marktplaats fiets verkopen

02-05-2015 19:30 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie nog tips hoe ik mijn tweedehands fiets voor een beetje normale prijs kan verkopen?

Op welke dag trekt marktplaats bv. de meeste bezoekers?
Het wordt een derde hands? Als ik kijk voor een fiets, vraag ik om aankoopbewijs, en twee originele fietssleutels.

Maar is de fiets geschikt voor tieners die naar de middelbare school straks gaan? Dan kan je dat misschien extra vermelden
Niet vrij laten bieden iig.
Ligt er aan wat je ervoor wil hebben. Ik heb nog nooit om een aankoopbewijs gevraagd. Maar ik heb dan ook alleen maar 2x een 2ehandskinderfiets gekocht voor een zacht prijsje.
Ik zou het framenr. vermelden, zodat de geïnteresseerden kunnen checken dat de fiets niet gestolen is.

Maak duidelijke foto's van oa. beide kanten van de fiets en het profiel van de banden, hoe meer foto's van onderdelen hoe beter.

Vermeld een (redelijke) vraagprijs.
Ik zet spullen meestal op vrijdag op marktplaats, dan hebben we meestal op vrijdag meteen de eerste beller of bieder.

Als ik op maandag iets erop zet, duurt het veel langer voordat er geboden word of gebeld.

Voor mijn idee kijken mensen meestal in het weekend op marktplaats voor spullen.

Maar dat kan voor iedereen anders zijn.

Zet iig je vraagprijs erbij, welke staat de fiets is en duidelijke foto's.
framenummer eens kijken waar die zit..
quote:miedo schreef op 02 mei 2015 @ 19:49:

framenummer eens kijken waar die zit..Nummer is onzijdig, dus dan wordt het "dat" en niet "die".
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik zet nooit mijn telefoonnummer erbij. Ik wil niet op alllerlei ongewenste tijden en plaatsen gebeld worden door jan en alleman. Ik kijk zelf wel of er geboden is.
quote:miedo schreef op 02 mei 2015 @ 19:49:

framenummer eens kijken waar die zit..

Op de stang die onder het zadel zit en dan meestal onderaan.

Vaak staat op die sticker ook de framehoogte, die framehoogte zou ik ook vermelden.
http://www.centrumfietsdi ... ik_een_gestolen_fiets.pdf
quote:pejeka schreef op 02 mei 2015 @ 19:54:

[...]

Nummer is onzijdig, dus dan wordt het "dat" en niet "die". maakt voor het nummer niets uit, dat blijft gelijk
quote:vla-flip schreef op 02 mei 2015 @ 19:59:

[...]

maakt voor het nummer niets uit, dat blijft gelijkKlopt. Als je "deze huis" en "die meisje" zegt, zullen het huis en het meisje ook niet echt anders worden. Maar goed Nederlands is en blijft het niet. En laten we wel zijn, we hebben het hier gewoon over simpel Nederlands, niet over de spelling van een wetenschappelijk woord met 10 lettergrepen, toch? Waarom wordt dat dan zo verwaarloosd?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
O, en kies een redelijk prijs.

Derdehands = derdehands
Donderdag en vrijdag zijn goede dagen inderdaad, ik kijk ook graag voor het weekend.
quote:pejeka schreef op 02 mei 2015 @ 20:12:

[...]

Klopt. Als je "deze huis" en "die meisje" zegt, zullen het huis en het meisje ook niet echt anders worden. Maar goed Nederlands is en blijft het niet. En laten we wel zijn, we hebben het hier gewoon over simpel Nederlands, niet over de spelling van een wetenschappelijk woord met 10 lettergrepen, toch? Waarom wordt dat dan zo verwaarloosd?Pijn aan je taalgevoel
Pfff valt echt tegen zeg wat een derdehands fiets oplevert.

Kan hem net zo goed naar de kringloop brengen
Vaak wel ja.
quote:miedo schreef op 02 mei 2015 @ 22:32:

Kan hem net zo goed naar de kringloop brengen

Ik weet niet hoe de staat is van je fiets natuurlijk, maar ik heb pas een derdehands fiets verkocht voor 45 euro. Ik had er wel bijgezet dat hij moest worden nagekeken.

Voor oudere dingen die je wilt verkopen, moet je niet teveel vragen als je er echt vanaf wilt. Dan geven de mensen liever iets meer uit, om echt iets goeds te kopen.

Ik had trouwens de fiets aangeboden als stationsfiets, dan weten de mensen wat ze kunnen verwachten.
Ik koop of verkoop niks via marktplaats maar via een lokale FB-te koop site. Ik vind dat handiger (want allemaal bij mij in de buurt) en betrouwbaarder, want mensen zijn daar met hun eigen FB profiel en vaak ken je via via ook weer dezelfde mensen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:miedo schreef op 02 mei 2015 @ 22:32:

Kan hem net zo goed naar de kringloop brengenMaar dan krijg je er helemaal niks voor.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven