Mode & Beauty alle pijlers

Leuke korte kapsels?

28-04-2015 13:45 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, hallo,

Ik ben op zoek naar een leuk, nieuw, kort kapsel voor mezelf.

Ik heb een rond gezicht en licht krullend donkerblond en dik haar, en ben 41 jaar oud.

Heeft iemand leuke plaatjes voor mij, door google zie ik door de bomen het bos niet meer.

Alvast bedankt.

Oja, iedereen heeft een eigen mening over kort haar, en velen vinden het niets..dat mag natuurlijk,

maar om die discussie vraag ik hier niet
Dat kan je altijd voorleggen: eerst zien hoe het met wat cm in de nek staat en zo niet, kan t er zo weer af. Andersom lijkt me wat moeilijker
Sjongejongejongejonge........
Ik had deze, nu weer druk bezig om het te laten groeien

Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:viva-amber schreef op 28 april 2015 @ 13:58:

[img]http://www.zestyfashion.com/wp-content/ ... -faces.jpg[/img]

[img]http://www.short-haircut.com/wp-content ... y-hair.jpg[/img]

[img]http://alohacarpetcleaning.biz/wp-conte ... wp82te.jpg[/img]Eerste en laatste kapsel mooi. Maar de middelste is zo ouwelijk. Maakt haar veel ouder dan ze is
Ben net toevallig bij de kapper geweest (dochter moest geknipt worden), ik blijk dus een gezichtsvorm tussen de rond en de ovaal te hebben.

Ze adviseerde een kapsel met wat cm.in de nek, volume aan de zijkanten en wat hoger bovenop, mss een assymetrisch kapsel..

Pff iemand nog ideeen?

Alvast bedankt.
Iemand nog een idee?
Pruik.
Toch taaz punt com eens proberen.

Of kapsels punt net. Daar vind je pas echt veel kapsels. Wel ook genoeg hypermoderne waar een normaal mens niks mee kan. Begin met ´kapsels zoeken´. Krijg je een klein formuliertje waar je kunt opgeven of je mega kort, half lang of lang zoekt, krullend of steil, pony of niet, en dan krijg je tegen de honderd kapsels die aan je zoekopdracht voldoen.

Tussen de korte kapsels staan ook half lange, en tussen half lange vind je ook lang haar, dus pin je niet vast op één groep.
Ik zie allemaal plaatjes van hele mooie vrouwen met kort haar. Vind zelf dan ook dat je er met een mooi gezichtje mee weg kunnen komen en anders wordt het zo'n gevalletje van de huishoudbeurs. Bah.
Wordt een doorsnee-vrouw of minder mooie vrouw dan mooier met lang haar?

Ik zie nl. mooie én minder mooie vrouwen met zowel kort als lang haar.

Om maar niet te spreken van dat saaie lange steile hanghaar met middenscheiding dat niemand mooi staat. Ook een Miss World niet.

Juist met een goed korter kapsel kun je de mooie trekken in je gezicht benadrukken. Met lang haar lukt dat minder.
Ben het helemaal met je eens amarna, maar het blijft toch nog een beetje "not-done"kort haar bij vrouwen...
quote:amarna schreef op 02 mei 2015 @ 19:08:

Wordt een doorsnee-vrouw of minder mooie vrouw dan mooier met lang haar?

Ik zie nl. mooie én minder mooie vrouwen met zowel kort als lang haar.

Om maar niet te spreken van dat saaie lange steile hanghaar met middenscheiding dat niemand mooi staat. Ook een Miss World niet.

Juist met een goed korter kapsel kun je de mooie trekken in je gezicht benadrukken. Met lang haar lukt dat minder.

+ 1 miljard en nog meer.

Helaas heb ik ook heel lang gedacht dat lang haar per definitie vrouwelijker zou zijn dan kort haar. Heb gedurende mijn leven dan ook alle lang-haar-varianten, kapsels gehad.

Totdat ik door een aandoening alleen nog maar kort haar kan hebben (tenzij ik de pruik van pumps op zou zetten) .

Maar goed. Ik heb nu dus kort haar. En mijn haar is zeer uitgedund. En op sommige plekken is het nóg dunner dan op andere plekken. Zelfs kalig.

Is dit horror? Moet ik nu als man door het leven?

Nee!

Ik voel me er zóveel beter bij. Ik krijg veel meer complimenten. En die complimenten krijg ik ook van mensen die me járen niet hebben gezien en die dus ook niet weten dat ik één of andere aandoening heen.

Als ik nu in de spiegel kijk zie ik een veel mooiere vrouw dan vroeger. Mijn ogen springen er uit (was met dat lange haar een stuk minder), mijn gezicht is veel expressiever. Ook vrouwelijker. Écht. En ik ben qua gelaatstrekken verre van een fotomodel.

Ik heb absoluut spijt dat ik niet eerder voor een kort kapsel ben gegaan.

En ik vind het oprecht jammer dat zoveel mensen het vooroordeel hebben dat kort haar niet vrouwelijk is.

Daarnaast is er méér dan haar. Je hebt ook nog iets als kleding, accessoires, make-up. En vooral ook: houding, gedrag.

Mijn mening nu: kort haar is vaak (dus niét soms of alleen bij supermodellen) vrouwelijk en fris en mooi!
quote:moonlight schreef op 02 mei 2015 @ 14:50:

Ik zie allemaal plaatjes van hele mooie vrouwen met kort haar. Vind zelf dan ook dat je er met een mooi gezichtje mee weg kunnen komen en anders wordt het zo'n gevalletje van de huishoudbeurs. Bah.

Ik zie in de stad vaak genoeg die types die jij bedoelt en je hebt gelijk.

Andersom zie ik ook vaak genoeg vrouwen met lang haar die er als een heks of ma Flodder bij lopen.

Of een kapsel wel of niet mooi, vrouwelijk en/of typisch 40 is, hangt af van verzorging, de moeite die erin gestoken wordt, de make-up, de kleding, houding en uitstraling. Elk model, of ze nou kort of lang haar heeft, zit eerst twee uur bij kapper en visagist, en dan mag photoshop nog een keer er overheen. Pluk een vrouw van de straat, zet haar twee uur tussen de professionals en photoshop haar foto´s, wedden dat ze er dan ook niet meer uitziet als een gevalletje huishoudbeurs? Kijk voor de grap maar eens in de libelle (rubriek 7 jaar jonger). Allemaal huishoudbeurstypes (normale vrouwen dus) die omgetoverd worden tot prachtige vrouwen. Dat kunnen we dus allemaal, alleen zijn er gewoon maar weinig vrouwen die bereid zijn om ´s ochtends anderhalf uur eerder hun bed uit te komen
Dat is ook wel weer zo

Ik associeer kort ook met vrouwen die vaak van makkelijke kleding houden en nooit make-up dragen. Maar als je mooi verzorgd kort haar hebt met vrouwelijke kleding en make-up is het wel mooi.
Ik heb sinds kort ook kort haar omdat ik van kleur wil wisselen en ontkleuren en weer in kleuren zou te duur zijn en m'n haar vermoorden. M'n haar groeit als een malle dus het groeit wel waar aan. Het staat me wel, heb een makkelijk gezicht, veel haar staat me wel. Maar ik vind het niet leuk zelf. Nou ja, voor een jaartje wel te doen zeg maar.

En nu zeggen veel mensen dat het 'lekker pittig' is en dat is volgens mij middelbaar-speak voor hip.... Ik ben middelbaar aan het worden.... Gelukkig groeit het snel door!
Ik vind "lekker pittig" juist een compliment. Het tegengestelde van sloom en zwoel.

We hoeven er toch niet allemaal zwoel en sexy uit te zien? Zelf ben ik (al lang middelbaar) helemaal geen zwoel of meisjesachtig vrouwelijk type. Nooit geweest. Past helemaal niet bij me.

Toch ben ik een vrouwelijk type, maar op een stoere manier.

Sexy en/of vrouwelijk zit niet in de lengte van je haar, maar in je houding, je stem, je kleding, kortom: je uitstraling.
quote:daj schreef op 02 mei 2015 @ 19:56:

Ben het helemaal met je eens amarna, maar het blijft toch nog een beetje "not-done"kort haar bij vrouwen...

Weet je hoe dat komt? Omdat 90 % van alle meisjes/vrouwen tussen de 0 en de (ca). 40 lang haar heeft.

We zien zo weinig kort haar bij jonge vrouwen dat het bijna uit het straatbeeld verdwenen is. Soms is lang haar mooi. Als het glanst en vol is, vind ik het prachtig. Maar ik zie helaas heel veel dun en steil melkboerenhondenhaar, zoals we dat in Rotterdam noemen. Van dat haar dat in vetertjes om je gezicht valt. En dat geeft de draagster een fletse, slome uitstraling.

En wat nou "not-done"? Moeten we ons er iets van aantrekken wat de goegemeente not-done vindt? Nee toch, hoop ik?

Ik maak helemaal zelf uit hoe ik er uit zie. Wie me afgrijselijk vindt draait zijn/haar hoofd maar om.

Weinigen die er nog exclusief of individueel uit durven te zien tegenwoordig.
Kapsel

Ik ga straks naar de kapper met een afdruk van deze dame. Soms vind je het kapsel dat je zoekt als je eigenlijk zoekt naar een passende broek .

Jammer dat die modellen bijna altijd lang haar hebben, keurig gekruld enzo. Dit model laat haar haar ook groeien, de nieuwere collectie foto´s laten een korte bob zien (ook leuk trouwens). Maar dit kapsel lijkt me wel wat.
Ziet er idd leuk uit Exces, ik ga woensdag met deze plaatjes naar de kapper voor advies:

http://celebrity-kapsels.hairfinder.com/blog/page/246/

Ik hoop alleen dat mijn haar ondertussen lang genoeg is en dat het past bij mijn gezicht en soort haar..
daj wijzigde dit bericht op 04-05-2015 10:14
Reden: Eigen naam stond erin.
% gewijzigd
dubbel
daj wijzigde dit bericht op 04-05-2015 10:19
Reden: dubbel
% gewijzigd
http://gvenny.com/best-haircuts-for-short-curly-hair/

En deze, de 2de van boven..
Daj weet je wel zeker dat je kort haar wilt? Daar je je druk maakt om wat anderen denken lijkt het mij alsof je de keuze nog niet gemaakt hebt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Daj, die kapsels vind ik van dat net-niet haar. Niet kort genoeg of niet lang genoeg, het zit er net tussenin. Bovenop vrij kort en aan de zijkanten en achter van die langere slierten. Ik vind het zelf mooier als het bovenop langer is en opzij en van achter kort. Maarja, dat is mijn mening.
Ik wil zeker kort haar, heb het al eerder mega kort gehad, maar wil nu een kapsel wat meer flatteerd voor mijn gezichtsvorm, en bij de kapper raadde ze aan het iets langer te houden in de nek, vandaar deze keuzes..

Maar woensdag heb ik een ëen afspraak waarbij ze gaan kijken of en wat er kan met mijn haar enzo...ben erg benieuwd...
Het beste zoek je gewoon pakweg tien plaatjes uit die je leuk vindt, ook als ze niet voldoen aan haarkleur, krullen of gezichtsvorm. Een kapper die een beetje goed is, kan aan de hand van wat jij leuk vindt, bepalen wat zij (of hij) kan knippen wat je ook leuk zult vinden.

Uiteindelijk heeft de kapster vanmiddag mijn haar geknipt zoals op het plaatje, maar dan een kortere versie, omdat het nogal kapot was. Ook niet zo gek met al dat stylen, fohnen, kleuren en ontkleuren dat ik doe. Over een maand of twee klopt het met de afbeelding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven