Gezondheid alle pijlers

Witte afscheiding

05-05-2015 19:28 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al zo lang ik me kan herinneren last van een witte afscheiding. Soms heel erg en dan weer een tijdje veel minder. Vaak gebruik ik tampons omdat ik me anders zo vies voel. Hebben meer vrouwen hiermee te maken en is hier iets aan te doen?
Als je het niet vertrouwt gewoon naar de huisarts. Wij zijn allemaal geen dokter en zien niet wat jij precies ziet.
love life
Geen tampon gebruiken, geen inlegkruisjes e.d.. Draag katoenen onderbroeken en, bij voorkeur, geen jeans of strakke broeken. Het is even doorbijten maar het maakt verschil.

Daarnaast heeft elke vrouw in meer of mindere mate last van afscheiding. Gezien jij het vervelend vind zou ik eens overleggen met de huisarts.

Gebruik je een vaginale douche? Met iets anders dan water? Stop daarmee.
Dat is heel normaal. Zo houdt je lichaam zichzelf schoon. Gewoon goed wassen, alleen met water en katoenen ondergoed dragen. Tampons zijn echt niet goed als je niet ongesteld bent. Als het gelig is of stinkt kan het een schimmelinfectie zijn. Als je twijfelt: huisarts.
Van diegene die zeggen 'geen inlegkruisjes of tampons' vraag ik me altijd af of ze zelf er ook last van hebben. Zonder inlegkruisje moet ik twee extra onderbroeken naar mijn werk meenemen. Dat is ook niet echt praktisch.
quote:Viva_Milou schreef op 05 mei 2015 @ 19:48:

Van diegene die zeggen 'geen inlegkruisjes of tampons' vraag ik me altijd af of ze zelf er ook last van hebben. Zonder inlegkruisje moet ik twee extra onderbroeken naar mijn werk meenemen. Dat is ook niet echt praktisch.Ik had precies hetzelfde! Maar het werd echt een stuk minder toen ik stopte met inlegkruisjes (en ja, dat vond ik ook heel irritant om te horen ;)). Ik heb tijdens een vakantie gewoon de inlegkruisjes achterwege gelaten en het is een wereld van verschil.
quote:Viva_Milou schreef op 05 mei 2015 @ 19:48:

Van diegene die zeggen 'geen inlegkruisjes of tampons' vraag ik me altijd af of ze zelf er ook last van hebben. Zonder inlegkruisje moet ik twee extra onderbroeken naar mijn werk meenemen. Dat is ook niet echt praktisch.Ik gebruik katoenen wasbare inlegkruisjes die kunnen wel.
Ik heb er ook vaak last van. Ik weet gelukkig wel op welke momenten het erger is (rond ovulatie en net voor menstruatie) en kan me er dus op 'voorbereiden' door middel van een inlegkruisje. Het is wel erg vervelend, bijvoorbeeld met sporten.
Ik heb er ook al last van zo lang ik me kan herinneren. Ben er wel eens voor naar de huisarts geweest, maar dan heb ik net alle moed bij elkaar geraapt om erover te praten, zegt hij gewoon, daar kijken we wel een andere keer naar... Tja, en dan moet ik dus weer opnieuw moed verzamelen.

Ik ben ook echt ten einde raad. Ik heb het soms zo erg dat ik zelfs een natte plek heb aan de buitenkant van mijn spijkerbroek. Verre van comfortabel dus en heel ongemakkelijk. Ik heb nu bijna een vriend, maar ik kan hem toch niet zo mijn vieze slip in laten gaan?

Ik zit eraan te denken om eens een ander anticonceptiemiddel te proberen. Ik slik nu 9 jaar de pil (de goedkope variant leverongestel). Wellicht dat een ander middel het weer wat in balans kan brengen. Heeft iemand daar ervaringen mee?
Je slip is toch niet vies? Het is gewoon nat. Mannen zijn gek op nat.

Ik heb de pil geslikt en draag nu sinds jaar en dag mirena, ik zie bij mezelf geen verschil maar het is het proberen waard natuurlijk.
Overmatige afscheiding gek word ik er van
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven