Geld & Recht alle pijlers

Deurwaarder

07-05-2015 20:11 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een probleem. Ik heb veel (financiële) problemen gehad en heb lang mijn kop in het zand gestoken.

Nu heb ik een deurwaarder aan de deur gehad met een dagvaarding en ik ben zo boos! Ik weet zeker dat de vordering waar ze me voor dagvaarden niet klopt. Ik heb al gebeld maar ze willen geen coulance toepassen. Nu moet ik dus extra kosten gaan maken voor die rechtzaak, terwijl ik het zo ook kan oplossen met hen.

Ik weet dat ik waarschijnlijk moet betalen maar ik heb toch wel rechten? Ik wil die extra kosten niet!

Wie is hier bekend mee en kan me tips geven?
quote:Doreia schreef op 07 mei 2015 @ 20:58:

[...]

Daarvoor kun je altijd nog het formulier verzoek betalingsregeling invullen. Duurt wel heel lang voor je bericht terug hebt, dus ik zou dan al wel beginnen met het betalen volgens je voorstel.

Verder begint TO nu te bedelen in plaats van haar aandeel in het probleem te zien, dus ik vind het niet zo erg, je vraag hoor!

Oke, dankjewel! :-) Vriend en ik zijn inmiddels in een schuldhulp traject gestapt, ook CJIB doorgegeven, dus ik was even benieuwd of er over "oude" boetes wel een regeling te treffen valt.

Inderdaad een beetje jammer. TO, ik denk dat er niets anders op zit dan gewoon betalen (en dus je vakantie annuleren. Zoals Eleonora zegt: ik wil ook wel. Maar wat niet gaat, gaat niet. Hier al 5 jaar geen weekendje weg of vakantie gezien en ik weet zeker dat er mensen nog veel langer zonder moeten doen). Of zoals iemand anders zegt kijken of je kunt bewijzen dat je die dag zelf niet gereden hebt, maar daar ben je dan ook wel behoorlijk laat mee.
quote:Doreia schreef op 07 mei 2015 @ 21:02:

[...]

En toen belde jij met dreiging pers en werd er opgehangen. Daar staat een aantekening van in je dossier hoor. Ze zullen niet zo happig meer op je zijn.

Krijgt ex ook vakantiegeld?Ik heb geen contact meer met mijn ex. Wij waren ook niet getrouwd. Ik weet niet of hij een baan heeft.
quote:XDemiX schreef op 07 mei 2015 @ 21:02:

[...]

Vanuit Breda. Waar woon jij?50 km verderop.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Waarom negeer je mijn vraag? Ben je echt aan het trollen?
quote:XDemiX schreef op 07 mei 2015 @ 21:01:

[...]

Hoezo dat? 250 euro kan ik echt niet missen. Zoals gezegd heb ik een ww uitkering. De deurwaarder was trouwens niet onaardig en zei dat ik kon bellen voor een regeling.De deurwaarder heeft weinig boodschap aan je uitkering. Je hebt maanden tig mogelijkheden gehad voor (voor jou) haalbare regelingen. Nu zit er niks anders op dan over de brug komen. Dus: annuleer je vakantie en stort dat asap naar de deurwaarder. Als je belt voor 40 euro lachen ze je uit. Dat is geen regeling.
quote:XDemiX schreef op 07 mei 2015 @ 21:04:

[...]

Ik heb geen contact meer met mijn ex. Wij waren ook niet getrouwd. Ik weet niet of hij een baan heeft.Stop dan met hem verantwoordelijk houden voor de boete. Stop met hem je auto uitlenen. Stop met berichtjes sturen. Het is nu aan jou om een oplossing te verzinnen. Dit is heel duur leergeld voor jou. Zorg dat het niet nog duurder wordt.
Ik ben al 5 jaar lang niet op vakantie geweest omdat andere dingen nu eenmaal prioriteit hebben, mijn ex liet me leuk achter met een schuld van duizenden euro's. Zoals al eerder is gezegd: een vakantie is geen recht. Met jouw instelling kan ik me voorstellen dat de deurwaarder weinig coulance heeft.
Maar jij biedt dus tegenprestaties aan als mensen geld zouden willen geven.

Wees dan maar concreet; voor hoeveel geld kom je wat/ hoelang klusjes doen?

Misschien happen er mensen toe.
http://www.rechtspraak.nl ... taalde-verkeersboete.aspx

Dan ga je toch lekker zitten? Daarna moet je alsnog betalen.
Ik zou gaan werken ipv op vakantie
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
http://www.inspectieszw.n ... atiging_tcm335-343667.pdf
Zoals de rest al aangeeft (en luister naar Doreia, het is haar werk...) 25 of 40 euro is een regeling waar ze niet mee akkoord gaan. Ze gaan wellicht akkoord met het bedrag in 2 of hooguit 3 keer betalen per maand. Alles minder kun je shaken.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
quote:Doreia schreef op 07 mei 2015 @ 20:29:

[...]

Jawel, met de deurwaarder een regeling treffen. Voordat ze vonnis halen. Met 800 euro vakantiegeld ben je al een heel eind. Het kan namelijk ook zo zijn dat ze nu nog snel vonnis halen en dan heel snel beslag leggen bij je werkgever/uitkeringsinstantie. Of als dit te kort dag is, dan leggen ze bankbeslag op de 23/24e van deze maand. Al het saldo van die datum wordt dan naar hen overgemaakt. Laat dat nu net het vakantiegeld moment zijn... Echt, deurwaarders denken al 10 stappen verder dan jij.+1. Hoe kun je trouwens je vakantiegeld al uitgegeven hebben? Dat is toch nog helemaal niet binnen? Ik zou Doreia haar advies maar opvolgen.
Bereken op schuldinfo.nl je beslagvrije voet. Dat is het bedrag wat je mag houden. Alles erboven gaan ze inhouden. Ik wil je alvast meegeven dat je je uitgaven binnen die beslagvrije voet moet gaan brengen. Anders kom je nog meer in de problemen.
quote:madredefamilia schreef op 07 mei 2015 @ 21:13:

[...]

+1. Hoe kun je trouwens je vakantiegeld al uitgegeven hebben? Dat is toch nog helemaal niet binnen? Ik zou Doreia haar advies maar opvolgen.

Als je al geboekt hebt moet je gewoon betalen voor een bepaalde datum.

Dat doen veel mensen dan ook inderdaad van hun vakantiegeld; Dan is het al uitgegeven/ gereserveerd voor het er daadwerkelijk is.

Zelfs als TO een annuleringsverzekering heeft lijkt het me stug als dit er onder valt.
Auto verkopen, daarvan boete betalen? Scheelt je ook nieuwe autoboetes. Win-win!
Wat veel consumenten niet weten, is dat het mogelijk is om een reis over te dragen aan een plaatsvervanger. Dit is zelfs wettelijk geregeld. Het betekent dat iemand anders in jouw plaats de reis gaat maken. Hiervoor dien je natuurlijk van tevoren contact op te nemen met de touroperator. Het overdragen kan tot uiterlijk zeven dagen voor aanvang van de reis. De plaatsvervanger moet wel aan de voorwaarden voor de reis voldoen. Iemand van 65 jaar kan bijvoorbeeld niet mee met een jongerenreis. Een reisorganisatie mag administratiekosten in rekening brengen indien je een iemand anders in jouw plaats op reis laat gaan.

http://www.reisverzekeringblog.nl/vakantie-annuleren/
Doreia respect hoe jij keer op keer netjes alles blijft uitleggen

Aan TO ook al krijg je ww dan schrap je de komende maanden maar wat dingen ga je maar een minder luxe leven lijden voor je straks echt in de schulden.

Ben ook al in geen 6 jaar gok op ik vakantie geweest. Maar doe gewoon thuis vakanties en dagje strand is voor mij ook vakantie.
Les voor de volgende keer: als JIJ een boete krijgt, is het aan JOU om deze ofwel te betalen, ofwel je ex aan jou te laten betalen, ofwel bezwaar te maken, een foto op te vragen en vast te stellen dat jij de bestuurder niet bent. Nu ben je waarschijnlijk de bezwaartermijn voorbij.

CJIB vordert, verhoogt, geeft uit handen, je kan het alleen maar verliezen. Ze gaan echt heel ver, al hebben ze NOG zo'n slechte aan jou. Dus accepteer je verlies en doe de volgende keer wat je had moeten doen. En leen je auto niet meer uit aan je ex.
XDemixX, dus wel op vakantie maar niet je schulden betalen, heel chic!

Bankbeslag gaat er toch wel van komen of je wilt of niet. Hier een beetje de zielige uithangen met je extra kosten etc. En dat het bedrag niet klopt en bladiebla! Gewoon betalen , niet zeiken. Stoere praat kom je niet mee weg, je komt erg onvolwassen over.
quote:NummerZoveel schreef op 07 mei 2015 @ 20:58:

[...]

Jij mag wel bij mij vakantie komen vieren! All-inclusive, geen klusjes!

Gezellig!

quote:Eleonora schreef op 07 mei 2015 @ 22:15:

[...]

Gezellig!

Ik werk bij een deurwaarderskantoor. don`t shoot me..

En serieus, je hebt zoveel kansen alvorens er een deurwaarder voor de deur staat. (en al zoveel brieven gehad)

Ik heb niet alles goed gelezen, maar als iets op je naam staat, dan krijg je dat er niet zomaar vanaf.

Dan moet je bezwaar aantekenen, maar daar gaat vaak 8 weken overheen. (in de tussentijd zal je moeten betalen)

Bij sommige deurwaarderkantoren kun je nog een regeling treffen, als de deurwaarder is geweest.

Het deurwaarderskantoor waar ik werk, kan beslag leggen zonder tussenkomst van een rechter.

Ik raad aan om te betalen, want met een bankbeslag ben je denk ik niet blij..
En bij een bankbeslag wordt er vaak geen rekening gehouden met een beslagvrije voet (moet wel, maar gebeurd vaak niet), dan is gewoon je hele rekening geblokkeerd.

Nadat het voldaan is houdt de bank de blokkade ook nog een poos vast .
Inderdaad, wat liefzoontje zegt. Bankbeslag vind ik verschrikkelijk, omdat je dan heel veel moet regelen terwijl je op zwart zaad zit. En de bank doet een bankbeslag ook niet kosteloos, dus die kosten heb je er dan ook nog bij. Dat gaat om een paar honderd euro wat de bank daarvoor aan zichzelf toedeelt vanaf je eigen rekening.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven