klein zuinig autootje

29-04-2015 08:34 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ondanks dat hier al best wat topics over zijn, even eentje aangemaakt op mijn eigen situatie.

Ik heb voor mij werk straks een auto nodig en ben mij aan het oriënteren maar het zal fijn als jullie ook wat tips and tricks geven.

Ik zoek dus een tweedehandse kleine tot middelgrote auto tot max 3000 die op benzine rijdt, en zuinig is liefst minimaal 1 op 15.

De auto zal dagelijks gebruikt worden voor het werk wat neerkomt op zo 100 km per dag totaal. Mijn oog was bv gevallen op een suzuki alto maar ik vraag mij af of deze auto wel geschikt is voor intensief en voornamelijk snelweg gebruik.

Hopelijk hebben jullie wat suggesties want zie door het bomen het bos niet meer onderhand :/.

Groetjes
Pfoe er zijn er zoveel.

Peugeot 107 (en Toyota aygo enz)

Chevrolet matiz (heb ik zelf gereden, erg fijn autootje)

VW lupo
Dat is toch wel heel persoonlijk. Ik zou nooit een suzuki alto nemen (van max 3000 Euro, dus wees hebben het over een oudere auto). Het zijn kleine autootjes en liggen dus minder stevig op de weg, ik heb liever iets groters. Maar nogmaals, dat is persoonlijk. Het is daarom ondoenlijk om je hier tips over te geven eigenlijk, want je zult zien dat iedereen je hier weer iets anders aanraad.

Heb je geen vriend/broer/vader die je hierbij wilt helpen? Dan zou ik op internet alvast wat auto's opzoeken waar je interesse in hebt en dan samen desbetreffende garages etc langs gaan. Verder zou ik ook een ochtend of middag uittrekken om de dealers in de buurt af te gaan met iemand, daar staan namelijk ook altijd occasions. Succes!
Waarom benzine? Google eens op 3g gas, zit ook in kleinere auto's zoals bijv. een Chevrolet Spark. Belasting is ook niet te gek en brandstof kosten zijn minder dan bij benzine. Vriendin heeft er een en rijdt ong. hetzelfde aantal km. Weet alleen niet of dit binnen je budget ligt, even googlen.
Volgens mij is iedere auto geschikt voor intensief gebruik..

Iedereen heeft zn positieve of negatieve ervaringen met ieder type auto. Het is ook een kwestie van "geluk" hebben.

Ik rij al 12 jaar in een opel agilla (okee niet de hipste) en heeft de 2ton in km al aangetikt. Nooit ernstige problemen mee gehad.

Ik rij 75km per dag woon/werk met een gemiddeld verbruik van 1op16

Als deze op is komt er waarschijnlijk een kia picanto. Prima autos voor een lage prijsklasse (zeker 2ehands)

Belangrijkste is dat je je prettig voelt in je auto, en dat is inderdaad persoonlijk.

Ik voel mij het prettigs in een kleine auto, maar dat kan voor jou heel anders zijn
Wie wind zaait zal storm oogsten
Ik zou geen Franse auto kopen, daar heb je bakken onderhoud aan.Toyota, volkswagen, opel, kia. Dat zijn niet voor niets de autootjes die hun inruilwaarde houden Verder is het vooral smaak en proberen. Eens een proefritje maken helpt vaak al in je keuze.
Zonder oorzaak geen gevolg
Ik heb zelf een Kia Picanto gehad, nooit meer. Dat vond ik echt een koeklik. Reed ook echt niet lekker.

Mijn vader heeft een Peugeot 107 en die rijdt juist heeeeeerlijk. En voelt ook veel ruimer dan mijn Kia.

Als wij ooit weer voor een tweede auto gaan, neem een 107.
Jawel is ook wel persoonlijk, en broer wil ook wel meekijken maar ik moet wel zelf oriënteren, ben ik ook druk mee bezig maar ik zie zoveel merken voorbij komen haha dat het me juist fijn leek als er wat ideeën opgedaan kon worden hier.

Kleine auto vind ik zelf wel fijn vooral met parkeren enz maar ook weer niet te klein.. Moet wel veilig zijn/voelen.
quote:MissMystique schreef op 29 april 2015 @ 08:49:

Pfoe er zijn er zoveel.

Peugeot 107 (en Toyota aygo enz)

Chevrolet matiz (heb ik zelf gereden, erg fijn autootje)

VW lupoVoor max ¤3000,- ?
Je gaat 100 km per dag rijden zeg je, ga je binnendoor of over snelweg.

De alto, lupo en de aygo zijn wel hele kleine autotjes en liggen niet echt stabiel op de weg.

Beter zou je kunnen kijken naar een opel corsa, fiat punto (bestaan die nog?) ford fiesta, vw polo.. Geen idee wat er voor jouw budget te krijgen is. Maar deze zijn nog redelijk zuinig
Ligt er ook een beetje aan hoe oud hij mag zijn natuurlijk.
Hier een suzuki alto gehad, maar dat was geen snelweg auto. Zoop daar teveel en lag niet zo stabiel op de weg.

Ik hoefde ook niet de snelweg op, werd alleen voor naar het werk ed gebruikt.

Nu een fiat panda, dat zou al beter geschikt zijn. Voordeel is ook dat die net wat groter is (en hoger ivm kind in autostoeltje)

Hier wilde ik bewust een auto die onder de 20 euro voor de wegenbelasting bleef. Daarom viel oa de opel corsa af, die komen daar al boven.
Aha ja ik ga voornameijk over de snelweg die 100 km dus daar moet ie ook zuinig zijn. Echt comfort eis ik niet, wel enigzins veilig
Ik lees mee! Ik ben ook aan het oriënteren.

Ik zit voornamelijk te kijken naar: Kia Picanto, Fiat Punto, aygo/107/c1 of idd een Suzuki alto.

Goed op letten of de auto niet geïmporteerd is, je hebt vaak geen onderhoudshistorie bij. Je weet niet of de km zijn terug gedraaid of de auto ooit een keer in de prak heeft gezeten.

Een vriendin van me heeft een goedkope Seicento kunnen kopen, is hier prima te spreken over, helemaal voor het geld wat ze ervoor heeft betaald! Misschien een optie voor jou?
Een leven zonder zorgen, dat is pas leven.
quote:Appelmoeskonijn1 schreef op 29 april 2015 @ 08:50:

Heb je geen vriend/broer/vader die je hierbij wilt helpen?Want alle en alleen mannen hebben verstand van auto's?
Het zijn nogal veel eisen voor een auto die nog geen ¤3000 mag kosten, vooral over dat snelweggebruik.

Als je een kleine, zuinige auto wil voor minder dan ¤3000 zit je naar wat oudere auto's te kijken zoals:

- renault twingo oud model

- renault clio oud model

- ford ka oud model

- fiat seicento

- citroen saxo

- fiat punto

- kia picanto

Maar dit zijn weer allemaal auto's die je niet echt heel comfortabel over de snelweg vervoeren, maar goed...wel onder de ¤3000 en hoeveel comfort wil je eigenlijk?

Je zou nog een verdwaalde peugeot 206 of opel corsa kunnen tegenkomen, vaak wel met veel km op de teller en dan zit je hoger in de wegenbelasting.

Het is de vraag wat je daarvoor terugkrijgt, dus ik zou zeker goed letten op onderhoudshistorie en ervaringen met die auto's (staat bekend dat ze bepaalde gebreken hebben of bepaalde reparaties vaak nodig hebben?) Als je aardig wat km aftikt elke week zal onderhoud ook sneller komen.

Als je het geld hebt kan het het geld waard zijn om toch iets meer eraan uit te geven, maar als je het niet hebt moet je het gewoon doen met wat je kan betalen en dan red je het ook wel, maar met minder comfort.
Aygo bevalt prima!
Handig: http://www.anwb.nl/auto/b ... os/zuinige-occasion-kopen
en verder zou je eens kunnen rekenen, ik vermoed dat benzine voor jou niet de goedkoopste optie is, met 100km per dag (er staan rekentooltjes op internet)
quote:Pixie86 schreef op 29 april 2015 @ 09:30:

Aygo bevalt prima!Vind maar eens een Aygo voor <¤3000, dat is er ongeveer...1.
quote:lilalinda schreef op 29 april 2015 @ 09:30:

en verder zou je eens kunnen rekenen, ik vermoed dat benzine voor jou niet de goedkoopste optie is, met 100km per dag (er staan rekentooltjes op internet)LPG zou nog een goede optie kunnen zijn, maar dan zit je waarschijnlijk hoger in je aanschafprijs en vaak ook hoger in het aantal km op de teller, tenzij je een nieuwere auto koopt, maar dat zie je dan ook weer terug in de aanschafprijs. Scheelt wel veel brandstofkosten, kan wel wat duurder zijn in wegenbelasting, maar tegenwoordig niet altijd meer.
Ik zou kiezen voor een iets grotere auto en dan op gas of die installatie laten inbouwen. Dat zal je pakweg rond de 1500 euro kosten maar gas is wel meer dan de helft goedkoper dan benzine.

Maar de grotere auto´s zijn gek genoeg vaak goedkoper dan die hele kleintjes. Mijn schoonmoeder heeft een peugeot 107, het ding is vijf jaar oud en ligt qua waarde rond de 6000 euro (kmstand is 7000).

Kies in elk geval voor een auto die gemaakt is voor het Nederlandse weer. Mijn man rijdt een kleine fiat. Hartstikke leuk ding en super zuinig, maar het is duidelijk een Italiaan. Gewend aan zonneschijn. Het ding lekt en roest aan alle kanten en ik weet niet hoe vaak hij al met zijn voeten in het water heeft gezeten. Mijn opel inmiddels ook wel, maar die heeft dan ook al bijna 3x de klok rondgereden.

En kijk vooral voor een auto die veel gemaakt/verkocht is en wordt, dan krijg je namelijk makkelijk onderdelen en die onderdelen zijn ook nog eens een stuk goedkoper.
quote:blijekip schreef op 29 april 2015 @ 09:32:

Vind maar eens een Aygo voor <¤3000, dat is er ongeveer...1.Met veel schade en geïmporteerd! Dat kan TO beter niet doen.
Een leven zonder zorgen, dat is pas leven.
http://www.autotrack.nl/t ... casion%5Bsubmit%5D=Zoeken
.
quote:-Prinses-op-de-erwt-110- schreef op 29 april 2015 @ 09:42:

[...]

Met veel schade en geïmporteerd! Dat kan TO beter niet doen.Precies.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven