Badkamer annuleren
donderdag 30 april 2015 om 18:59
Wij hebben 3 weken geleden een badkamer bij Brugman aangekocht die ze pas eind augustus gaan plaatsen. We hebben daar getekend voor een bedrag. We hebben specifiek gevraagd naar addertjes onder het gras dat dit bedrag niet ineens met iets onvoorziens erg hoger uit zou vallen. Van de week kwam de installateur opmeten en alles was prima. Nu hebben wij gisteren ineens een rekening van de installateur gekregen voor meerwerk en de prijs die we hebben afgesproken wordt hiermee ineens met een paar honderd euro verhoogd. We zijn het hier absoluut niet mee eens en willen hierdoor eigenlijk de koop annuleren. Wat zijn nu onze rechten en kunnen we er nog onder uit komen? Ik hoop dat iemand me kan helpen!
donderdag 30 april 2015 om 19:06
donderdag 30 april 2015 om 19:16
Nee we hebben nog niet gebeld omdat we eerst even info in willen winnen. Dan weten we een beetje waar we het over hebben. We hebben meerwerk voor de vloerverwarming en nog iets (sorry brief ligt op het werk nu....). Het gaat om 600 euro. Vind het gewoon niet netjes, juist omdat we het zo specifiek gevraagd hebben.....
donderdag 30 april 2015 om 19:33
Je hebt een keuken gekocht nog voor er is gemeten. Nu kost de keuken meer omdat er meerwerk nodig is. Logisch in mijn beleving want niet elk huis is gelijk en niet elke keuken past zonder meer in de ruimte die daarvoor is bestemd. Waarom niet eerst een offerte en daarna, na opmeten, de prijs bepaald?
donderdag 30 april 2015 om 19:45
Wat zeiden ze toen jullie vroegen of er addertjes waren? Is daar een aantekening van gemaakt? Lees het contract heel goed door - het zou zelfs kunnen dat er iets in staat als 'mondelinge afspraken zijn niet van toepassing' of iets dergelijks. Ik weet niet precies hoeveel recht je kunt ontlenen aan als zij mondeling tegen jullie hebben gezegd, "Nee hoor dit is de prijs, daar komt niets meer bij." En als zij dat niet hebben gezegd (maar misschien "Kijk, in de meeste gevallen is dit hoe het is, het hangt van de situatie af"), dan heb je helemaal weinig om op te staan ben ik bang. Maar ik weet niets van recht!
donderdag 30 april 2015 om 19:51
Heel eerlijk? Dit werk wat je nu benoemd kunnen ze toch niet vooraf berekenen? Iedere keuken is anders en zij weten terplekke niet hoe het leidingwerk ed loopt. Ik vind dit volledig legitiem meerwerk, dit kan echt pas beraamd worden als er terplekke is gekeken en kan dan dus inderdaad pas achteraf gecalculeerd worden.
donderdag 30 april 2015 om 19:59
Mensen, het is een badkamer
Die zaak verkoopt ook badkamers.
Heb je een tekening en foto's van de badkamer meegenomen tijdens het kopen? Want dan konden ze precies weten waar alle leidingen waren etc.
Ik zou goed je offerte doorlezen en kijken wat er precies op staat.
Wel naar dat het zo loopt, je houdt er gelijk een rotgevoel aanover, temeerdaar je het nog specifiek gevraagd had.
Heb je een tekening en foto's van de badkamer meegenomen tijdens het kopen? Want dan konden ze precies weten waar alle leidingen waren etc.
Wel naar dat het zo loopt, je houdt er gelijk een rotgevoel aanover, temeerdaar je het nog specifiek gevraagd had.
donderdag 30 april 2015 om 20:01
quote:Rubber_Ducky schreef op 30 april 2015 @ 19:59:
Die zaak verkoopt ook badkamers.
Keuken of badkamer, wat maakt het uit? Voor beiden zijn leidingen e.d. nodig.
En dan, een magnetron in de badkamer is anders reuze handig voor een snelle snack als je op de wc zit.......
En dan, een magnetron in de badkamer is anders reuze handig voor een snelle snack als je op de wc zit.......
donderdag 30 april 2015 om 20:11
quote:Gravinnetje schreef op 30 april 2015 @ 20:01:
[...]
En dan, een magnetron in de badkamer is anders reuze handig voor een snelle snack als je op de wc zit.......Pas maar op, straks eindig je als Frits van Houten
[...]
En dan, een magnetron in de badkamer is anders reuze handig voor een snelle snack als je op de wc zit.......Pas maar op, straks eindig je als Frits van Houten
Hallo?!
donderdag 30 april 2015 om 20:15
donderdag 30 april 2015 om 20:44
quote:Rubber_Ducky schreef op 30 april 2015 @ 20:14:
[...]
Oh ja! Met een föhn toch?
Dat is lang geleden zeg!
Fohn? Ik zou toch zweren dat het de tv was waar ie naar zat te kijken...
[...]
Oh ja! Met een föhn toch?
Dat is lang geleden zeg!
Fohn? Ik zou toch zweren dat het de tv was waar ie naar zat te kijken...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
donderdag 30 april 2015 om 20:53
SORRY! Ik heb keuken geschreven omdat ik met mijn gedachten eigenlijk bij onze keuken zat! Sorry sorry.
Toch blijft mijn post over je BADKAMER gelijk, de prijs van de badkamer verandert niet, alleen kost het installeren meer. Troost je, wij konden door een dubbele wand opeens een vierkante meter meer badkamer maken, waardoor we opeens met de aannemer terug naar de tekentafel konden voor een nog betere opstelling. En toen lag al het materiaal al in huis. Meerwerk 1500 euro.
Toch blijft mijn post over je BADKAMER gelijk, de prijs van de badkamer verandert niet, alleen kost het installeren meer. Troost je, wij konden door een dubbele wand opeens een vierkante meter meer badkamer maken, waardoor we opeens met de aannemer terug naar de tekentafel konden voor een nog betere opstelling. En toen lag al het materiaal al in huis. Meerwerk 1500 euro.
donderdag 30 april 2015 om 21:01