Gestopt met de pil in februari,spannend! Deel 2!

20-05-2008 20:56 3591 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer dames!!! Lipa, ik durf het bijna niet te vragen.... Wil jij een opzet maken voor het schema? Dat kun jij zo goed . Beloof ik dat ik hem weer braaf bij zal houden .

Atheena 15 mrt. 27 okt. Boepie 21 nov. Claudiajoy Cuore Drew20-23 nov. Estherz 31 mrt.26 nov.23 nov. Fennah 03 feb.jongenLente7 dec. Lieselotje3 dec. Lipa26 15 feb.11 nov. meisje/trouwen 17 nov.Marmira2 dec. Nikiet 07 jan. jongenSchrijvertje 22 apr.24 okt. Vliet11 nov. Zina72 23 mrt.
Ja ik weet ook wel dat het zo is...maar dat zijn dan weer de nadelen van een forum. Het kan ook zo gaan als hier dat iedereen gewoon heeel vruchtbaar is. En gelukkig maar ook, gun het iedereen natuurlijk van harte !!!

En jou ook....wanneer horen we het van je?? De kans wordt nu wel heel groot bij jou hoor....zeker als je het zelf ook echt denkt. Tenslotte heb jij er al 2 gebaard en weet je dus wel een beetje hoe het zou kunnen voelen.

Denk dat we nu een keer niet gelijk op gaan hoor...maar dat geeft niet. Hopelijk volg ik je gewoon snel...

Toch voel ik me soms wel een beetje schuldig als ik niet veel schrijf als ik me dan weer ff wat minder voel. Net alsof ik alleen maar kom posten om over mezelf te lullen.

Is niet zo hoor meiden, ik wil alles van jullie blijven horen en weten.
Ik weet nog niet wanneer ik ga testen. Misschien wacht ik nog wel rustig af tot a.s. weekend..... Begin ook een beetje sjaggie te worden. Dat is dan weer niet zo'n goed teken
Lieselotje, jij zei september, en het is bijna september dus het zou wel supergaaf zijn als je nu zwanger was. Doe ik gelijk mee over eh... een week of 3? Ik heb vandaag een hele lading ovu testen en zwangerschaps testen hihi, dus deze maand gaan we dr tegenaan!

Sigaretten niet meer aanwezig en wijntjes doen we soms nog wel, maar met mate. Na mn ei zal ik ff wat meer oppassen dus we gaan deze keer ons best doen. Om de dag sex... mja ook dat dan maar
Cuore, vind het heel logisch dat je soms ff geen zin hebt om te schrijven hoor. Ik vind het helemaal niet overkomen alsof je alleen maar over jezelf wilt lullen ;) Soms is het juist goed om het forum even op een lager pitje te zetten en meer ontspannen met het zwanger worden om te gaan, maar makkelijker gezegd dan gedaan.

Lieselotje, spannend nog steeds schone vegen. Heb jij niet bepaalde symptomen die je bekend voorkomen aangezien je al 2 kinderen hebt? Lijkt me heel gaaf als je zwanger blijkt te zijn! En het kopt wat je zegt... de vruchtbaarheid van dit topic vertegenwoordigd niet het Nederlands gemiddelde zeg maar. En dat maakt het juist frustrerende voor de dames die nu 4 maanden bezig zijn, ook al wordt dit nog als heel kort gezien.

Drew, fijn dat je nu duidelijk hebt. Heel lief hoe je vriend ermee omgaat. Gaan jullie het vanaf je aankomende ovulatie gewoon weer proberen? Dan ga ik er al bijna vanuit dat jij deze maand zwanger gaat worden Laat je nog even weten wat er uit de bloeduitslagen is gekomen?

Schrijvertje, ik woon in Zuid-Limburg, dus blijkbaar minder last van wachtlijsten bij kdv-en. Morgenochtend hebben we die 3 rondleidingen, hopelijk springt er 1 echt tussenuit, want qua prijzen scheelt het niet veel. Ik ga gewoon kijken naar de sfeer en hoe de begeleidsters zijn.

Lief dat je moeder vandaag alweer belde. Ik zou die bezorgdheid juist koesteren. Ik hoopte dat mijn moeder ook wat meer betrokken zou raken, maar ze vraagt er eigenlijk bijna nooit naar. Vraagt gewoon hoe het gaat, maar belt niet speciaal na een echo ofzo, jammer vind ik dat.

Balen die misselijkheid van je. Heb je daar de hele dag last van of vooral in de ochtend? Het wordt trouwens juist geadviseerd om (licht) te ontbijten om de ergste ochtendmisselijkheid tegen te gaan. Maar weet dat het dan moeilijk is om iets door je strotje te krijgen...

Boepie, ik heb 30 augustus de echo, maar ik gaf eerder 1 september aan je door. We hebben de geslachtsbepaling niet vervroegd vanwege ongeduld hoor, maar hebben een ander echobureau gevonden die veel dichter bij is en ook nog eens veel goedkoper is. Maar het blijft natuurlijk een gok of de baby er dan wel gunstig bij ligt.
37 weken zwanger!
Lieselotje, ik dacht dat Lente de enige was met al een kindje maar ik was natuurlijk Nikiet vergeten, en wist niet dat jij ook al twee kindjes hebt. Enneeuh, chagrijnig was ik ook hoor net voor ik zwanger was, dus wil niets zeggen.

Cuore, heb ook wel momenten dat ik wat minder reageer op anderen en lekker veel over mezelf schrijf. Denk dat niemand in deze topic je dit kwalijk neemt hoor. Kom maar lekker lezen en schrijven wanneer je daar zin in hebt. Misschien doe ik het ook wel wat rustiger aan, (gemakkelijker gezegd dan gedaan)wil me namelijk niet te veel focussen op die eisprong, gewoon relaxed. Mijn schoonmoeder raadde me vandaag aan toch nog één cyclus te wachten. Stel je voor dat ik opnieuw zou beginnen bloeden in Egypte of zo. Dan is heel onze reis naar de vaantjes. 11 oktober vertrekken we. Ik weet het nog niet goed eigenlijk. Wou er nu zo graag weer voluit voor gaan maar ze doet me toch een beetje twijfelen.
he meiden, hoop dat alles ok is..

was eerst heel moe en ook druk -de dag dat ik terug kwam vrijgezellenfeestje enzo. maar nu al 2 dagen knallende koppijn en ik mag mijn normale medicijnen niet nemen alleen paracetamol wat dus niet helpt helaas.

zodra het weer gaat, kom ik lekker bijkletsen!

trusten, zina
Het is een mooie dag voor weer een zwangere erbij, dus eh, wie is er aan de beurt?

Cuore, Voel je niet schuldig hoor als je wat minder schrijft, ik schrijf zelf de laatste tijd ook niet heel veel. Ten eerste omdat er niet veel te melden valt en ten tweede omdat ik zo moe ben, dat het me niet lukt goed op iedereen te reageren.

Ik ben nu ook al weer bek af en dit pas de tweede dag van de werkweek, maar gisteravond hadden we ook nog ouderavond op school en dan is het dus meteen laat. Eigenlijk heb ik het elke dag nodig om 's middags even te slapen. Ik doe echt geen bal in huis, maar gelukkig doet mijn man des te meer, toen ik gisteravond thuis kwam had hij de hele benedenverdieping gezogen en gedweild, echt super. Ben bij vlagen ook nog steeds misselijk, maar hoef gelukkig niet te spugen. Ik heb de laatste dagen steeds van die steekjes bij mijn schaambot, die ik niet thuis kan brengen, hoort het erbij of is het juist fout. Nog anderhalve week dan heb ik mijn eerste echo, ik kan niet wachten tot het zover is.
Estherz, maak je geen zorgen. Die steekjes houden in dat er van alles aan het groeien is. Is volgens mij eerder een goed teken. En je bent nu ook extra gefocust op dat plekje daar in je buik he, vergeet dat niet. Anders was het je misschien niet eens opgevallen, en nu ben je steeds met je gedachte bij dat kleine guppie! Daar begint het moederinstinct al! ( en je wilt niet weten hoe heftig dat is na de geboorte haha, komt allemaal goed)

Even heel lullig gezegd, je kunt er niets aan doen als het misgaat, dat is de natuur. Maar daarmee wil ik eigenlijk zeggen, geniet er gewoon van, voel je heppie en al die zorgen horen er gewoon bij. Dat zorgt ervoor dat jij je kindje beschermd en er goed voor zorgt. Dat je misselijk bent en steekjes voelt is alleen maar goed, dan is je lijf hard aan het werk om alles aan te leggen.

Ga lekker de stad in en koop alvast iets voor de baby! Daar wordt je vrolijk van! ( en dat is weer goed voor de beeb!)

Bearhug!!
Ik verklaar mezelf hierbij KNETTERGEK!!!!!!

Net ongesteld geworden dus

We moesten er net eigenlijk wel om lachen. Ik was er zo zeker van zwanger te zijn hahahahaha. Maar ja... helaas niet dus. Erg jammer en ik was net ook wel effe teleurgesteld. Maar na een half uurtje dacht ik alweer: ach.... kan k nog ff genieten van mijn vrijheid. Als het je eerste is zou ik vast niet zo denken. Maar ik weet zo ongeveer wel wat me te wachten staat. En het is best zwaar geweest. Nu heb ik de vrijheid en dat is ook lekker. Komt het is het leuk en zo niet kan ik me daar prima bij neerleggen.

Ik probeer het nu nog 1 jaar. Op dat dag dat ik 39 wordt wil ik bevallen zijn. Dat is mijn uiterste.Dus 9 maanden voor mijn 39ste stop ik ermee. Maar ik heb goede hoop hoor

Sorry..... beetje egoberichtje... Ik ga nu werken. Tot later xx
Jammer Lieselotje dat je toch ongesteld bent geworden, toch een teleurstelling, ook al is het nummer drie, het is ook deze keer iets waar je bewust voor kiest en dus graag wil.

Dank je voor je berichtje Lente, het is niet zo dat is me vreselijke zorgen maak, maar ben wel bang dat het mis gaat, ik weet ook wel dat een miskraam eigenlijk alleen maar een teken is dat er iets niet goed was. Maar goed ik ga ervan uit dat alles goed is, maar soms ben ik gewoon even bang dat het niet zo is. Ik wil het namelijk zo graag. Maar goed die gevoelens kennen er meer op dit topic.
Owww.... nieuwe NOD 21 september.....
Tssss belachelijk, moeder natuur heeft leuke maniertjes om ons voor de gek te houden

Balen Lieselotje, maar goed, das in ieder geval nog 4 weken langer uitslapen en geen gebroken nachten!!

Oja, damn, ik heb die ovu testen nog niet gebruikt en mn ei komt eraan. Deze gebr aanw heb ik ook ff gelezen en ook hier: geen ochtendurine gebruiken. Men das irritant! Maar goed, moet ik het dus maar tussen de bedrijven door doen.

Oja, ik heb ook ergens gelezen dat hoestdrank nemen ( dagelijks) ook helpt bij het zwanger worden! hahaha nou goed, ik heb net vlierbessensap zelf gemaakt en dat wordt vaak gebruikt als hoestdrank. Mja alle beetjes helpen. Ook ik wil niet later dan mn 39ste bevallen gaarne, dus ik heb haaaast! gehgeh

En mn leeftijd blijft mooi nog ff staan op 37 hoor, voelt wat prettiger...
Estherz,

Probeer echt te genieten van je zwangerschap. Weet dat dit niet altijd even gemakkelijk is en voor mij is genieten tijdens de zwangerschap al uitgesloten. Toen ik ongesteld werd dacht ik, oef, nog een maandje zonder zorgen. Ben sowieso al een gevoelig iemand en voel dat ik het niet zal kunnen zonder me zonder te maken. Wat misschien ook niet abnormaal is na mijn miskraam. Probeer toch maar te genieten, en die angst een beetje op de achtergrond te houden. Hoe verder je vordert hoe minder kans er iets zal fout gaan.

Lieselotje, balen he als het toch anders uitdraait zoals je denkt. Ik was er bijna van overtuigd dat ik ook zwanger was, maar die poesscheetjes en pijnlijke tepels (in mijn geval dan toch) hoeven dus echt geen zwangerschap te betekenen.
Lieselotje, balen zeg! Ik had hele goede hoop deze maand, zeker omdat je er zelf ook een positief gevoel over had. Wat kan je lichaam je dus blijkbaar voor de gek houden zeg. Fijn dat je er met je man wel een beetje om kon lachen

Estherz, angst vind ik heel herkenbaar. Mijn echoscopiste zei dat je na 8 weken nog maar een kans van 1-2% had op een miskraam. Dit gaf mij wel wat geruststelling. Maar het blijft onzeker totdat je je baby in je armen hebt.

Zina, klote he die koppijn en het dan moeten doen met een paracetamolletje. Die dingen werken gewoon niet. Ik heb sinds een paar weken weer bijna dagelijks hoofdpijn, maar volgens mij komt dit vanuit mijn nek en schouderspieren. Gisteravond even 10 minuten op de crosstrainer, maar toen ik was bekaf. Vanavond even de hometrainer proberen, want mijn conditie gaat met grote sprongen achteruit.
37 weken zwanger!
Lente: heb je de ovulatietesten van Matcare? Er stond in mijn beschrijving ook niet met ochtendurine en dat je 4 uur moest wachten tot de volgende plas. Ik deed het gewoon na 2 uur en hij deed het gewoon prima hoor!
Lieselotje; nee ik heb ze van 123bebe ( frans :-)

Ja nou we zien wel, ik heb dr 20 geloof ik, en 10 zwangerschapstesten :-) test your heart out deze maand dus haha
Kan je die testen zo kopen in de apotheek? Zijn ze duur?
Drew: kijk even op matcare.nl. Ik heb de goedkoopste ovulatietesten genomen. Ze werken prima. Ik heb de laatste x ook getest een paar dagen na het ei om te kijken of hij toevallig niet altijd roze uitslaat

Jongens? Of eigenlijk meisjes? Hebben jullie The NOtebook wel eens gezien? ZO mooi joh. Moeten jullie echt even kijken. Ben er nog ondersteboven van zo mooi.

Nou... ik ga er weer vol voor aankomend ei

Volgens de chinese huppeldepup krijg ik een meisje met als sterrenbeeld tweeling. Laat ik dat nou ook zijn... en het is septmber, zoals ik al zei denk ik dat september de maand van lente en mij is.... dusse...... Gogogogogogogo

xxxx
En Drew: ik was geloof ik 12 euro ofzo kwijt. 10 ovulatietesten en 2 zwangerschappentesten.
oooo ik heb ook een meisje met sterrenbeeld tweeling en vind het ideaal! Ben zelf kreeft.

En mn ei is nog net in augustus dus maar zien of het een beetje wil innestelen in september :-) Is al eerder gelukt

Notebook gezien jah, huilen huilen huilen....
Zo, weer een hele pagina tekst... Oef!

Lieselotje, spannend! Weet je al meer??? Ik ga snel verder lezen!

- Uiteindelijk dus toch ongesteld. Gelukkig kun je er zelf om lachen en heb je nog even de tijd

- is dat een film? Notebook??? klinkt namelijk als een computer! En waar gaat ie over dan?

Drew, misschien raar, maar toch misschien ook wel fijn dat je nu echt ongesteld bent. Dan weet je dat maar weer zeker en dan weet je nu ook waar je aan toe bent. Het duimen voor jou mag nu echt weer beginnen

- Moeilijk: wachten of er voor gaan. Lastige beslissing....

Cuore, stom zeg: eerst testen en dan ongesteld worden. Zit je ook echt op te wachten! Bah!

- Snap het wel dat je even iets minder actief bent. En verkijk je niet op dit forum. Ondertussen zijn er ook genoeg mensen uit het lijstje gestapt he!!! Dus lang niet iedereen waar "we" mee begonnen zijn is nu zwanger hoor!! Natuurlijk ga jij ook hartstikke fijn zwanger raken Vast!

- Gewoon lekker een ego-post maken hoor!!!

Lente, ben benieuwd hoe het deze keer bij jou gaat! Spannend hoor!

- Wat een superlief berichtje heb je achter gelaten voor Estherz!!!! Lief!!!

Fennah, wat leuk dat jullie een echobureau dichterbij hebben gevonden dat nog eerder plaats had ook. Nog een paar weekjes!

- Ik koester mijn familie enorm hoor! Heb super lieve ouders en heus ook lieve schoonouders. Alleen is het soms een beetje te veel allemaal, als je doodmoe thuis komt Maar ik snap jouw visie absoluut. Vind het super rot voor je dat de belangstelling van jouw moeder niet gegroeid is in de tussentijd.

- Ik ben eigenlijk de hele dag door misselijk. Dwing mezelf om te eten en dit gaat ook wel. Het komt er (nog) niet uit. Wel blijft het heel hoog hangen met alle boertjes en maagzuur die erbij horen Eet ook niet zo veel. En daar word je dan weer nog misselijker van. Dus moet echt blijven eten, anders gaat het van kwaad tot erger.

Zina, balen dat je je zo rot voelt! Hoop dat je snel opknapt!!

Estherz, ik herken me zo in jouw verhaal. Moe, moe, moe!!! En misselijk.... En.... een lieve man! Die heb ik hier gelukkig ook, want ook ik doe helemaal niets meer Het is geen geweldige poetser, helaas, maar hij zorgt wel goed voor mij

- Hopelijk kun je het na je echo snel op je werk vertellen en misschien een beetje rustiger aan gaan doen.

- En helaas, ook de angst/bezorgheid die er bij komt kijken is erg herkenbaar! Lekker over blijven praten, anders krop je het alleen maar op! We zijn er voor je!!!

Hier nog steeds oververmoeid. En zwak, ziek en misselijk. Blegh! No news dus..... Vandaag heeft moeders voor mij even nieuwe bh's gehaald (valt zo op als je ze zelf haalt ) dus die ga ik maar uitproberen. Zwangerschapsbh's die mee rekken als je borsten groeien. Ben benieuwd. Hoop dat ze genoeg steun bieden.
hallo allemaal,

ff een tijdje niet gepost. nieuwe baan slokt me meer dan op; zit nu veel 's avonds en in het weekend nog te werken en dat breekt natuurlijk op; heb nu dikke keelpijn, verkouden etc je kent het wel, maar deze week wel m'n ei dus paar verplichte 'nummertjes' haha; verre van ideaal, maar ja, een maand voorbij laten gaan lijkt me erg zonde!

sluit me ook aan bij cuore dat het soms moeilijk reageren is als ik zelf nog aan het balen ben van m'n ongesteldheid enzo. Maar ja, nu zijn we weer helemaal positief en ik ben stiekem Schrijvertjes kado voor de ouders aan het overnemen (las het voor aan m'n man en ook zijn ogen vulden zich...) dus nu is mijn rijm: in mei.....etc Hopelijk mag het zo zijn. Als het zo zal zijn, ben ik uitgerekend op onze trouwdag!!!heel bijzonder!

maar ja, voorlopig maar de ei-week benutten en dan weer 2 lange lange lange weken wachten!

maandag kwam een collega terug van zwangerschapsverlof en die was zo enthousiast! ze zei, ik raad het iedereen aan, zo'n kleintje.....toen dacht ik, nou kom maar op haha

verder vind ik het heel leuk om ook de verhalen van de zwangeren te lezen; juist het verschil van net in het begin dat iedereen bezig was met eiweken, nods etc en nu al meer dan de helft bezig met verloskundigen, echo's etc.!

tja de moeheid kan me gestolen worden (ben ik nl toch wel...) maar de rest van de zwangerschap wil ik snel haha!

hey ga ff in bad; kijken of hete stoom m'n keel/neusholtes openzet!

ciao

oh ja, de notebook; prachtige ontroerende film! de 1e paar minuten beetje traag (ben nogal ongeduldig) maar zoooooooo mooi!

oh ja Boepie; ben van 6 september tot 11 september op vakantie dus dan meld ik me in feite pas weer als m'n NOD eraan komt....

maar meld me heus voor die tijd nog wel weer hoor!

lieselotje; balen van je NOD! maar volgens mij reageer je best nuchter; knap hoor!
nou Vliet we gaan samen op! Ik geloof dat we dit weekend in actie moeten komen :-)

ik moet enorm het huis opruimen, strijken en de bedden op de logeerkamer doen, en zuigen beneden, yikes, hopelijk krijg ik beeetje hulp van mn vriend. ( weinigkans...)
Nou dames, kom op, actie!!!!! Jahoe!! Ik blijf duimen!!!

Vliet, deze versie is er ook nog:

Het is hier donker, het is hier puik

en ik zit lekker warm in mama's buik.

Nu ben ik aan het groeien,

want ik ben nog maar heel klein

Ik vind het leuk dat jullie,

mijn opa en oma zullen zijn.

jullie kunnen me nog niet horen,

jullie kunnen me nog niet zien.

in augustus word ik geboren,

"mag ik dan in dit lijstje misschien?"

Fijne dag allemaal!

ps Is Marmira al weer terug?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven