HELP: reisafstand en onregelmatige banen!

21-08-2008 14:25 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb een groot probleem. Ik werk in de beveiliging.

Ikheb een onregelmatige baan veelal dagdienst, maar ook zeker een of twee keer in de week een andere dienst vroeg, laat of nacht. Ik ben nooit een vaste dagen vrij.

Nu heb ik op een meeting een collega ontmoet die ook dus in de beveiliging werkt. Ook zijn rooster is onregelmatig vergelijkbaar als met mij.

Niet alleen dit is een punt; maar ook het feit dat we vanaf werk 50 km van elkaar wonen. Ik werk in Amsterdam en hij in Alphen aan de Rijn. Ik woon in Purmerend en hij in Delft.

Zoals je ziet; zijn er wat hobbels op de weg.

1. reistijd vanaf mijn huis naar zijn werk daar zijn vaak files

2. reistijd vanaf zijn huis naar mijn werk zijn vaak files

3. reistijd van huis tot huis is zo'n 80 km.

4. onregelmatige roosters; hij vrij, ik werken (vaak)

Hoe realistisch is dit allemaal???

Nu zijn we nog enorm verliefd, maar goed in hoeverre is dit alles wat niet gaat tegenwerken als ons relatie zo is???!!!

ervaring hiermee ?? Graag vertellen
Verhuizen? Andere baan zoeken?
Huh, er zijn hier twee topics van?

maar het lijkt mij een onmogelijke opgave maar liefde overwint (bijna) alles!
Het lijkt mij verre van onmogelijk. Ik woon in Utrecht, en had een vriendje in Leiden. Allebei freelancers met een belachelijk onregelmatig leven, en dat werkte als een speer. De ene week kun je lekker samen op maandag naar de dierentuin (want dan is het zo lekker rustig) de andere week kwam ik 's avonds laat eens binnenrollen (heb je ook geen files ) om alleen maar bij 'm te slapen, etc, gewoon net hoe het uit kwam.

Al moet ik wel zeggen: Wij konden allebei een deel van onze tijd zelf indelen, dat maakt het schuiven makkelijker. Maar het onregelmatige vond ik juist zalig, maargoed, ik hou sowieso op geen enkel vlak van regelmaat...
quote:Moosey schreef op 21 augustus 2008 @ 14:39:

Het lijkt mij verre van onmogelijk. Ik woon in Utrecht, en had een vriendje in Leiden. Allebei freelancers met een belachelijk onregelmatig leven, en dat werkte als een speer. De ene week kun je lekker samen op maandag naar de dierentuin (want dan is het zo lekker rustig) de andere week kwam ik 's avonds laat eens binnenrollen (heb je ook geen files ) om alleen maar bij 'm te slapen, etc, gewoon net hoe het uit kwam.

Al moet ik wel zeggen: Wij konden allebei een deel van onze tijd zelf indelen, dat maakt het schuiven makkelijker. Maar het onregelmatige vond ik juist zalig, maargoed, ik hou sowieso op geen enkel vlak van regelmaat...

Helemaal met je eens. Het is pas een probleem als je dat er zelf van maakt.

Kom op zeg, wat is nou 80 km? Een uur in de auto!

Maar als je nu al beren op de weg ziet zal het niet gaan werken.
Mijn partner en ik wonen op bijna 200km van elkaar. Mijn werk is nog eens 75km verder weg de andere kant op. Ik werk ook onregelmatig met een rooster waarin geen herhaling zit. Ik krijg een rooster voor 8 weken en daarmee plan ik mijn afspraken met hem (en met vrienden en familie). Ik kan bij hem vandaan niet naar mijn werk omdat ik dan halverwege de nacht weg moet (bij vroege dienst).

Het is bij mij dus extremer dan bij jou maar toch redden wij het. We hebben afgesproken eerst eens een jaar of anderhalf de dingen (mn onze relatie) aan te kijken en als dat goed gaat dan de afstanden onder de loep te nemen: gaat er iemand verhuizen en/of een andere baan zoeken.

We zien elkaar zo'n 3x per maand 2 of 3 dagen aaneengesloten. Dat is wel kwaliteitstijd. We hebben dan beiden vrij en missen dus eigenlijk enkel de avonden doordeweeks die mensen die dichtbij elkaar wonen wel hebben. Dat is dus helemaal niet zo weinig dan, komt bijna neer op een "gewone" weekendrelatie.

Je zult vanaf het begin de roosters naast elkaar moeten leggen en gaan plannen. Dan is er een stukje spontaniteit weg (die er juist vaak in prille relaties is) maar je zult dan wel beter zien dat het niet onmogelijk is. Wees blij met de tijd die je wel hebt, ga niet focussen op de tijd die je niet bij elkaar kan zijn (ik vind tijd voor mezelf ook heerlijk!) en kijk na een x-aantal maanden of langer hoe de relatie ervoor staat en of 1 van beiden wil besluiten dichterbij te gaan wonen of een andere werklocatie wil zoeken.

Succes!
Andere baan zoeken, beiden. Er zijn ook banen in de beveiliging die op 'n vaste locatie uitgevoerd kunnen worden.
Pfff... jullie hebben elkaar net ontmoet en zijn verliefd, zou er niet meteen zo'n heisa van maken. Je hoeft toch niet meteen elkaar dagelijks te zien en samen de boodschappen te doen etc?
Computer says nooooo
Exact, die laatste zin van jou schoot me nog te binnen toen ik klaar was met posten _justme_

Aan de andere kant, ik ben opgegroeid in een k*tdorpje, mijn vrienden zitten door het hele land en ik werk niet op een vaste plek, dus ik ben gewoon heel erg gewend om te moeten reizen voor wat ik wil. Als je altijd alles vlak om je heen hebt gehad, is 80 km misschien wel even schrikken.

Dus probeer niet teveel beren te zien, Lilian. Juist door die onregelmatige uren kun je buiten de spits naar elkaar toe reizen, en kom op zeg, als je allebei zo verliefd bent, dan is toch geen enkele afstand of onregelmatigheid een probleem? En het went wel hoor, niet braaf elke zaterdag samen boodschappen kunnen doen ;)
edit: mosterd en mezelf nog gequote ook...
quote:elninjoo schreef op 21 augustus 2008 @ 14:46:

Andere baan zoeken, beiden. Er zijn ook banen in de beveiliging die op 'n vaste locatie uitgevoerd kunnen worden.Ze werken toch ook op vaste locaties? En banen in de beveiliging die regelmatig zijn, zijn er volgens mij niet veel. Maar dan nog, sinds wanneer kunnen alleen mensen die een 9-5 baan hebben een relatie hebben?
Hey Lillian,

Ik adviseer je inderdaad, wat de anderen ook al hebben geopperd, het eerst een tijdje aan te zien. Mijn vriend en ik hebben ook heel lang heel verweg van elkaar gewoond. En ja soms elkaar 3 maand niet gezien ivm werk in het buitenland.

Als de liefde goed/blijvend is, is de weinige tijd die je hebt met elkaar, heel leuke qualitytime. En dan lukt het echt wel voor een paar maanden/langer. Het voordeel van onregelmatige werktijden is juist dat je misschien wel weer buiten de files om kunt rijden. En anders gewoon op de zelfde dagen verlof opnemen. Bv 1x per maand een lang weekend/midweek verlof.

En als het goed loopt ga je na een x aantal maanden vanzelf kijken naar de optie verhuizen/ander werk. Maak er in het begin in elk geval geen te groot probleem van. Want dan begin je 1)misschien geen relatie door de afstand, terwijl het misschien super mooi wordt tussen jullie.

Of

2)je gaat nu al grote stappen nemen (verhuizen/ander werk) terwijl het op lange termijn misschien niets wordt tussen jullie.

Succes in elk geval en gewoon genieten van elkaar!

Anaa
Ik moet morgen werken gewoon 9-17 uur

Hij is nu net van werk en zit thus

morgen spreekt hij af terwijl die vrij is.

Toch erg apart. Tuurlijk de dag erna moet hij weer werken

maar dat steekt toch als je verweg woont
Ik snap geen bal van je laatste posting, sorry, kun je die toelichten?

En verder, als je elkaar graag wilt zien allebei zal het best lukken. Als je daar verschillende ideeen over hebt dan zul je wat meer moeten overleggen. Als je daar niet uit komt dan geef ik de relatie weinig kans. Verliefdheid is niet altijd genoeg, soms is de praktijk te weerbarstig. Bespreek met hem je verwachtingen en luister naar die van hem. Niet hier op het forum mokken, maar even goed naar elkaar luisteren. Hopelijk kom je er samen uit.

(Mijn vriend en ik wonen 700 km van elkaar. We zien elkaar in de weekenden, werken wel allebei regelmatig maar moeten wel eens reizen voor het werk, maar dat proberen we dan weer te compenseren met een extra dag bij het weekend nemen).
Ik snap van je laatste posting ook niet zo veel, Lilian.

Maak er wel uit op dat hij iets doet wat jou niet aanstaat en dat je daar nu boos/geïrriteerd over bent. Misschien is een relatie-op-afstand voor jou helemaal niks omdat je iemand bent die door de "vrijheid" die de ander daardoor onzeker raakt. Dit in combinatie met de ex zorgt er (heb ik het idee op basis van je posts) voor dat je nu al aan hem aan het trekken bent en geïrriteerd doet.

Tja, dan zal het geen lang leven beschoren zijn. In een relatie op afstand heb je beiden een heel eigen leven op de dagen dat je elkaar niet ziet. Familie en vrienden ontmoeten èn leren kennen gaat ook veel langer duren. Ook moet je elkaar vertrouwen (al moet dat natuurlijk altijd kunnen ), je hebt tenslotte beide alle ruimte om iets heel anders te doen dan dat je tegen je partner zegt.

Misschien moet je eerst even rustig voor jezelf bedenken of je dit wel aankunt, beter stop je ermee nu het nog pril is dan dat je het elkaar meteen al lastig maakt met wantrouwen en irritaties.
anoniem_52825 wijzigde dit bericht op 21-08-2008 18:33
Reden: taalfoutje
% gewijzigd
Hoi Lilian, wanneer hij niet op 1 lijn zit met jou, om er moeite voor te doen elkaar de vrije momenten te zien, dan gaat dat wringen bij jou, dan lever jij teveel in en ontvangt te weinig. Niet doen dus, niet aan hem gaan trekken. Voor je hem kende had je ook je eigen leven. Ga daarmee verder en kijk per keer of er tijd is en hoeveel moeite hij daarvoor doet, dan bepaal je voor jezelf of dat kan groeien tot iets duurzamers. Wanneer hij een afspraak met die ex voor laat gaan op een afspraak met jou, wanneer jullie beiden vrij zijn bv. en elkaar dat op tijd aan gegeven hebben, dan zou ik zeggen: direct exit.
anoniem_71020 wijzigde dit bericht op 21-08-2008 18:52
Reden: 1 vergeten
% gewijzigd
Het zou fijn zijn geweest als hij morgen langs was gekomen.

hij was vrij; hij kan dus eerder weg van huis om naar me toe te komen. hierdoor vermijdt hij files. Ook kon ik naar hem komen.

Zaterdag moest hij wel werken, ik ook. Maar zaterdag is het niet zo druk op de weg dus het maakt toch niet uit om samen dan lekker de nacht door te brengen.

Vind het jammer dat een vrije dag opgeofferd wordt door een ex om samen lekker de stad in te gaan, te gaan bowlen en uit eten.
O, maar dit soort dingen kunnen ook gebeuren in een relatie op korte afstand, Lilian.

Zeg dan gelijk dat het je dáár om gaat.
Lilian, heeft hij de relatie met z'n ex beëindigd of hij? En hoelang hebben jullie al iets/een relatie? Had je tot kort voor je hier postte wel het idee dat hij er net zoveel moeite voor deed / wilde doen als jij?
hij heeft het beindigd

we hebben drie weken

ik heb wel het idee dat hij net zoveel moeite wilde doen ja

hij is vaker langsgekomen.
Heel pril dus nog.. jullie relatie. Dan zou ik zeker niet teveel gaan lopen trekken aan hem. Wat Waterfee zegt: kijk per keer of er tijd is en hoeveel moeite hij ervoor doet, dan bepaal je voor jezelf of er toekomst in zit / of jij die er in ziet. Noem naar hem de data dat jij vrij bent of tijd hebt om naar hem te komen of af te spreken en maak daarmee in combinatie met zijn rooster 1 of meerdere afspraken. De ene keer neemt hij de moeite naar jou te komen, de andere keer jij naar hem. Probeer als er veel tijd tussen zit om dan meteen 2 dagen bij elkaar te zijn de keer dat je wel af kunt spreken.

Als hij op gezamelijke vrije dagen met ex gaat afspreken zou hij voor mij ook exit zijn, dat wel. Ik vind niet dat je geen andere dingen kunt afspreken op gedeelde vrije dagen maar een dichtbij wonende ex mag naar de doordeweekse avond tussen werk en Knevel en van de Brink
Wellicht dat die afspraak met die ex al stond, of in elk geval hij toen nog niet wist van jou rooster. Kijk het nog even aan, tenslotte is iemand die nog een goede omgang met een ex kan hebben vaak een hele goeie vriend. (Indien er geen spanning meer heerst tussen die 2 dan).

En 3 weken is heel kort, ga hier dus niet moeilijk over doen, door eraan te trekken, duw je ze juist van je af.

(Been there, done that)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven