Leeuwtjes en Maagdjes kletsen gezellig verder (incl. schema)

13-10-2007 21:28 1046 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het topic van

Isabel en Lotte: 23/7/7

Brian: 16/8/7 en Lisanne 1/5/9

kleine BB boy: 18/8/7 en BB girl

Niek: 4/9/7 en zwanger uitgerekend in januari van een jongentje!

Norah: 9/9/7 Britt: 29/12/5 en Thijmen: 14/06/10

Merel:27/9/7 en Toby 4/7/10
@tammy

super meid

Dat dat mag. ik hoop dat ze strak bij mij ook zo bergrip vol zijn. Jak, prikjes. Ik zat altijd bijna mee te janken.
Zijn we weer....hij keek vooral heel boos en had wel 2 hele tranen haha.....trotse mama!!!!

Verder woog hij 9846 en was hij 74 cm. Dus weer helemaal goedgekeurd voor 5 maanden. Moet af gaan bouwen met nutrilon dus dat gaan we dan maar doen.

Hopenlijk slaapt hij nu net zoveel als de vorige keren na de prik want dan kan ik ook weer even bijslapen en moet ook nog studeren....bijna vakantie dus ik wilde eigenlijk een kleine voorsprong opbouwen zodat ik niet saai moet gaan leren in de caravan haha.

Danielle.....nog 1 nachtje slapen en dan is ons leeuwtje jarig. Spannend hoor, dat we vorig jaar nog zwanger waren haha....onvoorstelbaar
Nou Tammy, dat is wel prettig zo'n mogelijk contract. En inderdaad, ik geloof dat iedereen wel ergens in het proces even niet meer wil meedoen. Ik had het bij 3 van de 4 bevallingen wel.

De bevalling van onze kleine man was zo heftig dat ik bij hem geen eens tijd had om dat te bedenken trouwens.

Maar ook wel supermooi want van hem ben ik staand bevallen en heeft manlief hem opgevangen.

Trouwens, hebben jullie dat nu ook zo richting de verjaardag dat je weer een beetje nostalgisch wordt?? Ik dus wel.

Nou Danielle nog 1 nachtje, ben je al druk met de voorbereidingen??

Trouwens BB, volgens mij vroeg je een tijdje geleden hoe wij wisten dat onze oudste autistisch was. Hij was ten eerste al een huilbaby waarmee de start van zijn leventje (en van ons als ouders) vrij heftig was. In zijn eerste jaar bleek hij al heel strak regelmaat nodig te hebben en kon hij niet veel prikkels verdragen. Van de arm op arm werd hij diepongelukkig......

Verder keek hij niet graag naar mensen hun gezicht. Wel bij ons gelukkig maar niet zo bij anderen.

Toen hij twee was, kon hij supergoed en snel praten op een manier die niet bij kinderen van 2 past. Lange zinnen en ouwelijk/kopieertaal gebruik. Naast heel veel angsten en andere kleinere en grotere typisch dingen was hij ook gewoon anders dan andere kinderen en kon hij nooit zonder mij. Als ik een stap zette ging hij mee. Nu doen andere kinderen dat ook wel maar hem bij iemand laten of zo iets eindigde in een enorme huil en paniek aanval, enorm bang.

Dat is niet typisch autistisch overigens hoor maar dat herinner ik me van die tijd nog heel erg.

We kwamen toen een keer bij de huisarts nadat de peuterspeelzaalleidster al had gezegd dat hij wel ADHD zou hebben. Hij is vrij onhandig ook en sprak snel, wilde niet bij mij weg (dus ik altijd op PSZ) maar dat gevoel had ik duidelijk niet.

De huisarts die wij goed kennen dacht ook eerder dat het iets in het autistische spectrum zou zijn. Dus toen het in groep 1 inderdaad moeilijker leek te gaan omdat er bij die juf niet zoveel structuur was als hij eigenlijk nodig heeft zijn we verwezen naar een kinderpsychiater. Toen is PDD-nos vastgesteld en toen hij 7 was hebben ze een IQ onderzoek gedaan. Daaruit bleek dat hij een grote verschil heeft tussen performale en verbale intelligentie en samen met andere kenmerken zoals ouwelijk praten, geinteresseerd zijn in zaken en alleen daarover praten (non-stop), gevoeligheid op geur en geluid. Angsten etc..... werd het syndroom van Aspger. Inmiddels heeft hij als nevendiagnose ook Gilles de la Tourette. Hij heeft namelijk veel last van tics. Niet met vloeken of zo hoor maar geluidjes, bewegingen etc.

Gelukkig is hij een heel lieve jongen, niet agressief gelukkig en voor een autist ook best sociaal vinden wij (maar ik ben niet onbevooroordeeld). Maar hij vraagt wel veel aandacht, veel structuur en het leven is behoorlijk op hem aangepast.

Dat maakt dat elke kindje daarna een stuk makkelijker inpasbaar is, we hebben immers al een dagritme en als de andere spruiten daar redelijk in meedraaien gaat het goed.

En ja, je wordt makkelijker, je moet wel...............

Ik kan niet 4 kinderen tegelijk hun broodje smeren en niet als de een rotzooi maakt en de ander gilt van de wc zorgen dat beide geholpen/gestuurd worden. Dus ze moeten soms wachten en niet altijd is de kamer zo opgeruimd als ik zou willen. Maar ach, dat doe ik dan 's avonds wel.

De enige tijd die ik elke dag moeilijk vind is tijdens het eten koken maar volgens mij hoef je daar geen 4 kinderen voor te hebben is een of twee al genoeg. Zij moe, jij moe en dan ook nog leuk koken en zorgen dat er niet net een in slaap valt.

Ach, inmiddels kan de oudste al leuk koken en aardappels helpen schillen dus als nr. 3 er wat omheen scharrelt en Job in de box niet te hard gilt dan wil het prima. Onze nr. 2 vermaakt zich altijd wel of buiten of binnen dat scheelt.

Zo nu weer even kijken of nr.3 niet voor tv slaapt want ik hoor niets en dat betekend heel vaak dat er gedroomd wordt........

Groetjes en tot later,

Maria
Jeetje Maria, dat klinkt wel heel heftig. Ik begin al te tollen bij het lezen ervan en dan te bedenken dat jij het elke dag onder controle houd....respect hoor.

Vind mezelf nu dan ook ineens een zeurkous als ik bedenk dat ik 's avonds blij ben dat Niek op bed ligt en dat ik dan ook vind dat ik druk ben geweest haha. Dat zou voor jou vakantie zijn haha.

Maar aan de andere kant klinkt het ook wel heel gezellig. Er is wel altijd leven in brouwerij.
Inderdaad Maria, respect voor jou. Je draait er natuurlijk in mee en je rolt erin, maar toch, dat maakt het niet minder zwaar denk ik. Kan me wel voorstellen dat als je bij je eerste kind tegen deze 'hindernissen' (weet even niet hoe ik het anders moet verwoorden) aanloopt, je bij een 2e, 3e of 4e al makkelijker zult zijn. Heeft je oudste wel vriendjes enzo, of is dat wat lastig? Bedankt voor je uitleg, het maakt het allemaal ietsje duidelijker wat je erbij moet denken.

Tammy, hartstikke fijn verhaal van de gyn! Dan ben je wel gerustgesteld of niet? Je kunt dan altijd nog zelf beslissen en da's wel zo prettig. Als je te horen had gekregen dat je het sowieso zelf moest proberen, ga je er toch wat tegenop zien.

Nu maar afwachten. Goed van de prikjes trouwens, zijn die ook weer achter de rug.

En voor Niek en Brian morgen een hele fijne verjaardag! En voor Tammy en Danielle natuurlijk een bijzondere dag, waarin de nodige emoties zullen zitten. Heel veel plezier alvast!

Job natuurlijk ook alvast gefeliciteerd, Maria! En een leuk feestje gewenst.

Wij gaan morgenochtend met vakantie dus ik meld me over 2 weken weer. Hahaha, we hebben de auto toch vol... Nou hadden we dat met z'n 2-en ook altijd al wel maar nu is ie echt vol (met dakkoffer, hihi...).

Tot over een paar weekjes iedereen!

Groetjes,

BB
Hey,

Miss B, heb niets meer gehoord van de piano...beetje jammer terwijl ze welenthousiast was. Leuk hoor een glijbaan in de tuin. Wij hebben niet zo'n grote tuin...zit wel een speeltuintje in de buurt...Fijne vakantie!!!

Maria,pfff inderdaad druk zeg. Volgens mij wen je er wel aan inderdaad maar druk blijft het natuurlijk wel. Veel plezier ook dit weekend met Job's verjaardag!

Tammy, goed zeg zo'n contract. Weet je tenminste waar je aan toe bent!!

Morgen Brian's verjaardag! (mn schoonouders hebben hem ook 6 maanden niet gezien dus die zullen wel opkijken!!)

Zie er ook wel een beetje tegenop. Het wordt namelijk veel te druk...38 mensen inc alle kinderen dan maar toch...waaar laaaaat ik ze allemaal...Bovendien met Brian de hele dag binnen zitten... Maar zal vast gezellig worden!!

Vandaag zijn al 4 mensen geweest. Van cadeautjes uitpakken snapt ie nog niet veel, misschien dat ie het morgen vanzelf een beetje gaat snappen.
@ maria

Inderdaad heel veel respect. En dat hij meervoudig iet heeft. Maar dat hoort volgens mij ook bij autistiets zijn toch?? knap da tje het zo allemaal kan regellen. En soms moet je indaad dingen laten gaan zoals het is. Zoals bv dat de kamer er niet altijd zo netje eruit ziet. dat heb ik al bij een kind

Brain ik hoop dat je heel veel pakjes krijgt. En lekkere grote taart.

Niek ik begrijp uit de verhalen dat jou verjaardag iets eerder wordt gevierd. Voor jou het zelfde verhaal.

Dat je heel veel pakjes mag uitpakken.En dat je lekker van je gebakje kan genieten.
Danielle

De voorbereidingen voor het feest van merel zijn ook een beetje gestart. Bij mij zijn ook ongeveer 35 man + de kinderen.

De afspraak van mijn schoonmoeder snap ik inderdaad ook niet zo. Ik denk dat merel haar oma ook ongeveer 4 maanden niet heeft gezien. Misschien wel langer.

En nu komt ze morgen ineens langs 1 maand voor haar verjaardag. Ik snap er werkenlijk helemaal niks van.
hallo allemaal,

Ik denk dat er een misverstand is. Ik bedoelde 1 nachtje slapen voor Danielle en Brian (en papa natuurlijk ook). Niek moet nog even wachten op zijn cadeautjes. We vieren zijn verjaardag deels op de dag zelf en het grootste gedeelte op de zaterdag erna.

Danielle, volgens mij heb je geluk en wordt het morgen mooi weer....zou je sowieso de kinderen lekker buiten kunnen laten spelen haha.

Mis BB fijne vakantie....hopenlijk krijg je superlekker weer.

En als ik geen keizersnee had gekregen waren we waarschijnlijk toch wel voor een 2e gegaan maar dan weet ik wel dat ik 9 maanden in de stress had gezeten.

Deze gyn vond het ook een beetje jammer dat ze me vorige keer zo lang hebben laten aanmodderen en was ook verbaast waarom ik geen ruggeprik heb gekregen. Ja wist ik veel haha.

Maar ze kon het zich goed voorstellen allemaal en dat was gewoon al heel erg fijn. De bevestiging dat ik geen miepert was haha.
Hallo BRAIN

GEFELICITEERD, hopelijk heb je een leuke dag.

Het is in ieder geval prachtig weer. Dus kunnen er vast ook wat gasten naar buiten samen met jou!!

Duimen jullie mee voor morgen ook mooi weer, een stel kinderen in de tuin lijkt me namelijk ook fijn.

En bedankt voor alle respecten hoor. Maar je groeit er inderdaad in. En zoals ik al zei hij is een enorme lieverd, dus werkelijk voor geen goud had ik dit jongentje willen missen. De andere ook niet hoor trouwens.....................

Maar ik denk dat als je oudst speciaal is het wel makkelijker is dan wanneer het je 3de ofzo is. Dan ben je al gewend aan 'gewoon'.

Tammy, nog even wachten op het feestje dus. Maar voorpret is ook leuk.

Monique, volgens mij was het bij nr. 1 bij mij ook niet altijd netjes hoor!!! Dat hoort gewoon bij het hebben van kinderen. Mensen die dat niet zo willen zijn al snel diepongelukkig na een paar maanden. Zodra ze uit de box gaan en kruipen is het gewoon snel rommeliger en tja , speelgoed zie je zelden in die mooie fotoshoots van de VT-wonen. Tenzij gestileerd maar ja, hier is soms wel een enorm playmobile land op een kinderkamer dat er een week of langer (moet) blijft staan. En tja, als je dat mooi met vriendjes hebt gebouwd dan wil je daar langer dan een dag van genieten.

Onze oudste heeft trouwens niet echt vriendjes maar lijkt dat ook niet zo te missen. Als er op een verjaardag veel kinderen zijn is hij altijd nog steeds liever bij ons. Is zo, heb ik me inmiddels bij neergelegd, soms is het meer jouw idee dan dat hij er last van heeft. En hij mag wel vaak meedoen met de vriendjes van nr.2 en dat vindt hij altijd wel leuk voor een poosje.

Nu, tot later en nogmaals BRAIN gefeliciteerd, hopelijk heb je het pakjes uitpakken inmiddels onder de knie.

Groetjes

Maria
Hoera Brian 1 jaar!!!!!

Hopenlijk heb je een hele leuke dag gehad met lekkere taartjes en veel cadeautjes.
Hoi Hoi!

Job en kleine BB gefeliciteerd met jullie 1e verjaardag!!!!!!!!!

Maria ook vanuit hier respect voor hoe je het allemaal maar doet!

Hebben jullie het gezellig gehad gister? Het was wel goed weer toch?

Tammy fijn dat je zo`n begripvolle gyn hebt! hoe gaat het met het afbouwen van de opvolgmelk? Maak je dan de gewone melk warm in de magnetron of drink hij het koud?

Miss BB je leest dit niet meer, maar een hele fijne vakantie gewenst!

Danille is Brian nog een beetje bijgekomen van al het feestgedruis? en heeft hij zn nieuwe speelgoed al ontdekt?

Norah wil zich nu overal aan optrekken, wat niet altijd lukt en boos dat ze dan wordt, en als ze valt begint ze hardverscheurend te huilen, zielig hoor...
Het is de laatste tijd een drama het avond eten.

Het is zowat een gevecht. Maar de yoghurt gaat er zo in.

Zucht.........

Ze heeft ook het tanden knarsen ontdekt. Ahhhhhhh, ik heb kippenvel over mijn hele lijf.
Hey,

Brian's verjaardag was super! Wel ontzettend dru zeg..Vooral vroeg i de middag was het iets teveel voor hem. 's Middags ging het vele malen beter en hebben we lekker in de tuin gezeten!

Hij is super verwend. Echt grappig hij heeft zo'n loopkarretje gekregen en loopt nu van de ene kant van de kamer naar de andere! We moeten dan wel weer het karretje omdraaien..haha.

Vorige week heb ik 4 dagen heel erg licht bloedverlies gehdad...ongeveer 2 dagen na mijn eisprong. Morgen mag ik testen...ben benieuwd...Merk verder niets..jammer genoeg..behalve dan dat ik echt super moe ben en super chaotisch...maar ja je lichaam doet veel hoor als je zwanger wilt zijn dus misschien verbeeld ik het me allemaal wel...We zullen het zien morgen..

Maria, hoe was de verjaardag van Job?
IK ben zwanger!!!!!!!!

Licht geleurd streepje, maar hij staat er duidelijk! Deb wilde jou eerst bellen...maar heb je 06 nummer niet meer!!!

YOEHOE!!!!
JEEEEEE!!!! Ik had je al ge smst, lees het nu pas! Wat leuk! Wanneer ben je uitgerekend?
eind april!!

Heb ook maar even clear blue voor de zekerheid gekocht ga straks nog een keer testen!
Echt leuk hoor, spannend weer allemaal he!

Morgen gaan we met vrienden een weekendje naar Landal, de kids gaan naar opa en oma.Ik heb er echt zin in, lekker een wijntje drinken en stappen, heerlijk!

Maandag heb ik dan mn 1e schooldag, spannend!!!!

Monique geen drama van het eten maken, dat werkt alleen maar averechts.Probeer het te negeren, ze zorgt gedurende de dag toch wel dat ze genoeg binnenkrijgt.

Fijn weeknd alvast!
Oh Danielle wat geweldig.

Ben zo blij voor je, zit hier gewoon met tranen in mijn ogen. Zullen mijn hormonen wel zijn haha. Marcel roept al sinds een paar dagen dat ik zwanger zou zijn....

Maar vind het super, super, superleuk voor je.

Geniet ervan....enne, ik had gezegd dat jij maar als 1e moest zijn (nu wil ik stiekum wel de 2e zijn hoor hihi)

Geniet ervan meid en manlief natuurlijk ook gefeliciteerd.
Danielle wat een supernieuws!!!!! GEFELICITEERD!!!!!!!!!

Leuk hoor nog een kleintje en helemaal leuk dat je dat dan ook ontdekt net een paar daagjes na de verjaardag van Brian.

Job vond zijn feestje zondag ook erg leuk. We hadden het alleen in de middag gepland en tot een uur of vier was hij vrolijk, daarna erg moe en heeft hij het restant van het feestje geslapen. Hier leuke kleertjes, boekjes en wat leuke spulletjes voor op zijn nieuwe kamer. Verder wat leuk (klein) houten speelgoed van zijn broers en zus. Ook verwend dus.

Morgen krijgt hij ook nog visite dus nog een keer een pakketje. Tot nu toe vind hij cadeaus niet echt interessant, tot teleurstelling van de oudere kids hier.

Maandag zelf hebben we een lekker rustig dagje gehad maar wel met taart natuurlijk. Vond ie trouwens ook vooral leuk om met zijn handjes in te slaan maar niet lekker (haha).

Monique, inderdaad een fase hoor. Probeer geen drama's te maken, ze eten toch wel hapjes overdag en een flesje hier etc. Het komt wel weer zo was het hier altijd.

Debje, geniet lekker van je weekendje!! En uitslapen zou dat er ook in zitten?? Mmmmmmmmm dat zou ik wel een keertje willen gewoon 8 uur achter elkaar slapen. En natuurlijk veel plezier weer op school. Ben heel benieuwd hoe je het vindt, hou ons op de hoogte.

Slapen ze bij jullie (bij iedereen dus) allemaal al door? Job heeft het nu 2 keer gedaan (vanaf 23.30 tot 6.15 uur) en dat was al zalig, helaas nog niet vaker gedaan.

Maar gisteren was ie ziek, heel zielig pijn in zijn buik en spugen dus tja, dan slaap je ook niet zo best.

Tammy, duim hard voor je dat je nr.2 mag zijn!!!!!!!!!!
dnielle

joepie wat goed eg. Mijn toetsenbord is stuk.

iedereen

even n een joepie even wat anders. Voor voorlopig krijgt merel geen zusje of broertje erbij. We mogen van mensendieck nog niet beginnen met zwanger worden. Het neemt voor mij veelteveel risico mee.

Vandaag een lleml gehoord. Dus ik moet het nog even lleml verwerken En we moeten nog de foto's afwachten.

Mar we dit moet toch even op een ijlijn.
Wat balen voor jullie zeg.....en kunnen ze ook een indicatie geven hoelang je ongeveer zou moeten wachten? Zolang het niet definitief is kan er dus evengoed nog een broertje ofzusje voor merel komen....(of 10 haha)

Maar kan me voorstellen dat je even gedipt bent hoor
het kan oplopen de wacht tijd tot een jr.
Deb, veel plezier! Niet te dronken worden! Haha.

Tammy, tuurlijk hoop ik dat jij de tweede bent! Huilen he? Hmmm...Wanneer mag je testen?

Maria, Brian kon ook nog helemaal niets met de pakjes hoor, komt volgend jaar wel weer. Gelukkig slaapt Brian meestal door. Hij heeft periodes dat hij onrustiger slaapt en dat hij wel eens 1 a 2 keer wakker wordt. Maar meestal slaapt hij na een speentje weer snel verder gelukkig. Hebben jullie nog steeds een avondvoeding??

Babymerel, wat een rotnieuws zeg. Weet hoe sterk dat verlangen ineens weer kan zijn..Maar het moet natuurlijk ook gezond voor je lichaam zijn..Hoop dat je niet al te lang hoeft te wachten!!

Hier gaat het prima. Merk dat ik weer ontzettend onzeker ben..Elke keer den ik weer te voelen dat i ongesteld geworden ben..Bij elk krampje in mijn buik denk ik..o nee..Zal nog wel 2 maanden duren denk..in ieder geval totdat ik een loppend hartje heb gezien!!

Heb ook nog niet veel zwangerschapsverschijnselen. Vorige keer voelde ik het meteen aan mijn borsten. Nu nog absoluut niet. Ben alleen moe en heb weer ietsje last van maagzuur. Maar ja..ben nog niet eens 5 ween zwanger dus moet gewoon rustig afwachten..Heb trouwens wel weer dat het tandenpoetsen voor geen meter gaat! Moet telkens weer kokhalsen...Maak maar weer snel een afspraak met de tandarts. Na Brian had ik 10 gaatjes....

Daniëlle
Jeetje Danielle.....10 gaatjes. Zeg zeggen wel eens, elk kind kost een tand maar bij jou gaat dat niet helemaal op kennelijk.

Ik had omstreeks mijn eisprong heel erg buikkrampen net of ik ongesteld moest worden. En ik rook ineens weer van alles, dat had ik bij mijn 1 zwangerschap ook. Bij Niek had ik nergens last van.

Ook ben ik misschien iets minder aardig haha.....en maagzuur.

Dus soms denk ik wel eens...het zou best kunnen.

Maar moet nog een week wachten tot ik mag testen.

Ik probeer me er niet teveel op de focussen maar ja, das makkelijker gezegd dan gedaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven