Samen de kat pesten (4 & 6 jaar)

27-04-2015 16:30 208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al vanaf kleins af aan maak ik mijn kinderen duidelijk dat de katten niet gejend moeten worden. Heb echt al van alles geprobeerd maar t blijft maar doorgaan. De ene kat mept van zich af en dat weten ze dus die laten ze redelijk met rust. De andere daar en tegen houdt t bij grommen en blazen en rent uiteindelijk weg. Dit soort acties gebeurt doorgaans wanneer ik heel even naar de wc ben, eten aan het maken ben, etc. Vandaag weer, was even boven, loop ik de trap af en zie ik door t raampje in de woonkamerdeur dat ze de kat aan het bekogelen zijn met kussens. Op pesten staat straf die steeds zwaarder wordt, maar t houdt gewoon niet op. Wat kan ik nog doen?
Kinderen het huis uit doen
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Blijkbaar helpt meppen.

Nu bedoel ik niet letterlijk, dat je je kinderen moet slaan, maar ze hebben wel ontzag voor de ene kat en niet voor jou.
Zelfde bij hun doen als zij bij de kat. Op de bank zetten en gooien met die kussens.
Nouja, hoe los je het op met andere dingen die je kinderen doen die niet mogen?
Blijkbaar nemen de kinderen je niet serieus. Is dat ook zo in andere situaties?

Arme kat!
Uiteraard moet je voor je katten een veilig onderkomen zoeken, dit kan je ze echt niet aandoen.

Heb je toevallig rode katten van iets jonger dan 3 jaar?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Hoe krijg ik de getreiterde kat zover dat ze gaat meppen?

Kussens naar ze gooien vinden ze alleen maar leuk dus dat gaat z'n doel compleet voorbij.

Normaal gesproken spreek ik ze toe waarom ik iets niet wil hebben en wat er gebeurt als ze niet luisteren. Bij niet luisteren of iets wat echt niet door de beugel kan dan krijgen ze straf die in het verlengde ligt van wat ze gedaan hebben. (Bijv: ga met je vork zitten zwaaien aan tafel of gebruik je m om je broertje mee te prikken omdat hij iets lelijks zegt dan ben je je vork kwijt en krijg je een plastic lepel. Ga je stiekem koekjes uit de kast pikken, die als tussendoortje op school bedoeld zijn dan krijg je een week lang alleen fruit mee óók op de koekdagen)
Ik ben heel erg van dieren heb je voor het leven en heb je ze eenmaal aangeschaft dan doe je ze niet meer weg. Maar in dit geval moet je een ander huis voor de katten gaan zoeken.

Zeker die van 6 moet beseffen dat dit niet kan. Hebbenn je kinderen een stoornis?
Je kunt alleen maar hopen dat die andere kat een keer zo goed uithaalt dat ze het niet meer in hun hoofd halen.
verba volant, scripta manent.
Wat voor straf heb je ze al gegeven dan? Dit gedrag kan echt niet, punt, uit, klaar.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Ik zou ook de katten weg doen als je je kinderen niet onder controle kunt houden.

Als je dit te lang door laat gaan, heb je straks bange onzekere katten, voor zover ze dat al niet zijn. Katten die het vertrouwen in mensen kwijt zijn en moeilijk te herplaatsen.

Hoe heeft het überhaupt zo ver kunnen komen? Ondanks dat de kinderen jong zijn,horen ze toch wel te weten hoe ze met dieren om moeten gaan?
Nou ja ik weet niet of de katten weg doen een goede oplossing is. Kinderen moeten toch gewoon leren om op een fatsoenlijke manier met dieren om te gaan? Aan de andere kant, als dit aanhoudt is het te zielig voor je katten en moet je inderdaad wel.
quote:barefoot schreef op 27 april 2015 @ 16:49:

Kussens naar ze gooien vinden ze alleen maar leuk dus dat gaat z'n doel compleet voorbij.

Normaal gesproken spreek ik ze toe waarom ik iets niet wil hebben en wat er gebeurt als ze niet luisteren. Bij niet luisteren of iets wat echt niet door de beugel kan dan krijgen ze straf die in het verlengde ligt van wat ze gedaan hebben. (Bijv: ga met je vork zitten zwaaien aan tafel of gebruik je m om je broertje mee te prikken omdat hij iets lelijks zegt dan ben je je vork kwijt en krijg je een plastic lepel. Ga je stiekem koekjes uit de kast pikken, die als tussendoortje op school bedoeld zijn dan krijg je een week lang alleen fruit mee óók op de koekdagen)Omgekeerde wereld. De katten hebben niets gedaan. Jouw kinderen heb je zo te lezen niet helemaal helemaal niet onder controle dus een veilige onderkomen zoeken voor de katten.

Ik las ergens anders dat je kind al in een medisch traject is gegaan en wat problemen heeft en een iets beneden gemiddeld iq.

Doe het die katten niet aan en goed dat je hulp hebt bij je kind(eren).
Nee ik heb 2 katten waar an maar 1 rood. Maar de rode mept.

De katten weg doen is het uiterste redmiddel, maar dat wil ik liever niet. Ook omdat ik niet geloof dat mijn kinderen daar wat van leren. Ik wil gewoon dat ze op een fatsoenlijke manier met dieren leren om gaan. Op de kinderboerderij gedragen ze zich overigens wel fantastisch.

Ik geef ze regelmatig ook bewust de opdracht de katten te aaien. Samen op de bank, kat erbij en aaien maar. Om te laten zien hoe fijn dat is en dat kat dan ook lief terug doet. Gelukkig laten ze zich allebei wel aaien door mijn kinderen.
"Zonder strijd, geen overwinning"
quote:barefoot schreef op 27 april 2015 @ 16:55:

Nee ik heb 2 katten waar an maar 1 rood. Maar de rode mept.

De katten weg doen is het uiterste redmiddel, maar dat wil ik liever niet. Ook omdat ik niet geloof dat mijn kinderen daar wat van leren. Ik wil gewoon dat ze op een fatsoenlijke manier met dieren leren om gaan. Op de kinderboerderij gedragen ze zich overigens wel fantastisch.

Ik geef ze regelmatig ook bewust de opdracht de katten te aaien. Samen op de bank, kat erbij en aaien maar. Om te laten zien hoe fijn dat is en dat kat dan ook lief terug doet. Gelukkig laten ze zich allebei wel aaien door mijn kinderen.

Waar verdienen de katten het aan dat ze eerst getraumatiseerd moeten zijn voordat ze een lief baasje krijgen?

Jij hebt je kinderen niet onder controle, bespreek het met de hulpverlener van je kind/kinderen.
quote:barefoot schreef op 27 april 2015 @ 16:49:

)Niet de kat moet de kinderen opvoeden, maar jij
quote:marjo67 schreef op 27 april 2015 @ 16:58:

De katten wegdoen is geen optie, want zo leren deze kinderen nooit hoe ze met dieren om moeten gaan.

Dus het kind met een stoornis (loepen) die mag zich lekker uitleven op de katten? Kom op zeg.
Ik zou de volgende keer iets gaan doen terwijl de kinderen iets doen wat ze erg leuk vinden, en ze vervolgens vertellen dat ze moeten stoppen en even mee naar boven moeten, want jij moet de bedden maken en aangezien zij de katten pesten zodra je weg bent, mogen ze niet meer alleen blijven met de katten.

Dit net zo lang doen totdat ze heel erg hard beloven dat ze echt echt echt heel lief zullen zijn. Bij voorkeur nog minstens twee keer toch meenemen.

Pas dan weer een keertje proberen. Loopt het weer mis, jammer dan, tv weer uit en toch weer mee naar boven/winkel/whatever.

En zelfs als je naar de wc moet; jongens, sorry, even op de trap gaan zitten.

Ik zou dat een tijd lang heel ver doorvoeren hoor. Kinderen die weerloze dieren pesten hebben aan mij een verkeerde.
quote:Mylene_Valerie schreef op 27 april 2015 @ 16:54:

[...]

Omgekeerde wereld. De katten hebben niets gedaan. Jouw kinderen heb je zo te lezen niet helemaal helemaal niet onder controle dus een veilige onderkomen zoeken voor de katten.

Ik las ergens anders dat je kind al in een medisch traject is gegaan en wat problemen heeft en een iets beneden gemiddeld iq.

Doe het die katten niet aan en goed dat je hulp hebt bij je kind(eren).Ik heb mijn kinderen doorgaans prima onder controle. Dank voor het overhaast conclusies trekken en de background check. Mijn oudste heeft prikkelverwerkingsproblemen en is een paar puntjes beneden het gemiddelde Iq. Dat maakt m geen psycho. De psycholoog in het ziekenhuis zag verder geen aanleiding tot behandeling. Hij is volkomen gezond. Prikkelverwerking heeft ie fysio voor. Heeft te maken met auditieve overgevoeligheid en drukke omgeving waar hij zelf onrustig van wordt. Thuis is het rustig op beide vlakken.
Maar hoe straf je dan bij kat pesten?
quote:Mylene_Valerie schreef op 27 april 2015 @ 16:54:

[...]

Omgekeerde wereld. De katten hebben niets gedaan. Jouw kinderen heb je zo te lezen niet helemaal helemaal niet onder controle dus een veilige onderkomen zoeken voor de katten.

Doe het die katten niet aan en goed dat je hulp hebt bij je kind(eren).Wát een rotopmerking.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:barefoot schreef op 27 april 2015 @ 17:04:

[...]

Ik heb mijn kinderen doorgaans prima onder controle. Dank voor het overhaast conclusies trekken en de background check. Mijn oudste heeft prikkelverwerkingsproblemen en is een paar puntjes beneden het gemiddelde Iq. Dat maakt m geen psycho. De psycholoog in het ziekenhuis zag verder geen aanleiding tot behandeling. Hij is volkomen gezond. Prikkelverwerking heeft ie fysio voor. Heeft te maken met auditieve overgevoeligheid en drukke omgeving waar hij zelf onrustig van wordt. Thuis is het rustig op beide vlakken.Nou blijkbaar heb je ze niet onder controle als ik al naar de titel van dit topic kijk. Je geeft zelf aan dat ze ondanks straf de katten treiteren. En een van de katten kan van zich afmeppen, wat al niet zou moeten, en dan vraag je ons naar tips hoe je de andere kat kan leren van zich af te meppen.
quote:Mylene_Valerie schreef op 27 april 2015 @ 17:08:

[...]

Nou blijkbaar heb je ze niet onder controle als ik al naar de titel van dit topic kijk. Je geeft zelf aan dat ze ondanks straf de katten treiteren. En een van de katten kan van zich afmeppen, wat al niet zou moeten, en dan vraag je ons naar tips hoe je de andere kat kan leren van zich af te meppen.

Mijn handen jeuken.De mijne ook.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven