Bontjas importeren
zondag 10 mei 2015 om 10:35
NU het voorjaar is, is er geen handel in winterkleding en sla ik vaak toe op de duurdere luxere winter kleding om dat je het nu vaak als "koopje" in je bezit kan krijgen.
Nu wil ik altijd al een echte bontjas ( vindt me zelf behoorlijk hypocriet dat ik in neppers loop ) nu heb al een hele tijd een op het oog die te koop staat in Engeland ( http://luxuryfurs4less.com/ ) , de prijs is voor mij nu gunstig hij is behoorlijk in prijs gezakt ( zo'n 600 pond ) en nu wil ik toe slaan.
Maar nu komt er een vraag in mij op mag je maar zo bontjassen van uit een ander land importeren naar Nederland?
Nu wil ik altijd al een echte bontjas ( vindt me zelf behoorlijk hypocriet dat ik in neppers loop ) nu heb al een hele tijd een op het oog die te koop staat in Engeland ( http://luxuryfurs4less.com/ ) , de prijs is voor mij nu gunstig hij is behoorlijk in prijs gezakt ( zo'n 600 pond ) en nu wil ik toe slaan.
Maar nu komt er een vraag in mij op mag je maar zo bontjassen van uit een ander land importeren naar Nederland?
zondag 10 mei 2015 om 14:04
quote:CaafDracula schreef op 10 mei 2015 @ 13:42:
Hè gatver wat een verschrikkelijke lelijke jas. Ik krijg altijd last van jeukende handen als ik mensen in zulke bontgewaden zie.
Mens, heb je geen geweten? Serieus, je kan zo'n jas toch niet met 'trots' dragen? Met het idee in je achterhoofd dat deze beestjes onder barte omstandigheden worden gefokt voor zo'n lelijke jas.
[afbeelding]
Kijk dan hoe lief!
Ik zie weinig liefigheid in de ogen...
Zou gillend weg rennen als ik die in het Amsterfamse bos tegen kwam lol.
Hè gatver wat een verschrikkelijke lelijke jas. Ik krijg altijd last van jeukende handen als ik mensen in zulke bontgewaden zie.
Mens, heb je geen geweten? Serieus, je kan zo'n jas toch niet met 'trots' dragen? Met het idee in je achterhoofd dat deze beestjes onder barte omstandigheden worden gefokt voor zo'n lelijke jas.
[afbeelding]
Kijk dan hoe lief!
Ik zie weinig liefigheid in de ogen...
Zou gillend weg rennen als ik die in het Amsterfamse bos tegen kwam lol.
life is to celebrate
zondag 10 mei 2015 om 14:20
Tegen het gebruik van bont van consumptiedieren heb ik geen grote bezwaren, ook al klinkt het woord "consumptiedier" in feite nogal walgelijk. Ik draag het overigens niet. Ik heb wel bezwaar tegen het fokken van dieren uitsluitend om hun vel en ook tegen het stropen van wilde dieren met een mooi velletje en al helemaal tegen de gruwelijke slachtpartij van baby zeehondjes die ieder jaar opnieuw plaatsvindt.
verba volant, scripta manent.
zondag 10 mei 2015 om 14:41
http://i.dailymail.co.uk/ ... 500000578-520_306x423.jpg
TO, loopt jouw vriend dan in stijl naast je als je die bontjas draagt?
TO, loopt jouw vriend dan in stijl naast je als je die bontjas draagt?
Believe none of what you hear, only half of what you see
zondag 10 mei 2015 om 14:43
quote:FawnForrester schreef op 10 mei 2015 @ 14:41:
TO, loopt jouw vriend dan in stijl naast je als je die bontjas draagt?Oh my god.
TO, loopt jouw vriend dan in stijl naast je als je die bontjas draagt?Oh my god.
verba volant, scripta manent.
zondag 10 mei 2015 om 14:45
zondag 10 mei 2015 om 15:34
quote:MarianneDavids schreef op 10 mei 2015 @ 14:45:
[...]
Ja, zoiets. Toen ik een jaar of zestien was (in 1966 dus) had ik een knalrood "bontjasje", op een kilometer afstand zag je al dat het nep was.
Had ik ook, had mijn moeder op Carnaby Street gekocht voor me.
Mijn dochter heeft nu een bont geval.
[...]
Ja, zoiets. Toen ik een jaar of zestien was (in 1966 dus) had ik een knalrood "bontjasje", op een kilometer afstand zag je al dat het nep was.
Had ik ook, had mijn moeder op Carnaby Street gekocht voor me.
Mijn dochter heeft nu een bont geval.
zondag 10 mei 2015 om 18:26
Ik snap niet waarom je denkt dat een jas invoeren nou echt een koopje is. Er is genoeg bont in tweedehands winkels te vinden. Jassen voor ¤40,- in plaats van ¤ 600,- dat is pas een koopje. Op Ebay staan ook genoeg jassen. En Nederland is best groot hoor. Er zijn hier ook winkels die bont verkopen en die hebben ook wel eens uitverkoop.
zondag 10 mei 2015 om 20:13
quote:Mopsie41 schreef op 10 mei 2015 @ 18:58:
Ik mag hopen dat je met rotte eieren en rode verf wordt bekogeld als je in dat ding gaat lopen.
Die jas staat trouwens een beetje stoephoerig. Goedkoop vrouwtje in een dure jas.
Waarom nou weer.
Laat die verf lekker waar die hoort, in het blik.
Ga lekker protesteren bij de kledingwinkels die slavenarbeid kleding verkopen. Die jassen zijn vaak al zo oud en als niemand er verf overheen gooit kunnen er nog generaties mee lopen ZONDER DAT DAAR EEN EXTRA DIER VOOR DOOD HOEFT.
Hoe meer je stuk maakt hoe vaker er toch weer een nieuwe word aangeschaft. Vind dat verf gooien toch zo'n domme actie.
Ik mag hopen dat je met rotte eieren en rode verf wordt bekogeld als je in dat ding gaat lopen.
Die jas staat trouwens een beetje stoephoerig. Goedkoop vrouwtje in een dure jas.
Waarom nou weer.
Laat die verf lekker waar die hoort, in het blik.
Ga lekker protesteren bij de kledingwinkels die slavenarbeid kleding verkopen. Die jassen zijn vaak al zo oud en als niemand er verf overheen gooit kunnen er nog generaties mee lopen ZONDER DAT DAAR EEN EXTRA DIER VOOR DOOD HOEFT.
Hoe meer je stuk maakt hoe vaker er toch weer een nieuwe word aangeschaft. Vind dat verf gooien toch zo'n domme actie.
zondag 10 mei 2015 om 21:12
quote:Genoeggedronken schreef op 10 mei 2015 @ 10:54:
[...]
Dit argument is natuurlijk klinkklare onzin. Hoe zou een bontjas ziektes mee moeten brengen? Ze hebben de vossen echt wel uit hun pels gehaald hoor. In feite is bont niets anders dan leer waar de haren niet vanaf gehaald zijn. Gek eigenlijk dat veel mensen zo fel anti-bont zijn maar geen moeite met leer dragen (of vlees eten) hebben, in alle drie de gevallen worden dieren gedood om er iets van te maken.
Verder vind ik het een lelijke, ordinaire jas.Jij doet je username geen eer aan, jij hebt nog lang niet genoeg gedronken, als je mijn reactie zo letterlijk/serieus neemt. Twee tips voor je: neem eens een goede borrel, en google even de betekenis van cynisme en sarcasme
[...]
Dit argument is natuurlijk klinkklare onzin. Hoe zou een bontjas ziektes mee moeten brengen? Ze hebben de vossen echt wel uit hun pels gehaald hoor. In feite is bont niets anders dan leer waar de haren niet vanaf gehaald zijn. Gek eigenlijk dat veel mensen zo fel anti-bont zijn maar geen moeite met leer dragen (of vlees eten) hebben, in alle drie de gevallen worden dieren gedood om er iets van te maken.
Verder vind ik het een lelijke, ordinaire jas.Jij doet je username geen eer aan, jij hebt nog lang niet genoeg gedronken, als je mijn reactie zo letterlijk/serieus neemt. Twee tips voor je: neem eens een goede borrel, en google even de betekenis van cynisme en sarcasme
zondag 10 mei 2015 om 23:38
Tja, hier krijg je natuurlijk felle reacties op, TO.
Ik snap heus wel dat je van bont houdt, ik vind het ook prachtig. Maar het is niet meer van deze tijd om zo'n jas nieuw te kopen. (daarbij vind ik deze jas helemaal niet mooi, het is meer een parodie) Je kunt de mooiste vintage bontjassen kopen voor véél minder geld. En dan nog zullen veel mensen het discutabel vinden dat je erin loopt.
Zelf draag ik al jaren een vintage Lammy. (ik heb er 3) Zodra het warmer wordt gaan ze netjes in een zak en om het jaar naar de stomerij. Ik verzorg ze goed zodat ik ze nog heel lang kan blijven dragen.
Een antwoord op je vraag heb ik trouwens niet.
Ik snap heus wel dat je van bont houdt, ik vind het ook prachtig. Maar het is niet meer van deze tijd om zo'n jas nieuw te kopen. (daarbij vind ik deze jas helemaal niet mooi, het is meer een parodie) Je kunt de mooiste vintage bontjassen kopen voor véél minder geld. En dan nog zullen veel mensen het discutabel vinden dat je erin loopt.
Zelf draag ik al jaren een vintage Lammy. (ik heb er 3) Zodra het warmer wordt gaan ze netjes in een zak en om het jaar naar de stomerij. Ik verzorg ze goed zodat ik ze nog heel lang kan blijven dragen.
Een antwoord op je vraag heb ik trouwens niet.
zondag 10 mei 2015 om 23:53
Ik zou nooit bont online kopen...
Nadeel met bepaalde bontjassen is dat het soms enorm kan gaan uitvallen!
En dat sommige diersoort niet gebruikt mogen worden voor bontjassen en vloerkleden!
In de winkel kan je de kwaliteit zien en voelen en elk jas zit weer heel anders...
Deze winkel in heeft altijd hele mooie goede kwaliteit jassen!
http://www.rademakersfurfashion.nl/artikelen/bont.html
En dat sommige diersoort niet gebruikt mogen worden voor bontjassen en vloerkleden!
In de winkel kan je de kwaliteit zien en voelen en elk jas zit weer heel anders...
Deze winkel in heeft altijd hele mooie goede kwaliteit jassen!
http://www.rademakersfurfashion.nl/artikelen/bont.html
life is to celebrate
maandag 11 mei 2015 om 02:01
quote:LeolaMarie schreef op 10 mei 2015 @ 23:53:
Tja dat heb je als je de vacht van een beest aantrekt, dan ga je ook verharen. Logisch. Paar weken niet op de bank dan maar. En buiten kammen, tijdens het uitlaten.
Tja dat heb je als je de vacht van een beest aantrekt, dan ga je ook verharen. Logisch. Paar weken niet op de bank dan maar. En buiten kammen, tijdens het uitlaten.