tips voor tijdens de WW

05-05-2015 19:24 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Nu ik alweer een tijdje in de WW zit, ben ik op zoek naar wat tips om mijn dag wat actiever en leuker in te vullen. Natuurlijk ben ik bezig met solliciteren, maar daar vul ik niet een hele dag mee! Met een uurtje sporten ook niet. Laat ik nou tijdens het werken wel eens hebben zitten dromen van lekker een dagje niks, en nu heb ik heel veel dagen niks, maar weet ik op een gegeven moment niet meer wat ik kan doen! Aangezien ik het graag positief hou en geen zin heb om de hele dag te gaan zitten balen van het niet hebben van werk,vroeg ik me af of jullie leuke ideeën nhebben? Wat doen jullie de hele dag? Het kan natuurlijk geen geld kosten, aangezien dat nu niet veel binnen komt

1 dag in de week doe ik wel vrijwilligerswerk/soort van stage.
Kasten opruimen, je woonkamer omgooien, op bezoek bij opa/oma/andere familieleden die je eigenlijk te weinig ziet, nieuwe recepten uitproberen, naar de markt, toerist spelen in eigen stad, heel veel series kijken, soep maken en invriezen voor als je weer werk hebt, nieuwe outfits samenstellen uit je eigen kledingkast.
Nog wat meer vrijwilligerswerk? Er is zoveel nuttigs te doen en je bent zo welkom bij veel organisaties!
pinterest!
idd. Vrijwilligerswerk omdat je jezelf nuttig maakt en het ook nog eens goed staat op je cv.
love life
Zolder en kasten uitmesten en spullen die je niet meer gebruikt op marktplaats verkopen.

Lange wandelingen in bos/hei/duinen. Neem een e-reader en wat broodjes mee en je bent er toch 'n dagje uit.
Shoot first, ask questions later!
Heb je een tuin? Mooi moment om mee te beginnen, moestuinen is in maar ook gewoon er wat moois van maken is fijn. Je kan vaak planten gratis via Facebook krijgen.
Of ga een cursus doen, bijvoorbeeld een taal leren oid. Je hebt ook gratis cursussen online als je even zoekt.
Muurtje andere kleur texen of achterstallig verfwerk onderhouden. Boekje lezen, puzzeltje leggen, koop een kat/hond of ga met de hond van de buurvrouw/tante een lekker lange wandeling maken. Ga naar de speeltuin met je neefje, probeer eens een ander recept uit, lekker soepje of voorgerechtje maken, uitslapen, kijk een leuke film overdag.
Gratis:

- Geocashing (gratis app downloaden en de instructies downloaden als je wifi hebt)

- Wandelen of fietsen door de omgeving

- Blog beginnen

- Meer vrijwilligerswerk doen

- Cursussen volgen via Coursera (gratis)

- Spelletjes spelen op je telefoon (ik vind Hay Day en Bakery Story erg leuk om de tijd mee te verdrijven)

- Luisterboeken luisteren (via Luisterbieb is dat gratis)

- Help mensen hier op het forum

Bijna gratis:

- Kleuren voor volwassenen (spullen zijn ook bij de Action te koop, de Da Vinci-potloden en de kleurboeken zijn prima en goedkoop, voor 3 euro kun je een hele poos vooruit)

- Leren haken/breien. Ook hier is veel bij de Action te koop, maar ook bij de Hema en de Xenos heb je spullen. Werken prima.

- Boeken lezen die je anders nooit gelezen zou hebben. Via de bieb kun je heel veel lenen.

- Kruidentuintje beginnen

- Koken en bakken 'from scratch'. Grote kans dat er een aantal recepten zijn die je op die manier zelfs goedkoper kunt maken.

Waar je nog wat mee kunt verdienen:

- Kijk of je nog spulletjes hebt die je kunt verkopen via marktplaats of bol.com

- Ben je toevallig heel creatief? Dan zou je je crea knutsels ook nog kunnen verkopen.

- Hou je van koken/bakken? Meld je dan aan bij Thuisafgehaald.nl als kok.

- Als je digitaal handig bent: probeer geld te verdienen met een blog of een Youtube-kanaal.
Wordt taalmaatje of help anderstalige kinderen met hun huiswerk.

Ga een vreemde taal leren.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:- Geocashing (gratis app downloaden en de instructies downloaden als je wifi hebt)

Geocaching, dus met ch.

Er valt weinig aan te verdienen
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
thanx voor jullie tips, geeft me weer nieuwe inspiratie!
Coursera, edx en udacity inderdaad, moocs volgen dus. Veel (gratis) cursussen over verschillende onderwerpen. Je kan ook een taal leren met duolingo (app en website), ook gratis!
Het huis opruimen a la Mari Kondo: http://tidyingup.com/
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven