neusproblemen.....
dinsdag 28 april 2015 om 19:24
Hallo allemaal,
Ik heb al een hele tijd last van mijn neus... Al met al loop ik er nu al 3 jaar mee! Heel erg verkouden, neus verstopt.. Bij 2 verschillende huisartsen geweest (vanwege verhuizing) en veel, heel veel neussprays gehad. Uiteindelijk doorgestuurd naar de KNO arts en een CTscan laten maken. De holten bleken toch wel vol te zitten en dus prednison gekregen. Dit hielp een week, maar daarna kwamen de klachten dubbel zo hard terug. Daarna flixonase ampullen gehad, hielp wederom een paar weken, maar de klachten kwamen weer dubbel zo hard terug! Nu moest ik eind mei terug komen, maar aangezien ik amper slaap (kan alleen 'rechtop' slapen, anders krijg ik geen lucht) gebeld en kan nu de 12e terecht. De arts heeft al gezegd dat het waarschijnlijk een operatie wordt........ heeft iemand hier ervaringen mee? Ik heb mijn bij en voorholten niet echt dicht zitten, het zijn vooral de dieper gelegen holten en die naast/tussen de oogkassen...
Hoelang duurde het voordat de operatie geregeld was? Ik snap dat dat overal verschillend is, maar ik zou graag een richtlijn hebben. En na de operatie, moet je lang in het ziekenhuis blijven? En hoelang ben je uit de running?
Alvast bedankt voor de reacties!
Ik heb al een hele tijd last van mijn neus... Al met al loop ik er nu al 3 jaar mee! Heel erg verkouden, neus verstopt.. Bij 2 verschillende huisartsen geweest (vanwege verhuizing) en veel, heel veel neussprays gehad. Uiteindelijk doorgestuurd naar de KNO arts en een CTscan laten maken. De holten bleken toch wel vol te zitten en dus prednison gekregen. Dit hielp een week, maar daarna kwamen de klachten dubbel zo hard terug. Daarna flixonase ampullen gehad, hielp wederom een paar weken, maar de klachten kwamen weer dubbel zo hard terug! Nu moest ik eind mei terug komen, maar aangezien ik amper slaap (kan alleen 'rechtop' slapen, anders krijg ik geen lucht) gebeld en kan nu de 12e terecht. De arts heeft al gezegd dat het waarschijnlijk een operatie wordt........ heeft iemand hier ervaringen mee? Ik heb mijn bij en voorholten niet echt dicht zitten, het zijn vooral de dieper gelegen holten en die naast/tussen de oogkassen...
Hoelang duurde het voordat de operatie geregeld was? Ik snap dat dat overal verschillend is, maar ik zou graag een richtlijn hebben. En na de operatie, moet je lang in het ziekenhuis blijven? En hoelang ben je uit de running?
Alvast bedankt voor de reacties!
dinsdag 28 april 2015 om 19:28
Ik heb de operatie afgelopen november gehad. Ik kon na zo'n twee/drie maanden terecht geloof ik. Het ging bij mij om een dagopname en na 1 a 2 weken kon ik mijn normale activiteiten weer oppakken, dat is geloof ik ook de algemene richtlijn. Overigens voelde ik me direct na de operatie al beter dan de jaren daarvoor, dus wat mij betreft was ik direct weer alles gaan doen. Waar ik het meeste last van had was de eerste dag dat ik zo'n neusverband moest en de hoeveelheid bloed die daarin terecht kwam, ik vond dat echt smerig en ik mocht mijn neus niet snuiten. En het spoelen naderhand wat ik dagelijks meerdere keren moest doen vond ik een ramp, maar verder is het me alles meegevallen.
Bij mij was het trouwens pas echt over na een antibioticakuur die ik daarna nog kreeg. Al met al duurde het na de operatie nog zes weken totdat ik echt profijt van de operatie had en weer kon ruiken enzo.
Bij mij was het trouwens pas echt over na een antibioticakuur die ik daarna nog kreeg. Al met al duurde het na de operatie nog zes weken totdat ik echt profijt van de operatie had en weer kon ruiken enzo.
dinsdag 28 april 2015 om 19:37
De arts had het echt over een operatie, ik vind alles prima, als ik maar weer slaap en fatsoenlijk kan ademen ben ik ziels gelukkig! Ben nu wel een beetje over vermoeid aan het raken namelijk.....
Krullevaer bedankt voor je reactie! Heb je ook tampons in je neus gekregen of alleen een verband onder je neus? Spoelen moet je met zout water neem ik aan? Fijn dat je klachten weg zijn in ieder geval!
Krullevaer bedankt voor je reactie! Heb je ook tampons in je neus gekregen of alleen een verband onder je neus? Spoelen moet je met zout water neem ik aan? Fijn dat je klachten weg zijn in ieder geval!
dinsdag 28 april 2015 om 19:40
Het is inderdaad echt een operatie. Heb je ook neuspoliepen? Die had ik wel en zijn ook weggehaald. Ik had goddank hele kleine oplosbare tampons, waarmee ik beter kon ademen dan ik voor de operatie kon. Maar zoals ik al schreef, ik kon al een jaar niet meer ruiken en dat duurde echt nog wel zes weken voordat ik dat weer kon. Dat viel me wel een beetje tegen. Spoelen moest inderdaad met zout water, en ik moet het nu nog steeds als ik verkouden ben. Overigens, mijn klachten zijn langzamerhand weer aan het terugkomen. Dus het wordt weer tijd voor een bezoekje aan de arts.
dinsdag 28 april 2015 om 19:55
Dat is een beetje een vreemd verhaal haha. De huisarts zag duidelijk hele grote neuspoliepen, de laatste x schrok hij zelfs van de grote... En de kno arts zag geen poliepen!
Dat klinkt goed die oplosbare tampons haha..
Ruiken kan ik ook al heeeeeeel lang niet meer!
Ohh bah wat vervelend dat je klachten terug komen...
Had je ook druk als je voor over boog en zo? Dat heb ik niet.. Heb echt mn neus volledig verstopt, hoofdpijn, ben doodmoe vanwege het slechte slapen en mega niesbuien!
Dat klinkt goed die oplosbare tampons haha..
Ruiken kan ik ook al heeeeeeel lang niet meer!
Ohh bah wat vervelend dat je klachten terug komen...
Had je ook druk als je voor over boog en zo? Dat heb ik niet.. Heb echt mn neus volledig verstopt, hoofdpijn, ben doodmoe vanwege het slechte slapen en mega niesbuien!
dinsdag 28 april 2015 om 20:13
Laat je testen bij een goede allergoloog, niet meteen opgeven wanneer er de 1x niets wordt gevonden. Ik ben zelf voor hele rare dingen allergisch en ik heb/had dezelfde chronische klachten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.