ergerniswekkende dooddoeners

07-04-2015 16:23 181 berichten
Er zijn van die uitspraken waarvan je denkt: maar dat vind toch iedereen? En toch worden ze gebracht alsof men iets unieks zegt. Ik trap af met mijn 2 grootste ergernissen:

1. 'maar ik kan niet tegen onrecht'. Vooral gebezigd door mensen die vinden dat hen enorm onrecht is aangedaan, maar ze kunnen er niets aan doen. De stem slaat over, de tranen schieten in de ogen en half trillend van woede weet diegene dan nog net uit te brengen dat íe niet tegen onrecht kan. Alsof dat iets heel bijzonders is. Maar niemand kan tegen onrecht, en diezelfde mensen gaan niet de straat op tegen bezuinigingen in de gezondheidszorg of om te protesteren tegen het geweld op de Gazastrook. Ze kunnen vooral niet tegen onrecht dat hen is aangedaan, maar vergeten voor het gemak even dat wat zij onrecht vinden, voor de tegenpartij misschien wel terecht is.

2. Maar dat had *naam van de overledene* zo gewild. Of juist andersom, dat had *naam van de overledene* ook niet gewild. De overledene kan zich niet verweren, dus je kunt alles wel zeggen over wat de overledene wel of niet kies vind, en het gaat dan ook altijd over een feestje of iets dergelijks wat wel erg snel na het overlijden van diegene komt. 'Jan had ook niet gewild dat ik thuis zou blijven zitten' / 'Jan had vast gezegd dat ik gewoon op vakantie moet gaan'. Nooit andersom, dat Jan liever had gewild dat de nabestaanden wekenlang zich de haren uit het hoofd zouden trekken van ellende en maanden in de rouw zouden zijn.

Ken jij nog meer ergerniswekkende dooddoeners?
quote:blue_lagoon schreef op 07 april 2015 @ 21:11:

[...]

Die is inderdaad vreselijk! Ben halfbloed en heb veel extreem-rechts denkende mensen gekend 'maar voor ons ben jij gewoon een Nederlander hoor blue_lagoon jij bent anders'. Yeah right.

'Geld maakt niet gelukkig' inderdaad altijd gezegd door mensen die er financieel heel erg warmpjes bij zitten en een koophuis hebben en een nieuwe auto onder hun kont en niet meteen in de stress schieten bij een grote rekening. Ik vind dat geld wel heel erg gelukkig maakt en dat zeg ik ook heel eerlijk. Geld maakt voor mij absoluut gelukkig!

Sorry May, maar die eerste, daar moet ik eigenlijk zo vreselijk om lachen X-D! Dat komt omdat ik in een dergelijk geval in een achtenswaardig gezelschap eens pislink heb uitgeroepen: Ik wìl helemaal niet gewoon een Nederlander zijn! Ik ben gewoon een Indo verdomme!

Die gezichten waren een foto waard.

'Geld maakt niet gelukkig' is inderdaad een vreselijke dooddoener, maar ik heb jaren geleden een prachtige en zeer ware variant hierop gehoord van wijlen Bram van Leeuwen, ook bekend als de 'Prince de Lignac': Geld maakt niet gelukkig, maar het stelt je wel in staat om op een comfortabele manier ongelukkig te zijn. Amen to that!
quote:haakje schreef op 07 april 2015 @ 20:30:

[...]

En als ze niet anders kunnen dan je inhoudelijk gelijk geven, begint het gezeur over 'de toon'.

Laatst iemand die daar dan niks over kon zeggen maar begon over mijn rode wangen... Ja precies, dan proberen ze je aan te praten dat je toch zo'n rode wangen of een witte kop hebt. Of dat je uitgroei echt niet normáááál is, terwijl het maar 1cm is. Maar goed, mensen die dat doen zijn gewoon ongelofelijk onzeker en proberen dus dingen bij andere mensen op te merken. Een beetje in de zin van "kijk, zij is ook niet perfect! Nu voel ik me beter".
Alle reacties Link kopieren
quote:Katherina schreef op 07 april 2015 @ 17:54:

[...]

Ik geloof dat ik de ironie niet helemaal juist heb overgebracht. Ergens in Hitlers kromme en verrotte brein (en ik weet niet hoe en waar, hou me ten goede) wist hij zeker dat het goed was wat hij deed. Maar als er iets toch helemaal mis was, is dat het wel. Goede bedoelingen had hij er wel mee. Maar mijns inziens hebben die alleen maar slechte dingen voortgebracht.

Goede bedoelingen lijden niet vaak tot goede dingen, dat wil ik er mee zeggen. maar jij vatte dat blijkbaar precies andersom op. Sorry.

Lees het nu pas!

Het kon Hitler geen bal schelen of het goed was wat hij deed.

Hoe kom je erbij!

Er hebben in de loop der tijden al heel wat intellectuelen gebogen over het karakter van Hitler, maar echt niemand kwam op het idee om te denken dat Hitler heus wel goede bedoelingen had.
quote:dubbeltje4 schreef op 02 mei 2015 @ 18:37:

[...]

Lees het nu pas!

Hoe kom je erbij!

Er hebben in de loop der tijden al heel wat intellectuelen gebogen over het karakter van Hitler, maar echt niemand kwam op het idee om te denken dat Hitler heus wel goede bedoelingen had..
anoniem_127683 wijzigde dit bericht op 02-05-2015 19:18
Reden: wil geen rel starten
% gewijzigd
"gewoon niet meer aan denken"

Alsof er een aan/uit knop op gedachtes zitten, witte ijsbeer enzo...
may the bridges I burn light the way
quote:dubbeltje4 schreef op 02 mei 2015 @ 18:37:

[...]

Lees het nu pas!

Hoe kom je erbij!

Er hebben in de loop der tijden al heel wat intellectuelen gebogen over het karakter van Hitler, maar echt niemand kwam op het idee om te denken dat Hitler heus wel goede bedoelingen had.

Ik geloof geen seconde dat Katherina haar stelling bedoelde zoals jij en lionlily hebben geïnterpreteerd. Hitler geloofde zelf dat wat hij deed welgedaan was (en het vergt geen buitengewoon wetenschappelijk inzicht om zijn mate van krankzinnigheid te kunnen duiden) en om hem heen bevonden zich talloze overambitieuze, opportunistische en diep-idiote "hovelingen" die medeverantwoordelijk waren voor het verloop van de geschiedenis zoals die heeft plaatsgevonden. Hetgeen geen enkele reden is om Hitler's verantwoordelijkheid ook maar in het minst te verwaarlozen.

Ik vind het niet echt smaakvol, om het maar netjes te zeggen, om Katherina's woorden op een dergelijke manier te verdraaien en zodoende een rel te starten.

Laten we trouwens wel wezen, de uitspraken, meningen of daden van Hitler kan je nauwelijks scharen onder "ergerniswekkende dooddoeners". Dat is zelfs beledigender dan de slachtoffers te troosten met: iedereen krijgt wat hij kan dragen.
"griep moet je uitzieken lekker niks doen"

* verveelt zich al twee dagen enorm en heeft niet het idee dat vervelen de bedoeling is van uitzieken*
quote:Sri schreef op 02 mei 2015 @ 19:07:

[...]

Ik geloof geen seconde dat Katherina haar stelling bedoelde zoals jij en lionlily hebben geïnterpreteerd. Hitler geloofde zelf dat wat hij deed welgedaan was (en het vergt geen buitengewoon wetenschappelijk inzicht om zijn mate van krankzinnigheid te kunnen duiden) en om hem heen bevonden zich talloze overambitieuze, opportunistische en diep-idiote "hovelingen" die medeverantwoordelijk waren voor het verloop van de geschiedenis zoals die heeft plaatsgevonden. Hetgeen geen enkele reden is om Hitler's verantwoordelijkheid ook maar in het minst te verwaarlozen.

Ik vind het niet echt smaakvol, om het maar netjes te zeggen, om Katherina's woorden op een dergelijke manier te verdraaien en zodoende een rel te starten.

Laten we trouwens wel wezen, de uitspraken, meningen of daden van Hitler kan je nauwelijks scharen onder "ergerniswekkende dooddoeners". Dat is zelfs beledigender dan de slachtoffers te troosten met: iedereen krijgt wat hij kan dragen.Ik was niet van plan een rel te starten, echt niet. Ik zie trouwens niet hoe ik anders heb geïnterpreteerd wat Katharina zei dan wat jij nu hebt opgeschreven, sorry. Ik haal het zo wel weg, want een topic kapen, is niet mijn bedoeling.
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 07 april 2015 @ 18:50:

toen ik nog single was vroeg een vrouw aan mijn moeder of ze ook kleinkinderen had.

dus mijn moeder zei nee mijn dochter is vrijgezel. zegt die vrouw: ach misschien komt het nog.

Misschien?? ik was toen 25! geen 56.Zo vanzelfsprekend is dat anders niet, je had er ook voor kunnen kiezen kindvrij te blijven tenslotte.
Shoot first, ask questions later!
quote:lionlily schreef op 02 mei 2015 @ 19:18:

[...]

Ik was niet van plan een rel te starten, echt niet. Ik zie trouwens niet hoe ik anders heb geïnterpreteerd wat Katharina zei dan wat jij nu hebt opgeschreven, sorry. Ik haal het zo wel weg, want een topic kapen, is niet mijn bedoeling. Wat lief van je! Misschien reageerde ik ook te voorbarig, maar ik kan me de laatste tijd zo ergeren aan de manier waarop men hier over elkaar heen kan vallen.
Nog een dooddoener:

Wacht maar tot je zelf kinderen hebt.

Verschrikkelijk, dus omdat je een kind hebt wordt je een zeikerd over ieder woongeluidje of kom je overal te laat?
If you can dream it, you can do it.
quote:mel.nl schreef op 02 mei 2015 @ 20:39:

Nog een dooddoener:

Wacht maar tot je zelf kinderen hebt.

Verschrikkelijk, dus omdat je een kind hebt wordt je een zeikerd over ieder woongeluidje of kom je overal te laat?

Neeheee.

Als je kinderen hebt wordt je juist reuze tolerant. Je kinderen maken nl zoveel lawaai dat je half doof bent, en door slaapgebrek ben je heerlijk nonchalant. Te laat is relatief: het is nooit te laat om een goede moeder te zijn, dus je hippe wel goed geklede vriendin kan heus wel wachtend op jou een extra frappicino wegdrinken.

Juist heel barmhartig want wie weet komt ze zo een hardstikke leuke vrijgezel tegen die haar snel bezwangert, want alleen is maar alleen, de slanke wel leuk opgemaakte en uitgeruste stakker.

Maar dat begrijp je pas als je kinderen hebt.
Nooit erger ik me aan dat soort uitspraken, ik denk namelijk ook dat ze goed bedoeld zijn en het komt ook echt niet van een slechte plek. Maar eentje die ik op ten duur niet meer horen kon tijdens de zwangerschap: zijn het er geen twee? JA, ik ben HUGE, en JA, je bent al de 597595289525729742ste die deze originele opmerking gemaakt heeft. Dank u!
[quote]Dubbus schreef op 07 april 2015 @ 18:41:

Ach, wat ergeren jullie je snel aan dooddoeners. Jammer.

Daar erger ik me steeds aan, kritiek en dan het woord "jammer". Zo denigrerend.
Ik krijg binnekort een redelijk zware operatie met een zichtbaar gevolg. Collega probeerde mijn leed te verzachten "ach een amputatie is erger"

Ik heb maar heeeeel braaf geglimlacht.
quote:BellatrixVanDetta schreef op 07 april 2015 @ 22:35:

Een luchtiger nootje:

Je partner meneer noemen is het einde van je relatie.

Sodemieter op met die onzin.Die vind ik ook zo irritant, je kunt er ook altijd op wachten dat die reactie binnen een half uur komt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:ikeaverslaafde schreef op 07 april 2015 @ 17:17:

Iedereen krijgt precies zoveel als ie aankan.

Ah, daarom pleegt er nooit iemand zelfmoord.

Deze inderdaad. Ik heb dat zo vaak te horen gekregen wanneer ik er echt doorheen zat. Vaak gevolgd met de al genoemde zin: je bent zo sterk.

Ow en wat ik ook heel vervelend vind is het als mensen zeggen "je bent nog jong" eh ja soms is het juist zo schrijnend wat me allemaal overkomen is juist omdat ik zo jong ben.

Niemand bedoeld dit kwaad hoor en soms weet je ook gewoon niks zinnigs te zeggen maar dan heb ik liever dat iemand niks zegt. Of gewoon: ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen tegen je.
quote:Sri schreef op 02 mei 2015 @ 19:07:

[...]

Laten we trouwens wel wezen, de uitspraken, meningen of daden van Hitler kan je nauwelijks scharen onder "ergerniswekkende dooddoeners". Dat is zelfs beledigender dan de slachtoffers te troosten met: iedereen krijgt wat hij kan dragen.Van Hitler zeggen dat hij "toch wel goede bedoelingen had" is een gotspe.
quote:lionlily schreef op 02 mei 2015 @ 19:18:

[...]

Ik was niet van plan een rel te starten, echt niet. Ik zie trouwens niet hoe ik anders heb geïnterpreteerd wat Katharina zei dan wat jij nu hebt opgeschreven, sorry. Ik haal het zo wel weg, want een topic kapen, is niet mijn bedoeling.Doe niet zo slaafs joh!

Een luchtiger nootje:

Sodemieter op met die onzin.Klopt. Ik zeg het steeds maar de man wil naar niet weggaan.

Een luchtiger nootje:

Sodemieter op met die onzin.Dat is idd 1 keer, nou vooruit 2 keer leuk/waar en dan wordt het heel irritant idd.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Meneertje of dametje bij kinderen vind ik ook zo denigrerend... Laatst op Whatsapp ook iemand die haar zoon meneertje noemt. Het is een jongen, je zoon. Komaan hé.
'Ik vind het knap hoe je ermee omgaat', als je iets vervelends hebt meegemaakt.

Tja, wat verwacht je dan? Ik ben verder gegaan met mijn leven, oke ik ben niet aan de alcohol/drugs. Maar is dat knap?
Interviewer: Bent u het daar mee eens?

Gast: Ja en nee

Nou een nietszeggender antwoord had er niet geven kunnen worden..
Ik ben single, en ik hoor dus wel eens: Je moet niet zoeken, als je stopt met zoeken komt hij op je pad

Tuurlijk, alsof ze dan opeens bij me gaan aanbellen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven