Werk & Studie alle pijlers

ontslag wegens arbeidsconfliect

10-05-2015 03:22 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
wat mij betreft, mag dit onderwerp verwijderd worden. ik ga morgen een nieuwe contract tekenen
anoniem_230949 wijzigde dit bericht op 10-05-2015 20:07
Reden: ..
% gewijzigd
Dus jij bent gewoon een week thuis gebleven, terwijl je wel moest werken?

Je kreeg je zin niet en bleef dus maar "gewoon" thuis?

Wauw, ik vrees dat je je baan kwijt bent.

En je krijgt geen WW-uitkering: want verwijtbaar werkeloos.
Heh? Ik vind je verhaal een beetje raar. Je hebt allemaal eisen (waaraan je werkgever niets verplicht is) en als het dan niet snel genoeg gaat blijf je boos thuis. Als ik je werkgever was kreeg je wat mij betreft helemaal niets en kon je vertrekken. Wat een rare houding!

Je wil ze motiveren, niet wegjagen!

Daarnaast: dat iets in een ander geval bij iemand anders mogelijk was, betekent het niet dat het bij jou en in jouw situatie een optie is.

Je speelt een dom spelletje door net te doen alsof je ziek bent en thuis te blijven. Als je ziek bent moet je langs de bedrijfsarts.

Ik zou nu niet ontslag nemen (aangezien je zegt de baan nodig te hebben), ik zou meteen weer aan de slag gaan en proberen de boel daar te lijmen. Vind dat ook überhaupt een raar idee dat je nu ineens ontslag wil nemen. je wil de baan, je wil fulltime gaan werken en omdat je geen antwoord krijgt blijf je thuis. Dan ben je een week thuis en dan ineens ontslag gaan aanvragen???

Mijn tip: Neem snel contact op met je werkgever en vraag een gesprek aan. Misschien kan je de boel nog redden.
Kleine aanvulling: waar werk je en zijn er veel andere die dit werk ook kunnen doen? Want in dat geval denk ik dat je je baan gedag kan zwaaien. Dan zijn er voor jou zat anderen die niet miepen maar gewoon werken en niet als ze hun zin niet krijgen gewoon thuis blijven.

Hoe ben je überhaupt op het idee gekomen dat dat zomaar kan???
Eens met bovenstaande. En als je dan toch ontslag wil nemen: nee je kan je opzegtermijn niet zelf kiezen. Indien er geen opzegtermijn in je tijdelijke contract is opgenomen, dan kan je dus niet eerder weg.
Ik kan er weinig meer van zeggen dan dat je acties erg onnadenkend zijn. Je werkgever is geenszins verplicht om zomaar je 0 uren contract naar 40 uur aan te passen, op grond waarvan? en je duidelijkheid geven over contractverlenging, moet met ingang van 1 januari 2015 uiterlijk een maand voor de einddatum. Je hebt geen enkele reden om weg te blijven van je werk en als ik je werkgever was zou ik je gedrag aanmerken als werkweigering (tenzij de bedrijfsarts stelt dat je ziek bent). Ik denk dat je er vanuit kan gaan dat je contract niet wordt verlengd.
Ik hoop dat ik gewoon niets van je verhaal snap...

Is het echt zo dat je vind dat je je werkzaamheden niet meer uit kunt voeren en dus geoorloofd thuis mag zitten omdat je naar jou zin niet ruim van tevoren weet of je 0-uren contract om gaan zetten naar een 40-uren contract? Terwijl je werkgever dit beide nu niet verplicht is...

Als je die 40-urige werkweek nodig hebt voor je prive situatie en je wil begrip van je werkgever, dan zou ik hup van die bank afkomen en naar je werkgever toe gaan om een gesprek aan te gaan en je excuses vooral aan te bieden en extra je best doen.

Al vrees ik dat het al te laat is.. Er zijn meer mensen op zoek naar een baan..
Heb je dit echt gedaan? wow...

Ik denk dat dit einde baan en geen ww gaat betekenen.
Ab imo pectore
Je contract is voor bepaalde tijd. Dat loopt gewoon af. En als er niks in staat qua opzegtermijn, geldt het wetboek en dat is 1 maand. Wat is daar niet duidelijk aan? Jij hoeft niks op te zeggen en je werkgever ook niet. Je contract houdt gewoon op en dan is het klaar. Tenzij je een nieuw contract wordt aangeboden, maar dat kan je na deze actie wel vergeten neem ik aan. En onthoud, niemand is onmisbaar. Dus dat ze je nodig hebben, daar zou ik niet te hard van uit gaan.
Je hebt stress omdat je niet weet waar je aan toe bent. Je contract loopt in juli af, lijkt me toch een hele heldere zaak. Waarom eis jij dat je een vast contract moet? En je meldt je ook nog eens ziek met deze vage kulsmoes. Als ik je werkgever had geweest dan had je fijn thuis mogen blijven tot aan juli en daarna hoef ik je niet meer te zien. Ongelovelijk!
Ik heb zo'n vermoeden dat je het er voor je privé-situatie niet beter op gemaakt hebt. Wees blij dat je nog niets van je werkgever hebt gehoord, misschien kun je met een gesprek met veel excuses van jouw kant je baan nog redden. In ieder geval tot eind juli, want als ik jouw baas was zou ik je contract nu echt niet meer verlengen. En daarmee zou je nog weleens alsnog verwijtbaar werkloos kunnen worden, als het UWV van de voorgeschiedenis hoort. Werk weigeren omdat je je zin niet krijgt, wat kinderachtig zeg.
quote:Bloes schreef op 10 mei 2015 @ 06:44:

Ik heb zo'n vermoeden dat je het er voor je privé-situatie niet beter op gemaakt hebt. Wees blij dat je nog niets van je werkgever hebt gehoord, misschien kun je met een gesprek met veel excuses van jouw kant je baan nog redden. In ieder geval tot eind juli, want als ik jouw baas was zou ik je contract nu echt niet meer verlengen. En daarmee zou je nog weleens alsnog verwijtbaar werkloos kunnen worden, als het UWV van de voorgeschiedenis hoort. Werk weigeren omdat je je zin niet krijgt, wat kinderachtig zeg. Kinderachtig is nog te simpel uitgedrukt. Je hebt met deze domme actie je eigen glazen ingegooid. Je baas zal er wel van onder de indruk zijn!
Never bite the hand that feeds you
Het blijkt wel dat je niet onmisbaar bent. Ze doen het al een week zonder jou. Zou je bij mij werken, was het inderdaad einde oefening. Niemand wil een onbetrouwbaar personeelslid.

Als er in jouw contract niets over de opzegtermijn staat, is het 1 maand. Maar door jouw werkweigering heb je je glazen aardig ingegooid. Hoe zie jij het nu voor je? Maandag gewoon weer naar je werk alsof er niks gebeurd is?
Leuk stukje wel "ik weet dat ze mij nodig zijn want ik ben een van de beste werknemers op die afdeling" nu heb je okk heel mooi aangetoond bij je werkgever dat ook jij niet onmisbaar bent. Net als dat iedereen niet onminsbaar is, waar jij dat idee dan ook vandaan hebt
fietsen varen vrouwelijk doen
Dus je 'eist' een veertig uur contract en daarnaast 'eis' je dat je nu al bijtekent terwijl pas in juli je contract afloopt...En omdat ze daar niet mee akkoord gaan blijf je thuis??? Wat een domme, domme actie en een nog dommer moraal. Ik ben bang dat het hierbij blijft...Jij staat echt niet ziek gemeld!!! Lekker nul uren opgeroepen/ ingepland worden, geen geld en in juli einde verhaal...En maar goed ook!!! Werknemers zoals jij kunnen gemist worden als kiespijn!
anoniem_198736 wijzigde dit bericht op 10-05-2015 07:41
Reden: AANVULLING
% gewijzigd
Allemachtig, hoe dom kun je zijn.
Pfffff, als jij de beste medewerker bent in het bedrijf heb ik medelijden met het bedrijf!

Jij hebt echt heuuuul dom gehandeld.

Verwijtbaarheid zal in deze zwaar wegen, WW-rechten verspeel je zo, en goodwill van je werkgever inclusief een positieve referentie kun je op je buik schrijven. Met andere woorden: je situatie was volgens je eigen schrijven kut, echter die is nu door toedoen van jezelf 10 X kutter geworden!
kom op ik denk niet snel dit is niet echt, maar niemand kan zo stom zijn...echt niet...........................
Ik heb eerlijk waar nog nooit zo veel domheid gelezen in 1 bericht. Meid...... Jij hebt jezelf in de nesten gewerkt. Ik kan echt niet anders concluderen.
Een nuluren-contract, en dan zomaar thuisblijven? Heftige blufpoker!

"Ik heb ook sindsdien niks van hen gehoord." ... ai ... je hebt de blufpoker verloren, lijkt me. Blijkbaar kunnen ze wél zonder je.

Gegokt, en veloren, zou ik zeggen.
nou dat heb je niet erg slim aangepakt, van een nul-urencontract naar een 40 uren contract bereik je niet op die manier, door manipuleren en dwang, en zomaar weg te blijven. Ik zou ook not-amused zijn als werkgever. Als je voor je privesituatie een contract nodig hebt dan kun je daar alleen maar over praten en hopen op begrip.
En er is een reden voor een werkgever om nulurencontracten te geven. Om niet vast te zitten aan 40uurcontract waarbij ze de medewerker verplicht uren moeten uitbetalen. Dat omzetten van nul naar 40 zou nooit gaan gebeuren. Google maar eens op nulurencontract.
quote:satsuma schreef op 10 mei 2015 @ 07:59:

En er is een reden voor een werkgever om nulurencontracten te geven. Om niet vast te zitten aan 40uurcontract waarbij ze de medewerker verplicht uren moeten uitbetalen. Dat omzetten van nul naar 40 zou nooit gaan gebeuren. Google maar eens op nulurencontract.Vind het sowieso vreemd dat je denkt onmisbaar te zijn met een nulurencontract. Dat contract had je vast niet gehad als je voor je baas echt onmisbaar was geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven