Temperatuur methode & onregelmatig werk
vrijdag 15 mei 2015 om 15:38
Hoi Dames,
Ik zal me eerst even voorstellen; "Mennepen89" , 25 , Manlief 26, Verpleegkundige, Ronde 5 zwanger proberen te worden eerste kindje.
Mijn man en ik proberen sinds het begin van dit jaar om zwanger te worden, nu ben ik deze ronde begonnen met ovulatietesten. Temperaturen deed ik al sinds 2 maanden, maar dit moet je iedere dag rond het zelfde tijdstip doen direct na het ontwaken. Voor mij is iedere dag het rond zelfde tijdstip temperaturen erg lastig omdat ik dus onregelmatig werk (dag, avond & veel nachtdiensten), vooral als ik nachtdiensten heb gehad en ik hierdoor gaten in mijn temperatuur lijst krijg. Ik heb geprobeerd te temperaturen na het ontwaken uit nachtdienst maar dan krijg ik gekke stijgingen in mijn temperatuur.
Ik temperatuur en gebruik de ovulatie testen om meer inzicht in mijn cyclus te krijgen, ook het seks hebben om de dag proberen we wel natuurlijk maar ook dat is lastig met al die wisselende diensten en overwerken van manlief.
Mijn cyclus schommelt tussen de 26 en 32 dagen.
Daarom vind ik het fijn wat inzicht in mijn cyclus te hebben.
Zijn er meer dames die hiermee zitten en hoe gaan jullie hiermee om?
Ik zal me eerst even voorstellen; "Mennepen89" , 25 , Manlief 26, Verpleegkundige, Ronde 5 zwanger proberen te worden eerste kindje.
Mijn man en ik proberen sinds het begin van dit jaar om zwanger te worden, nu ben ik deze ronde begonnen met ovulatietesten. Temperaturen deed ik al sinds 2 maanden, maar dit moet je iedere dag rond het zelfde tijdstip doen direct na het ontwaken. Voor mij is iedere dag het rond zelfde tijdstip temperaturen erg lastig omdat ik dus onregelmatig werk (dag, avond & veel nachtdiensten), vooral als ik nachtdiensten heb gehad en ik hierdoor gaten in mijn temperatuur lijst krijg. Ik heb geprobeerd te temperaturen na het ontwaken uit nachtdienst maar dan krijg ik gekke stijgingen in mijn temperatuur.
Ik temperatuur en gebruik de ovulatie testen om meer inzicht in mijn cyclus te krijgen, ook het seks hebben om de dag proberen we wel natuurlijk maar ook dat is lastig met al die wisselende diensten en overwerken van manlief.
Mijn cyclus schommelt tussen de 26 en 32 dagen.
Zijn er meer dames die hiermee zitten en hoe gaan jullie hiermee om?
anoniem_214837 wijzigde dit bericht op 15-05-2015 16:16
Reden: aanvulling bericht
Reden: aanvulling bericht
% gewijzigd
Wish it, dream it, do it!
vrijdag 15 mei 2015 om 16:07
Ik snap dat temperaturen nooit zo. Mannelijk zaad blijf 3 tot 5 dagen goed in vivo. Zorg gewoon dat je gewoon gedurende je 14-20 dagen in het midden van de cyclus iedere dag of om de dag of desnoods om de twee dagen seks hebt en dan is bevruchting geen groot probleem. Of er dan een succesvolle innesteling plaatsvindt is dan weer een tweede en een voldragen zwangerschap al helemaal een derde, maar daar helpt temperaturen toch niet bij.
vrijdag 15 mei 2015 om 16:09
quote:markovic schreef op 15 mei 2015 @ 16:07:
Ik snap dat temperaturen nooit zo. Mannelijk zaad blijf 3 tot 5 dagen goed in vivo. Zorg gewoon dat je gewoon gedurende je 14-20 dagen in het midden van de cyclus iedere dag of om de dag of desnoods om de twee dagen seks hebt en dan is bevruchting geen groot probleem. Of er dan een succesvolle innesteling plaatsvindt is dan weer een tweede en een voldragen zwangerschap al helemaal een derde, maar daar helpt temperaturen toch niet bij.Helemaal mee eens!
Ik snap dat temperaturen nooit zo. Mannelijk zaad blijf 3 tot 5 dagen goed in vivo. Zorg gewoon dat je gewoon gedurende je 14-20 dagen in het midden van de cyclus iedere dag of om de dag of desnoods om de twee dagen seks hebt en dan is bevruchting geen groot probleem. Of er dan een succesvolle innesteling plaatsvindt is dan weer een tweede en een voldragen zwangerschap al helemaal een derde, maar daar helpt temperaturen toch niet bij.Helemaal mee eens!
vrijdag 15 mei 2015 om 16:12
Waarom zouje gaan temperaturen? Het is totaal zinloos.
Je kan pas achteraf zien wanneer je eisprong was. Te laat om dan nog seks te hebben voor een kindje.
Je hebt dus veel meer aan ovulatietesten. Die geven voiraf aan wanneer je eisprong er aan zitte komen dus op tijd om seks te hebben.
Veel gyneacologen gooien temperaturlijstjes ook zo in de prullenbak en kijken door middel van bloedprikken en echo's of je wel een eisprong hebt.
Het is ook nog eens bijna ondoenlijkmet jou beroep heb je zelf al gemerkt.
Je kan pas achteraf zien wanneer je eisprong was. Te laat om dan nog seks te hebben voor een kindje.
Je hebt dus veel meer aan ovulatietesten. Die geven voiraf aan wanneer je eisprong er aan zitte komen dus op tijd om seks te hebben.
Veel gyneacologen gooien temperaturlijstjes ook zo in de prullenbak en kijken door middel van bloedprikken en echo's of je wel een eisprong hebt.
Het is ook nog eens bijna ondoenlijkmet jou beroep heb je zelf al gemerkt.
vrijdag 15 mei 2015 om 16:13
vrijdag 15 mei 2015 om 16:20
Waarom zo moeilijk doen en er zoveel druk op leggen? Jullie zijn allebei nog heel jong en pas een maand of vijf bezig, het is niks bijzonders dat je dan nog niet zwanger bent. De gemiddelde zwangerschapskans op jouw leeftijd is 15% per maand.
http://www.gemiddeldgezie ... delde-tijd-zwanger-worden
http://www.gemiddeldgezie ... delde-tijd-zwanger-worden
vrijdag 15 mei 2015 om 16:27
Markovic, ik vind het ook niet gek dat het nog niet gelukt is en er gemiddeld een jaar of ander half voor staat. Dat is ook niet erg, ik ren heus nog niet naar de dokter omdat het nog niet gelukt is.
Wat ik al eerder aan gaf, ik wil gewoon inzicht in mijn cyclus en ben benieuwd hoe anderen hiermee omgaan die ook onregelmatig werken.
Wat ik al eerder aan gaf, ik wil gewoon inzicht in mijn cyclus en ben benieuwd hoe anderen hiermee omgaan die ook onregelmatig werken.
vrijdag 15 mei 2015 om 16:58
Ik werd alleen maar moe van het temperaturen, omdat ik elke dag verschillend opsta zette ik elke dag de wekker op het vroegste moment (en sliep dan eventueel nog even verder) maar heel veel heb ik er niet aan gehad. De ovulatie testen zouden je meer dan genoeg inzicht moeten geven, mits je regelmatig bent. Door deze testen kwam ik er gelukkig al vrij snel achter dat mijn ei sprong een week later was dan ik dacht, omdat ik, zo bleek, altijd een week na ovulatie al bloedverlies had (standaard) en dit voor menstruatie aan zag..
Ik zou proberen het temperaturen los te laten.. Vooral met jouw wisselende diensten is dit niet accuraat, zoals je zelf al zegt. Hou het bij de ovulatie testen en maak het gezellig Succes! Bij mij was het de 6e ronde raak.
Ik zou proberen het temperaturen los te laten.. Vooral met jouw wisselende diensten is dit niet accuraat, zoals je zelf al zegt. Hou het bij de ovulatie testen en maak het gezellig Succes! Bij mij was het de 6e ronde raak.
vrijdag 15 mei 2015 om 17:01
Ik ben het eens met wat hierboven al gezegd is. Mijn gynaecoloog zei ook tegen mij dat ik moest gaan temperaturen, heb die kaart eigenlijk gelijk weggegooid omdat ook ik onregelmatig werk.
Inzicht in je cyclus heb je al rredelijk, je weet ongeveer hoelang je cyclus is, dmv ovulatietesten kun je inderdaad zien wanneer je je eisprong verwacht en om de dag seks hebben.
Ik denk dat je meer niet kan doen om inzicht te krijgen. Zelf heb ik nog een app geïnstalleerd maar dat is meer een soort geheugensteun want die app weet natuurlijk niet wanneer mijn eisprong is.
Verder zou je nog aan de hand van je afscheiding, cervixslijm kunnen kijken wanneer je eisprong Is.
Succes met zwanger worden
Inzicht in je cyclus heb je al rredelijk, je weet ongeveer hoelang je cyclus is, dmv ovulatietesten kun je inderdaad zien wanneer je je eisprong verwacht en om de dag seks hebben.
Ik denk dat je meer niet kan doen om inzicht te krijgen. Zelf heb ik nog een app geïnstalleerd maar dat is meer een soort geheugensteun want die app weet natuurlijk niet wanneer mijn eisprong is.
Verder zou je nog aan de hand van je afscheiding, cervixslijm kunnen kijken wanneer je eisprong Is.
Succes met zwanger worden
zaterdag 16 mei 2015 om 08:51
Ik dacht altijd dat de ovulatietesten bij mij goed zicht gaven op mijn eisprong. Had goede positieve testen en dacht dat mijn ei 24 tot 48 uur na een positieve test sprong (zoals omschreven stond in de bijsluiter). Echter zit ik nu in mijn tweede temperatuurronde en ben ik erachter gekomen dat mijn ei afgelopen ronde veel later sprong na een positieve test. Had namelijk op vrijdag en zaterdag positieve ovutesten, zondag en maandag niet meer en woensdag/donderdag is mijn ei pas gesprongen (temperatuur ging donderdag pas omhoog). Daarnaast ken ik iemand die maandelijks positieve ovutesten had maar helemaal geen eisprong. Ik vind ovutesten daarom niet zo betrouwbaar. Het meet het aanwezige hormoon, maar je niet de daadwerkelijke eisprong. Temperaturen vind ik redelijk betrouwbaar (als je het goed doet) en het geeft een duidelijk beeld van je cyclus.
Ik werk ook onregelmatig (vroeg, laat, nacht) en vind het temperaturen goed te doen. Meet niet altijd op dezelfde tijden (vroeg: 5.30, laat: 7.00 wekker en dan verder slapen, nacht: zodra ik wakker wordt). Ik krijg er best een duidelijk beeld door!! Soms een uitschieter maar eigenlijk niet extreem. Ik zie duidelijk mijn lage temperatuur voor de eisprong en mijn hoge na de eisprong.
Gynaecologen denken er volgens mij verschillend over. De één zegt dat je moet temperaturen en de ander van niet. Denk dat je vooral moet doen waar je je goed bij voelt.
Ik werk ook onregelmatig (vroeg, laat, nacht) en vind het temperaturen goed te doen. Meet niet altijd op dezelfde tijden (vroeg: 5.30, laat: 7.00 wekker en dan verder slapen, nacht: zodra ik wakker wordt). Ik krijg er best een duidelijk beeld door!! Soms een uitschieter maar eigenlijk niet extreem. Ik zie duidelijk mijn lage temperatuur voor de eisprong en mijn hoge na de eisprong.
Gynaecologen denken er volgens mij verschillend over. De één zegt dat je moet temperaturen en de ander van niet. Denk dat je vooral moet doen waar je je goed bij voelt.