hij heeft een mooi laatste jaar gehad en is weldoorvoed en tevreden richting eeuwige jachtvelden vertrokken.....jou heel verdrietig achterlatend. Een dikke knuffel en sterkte.
Ja, dat is nu ook mijn troost... Als je zag hoe hij hier aan kwam lopen..Zo ziek, mager, doodsbang! De eerste weken heeft hij alleen op zolder gezeten, zo bang. Ik ging hem een paar keer per dag boven kroelen en zo kwam hij langzaam aan steeds meer naar beneden.

Hij hield van de zon! Lag in de zomer altijd netjes in mijn eigen tuin van het zonnetje te genieten. Hij kreeg goed voer, want had in het begin verschrikkelijke diarree. Zal gewoon helemaal vol met wormen.

Heb geprobeerd een eventuele eigenaar te achterhalen, maar niemand heeft zich gemeld.

Hij heeft het goed gehad en heeft denk ik niet gemerkt dat hij dood ging....
Sterkte TS, misschien was hij ouder dan 10.. Geef hem een mooi plekje in de tuin of laat hem cremeren, dat helpt bij de verwerking..
Komt redelijk vaak voor, meestal is het bij een kat hartfalen of een hersenbloeding. Gewoon BAM over.

Ik werk in de Dierenuitvaart en kom dit soort dingen dagelijks tegen.

Sterkte met je verlies. Je hebt niks verkeerd gedaan, twijfel daar niet over.
aaah

heel veel sterkte!

*kijkt of eigen kater nog ademt.. gelukkig wel*
Sterkte!! Een dier verliezen is erg pijnlijk! Onthou dat jij hem gered hebt en een goed leven teruggegeven hebt!
Gecondoleerd
Prrrr, mauw miawwwww.
Jeetje TO, sterkte
Wat verdrietig. Sterkte
Ach wat sneu. Sterkte..
sterkte!
Vorig jaar 19 april heb ik de 2 katten van mijn zus in huis genomen omdat zij niet meer beter werd en zij graag wilde dat deze twee bijelkaar bleven.

Ik wilde ze graag hebben.

Vanmiddag ging ik even weg en heb Sjoerdsje(de dameskat)gedag gezegd buiten.

Toen ik twee uur later terug kwam lag ze dood op de stoel buiten met een buurkat naast haar die nu nog steeds bij de achterdeur zit te miauwen.

Ik snap er niks van. Ben verbijsterd. Mijn andere katten zijn behoorlijk in de war.Hoe ga je met zoiets om?

De katten hebben al 2 verhuizingen achter de rug en nu dit!!!!
Wat rot voor je.

Mss kan je een eigen topic openen?
Life is short. Eat dessert first.
quote:geesje01 schreef op 26 april 2015 @ 00:14:

Vorig jaar 19 april heb ik de 2 katten van mijn zus in huis genomen omdat zij niet meer beter werd en zij graag wilde dat deze twee bijelkaar bleven.

Ik wilde ze graag hebben.

Vanmiddag ging ik even weg en heb Sjoerdsje(de dameskat)gedag gezegd buiten.

Toen ik twee uur later terug kwam lag ze dood op de stoel buiten met een buurkat naast haar die nu nog steeds bij de achterdeur zit te miauwen.

Ik snap er niks van. Ben verbijsterd. Mijn andere katten zijn behoorlijk in de war.Hoe ga je met zoiets om?

De katten hebben al 2 verhuizingen achter de rug en nu dit!!!!

Wat verdrietig. Maar ze heeft vermoedelijk zelf niets gemerkt, dus troost je met die gedachte.

Ik geloof er heilig in dat je andere dieren het overleden dier moeten zien. Zodat ze snappen dat ze dood is.

Dat is de natuur. Dus als je dat nog kunt doen, dan is dat beter. En zelfs als ze onverschillig lijken: ze zullen het zien en snappen.

Leg haar even op de grond in de kamer, op een dekentje of handdoek en laat de andere katten kijken en snuffelen.

Ik heb onlangs vlak na elkaar afscheid moeten nemen van 2 van mijn 3 honden en ik heb dit ook gedaan. Ik weet zeker dat het geholpen heeft.

Ze zijn desondanks eerst nog wel even van slag, maar dat duurt vermoedelijk hooguit een paar dagen. Dan gaan ze verder. Dat was hier ook zo.

Sterkte!
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Sterkte
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Heel veel sterkte
Enjoy the little things in life
Hallo,

Ook onze kat is plotseling overleden. Ik wilde hem uit zijn kamer halen en normaal gesproken loopt hij dan de kamer uit, en dacht bijezelf; Huh? Waar blijft hij nou? Ik keek naar het raam ik dacht misschien zit hij op de vensterbank. Maar ook daar was hij niet. Ik keek toen naar de grond en daar lag hij 50cm van mijn voeten vandaan. Ik schrok me wild en riep zijn naam maar kreeg geen reactie. Hij lag languit met half gesloten oogjes en er kwam wat helder slijm uit zijn bekje. Mijn zoon heb ik snel wakker gemaakt en vertelde h dat de kat dood is. Hij sprong zijn bed uit en riep zijn naam; Simba, Simba.... Mam, wat is er met Simba? Zo snel als ik kon gauw de dierenarts gebeld en konden snel komen. Mijn zoon en ik ongewassen en gauw aangekleed maar het was al te laat. Simba was er niet meer. Ik heb zitten huilen bij de dierenarts en zit met allerlei vragen van hoe kan dat nou?? De dierenarts voelde wel een verdikking rondom zijn maag/darmstreek. Maar is niet gezegd dat hij daaraan is overleden. Hij wilde wel een sectie uitvoeren maar dat wilde mijn zoon niet, hij wou niet dat er in zijn kat gesneden wordt. Ik zit nu nog steeds te huilen om onze kat. En zit met schuldgevoelens van had ik hem eerder uit zijn kamer moeten halen, ik was zelf net pas wakker 8:15uur. Had ik hem maar meer geknuffeld en had ik hem maar vaker op schoot gehad. Ik wilde dat nooit zo vaak omdat hij zo enorm haarde. Nu heb ik spijt. Lieve lieve Simba ik hou van je lieverd, waarom moest jij zo snel van ons weggaan? Je was nog maar 9 jaar! We hebben er nog steeds veel verdriet van. Rust zacht lieve Simba we zullen je nooit vergeten en missen je zo ontzettend veel. Je was een mooie kat, zo klein als je was toen we je kregen als kitten zo mooi was je geworden. Ik hoop dat je een mooi leven zal krijgen daar boven bij ons werd je verwend en had een heerlijk leven. Dag lieve Simba. 😭😭
quote:Donsje55 schreef op 07 juni 2015 @ 09:58:

Hallo,

Ook onze kat is plotseling overleden. Ik wilde hem uit zijn kamer halen en normaal gesproken loopt hij dan de kamer uit, en dacht bijezelf; Huh? Waar blijft hij nou? Ik keek naar het raam ik dacht misschien zit hij op de vensterbank. Maar ook daar was hij niet. Ik keek toen naar de grond en daar lag hij 50cm van mijn voeten vandaan. Ik schrok me wild en riep zijn naam maar kreeg geen reactie. Hij lag languit met half gesloten oogjes en er kwam wat helder slijm uit zijn bekje. Mijn zoon heb ik snel wakker gemaakt en vertelde h dat de kat dood is. Hij sprong zijn bed uit en riep zijn naam; Simba, Simba.... Mam, wat is er met Simba? Zo snel als ik kon gauw de dierenarts gebeld en konden snel komen. Mijn zoon en ik ongewassen en gauw aangekleed maar het was al te laat. Simba was er niet meer. Ik heb zitten huilen bij de dierenarts en zit met allerlei vragen van hoe kan dat nou?? De dierenarts voelde wel een verdikking rondom zijn maag/darmstreek. Maar is niet gezegd dat hij daaraan is overleden. Hij wilde wel een sectie uitvoeren maar dat wilde mijn zoon niet, hij wou niet dat er in zijn kat gesneden wordt. Ik zit nu nog steeds te huilen om onze kat. En zit met schuldgevoelens van had ik hem eerder uit zijn kamer moeten halen, ik was zelf net pas wakker 8:15uur. Had ik hem maar meer geknuffeld en had ik hem maar vaker op schoot gehad. Ik wilde dat nooit zo vaak omdat hij zo enorm haarde. Nu heb ik spijt. Lieve lieve Simba ik hou van je lieverd, waarom moest jij zo snel van ons weggaan? Je was nog maar 9 jaar! We hebben er nog steeds veel verdriet van. Rust zacht lieve Simba we zullen je nooit vergeten en missen je zo ontzettend veel. Je was een mooie kat, zo klein als je was toen we je kregen als kitten zo mooi was je geworden. Ik hoop dat je een mooi leven zal krijgen daar boven bij ons werd je verwend en had een heerlijk leven. Dag lieve Simba. 😭😭
Ik was op zoek naar mijn eigen topic over mijn overleden kat toen ik dit topic zag.. sterkte allemaal
Onze kat is ook plotseling dood gegaan. Ik kwam op een dag thuis en toen lag hij dood in de tuin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven