kinderwens (man laag libido)

13-05-2015 13:07 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

31 jaar en een kinderwens. Evenals mijn vriend.

helemaal blij en gestopt met de pil vorig jaar september.

we zouden de druk van de ketel laten om het zo te zeggen en gewoon maar es kijken of het lukt. (Ook omdat mn vriend de druk/prestatie te hoog vind en rustige opbouw is fijner dan natuurlijk :-))

Nu, 9 maanden verder begin ik een beetje teleurgesteld te raken.. want:

Mijn vriend en ik hebben 1 x in de 4 a 5 weken seks.. Dat mag van mij wat meer. Maar niet iedereen heeft dezelfde drive. Dus dat respecteer ik.

De laatste 3 maanden hebben we al 2x p mnd seks.. vanwege de kinderwens..

Nou is dat nog weinig volgens mij..

Het gaat moeizaam van start (Omdat hij prestatie druk ervaart - wat ik snap hoor)

Maar 'geen zin' horen of de van-het-weekendbelofte wordt steeds minder draagzaam.. en nogmaals, geen kritiek.

Maar als we in februari afspreken de frequentie wat op te schroeven.. raak ik echt teleurgesteld dat we nu hier zijn..

Ik heb het gevoel dat ik geef en weinig 'inzet' terug krijg.

Al met al is seks nog al een ding bij ons (wat het bij zn ex ook was..) en erkent ie dat ie weinig behoefte heeft. Maar je er soms ff over heen zetten en zin maken.. voor zo'n mooi doel.. dat gaat er erug moeizaam in.. en mondt uit in wat gekibbeld en klaar..

He he.. ik spui nooit mn hart.. maar zijn hier meer vrouwen die hier last of moeite mee kennen?

Ik krijg het gevoel dat ik nooit in verwachting raak.. Mede omdat hij al 43 is en toch wel een pittig verleden heeft gehad.. dus of het zaad goed is is ook maar de vraag. En oefenen om te zien.. lukt dus ook niet echt..

Liefs Marus
Als hij zo weinig zin heeft, dan lijkt het me zinnig om van die ovulatietesten te gaan gebruiken.

Dan weet je tenminste zeker, dat de kans groot is, dat hij niet voor niets zijn best moet doen.
Komt op mij over alsof zijn kinderwens niet zo groot is (als die van jou)...
Wat dubbeltje ook zegt. Als je inzicht hebt in je cyclus en je weet wanneer je eisprong ongeveer komt dan zou ik hem rond die tijd proberen te 'verleiden' om de kans op een zwangerschap te verhogen. Hem zou ik daar dan niet van op de hoogte stellen zodat hij niet een te grote druk voelt.
Kan hij het wel opbrengen de hand aan zichzelf te slaan? Of voelt hij dan ook druk. Anders kun je nog overwegen om jezelf te insemineren. Het klinkt wat drastisch maar 1 x per vier weken maakt de kans wel heel klein dat het op het juiste moment is.

Ik ben bang als hij nu al druk ervaart dat wanneer je ovulatietesten gebruikt en dus moet op een bepaald moment dat hij dan helemaal niets meer kan. Het is maar net hoeveel haast je hebt.
Ja dat was ik nou even vergeten...

is in iedergeval 1 ding ja.

Nou hopen dat zn pet de goeie kant op staat.. anders kan ik het toch echt vergeten..

maar lief van de tip. Dank
Je vriend klinkt als een mietje, die excuses als 'prestatiedruk' gebruikt om geen seks met jou te hoeven hebben.

Als seks al druk geeft, dan wil ik niet weten wat er met hem gebeurt als er straks een dreinend kind aan zn been hangt.

Weet je zeker dat je dat wil voor de rest van je leven?
Ja ik zou aan de ovulatietesten gaan en inderdaad het hem niet vertellen omdat hij het anders misschien als teveel druk ziet.
Dank voor de tips en medeleven voor hen die dat gaven!

En nee niemand is perfect. Ik gelukkig ook niet. En ja de wens is zeker. Want hij heeft het er ook naar buiten over. (Geen stoer praat maar normaal..)

En is ook blij als we eenmaal gevreeen hebben. Ach ja.. :-)
En hoe denk je dat jullie sexleven straks is met een baby?
quote:Marus schreef op 13 mei 2015 @ 13:29:

En nee niemand is perfect. Ik gelukkig ook niet. En ja de wens is zeker. Want hij heeft het er ook naar buiten over. (Geen stoer praat maar normaal..)

Hij begrijpt wel dat ie om die wens te vervullen met enige regelmaat seks dient te hebben? Als ie echt zo graag vader wil worden, maar geen seks wil, dan kan ik me voorstellen dat hij een lesje voortplanting heeft gemist?
Dekenau,

Dat niet iedereen dezelfde behoefte heeft respecteer ik. Maar een kinderwens is wel een uitzondering op de regel
quote:dubbeltje4 schreef op 13 mei 2015 @ 13:13:

Als hij zo weinig zin heeft, dan lijkt het me zinnig om van die ovulatietesten te gaan gebruiken.

Dan weet je tenminste zeker, dat de kans groot is, dat hij niet voor niets zijn best moet doen.Mijn man heeft een enorm drukke baan, hij maakt lange dagen en heeft geen zin vaak na zo'n lange dag. Wat ik doe is Ovulatie testen en dan app ik s ochtends dat ik seks wil. Dan kan hij zich er op voorbereiden en houden we de rest van de maand voor de leuk.
quote:julius schreef op 13 mei 2015 @ 13:38:

[...]

Hij begrijpt wel dat ie om die wens te vervullen met enige regelmaat seks dient te hebben? Als ie echt zo graag vader wil worden, maar geen seks wil, dan kan ik me voorstellen dat hij een lesje voortplanting heeft gemist?

Haha ik zal het hem eens vragen!

Ik zal hem nog wel ff bijspijkeren..
quote:Weekend schreef op 13 mei 2015 @ 13:41:

[...]

Mijn man heeft een enorm drukke baan, hij maakt lange dagen en heeft geen zin vaak na zo'n lange dag. Wat ik doe is Ovulatie testen en dan app ik s ochtends dat ik seks wil. Dan kan hij zich er op voorbereiden en houden we de rest van de maand voor de leuk.

Dat klinkt indd hetzelfde als hier. Helemaal de voorbereiding is fijn voor hem.

Dank
Overigens vind ik het ook vrij apart dat hij 'prestatiedruk' ervaart voor iets wat hij zelf heel erg graag wil.

Gewoon seks hebben omdat het leuk is zit er zeker helemaal niet in? Knuffelen jullie nog wel eens?
Is hij al eens bij een arts geweest voor zijn lage behoefte? Dan kan natuurlijk een medische oorzaak hebben.
quote:Weekend schreef op 13 mei 2015 @ 13:41:

[...]

Mijn man heeft een enorm drukke baan, hij maakt lange dagen en heeft geen zin vaak na zo'n lange dag. Wat ik doe is Ovulatie testen en dan app ik s ochtends dat ik seks wil. Dan kan hij zich er op voorbereiden en houden we de rest van de maand voor de leuk.Want de rest van de maand maakt ie geen lange dagen en heeft ie s avonds wel zin? Welk een toeval..
Dit probleem speelde bij mij ook. Het vervelende is, dat zich dit niet oploste en het is een van de redenen dat ik uiteindelijk kinderloos ben gebleven (niet de enige) maar zijn gebrek aan inzet is zeker voor 50 % debet hieraan.

ik denk dat je heel duidelijk tegen hem moet zijn. Niet dat dit bij mijn man geholpen heeft, overigens, hij ervoer ook een prestatiedruk en ook hij wriemelde (en nog steeds) zich onder seks uit. (overigens zijn we hiervoor in therapie, tot nu toe ook zonder resultaat) maar jouw man is de mijne niet.

De reden waarom je het er wel over moet hebben is omdat gewoon dat het razend moeilijk leven is, als je een kinderwens hebt die onvervuld blijft door gebrek aan inzet van een ander; dus ga de dialoog (niet op verwijtende toon) aan, voornamelijk voor jezelf, op een rustig moment, zonder dat er sprake is van seks, ovulatie of iets anders, als jullie allebei uitgerust zijn. Bijvoorbeeld op een zondagmiddag. Daarnaast zou ik je willen aanraden ook het maatschappelijk werk voor jezelf erbij te betrekken of de huisarts. (niet voor hem dus) Je kan met hen de situatie bespreken, en om raad vragen. Hier op het forum is dat altijd wat lastig, omdat wij niet van de hoed en de rand weten en de reacties van je man niet kunnen inschatten.

of de strategie ovulatietesten en verleiding succes zal hebben, weet ik niet, maar het is zeker het proberen waard. Echter, uit ervaring weet ik dat verleiden alleen zin heeft als de persoon in kwestie ook verleid wil worden. Het kan goed zijn, dat je poging mislukt. Zet voor jezelf op een rijtje hoe je daar mee om wilt gaan.

heel veel sterkte en ik hoop dat het snel mag lukken. liefs, Meiroosje.
-Je vriend heeft dus een opmerkelijk laag libido (ook al in een vorige relatie)

-Voelt al druk bij het zwanger proberen te wórden - er is feitelijk nog niets aan de hand!

-Hij komt nauwelijks aan jouw behoefte(n) tegemoet, zowel qua seks als qua kinderwens

-Een gesprek hierover mondt uit in gekibbel zonder resultaat

-Hij is twaalf jaar ouder met een pittig verleden (??) en mogelijk slecht zaad.

Hoe precies zou hij een geschikte partner/vader zijn voor jou?
quote:julius schreef op 13 mei 2015 @ 13:53:

[...]

Want de rest van de maand maakt ie geen lange dagen en heeft ie s avonds wel zin? Welk een toeval..Wat een rare aanname, in t weekend hebben we vaak seks maar m'n eisprong valt helaas vaak doordeweeks dus dat is niet te timen. Dus in t weekend gezellig en dan doordeweeks rustig aan behalve als er een eisprong is.
Wat een lastige situatie zeg.

De tip van ovulatietesten vind ik een goede. Zorg dan inderdaad dat hij daar niks van merkt, want anders werkt het alleen maar averechts.

Verder zou ik toch ook nogmaals het gesprek aangaan. 1x seks kan natuurlijk genoeg zijn, maar je verkleint je kansen enorm met deze frequentie.

Succes to!
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
Maar jij kunt er -los van jullie kinderwens- wel mee leven om zo weinig seks te hebben?

Want stel dat jullie straks een kind hebben en nog minder seks (ja doemscenario maar reëel ) dan ben je aan jullie kind verplicht alles te proberen samen te blijven. Als je nu al zon rustig seksleven hebt is het wel relevant of jij daar ok mee bent?
Als je nu al problemen ervaart met jullie verschillende libido's, beeld je dan eens in hoe dat na de komst van een kind zal zijn. Je schrijft dat jullie gemiddeld om de 4-5 weken seks hebben, dat kan gerust 1x per 2 maanden worden.

Verder schrijf je dat je vriend een drukke baan heeft. Hebben jullie al besproken hoe de taken verdeeld zullen worden na de komst van een kind? Zoals het er nu naar uit ziet, zal de zorg en het huishouden hoofdzakelijk bij jou liggen, en zal jij degene zijn die zal buigen op carrière gebied.

Denk nog eens goed na hoe jij het allemaal voor je ziet in de toekomst, en tot hoe ver jij en je vriend bereid zijn om elkaar tegemoet te komen. Ik vrees ervoor dat dit alleen gaat werken als jij jezelf gaat wegcijferen.

En ja, hij is al 43 jaar. Oudere mannen hebben ook een houdbaarheidsdatum wat zaadkwaliteit betreft, plus de kans op miskramen wordt hierdoor ook verhoogd.
Mannen met een laag libido... ik vraag mij altijd af of dat niet een fabeltje is. Een smoes? Misschien komen die elders aan hun trekken?
Dear God give us Freddie Mercury back and we'll give you Justin Bieber

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven