Mode & Beauty alle pijlers

Bontjas importeren

10-05-2015 10:35 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
NU het voorjaar is, is er geen handel in winterkleding en sla ik vaak toe op de duurdere luxere winter kleding om dat je het nu vaak als "koopje" in je bezit kan krijgen.

Nu wil ik altijd al een echte bontjas ( vindt me zelf behoorlijk hypocriet dat ik in neppers loop ) nu heb al een hele tijd een op het oog die te koop staat in Engeland ( http://luxuryfurs4less.com/ ) , de prijs is voor mij nu gunstig hij is behoorlijk in prijs gezakt ( zo'n 600 pond ) en nu wil ik toe slaan.

Maar nu komt er een vraag in mij op mag je maar zo bontjassen van uit een ander land importeren naar Nederland?
quote:CaafDracula schreef op 10 mei 2015 @ 13:42:

Hè gatver wat een verschrikkelijke lelijke jas. Ik krijg altijd last van jeukende handen als ik mensen in zulke bontgewaden zie.

Mens, heb je geen geweten? Serieus, je kan zo'n jas toch niet met 'trots' dragen? Met het idee in je achterhoofd dat deze beestjes onder barte omstandigheden worden gefokt voor zo'n lelijke jas.

[afbeelding]

Kijk dan hoe lief!

Ik zie weinig liefigheid in de ogen...

Zou gillend weg rennen als ik die in het Amsterfamse bos tegen kwam lol.
life is to celebrate
Oh my god. Die jas. Dat model. Kan echt niet hoor.
quote:LeolaMarie schreef op 10 mei 2015 @ 14:04:

[...]

Ik zie weinig liefigheid in de ogen...

Zou gillend weg rennen als ik die in het Amsterfamse bos tegen kwam lol.Nou, ik vind het een prachtig mooi beestje.
quote:CaafDracula schreef op 10 mei 2015 @ 14:10:

[...]Nou, ik vind het een prachtig mooi beestje.

Dat snap ik,

Daarom worden er ook jassen van hun vacht gemaakt.
life is to celebrate
Bontjassen zijn sowieso niet om aan te zien, of het nou echt of nep is.
Tegen het gebruik van bont van consumptiedieren heb ik geen grote bezwaren, ook al klinkt het woord "consumptiedier" in feite nogal walgelijk. Ik draag het overigens niet. Ik heb wel bezwaar tegen het fokken van dieren uitsluitend om hun vel en ook tegen het stropen van wilde dieren met een mooi velletje en al helemaal tegen de gruwelijke slachtpartij van baby zeehondjes die ieder jaar opnieuw plaatsvindt.
verba volant, scripta manent.
quote:Grobbekuiken schreef op 10 mei 2015 @ 14:20:

Bontjassen zijn sowieso niet om aan te zien, of het nou echt of nep is.Als het nep er vanaf druipt is het wel weer leuk.
Wat een intens lelijke jas.....
Lijkt me een Noorse zondagse bontjas.
quote:MarianneDavids schreef op 10 mei 2015 @ 14:21:

[...]

Als het nep er vanaf druipt is het wel weer leuk.Zo'n over the top harige knal paarse of zo!
Blijf mijn lekkere warme gele verenjas wel dragen, gecombineerd met m'n kekke ninja hoofdbandje
http://i.dailymail.co.uk/ ... 500000578-520_306x423.jpg

TO, loopt jouw vriend dan in stijl naast je als je die bontjas draagt?
Believe none of what you hear, only half of what you see
quote:FawnForrester schreef op 10 mei 2015 @ 14:41:

http://i.dailymail.co.uk/ ... 500000578-520_306x423.jpg

TO, loopt jouw vriend dan in stijl naast je als je die bontjas draagt?Oh my god.
quote:Grobbekuiken schreef op 10 mei 2015 @ 14:25:

[...]

Zo'n over the top harige knal paarse of zo! Ja, zoiets. Toen ik een jaar of zestien was (in 1966 dus) had ik een knalrood "bontjasje", op een kilometer afstand zag je al dat het nep was.
Waarom staat dit op de mode & beauty pijler? Je vraag gaat over importeren van goederen. Geld & recht was beter geweest......

O ja, ook omdat het niets met mode & beauty te maken heeft......
quote:MarianneDavids schreef op 10 mei 2015 @ 14:45:

[...]

Ja, zoiets. Toen ik een jaar of zestien was (in 1966 dus) had ik een knalrood "bontjasje", op een kilometer afstand zag je al dat het nep was.

Had ik ook, had mijn moeder op Carnaby Street gekocht voor me.

Mijn dochter heeft nu een bont geval.
Schaam je
Ik snap niet waarom je denkt dat een jas invoeren nou echt een koopje is. Er is genoeg bont in tweedehands winkels te vinden. Jassen voor ¤40,- in plaats van ¤ 600,- dat is pas een koopje. Op Ebay staan ook genoeg jassen. En Nederland is best groot hoor. Er zijn hier ook winkels die bont verkopen en die hebben ook wel eens uitverkoop.
Ik mag hopen dat je met rotte eieren en rode verf wordt bekogeld als je in dat ding gaat lopen.

Die jas staat trouwens een beetje stoephoerig. Goedkoop vrouwtje in een dure jas.
Wat een goed trolonderwerp zeg. Een topic over bontjassen levert gegarandeerd altijd de nodige verontwaardigde reacties op. Is de vakantie morgen weer voorbij?
quote:Mopsie41 schreef op 10 mei 2015 @ 18:58:

Ik mag hopen dat je met rotte eieren en rode verf wordt bekogeld als je in dat ding gaat lopen.

Die jas staat trouwens een beetje stoephoerig. Goedkoop vrouwtje in een dure jas.

Waarom nou weer.

Laat die verf lekker waar die hoort, in het blik.

Ga lekker protesteren bij de kledingwinkels die slavenarbeid kleding verkopen. Die jassen zijn vaak al zo oud en als niemand er verf overheen gooit kunnen er nog generaties mee lopen ZONDER DAT DAAR EEN EXTRA DIER VOOR DOOD HOEFT.

Hoe meer je stuk maakt hoe vaker er toch weer een nieuwe word aangeschaft. Vind dat verf gooien toch zo'n domme actie.
quote:Genoeggedronken schreef op 10 mei 2015 @ 10:54:

[...]

Dit argument is natuurlijk klinkklare onzin. Hoe zou een bontjas ziektes mee moeten brengen? Ze hebben de vossen echt wel uit hun pels gehaald hoor. In feite is bont niets anders dan leer waar de haren niet vanaf gehaald zijn. Gek eigenlijk dat veel mensen zo fel anti-bont zijn maar geen moeite met leer dragen (of vlees eten) hebben, in alle drie de gevallen worden dieren gedood om er iets van te maken.

Verder vind ik het een lelijke, ordinaire jas.Jij doet je username geen eer aan, jij hebt nog lang niet genoeg gedronken, als je mijn reactie zo letterlijk/serieus neemt. Twee tips voor je: neem eens een goede borrel, en google even de betekenis van cynisme en sarcasme
Tja, hier krijg je natuurlijk felle reacties op, TO.

Ik snap heus wel dat je van bont houdt, ik vind het ook prachtig. Maar het is niet meer van deze tijd om zo'n jas nieuw te kopen. (daarbij vind ik deze jas helemaal niet mooi, het is meer een parodie) Je kunt de mooiste vintage bontjassen kopen voor véél minder geld. En dan nog zullen veel mensen het discutabel vinden dat je erin loopt.

Zelf draag ik al jaren een vintage Lammy. (ik heb er 3) Zodra het warmer wordt gaan ze netjes in een zak en om het jaar naar de stomerij. Ik verzorg ze goed zodat ik ze nog heel lang kan blijven dragen.

Een antwoord op je vraag heb ik trouwens niet.
Ik zou nooit bont online kopen...

Nadeel met bepaalde bontjassen is dat het soms enorm kan gaan uitvallen!

En dat sommige diersoort niet gebruikt mogen worden voor bontjassen en vloerkleden!

In de winkel kan je de kwaliteit zien en voelen en elk jas zit weer heel anders...

Deze winkel in heeft altijd hele mooie goede kwaliteit jassen!

http://www.rademakersfurfashion.nl/artikelen/bont.html
life is to celebrate
quote:LeolaMarie schreef op 10 mei 2015 @ 23:53:

Ik zou nooit bont online kopen...

Nadeel met bepaalde bontjassen is dat het soms enorm kan gaan uitvallen!

Tja dat heb je als je de vacht van een beest aantrekt, dan ga je ook verharen. Logisch. Paar weken niet op de bank dan maar. En buiten kammen, tijdens het uitlaten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven