4 maand naar bali

08-05-2015 13:49 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dit najaar 4 maand naar bali onder andere. Nu moet ik bij de GGD vaccinaties halen maar uiteraard zeiden ze telefonisch kom maar even op consult (¤¤¤¤¤¤). Maar ik vraag mij af, zijn er goedkopere, makkelijkere manieren voor die vaccinaties of het visum. Oftewel ; hebben jullie nog tips van denk hier aan etc. Of mensen die ervaring hebben..het is overigens voor mijn studie.
Design your own life
Heb jij geen zorgverzekering? De meeste aanvullende dekken vaccinaties wel hoor.
Shoot first, ask questions later!
quote:redbuIIetje schreef op 08 mei 2015 @ 13:53:

Heb jij geen zorgverzekering? De meeste aanvullende dekken vaccinaties wel hoor.En veel studenten hebben geen aanvullende zorgverzekering maar gewoon een basispakket.
Believe none of what you hear, only half of what you see
Heb mijn zorgverzekering gebeld. Gele koorts, hepatitis a en b en die andere 'standaarden' worden gedekt. Maar de Japanse encefalitis en de rabiës worden niet vergoed en die zijn aardig aan de prijs..
Design your own life
Dat zijn gewoon kosten die bij je reis horen lijkt mij.
Leef je van StuFi?
Gewoon nemen, maar weet niet welke goedkope tips wil je hebben? Wrijf 3 citroenen onder je armen en dan hopen dat je geen van die ziektes oploopt?

En visa moet je gewoon regelen.
quote:Femmiefem01 schreef op 08 mei 2015 @ 14:02:

Heb mijn zorgverzekering gebeld. Gele koorts, hepatitis a en b en die andere 'standaarden' worden gedekt. Maar de Japanse encefalitis en de rabiës worden niet vergoed en die zijn aardig aan de prijs..

Dat heb je helemaal niet nodig voor Bali. Gele koorts trouwens ook niet.

Alleen HepA (HepB als je van plan bent met de locals te gaan neuken), DTP en buiktyfus.
En vergoed je opleiding geen gedeelte? Het lijkt me niet meer dan redelijk, als het noodzakelijk is naar Bali te gaan voor je studie.
Bij mijn zorgverzekeraar zijn vaccinaties meeverzekerd als je kan aantonen dat je voor je studie op reis gaat, ik zou even nazoeken of dat ook voor jou geldt, want dat scheelt inderdaad veel geld.

En let even op of jouw hogeschool/universiteit ook een reisverzekering aanbiedt. Mijn universiteit biedt bijvoorbeeld gratis een collectieve reisverzekering aan (hoef je je alleen via Osiris voor aan te melden) en dat kan ook enorm in de kosten schelen voor je persoonlijke reisverzekering.
Als je van een minimuminkomen leeft (StuFi, werk met minimumloon of bijstand) kun je kijken of je bij jouw gemeente bijzondere bijstand kunt krijgen voor de kosten. Als de reis echt noodzakelijk is voor je studie tenminste. En als de vaccinaties ook absoluut noodzakelijk zijn.
Rabies heb je niet nodig, trouwens. Na een infectie moet je hoe dan ook naar het ziekenhuis om antistoffen te halen en de rabies-inentingen geven je wat extra tijd om bij het ziekenhuis te komen. Dus tenzij je echt naar the middle of nowhere gaat (wat op Bali vrij onmogelijk is) of veel met dieren gaat werken, is die vaccinatie ontzettend overbodig.
.
Je schrijft dat je o.a. naar Bali gaat. Voor Bali heb je niet bar veel bijzonders meer nodig tegenwoordig, maar dat verschilt per (ei)land. Ga voor de andere locaties dus ook na wat je nodig hebt.

Voor visa zijn er helaas geen goedkope alternatieven, want die worden alleen afgegeven door het ontvangende land. Controleer of je ze op het vliegveld kan krijgen of dat je ze apart moet aanvragen. In dat geval moet je er vaak vroeg bij zijn.
Het is niet verplicht om naar het buitenland te gaan. Ik studeer aan de Hogeschool.

Rabiës dus niet nodig? En die Japanse encefalitis ook niet? Ik kan dat wel navragen bij de GGD,maar die adviseren waarschijnlijk toch alles aangezien ze er ook aan verdienen.
Design your own life
Ga naar je huisarts en laat je daar voorlichten. Ik heb zelf een huisarts die best veel weet over tropenziekten en die ook leuk vindt om dingen op te zoeken. Wellicht kun je declareren via je zorgverzekering.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Waarschijnlijk heb je nodig Gele koorts, Hep-A en DTP (misschien is je DTP nog geldig).
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb rabies toen wel gehad toen ik naar Bali ging. Maar ik woonde + 6 maanden toen tussen 'de locals' en niet in een toeristisch hotel.

Omdat ik ook veel in Bali zelf heb gedaan vond ik die extra tijd die je dan 'hebt' wel handig wb Rabies.

Verder heb ik HepA, HepB en dtp gedaan. Meer was voor mij niet nodig!

Ik kreeg het toen gewoon vergoed van mijn zorgverzekering.

Dit staat in mijn vaccinatieboekje

- DTP

- Twinrix (Hep A/B)

- Typherix (buikth)

- Rabies
bats!
Op bali zit ik ook gewoon tussen de locals.. Denk er nog even over na!
Design your own life
Ikkan het ook bij mijn huisarts laten doen. Moet je online invullen waar je naartoe gaat en dan kijk zij wat je nodig hebt.

Ik krijg altijd alles vergoed , ook vaccinaties die niet verplicht zijn. Cz direct
quote:Femmiefem01 schreef op 08 mei 2015 @ 14:45:

Op bali zit ik ook gewoon tussen de locals.. Denk er nog even over na!

Op Bali ben je maximaal 3 uur van een ziekenhuis verwijderd, dus echt, die extra tijd heb je niet nodig. Mocht je nog ergens anders heengaan, dan is het raadzaam nog eens te evalueren of ook daar de ziekenhuizen bereikbaar zijn.

Gele koorts, wat hier door een aantal aangeraden wordt, heb je ook niet nodig, trouwens.

Ganbaar voor een langer verblijf op Bali zijn DTP, Hepatitus A en B en buiktyfus
Ik ga stage lopen op een ziekenhuis.
Design your own life
Toen ik student was, kreeg ik alle vaccinaties (behalve rabies) voor 25 euro via het medisch centrum. Suuuuuper handig!
quote:Femmiefem01 schreef op 08 mei 2015 @ 15:20:

Ik ga stage lopen op een ziekenhuis.Op het dak er van? Lollig. Als dakdekker ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:viva-amber schreef op 08 mei 2015 @ 14:35:

Waarschijnlijk heb je nodig Gele koorts, Hep-A en DTP (misschien is je DTP nog geldig).Gele koorts echt niet! Alleen als je net uit 'n (Afrikaans) land komt waar dat heerst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven