Geld & Recht alle pijlers

Badkamer annuleren

30-04-2015 18:59 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 3 weken geleden een badkamer bij Brugman aangekocht die ze pas eind augustus gaan plaatsen. We hebben daar getekend voor een bedrag. We hebben specifiek gevraagd naar addertjes onder het gras dat dit bedrag niet ineens met iets onvoorziens erg hoger uit zou vallen. Van de week kwam de installateur opmeten en alles was prima. Nu hebben wij gisteren ineens een rekening van de installateur gekregen voor meerwerk en de prijs die we hebben afgesproken wordt hiermee ineens met een paar honderd euro verhoogd. We zijn het hier absoluut niet mee eens en willen hierdoor eigenlijk de koop annuleren. Wat zijn nu onze rechten en kunnen we er nog onder uit komen? Ik hoop dat iemand me kan helpen!
Heb je alle kleine lettertjes zelf gelezen?

Al met Brugman gebeld?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Met meerwerk hoef je niet zonder meer akkoord te gaan. Maar of je onder dat mom onder de hele overeenkomst uit kunt, betwijfel ik.

Om wat voor meerwerk gaat het?
Anti-social behaviour is a trait of intelligence in a world full of conformists - Nikola Tesla
De addertjes staan in de algemene voorwaarden. Je had de offerte beter even mee kunnen nemen, rustig op je gemak alles door kunnen lezen, en dan besluiten of je tekent of niet.
Dit Is de tactiek van Brugman :(
Nee we hebben nog niet gebeld omdat we eerst even info in willen winnen. Dan weten we een beetje waar we het over hebben. We hebben meerwerk voor de vloerverwarming en nog iets (sorry brief ligt op het werk nu....). Het gaat om 600 euro. Vind het gewoon niet netjes, juist omdat we het zo specifiek gevraagd hebben.....
Het bedrag waar je voor tekent is veelal exclusief meewerk voor het verleggen van leidingen e.d. Heb ik tenminste tot nu toe ervaren bij de badkamers (en keukens) die ik aangeschaft heb.
Je hebt een keuken gekocht nog voor er is gemeten. Nu kost de keuken meer omdat er meerwerk nodig is. Logisch in mijn beleving want niet elk huis is gelijk en niet elke keuken past zonder meer in de ruimte die daarvoor is bestemd. Waarom niet eerst een offerte en daarna, na opmeten, de prijs bepaald?
Meerwerk hoef je niet te doen, maar als er leidingen verplaatst moeten worden, zul je dat dan zelf doen.

Wist de verkoper ook hoe de leidingen exact lopen nu? Blijft alles op dezelfde plek in de nieuwe badkamer?
Wat zeiden ze toen jullie vroegen of er addertjes waren? Is daar een aantekening van gemaakt? Lees het contract heel goed door - het zou zelfs kunnen dat er iets in staat als 'mondelinge afspraken zijn niet van toepassing' of iets dergelijks. Ik weet niet precies hoeveel recht je kunt ontlenen aan als zij mondeling tegen jullie hebben gezegd, "Nee hoor dit is de prijs, daar komt niets meer bij." En als zij dat niet hebben gezegd (maar misschien "Kijk, in de meeste gevallen is dit hoe het is, het hangt van de situatie af"), dan heb je helemaal weinig om op te staan ben ik bang. Maar ik weet niets van recht!
Heel eerlijk? Dit werk wat je nu benoemd kunnen ze toch niet vooraf berekenen? Iedere keuken is anders en zij weten terplekke niet hoe het leidingwerk ed loopt. Ik vind dit volledig legitiem meerwerk, dit kan echt pas beraamd worden als er terplekke is gekeken en kan dan dus inderdaad pas achteraf gecalculeerd worden.
Mensen, het is een badkamer ;) Die zaak verkoopt ook badkamers.

Heb je een tekening en foto's van de badkamer meegenomen tijdens het kopen? Want dan konden ze precies weten waar alle leidingen waren etc.

Ik zou goed je offerte doorlezen en kijken wat er precies op staat.

Wel naar dat het zo loopt, je houdt er gelijk een rotgevoel aanover, temeerdaar je het nog specifiek gevraagd had.
quote:Rubber_Ducky schreef op 30 april 2015 @ 19:59:

Mensen, het is een badkamer ;) Die zaak verkoopt ook badkamers.

Heb je een tekening en foto's van de badkamer meegenomen tijdens het kopen? Want dan konden ze precies weten waar alle leidingen waren etc.

Ik zou goed je offerte doorlezen en kijken wat er precies op staat.

Wel naar dat het zo loopt, je houdt er gelijk een rotgevoel aanover, temeerdaar je het nog specifiek gevraagd had.

Keuken of badkamer, wat maakt het uit? Voor beiden zijn leidingen e.d. nodig.

En dan, een magnetron in de badkamer is anders reuze handig voor een snelle snack als je op de wc zit.......
quote:Gravinnetje schreef op 30 april 2015 @ 20:01:

[...]

Keuken of badkamer, wat maakt het uit? Voor beiden zijn leidingen e.d. nodig.

En dan, een magnetron in de badkamer is anders reuze handig voor een snelle snack als je op de wc zit.......Pas maar op, straks eindig je als Frits van Houten
Hallo?!
quote:_Doortje_ schreef op 30 april 2015 @ 20:11:

[...]

Pas maar op, straks eindig je als Frits van Houten

Oh ja! Met een föhn toch?

Dat is lang geleden zeg!
quote:_Doortje_ schreef op 30 april 2015 @ 20:11:

[...]

Pas maar op, straks eindig je als Frits van Houten

Het vervelende van deze opmerking is, dat ik weet wat je bedoel en dus moet toegeven dat ik nu in de reclame dit even zit te tikken.
Natuurlijk gaan ze niet zeggen dat er addertjes onder het gras zitten, omdat zij niet vinden dat het addertjes zijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Was vloerverwarming bij de offerte berekend?

Wat houdt het meerwerk precies in? Want volgens mij is het verplicht dit te vermelden op een offerte
quote:Rubber_Ducky schreef op 30 april 2015 @ 20:14:

[...]

Oh ja! Met een föhn toch?

Dat is lang geleden zeg!

Fohn? Ik zou toch zweren dat het de tv was waar ie naar zat te kijken...

De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
SORRY! Ik heb keuken geschreven omdat ik met mijn gedachten eigenlijk bij onze keuken zat! Sorry sorry.

Toch blijft mijn post over je BADKAMER gelijk, de prijs van de badkamer verandert niet, alleen kost het installeren meer. Troost je, wij konden door een dubbele wand opeens een vierkante meter meer badkamer maken, waardoor we opeens met de aannemer terug naar de tekentafel konden voor een nog betere opstelling. En toen lag al het materiaal al in huis. Meerwerk 1500 euro.
quote:suzyqfive schreef op 30 april 2015 @ 20:44:

[...]

Fohn? Ik zou toch zweren dat het de tv was waar ie naar zat te kijken...

Ja dat dacht ik ook! Erin geduwd door zn secretaresse ofzo?
Tv, kijk maar: https://m.youtube.com/watch?v=s4ZN1vcc48k
Hallo?!
Dan ben ik in de war met Rescue 911! sorry!
Ik ben ook benieuwd hoe het meerwerk tot stand is gekomen. Als het leidingwerk betreft kan je daar meestal niet onderuit toch om iets op maat te maken.

Wat wordt er extra gerekend waar je geen rekening mee had gehouden?
DTEEZ!
Wat staat er op de offerte precies over de installatie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven