En wat eten we vandaag?
zaterdag 23 augustus 2008 om 15:41
Ik ga (helaas) niet trouwen Agent, waren vrijgezellenfeesten van vrienden.
Zit heeel hard te bedenken wat we moeten eten vanavond... heb alles in huis voor een lekkere pastasaus (gehakt, roerbakgroente, champs, tomaat, pijnpitjes, tomatensaus...) maar geen pasta! en bovendien 0,0 zin om naar de winkel te gaan.... zucht.
Zit heeel hard te bedenken wat we moeten eten vanavond... heb alles in huis voor een lekkere pastasaus (gehakt, roerbakgroente, champs, tomaat, pijnpitjes, tomatensaus...) maar geen pasta! en bovendien 0,0 zin om naar de winkel te gaan.... zucht.
zaterdag 23 augustus 2008 om 16:42
zaterdag 23 augustus 2008 om 16:50
Griekse spinazietaart (spanakopita) met in plaats van feta zelfgemaakte kruidenpanir.
Panir is verse indiase kaas, ik maak het wel eens als ik teveel melk in huis heb. Normaal is de kaas vrij smaakloos (gaat alleen melk en yoghurt of citroensap in), maar ik heb er van de week al bij het koken slagroom, knoflook, peper en verse italiaanse kruiden bijgedaan. Dus nu heb ik ruim een pond feta-achtige kruidenkaas.
Panir is verse indiase kaas, ik maak het wel eens als ik teveel melk in huis heb. Normaal is de kaas vrij smaakloos (gaat alleen melk en yoghurt of citroensap in), maar ik heb er van de week al bij het koken slagroom, knoflook, peper en verse italiaanse kruiden bijgedaan. Dus nu heb ik ruim een pond feta-achtige kruidenkaas.
zaterdag 23 augustus 2008 om 18:23
zondag 24 augustus 2008 om 11:11
zondag 24 augustus 2008 om 14:21
Heb gisteren de Italiaanse taart met kip gemaakt (recept van Vinyl een paar pagina's terug).
Smaakte lekker, allen doe ik er de volgende keer wat meer peper/zout door en wat kaas er over heen (vond 'm iets te flauw)
Vanavond eet ik alleen, pizza met rauwkost
Ingrediënten:
50 gram boter
300 á 400 gram kipfilet
3 gesnipperde uien
3 teentjes fijngesneden knoflook
1 zakje verse Italiaanse kruidenmix á 30 gram
(of Italiaanse keukenkruiden, tijm en ½ bouillontablet)
3 eieren
250 ml slagroom
1 citroen
5 plakjes deeg voor hartige taart (diepvries), ontdooid
Materialen:
Lage tartvorm á 30 cm of springvorm á 26 cm.
Bereiden:
Oven voorverwarmen op 225graden C.
In koekenpan 25 gram boter verhitten, kipfilets met zout en peper bestrooien en aan elke zijde 3 min. Bakken. Kip op bord laten afkoelen. Ui en knoflook in hapjespan met 25 gram boter 20 minuten laten stoven. Salie en rozemarijn (uit Italiaanse kruidenmix) fijnsnijden (rest van kruiden wordt niet gebruikt) In kom eieren en slagroom losroeren. Zout, peper en kruiden toevoegen. Citroen goed schoonboenen, schil fijnraspen en rasp door eimengsel roeren (vrucht wordt verder niet gebruikt). Taartvorm bekleden met plakjes deeg. Kip in reepjes snijden en met ui- en eimengsel mengen. Met vork gaatjes in bladerdeegbodem prikken. Vulling in taartvorm scheppen en gelijkmatig over de bodem verdelen. Taart in oven zetten; na 10 minuten temperatuur verlagen tot 175 graden C. en taart nog 40 minuten bakken, tot hij goudbruin en gaar is. Lekker met gemengde salade.
Wijnadvies:
Milde, zachte roséwijnen
Smaakte lekker, allen doe ik er de volgende keer wat meer peper/zout door en wat kaas er over heen (vond 'm iets te flauw)
Vanavond eet ik alleen, pizza met rauwkost
Ingrediënten:
50 gram boter
300 á 400 gram kipfilet
3 gesnipperde uien
3 teentjes fijngesneden knoflook
1 zakje verse Italiaanse kruidenmix á 30 gram
(of Italiaanse keukenkruiden, tijm en ½ bouillontablet)
3 eieren
250 ml slagroom
1 citroen
5 plakjes deeg voor hartige taart (diepvries), ontdooid
Materialen:
Lage tartvorm á 30 cm of springvorm á 26 cm.
Bereiden:
Oven voorverwarmen op 225graden C.
In koekenpan 25 gram boter verhitten, kipfilets met zout en peper bestrooien en aan elke zijde 3 min. Bakken. Kip op bord laten afkoelen. Ui en knoflook in hapjespan met 25 gram boter 20 minuten laten stoven. Salie en rozemarijn (uit Italiaanse kruidenmix) fijnsnijden (rest van kruiden wordt niet gebruikt) In kom eieren en slagroom losroeren. Zout, peper en kruiden toevoegen. Citroen goed schoonboenen, schil fijnraspen en rasp door eimengsel roeren (vrucht wordt verder niet gebruikt). Taartvorm bekleden met plakjes deeg. Kip in reepjes snijden en met ui- en eimengsel mengen. Met vork gaatjes in bladerdeegbodem prikken. Vulling in taartvorm scheppen en gelijkmatig over de bodem verdelen. Taart in oven zetten; na 10 minuten temperatuur verlagen tot 175 graden C. en taart nog 40 minuten bakken, tot hij goudbruin en gaar is. Lekker met gemengde salade.
Wijnadvies:
Milde, zachte roséwijnen
Everytime you make a typo, the errorists win.
zondag 24 augustus 2008 om 17:02
zondag 24 augustus 2008 om 20:08
maandag 25 augustus 2008 om 10:49