Gezondheid alle pijlers

HELP!! PIL VERGETEN O_O

04-05-2015 11:17 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn naam is Sammie, ik ben 17 jaar oud en zit inmiddels 1 jaar aan de pil. ik slik mijn pil altijd rond 11 a 12 uur snachts.

Vorige week zondag nam ik mijn eerste pil weer in na een stopweek. Vervolgens heb ik hem zaterdag vergeten te slikken maar wel zondag ochtend binnen 12 uur geslikt. normaal is er dan niks aan de hand maar ik heb hem zondag ook vergeten, en maandag morgen binnen 12 uur geslikt. Ben ik nu nogsteeds veilig tijdens de seks? ben namelijk van plan deze week nog seks te hebben met mn vriend.

alvast bedankt
Use Your Smile To Change This World. Don't Let This World Change Your Smile.
Zou voor de zekerheid een condoom gebruiken.
Gebruik er een condoom bij!

Sowieso aan te raden, de pil beschermt niet tegen SOA's
If you can dream it, you can do it.
Gewoon ff rubbertje erbij en je hoeft je geen zorgen te maken. Simple as that. Geen risico mee lopen.
Even goed de bijsluiter lezen en eventueel overleggen met de doktersassistente. Komt goed!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:EvyBlissy schreef op 04 mei 2015 @ 11:41:

Even goed de bijsluiter lezen en eventueel overleggen met de doktersassistente. Komt goed! @EvyBlissy bij bijsluiter staat dat als je binnen 12 uur neemt er niks aan de hand is en je de volgende pil op het normale tijdstip moet nemen. maar ik heb die volgende pil ook later pas ingenomen.
Dus die van zaterdagavond heb je voor zondagochtend 11 uur geslikt en die van zondagavond dan maandagochtend voor 11 uur? Dan is er toch niets aan de hand? Dat van de volgende pil op de gewone tijd bedoelen ze mee dat je je vaste moment niet hoeft aan te passen.

Maar voor de toekomst kun je misschien beter de pil 's ochtends slikken. In de grijze oudheid toen ik de pil slikte zat die standaard in mijn portemonnee. Nooit gedoe als ik onverwacht bleef slapen en bij pil vergeten kon ik hem gelijk alsnog slikken.
quote:erizo schreef op 04 mei 2015 @ 11:47:

Dus die van zaterdagavond heb je voor zondagochtend 11 uur geslikt en die van zondagavond dan maandagochtend voor 11 uur? Dan is er toch niets aan de hand? Dat van de volgende pil op de gewone tijd bedoelen ze mee dat je je vaste in amendment niet hoeft aan te passen.

Maar voor de toekomst kun je misschien beter de pil 's ochtends slikken. In de grijze oudheid toen ik de pil slikte zat die standaard in mijn portemonnee. Nooit gedoe als ik onverwacht bleef slapen en bij pil vergeten kon ik hem gelijk alsnog slikken.Topp dankjewel
quote:Sammie1998 schreef op 04 mei 2015 @ 11:51:

[...]

Topp dankjewel Ik zou er toch niet helemaal zeker van zijn dat je nog net zo beschermd bent dan als je hem wel op de juiste tijd had geslikt, vooral niet omdat het in de eerste week 2 keer mis is gegaan. De kans is niet groot maar wel aanwezig, dus van de week even extra condoom gebruiken en na 7 dagen ben je weer helemaal safe (als safe de pil kan zijn). Beter condoom dan zwanger ;)
Er is niets aan de hand.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Niets aan de hand inderdaad, het was 2x binnen de 12-uurs-marge.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven