Geld & Recht alle pijlers

Deurwaarder

07-05-2015 20:11 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een probleem. Ik heb veel (financiële) problemen gehad en heb lang mijn kop in het zand gestoken.

Nu heb ik een deurwaarder aan de deur gehad met een dagvaarding en ik ben zo boos! Ik weet zeker dat de vordering waar ze me voor dagvaarden niet klopt. Ik heb al gebeld maar ze willen geen coulance toepassen. Nu moet ik dus extra kosten gaan maken voor die rechtzaak, terwijl ik het zo ook kan oplossen met hen.

Ik weet dat ik waarschijnlijk moet betalen maar ik heb toch wel rechten? Ik wil die extra kosten niet!

Wie is hier bekend mee en kan me tips geven?
quote:hejda schreef op 08 mei 2015 @ 09:10:

[...]

Administratie, wat anders?Ja, dat is haar sterke kant
quote:hans66 schreef op 08 mei 2015 @ 09:21:

[...]

Bij mijn weten zijn verkeersboetes boetes voor Mulder-overtredingen. Agent geeft je een bon, je krijgt later een acceptgiro thuis. Die betaal je, en daarmee is de kous af. Tenzij je het gigantisch uit de hand laat lopen; dan gaan er een hoop instanties ermee bemoeien, zoals nu bij XDemiX het geval is.Dat klopt, maar dan wordt er een dwangbevel uitgevaardigd en geen dagvaarding. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het om een verkeersovertreding gaat die onder het strafrecht valt. Een boete voor bijvoorbeeld niet-handsfree bellen is 230 euro en kan gewoon nog niet tot boven de 1000 zijn opgelopen.
Broeva!!! Haro!!!
quote:XDemiX schreef op 07 mei 2015 @ 20:25:

[...]

Hoezo bankbeslag? Ze moeten niet proberen op die manier geld van me te krijgen, dan hebben ze een hele slechte aan mij,

Alles in 3 maanden betalen gaat niet lukken en vakantiegeld heb ik al besteed aan een ... vakantie.

Wat ga je doen dan, op de dag dat je bij de kassa van de Appie Heijn staat en het pinapparaat weigert?

Je ex weer boos opbellen? Of naar de bank toe rennen en daar staan stampvoeten?

Ik zou gewoon de vakantie cancellen en de boete betalen, dan kun je tenminste weer rustig slapen.
De enige slimmerik hier is je ex.

Hij wist dat de auto op je naam staat, en hij dus niks te vrezen heeft. Heel zuur voor jou, maar hopelijk heb je hier wel wat van geleerd.
auto verkopen?
Lijflied: Somethin' in my mouth - Gare du Nord
quote:dweedledee schreef op 07 mei 2015 @ 20:32:

Jij bent een troll. Of een Tokkie. Of gewoon niet zo slim.

Met bijhorend plaatje:

http://www.quickmeme.com/img/9d/9d1632e ... 51156e.jpg
Dit moet toch wel een trolltopic zijn?
quote:XdemiX MEI 2015 :

Ik heb een probleem. Ik heb veel (financiële) problemen gehad en heb lang mijn kop in het zand gestoken.

Nu heb ik een deurwaarder aan de deur gehad met een dagvaarding en ik ben zo boos!

Het gaat om een verkeersboete. Mijn ex heeft mijn auto een keer geleend en toen die bekeuring veroorzaakt. Ik vind dat hij verantwoordelijk is. Vandaar dat ik vind dat de vordering niet klopt. Heb die aanmaningen wel gehad maar heb ze doorgestuurd naar mijn ex want hij is verantwoordelijk vind ik.

Nu blijkt die ex dus ook niet gereageerd te hebben. Daar baal ik gewoon van. Heb hem net ook al een boos berichtje gestuurd.

Hoezo bankbeslag? Ze moeten niet proberen op die manier geld van me te krijgen, dan hebben ze een hele slechte aan mij,

Alles in 3 maanden betalen gaat niet lukken en vakantiegeld heb ik al besteed aan een ... vakantie.

Omdat ik er ook een keer tussenuit wil.

Ik belde vanmorgen naar dat kantoor en kreeg iemand aan de lijn die op hing toen ik mijn stem verhief en dreigde met de lokale pers. Lekker aso om op te hangen.

Maar ja aan een regeling zal ik niet ontkomen vrees ik, gezien de reacties.

Inmiddels is de boete meer dan 1000 euro.

Zou jij me financieel willen helpen dan? Serieuze vraag.

Ik kan klusjes voor je doen als je wilt.

Wat jij wilt.

Ramen lappen, stofzuigen, afwassen.

Hoezo dat? 250 euro kan ik echt niet missen. Zoals gezegd heb ik een ww uitkering. De deurwaarder was trouwens niet onaardig en zei dat ik kon bellen voor een regeling.

Ik heb geen contact meer met mijn ex. Wij waren ook niet getrouwd. Ik weet niet of hij een baan heeft.

Zo dom! Kan niet anders dan een troll.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Zo dom! Kan niet anders dan een troll.

Ja,zou je wel denken he. Voor mensen die hun zaken financieel op orde hebben is het moeilijk voor te stellen dat anderen het zo ver laten komen,maar helaas ze bestaan echt,maak het dagelijks mee in mijn werk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven