Ben de laatste tijd zo bang.
vrijdag 15 mei 2015 om 09:02
Ik weet niet wat ik heb de laatste tijd maar ik ben opeens heel erg bang dat er bijvoorbeeld brand uit breekt of er ingebroken wordt en dergelijke. Geen idee waar het vandaan komt want het is nog nooit gebeurd, wel is er bij de buren een tijd terug een poging gedaan en is er bij familie een keer brand geweest.
Vooral 'snachts als iedereen hier lekker ligt te slapen kan ik wakker schrikken van ieder geluid en soms is het dan zo erg dat ik niet kan slapen totdat ik gekeken heb of alles nog goed op slot zit.
Vooral 'snachts als iedereen hier lekker ligt te slapen kan ik wakker schrikken van ieder geluid en soms is het dan zo erg dat ik niet kan slapen totdat ik gekeken heb of alles nog goed op slot zit.
vrijdag 15 mei 2015 om 09:27
Branden en inbraken zijn gebeurtenissen die je overal in de media tegenkomt, dan blijft iets hangen en dat wakkert je angst aan. Stel jezelf gerust, kijk naar je hang- en sluitwerk, trek de stekker van verouderde elektrische apparaten uit het stopcontact, controleer de datum van je gasslang.
Als dat niet werkt kun je beter professionele hulp zoeken.
Als dat niet werkt kun je beter professionele hulp zoeken.
verba volant, scripta manent.
vrijdag 15 mei 2015 om 09:58
Je haalt je dat telkens voor de geest en daarom word je steeds banger.
Een controle-ritueel of alle apparaten veilig zijn en uit staan als je gaat slapen en goede anti-diefstal- en anti-inbraakmaatregelen zijn prima, maar als je eenmaal weet dat je dat uitstekend voor elkaar hebt ga je jezelf niet pesten met allerlei angsten. Je kijkt toch niet teveel naar Opsporing Verzocht e.d.?
Een controle-ritueel of alle apparaten veilig zijn en uit staan als je gaat slapen en goede anti-diefstal- en anti-inbraakmaatregelen zijn prima, maar als je eenmaal weet dat je dat uitstekend voor elkaar hebt ga je jezelf niet pesten met allerlei angsten. Je kijkt toch niet teveel naar Opsporing Verzocht e.d.?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
vrijdag 15 mei 2015 om 10:08
Ja ik zou die programma's allemaal niet moeten kijken maar ik vind die juist ook wel erg interessant
Het is niet zo dat ik er minder door slaap en heb het ook niet constant maar dat bange gevoel overvalt mij gewoon bijna dagelijks. Het hang en sluitwerk is hier volgens mij gewoon prima, redelijk drukke straat etc.
Het is niet zo dat ik er minder door slaap en heb het ook niet constant maar dat bange gevoel overvalt mij gewoon bijna dagelijks. Het hang en sluitwerk is hier volgens mij gewoon prima, redelijk drukke straat etc.
vrijdag 15 mei 2015 om 10:52
Ik heb het een periode gehad dat ik heel bang was om dood te gaan, overal zag ik lijkwagens en er stierven ineens heel veel mensen in mijn leeftijdscategorie....
Ik heb hierover gesproken met een aantal mensen in mijn omgeving (2/3) en daardoor kon ik die angst delen en is het minder geworden. Soms kan ik er nu zelfs om lachen.... Praat erover is dus mijn tip dan kun je de angst ventileren
Ik heb hierover gesproken met een aantal mensen in mijn omgeving (2/3) en daardoor kon ik die angst delen en is het minder geworden. Soms kan ik er nu zelfs om lachen.... Praat erover is dus mijn tip dan kun je de angst ventileren
vrijdag 15 mei 2015 om 10:56
Ik heb daar een truuk voor, als ik me zo voel. Dan kijk ik om me heen en kies een voorwerp wat ik als wapen zou kunnen gebruiken, iets wat handzaam is maar waar je een flinke klap mee uit kunt delen. Bv een kaarsenstandaard, een plantenpotje, een fles, een krukje. Als ik iets heb gekozen, dan heb ik iig een strategie voor als er wel iemand binnensluipt. Dat doe ik ook in andere ruimtes, als ik me niet veilig voel, een wapen kiezen en een vluchtweg. Als ik daarvoor een kleine strategie befenk, kan ik het beter loslaten. Ik slaap niet met een hamer naast mijn bed, dat is overdrevrn maar er liggen genoeg voorwerpen om als wapen te kunnen gebruiken gewoon in je slaapkamer of gang ed.
Misschien helpt mijn truuk je om het bange gevoel kwijt te raken. Voor mij heeft die angst nl met machteloosheid te maken.
Misschien helpt mijn truuk je om het bange gevoel kwijt te raken. Voor mij heeft die angst nl met machteloosheid te maken.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
vrijdag 15 mei 2015 om 11:03
O en rookmelders ophangen, brand kan iedereen overkomen. Ik heb een woningbrand meegemaakt, gewoon door kortsluiting in het stopcontact. Je hebt dan echt een halve minuut om te vluchten. Ga geen paspoorten staan zoeken zoals ik met mijn domme hoofd, meteen wegwezen. Mijn vriend ging nog blussen en die had teveel rook ingeademd, nooit doen, altijd meteen vluchten. Bedenk bv hoe je je slaapkamer uit kan komen als je niet meer door de deur kunt en leg je telefoon bij je bed zodat je 112 kunt bellen.
vrijdag 15 mei 2015 om 11:09
Angst kan je leven letterlijk overnemen. Ik kamp zelf met paniekaanvallen omdat ik zelf Emetofobie heb ( angst om over te geven ) en Agorafobie ( bang om buiten het huis te komen ). Dit laatste heb ik al bijna overwonnen. Je moet jezelf niet laten kisten en inderdaad zoals meerdere mensen al zeggen, je elektronische apparaten uitzetten in plaats van op stand-by, een nieuwe rookmelder aanschaffen, vast routine om de deuren en ramen te controleren enzovoort. Er bestaan ook koolmonoxide melders die je gewoon bij de Blokker kunt halen. Dit alles zou eigenlijk geeneens nodig moeten zijn. Je kunt ook proberen om als je zo'n angstaanval hebt afleiding te zoeken. Ga bijvoorbeeld hardlopen, een boek of tijdschrift lezen, schoonmaken of bijvoorbeeld met een kennis bellen. Sterkte!
Forget high heels, this princess wears Nikes.
vrijdag 15 mei 2015 om 11:12
quote:Pombeertje82 schreef op 15 mei 2015 @ 11:01:
Ja ik denk ook dat het daardoor komt, dat ik geen controle heb en je nooit weet wanneer het gebeurd.Zo is het leven nu eenmaal, onvoorspelbaar bij tijden. Nare dingen gebeuren overal. Als ik veel last heb van angst, heb ik meer slaap nodig. En ik kijk ook veel naar moord en doodslag op tv. Dat gaat zich mengen in je dromen en kan je stemming beinvloeden. Dus ietsje minder daarvan, is verstandig. Ik kijk er niet naar voor de sensatie maar om het kwaad beter te leren herkennen. Dat heeft alleen niet zoveel zin.
Ja ik denk ook dat het daardoor komt, dat ik geen controle heb en je nooit weet wanneer het gebeurd.Zo is het leven nu eenmaal, onvoorspelbaar bij tijden. Nare dingen gebeuren overal. Als ik veel last heb van angst, heb ik meer slaap nodig. En ik kijk ook veel naar moord en doodslag op tv. Dat gaat zich mengen in je dromen en kan je stemming beinvloeden. Dus ietsje minder daarvan, is verstandig. Ik kijk er niet naar voor de sensatie maar om het kwaad beter te leren herkennen. Dat heeft alleen niet zoveel zin.