Tips voor Tenerife

26-04-2015 12:42 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij gaan deze zomer naar Tenerife.

(Parque santiago 4)

Het ligt in playa de las americas.

Wie zijn hier geweest,of in deze omgeving en heeft leuke tips? (We zijn 25 jaar oud en houden van zon,zee,barretjes,winkelen en lekker ergens wat eten. Ook zo af en toe wat te bezichtigen vinden we leuk. Of een leuke excursie.
Ik ben een jaar of 6 geleden met mijn vriend op Tenerife geweest en heb toen in puerto de la Cruz gezeten. Dus kan je over de plaats niks vertellen.

Tip: boek een (dag) trip naar het naastgelegen eiland La Gomera. Prachtig eiland en een stuk minder toeristisch.

Er zit ook een groot waterglijbanen park op Tenerife. Vreselijk toeristisch, maar ooo wat bracht dat het kind in mij naar boven haha. Als je er van houdt dus leuk om een dagje heen te gaan.

El Teide is de vulkaan op het eiland. Leuk om te zien, maar vond het niet erg spectaculair.
he wat toevallig, ik denk dat wij in oktober daar heen gaan met schoonouders dus ik lees mee.
Het waterpark is erg leuk ja. Druk, maar prachtig. Loro parc is leuk. Dat is een soort dierentuin met orca, zeeleeuwen en dolfijnen shows. Vaak kan je combiticket voor het waterpark en loro parc samen kopen. het gebied rond de vulkaan vond ik erg leuk om rond te rijden. Dat lijkt wel soort maanlandschap en de vulkaan zelf was erg leuk.
Grappig, ik zat paar jaar terug in PS 3.

plaats is leuk hoor, lekker wandelen langs de boulevard.

El teide is leuk, Loro Parque ook!!

reisorganisatie raadde ons aan om naar de piramiden te gaan, doe dit niet! Vreselijk, je komt er amper en het stelt niks voor.

wij hebben ook een boottocht gedaan waarbij we dolfijnen hebben gezien, ook leuk.
Oja tip: Monkeybar in Playa de las americas is erg leuk. Cocktailbar en heeft diverse prijzen gewonnen wat betreft cocktails
Huur een auto en ga een dagje rondrijden.
Over het waterpark hoor ik inderdaad veel. Ben zelf niet zo van de enge glijbanen maar mijn vriend wel!
Ik heb erg mooie duiken vanaf tenerife gemaakt. Mocht je windsurfen/kiten, ga naar El Medina. Dagje winkelen in de hoofdstad vond ik ook erg leuk. En inderdaad, de teife en omgeving!
quote:hondjewaf schreef op 26 april 2015 @ 13:58:

Over het waterpark hoor ik inderdaad veel. Ben zelf niet zo van de enge glijbanen maar mijn vriend wel!Er zijn ook niet enge glijbanen, het ziet er prachtig uit en het golfslagbad zo groot, niet normaal! Ik ben een schijtluis maar heb het daar echt superleuk gehad!!
Ja ik zag veel met banden dat trekt me wel! Nog tips voor goedkope entree kaartjes? Vroeger weet ik dat je bijvoorbeeld bij de mac kortingskaartjes kreeg.
Hi, ik ben 2 keer naar Tenerife geweest en zou zo weer gaan. Ik vind het een heerlijk eiland. We zaten in Costa Adeje dit loopt door in Playa de las Americas. Het is een lange vooral levendige boulevard waar je lekker kan eten en / of drinken. Voor ieder wat wils...

Wij hebben 2 keer de Teide bekommen, echt tot de top. Dit laatste kan alleen met een permit en onder begeleiding van een gids. Wel een gave ervaring!! Ook Loro parque is echt een aanrader!

Groetjes!
Lekker een auto huren en het eiland rondrijden en de teide op. Boottocht excursie opzoek naar dolfijnen/pilootwalvisjes. Savonds lekker over de boulevard flaneren en eten en cocktailtjes drinken aan het strand
Hoi! Ik ben pas wezen eilandhoppen over de Canarische Eilanden en we zijn ook op Tenerife geweest. We vonden het Forestal Park helemaal geweldig! kun je met allemaal zip-lines door het park racen. Ik heb er een filmpje van op ons blog (mijn naam hier met .nl erachter). Verder kun je makkelijk met de boot vanaf las americas naar la gomera. Dat vond ik absoluut het mooiste eiland. Verder is de vulkaan de Teide prachtig en is de hoofstad Santa Cruz ook een aanrader.
Wij zijn sterren gaan kijken op de Teide met een excursie. Eerst zonsondergang bekijken bij de krater van de Teide, daarna hapje eten en zodra het donker was naar buiten waar een gids met een laserpen over de sterren vertelde en alles aanwees. Was echt geweldig.
2 jaar geleden naar Tenerife geweest. Wij zaten in Coste Adeje. Superleuke boulevard!

Wij zijn naar de Teide geweest, Loro Parque en gaan snorkelen met dolfijnen. Alledrie superleuke dingen om te doen. In Loro Parque zat toendertijd orka Morgan. Weet niet of die daar nog is.
Carpe Diem!
Zo ik heb net ook geboekt naar Santiago 4.

Gaan in oktober met mijn schoonouders. Wel ieder een eigen studio en gaan elk onze eigen gang.

Ik heb iets gelezen over het spotten van walvissen en dolfijnen dat lijkt me wel iets.

Sterren kijken klinkt ook goed!
Ik ben al zo'n twaalf keer op Tenerife geweest en altijd in Playa de las Americas. Parque Santiago is super..vooral als je kamer hebt in de toren. Heb daar aantal keren gezeten.

Vind Tenerife een heerlijk eiland. Kom er graag. Leuk is de dierenparken, Loro Parque of Jungle park. Er zijn ook leuke excursies..maar een auto huren voor een dag of drie is ook te doen. Je kan het eiland goed ook zelf verkennen. In het noeuwe gedeelte Playa de las Americas zitten wat meer merk winkels (Playa del duque als ik het goed heb) maar ook in de buurt van Parque Santiago wat winkels zoals Zara, Mango.

Dolfijnen en walvissen spotten moet je echt geluk hebben..je zoet ze niet altijd.

Los Cristianos is ook erg leuk om heen te gaan.

Lekker eten kun je bij El Molino blanco. En er zijn ook Hollandse eettentjes. En er is een hele gezellige kroeg..tenminste als je daar van houdt: Cafe Amsterdam! Vlakbij hotel las Palmeras. Echte Amsterdamse gezelligheid (de eigenaren zijn goede vrienden van me).
Als ik Amsterdamse/Hollandse gezelligheid wil blijf ik wel thuis/in Nederland

Kijk ik weet dat je zeker op zo'n plek niet ontkomt aan Nederlanders maar een Hollandse bar opzoeken gaat me toch echt te ver.
Ja of naar friet van piet verschrikkelijk. Eet liever wat anders haha. Thanks voor de tips allemaal!
Sorry hoor..was maar een tip. En in die bar komen ook buitenlanders en jammer dat er een oordeel geveld wordt zonder er ooit te zijn geweest..

Dan maar lekker stappen in gedeelte Veronica's in Playa de las Americas..nee dat is gezellig daar met de Engelse lui..
Niet zo beledigd zijn ieder zijn smaak ,en ik denk/hoop dat er wel meer te vinden valt dan Hollandse bars of bars waar de Engelse jeugd zich onder de tafel zuipt.
quote:Naadje32 schreef op 28 april 2015 @ 17:16:

Sorry hoor..was maar een tip. En in die bar komen ook buitenlanders en jammer dat er een oordeel geveld wordt zonder er ooit te zijn geweest..

Dan maar lekker stappen in gedeelte Veronica's in Playa de las Americas..nee dat is gezellig daar met de Engelse lui..Tuurlijk is het een tip! Sommige vinden dit geweldig. Zelf ben ik meer van de cocktail bars en de bijzondere eet tentjes. Dus geen Hollandse tent of Engelse sfeer met grote tv's aan de muur. Geef mij maar een lekker knus tentje. En dit mag toch? Het is maar goed dat we niet allemaal naar het zelfde gaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven