Werk & Studie alle pijlers

Ziektewet en contractverlenging

16-05-2015 01:02 55 berichten
Momenteel zit ik in de ziektewet en heb vandaag te horen gekregen dat mijn contract gewoon verlengd wordt. Eigenlijk wil ik dit helemaal niet en wil graag weten wat ik kan doen. Helaas kan ik pas maandag bellen dus hoop dat er hier iemand is die er iets vanaf weet.
Of je bent echt ziek en bent blij met een verlening, je gaat voor herstel en dan heb je daarna nog een baan. Of je weigert het contract en krijgt niks ook geen ZW.
Alle reacties Link kopieren
quote:onipaa schreef op 16 mei 2015 @ 10:20:

@wished- liggen wij op t zelfde strand? :-)

Sorry TO, off topic

Maar bijzonder dat je werkgever je toch wil houden. Je moet toch gewoon kunnen uitzieken dan?Op dit moment lig ik op een onbewoond eiland ergens vlakbij de bahama's... Heerlijk!! Jij?
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:Feeksje1977 schreef op 16 mei 2015 @ 10:39:

Of je bent echt ziek en bent blij met een verlening, je gaat voor herstel en dan heb je daarna nog een baan. Of je weigert het contract en krijgt niks ook geen ZW.

Ik denk dat TO hoopte dat haar contract wegens ziekte niet verlengd zou worden. Als ze geen zin heeft om nog te werken, dan moet ze maar op haar eigen kosten thuis gaan zitten, maar niet gefinancierd met een uitkering.

Wat een flut-mentaliteit TO!
E
Je kunt je baas berichten dat je afziet van contractverlenging en op eigen kosten thuis gaan zitten. A-sociaal om niet te willen werken terwijl je het blijkbaar wel kunt maar niet wilt.

Verder moet ik zeggen dat ik je redelijk koekkoek vindt. Je werkt bij een werkgever die gewoon je contract verlengt, al zit je ziek thuis. Daarnaast kun je een jaar onbetaald verlof nemen en daarna aangepaste uren gaan werken.

Heb je enig idee hoeveel mensen zonder werk thuis zitten die een moord zouden doen voor werken bij een dergelijke werkgever?
quote:Ikbenanoniem schreef op 16 mei 2015 @ 12:54:

Je kunt je baas berichten dat je afziet van contractverlenging en op eigen kosten thuis gaan zitten. A-sociaal om niet te willen werken terwijl je het blijkbaar wel kunt maar niet wilt.

Verder moet ik zeggen dat ik je redelijk koekkoek vindt. Je werkt bij een werkgever die gewoon je contract verlengt, al zit je ziek thuis. Daarnaast kun je een jaar onbetaald verlof nemen en daarna aangepaste uren gaan werken.

Heb je enig idee hoeveel mensen zonder werk thuis zitten die een moord zouden doen voor werken bij een dergelijke werkgever?+1
Jullie weten niet eens wat er aan de hand Is. Ik ben echt ziek. Een toekomst met kinderen gaat sowieso niet meer gebeuren! Mijn hele leven ligt in puin en het Is voor mij zelfs niet eens meer de moeite Waard! Dus nee ik ben behalve alles Behalve asociaal. Er Is hier een conclusie getrokken die nergens op slaat. Mijn baas heeft mijn contract uit medelijden verlengt omdat hij denkt dat ik die klap er niet bij kan hebben. Maar als ik dit te boven kom en ik zeg als want zo zie ik dat nu absoluut niet. Wil ik met een frisse strart beginnen en dit achter me laten.
Dat is wel snel gegaan dan.

Hoogstens 2 maanden geleden wilde je samen met je man aan een gezin beginnen.

Wat is er gebeurd joh?
Ik ga dat niet in geuren en kleuren vertellen maar ik kan geen kinderen krijgen Helaas.
het Is een tijdelijke contract en daarna zien we wel weer verder. Had dit topic niet moeten openen. Heb mezelf hier onbewust veel pijn mee Gedaan. Ik sluit het even af want het brengt mij meer in de negativiteit.
Voor heel veel vrouwen is het feit dat ze geen kinderen kunnen krijgen een proces van jaren.

Hoe kun je daar na amper 2 maanden al achter zijn gekomen?

(Oprechte vraag, geen negatieve bedoelingen)
Er zijn heel veel mensen die geen kinderen kunnen krijgen, lang niet iedereen gaat dan bij de pakken neerzitten, je kunt ook een andere invulling zoeken voor je leven, dat kan een studie zijn die je altijd al hebt willen doen, een carrièreswitch, een wereldreis, het adoptiecircuit ingaan. Het zal best een klap zijn maar je wordt er niet beter van als je in een hoekje gaat zitten kniezen.
verba volant, scripta manent.
Idd dat klopt en die hebben dus ook een hele periode waarin ze dit verwerken. Bij mij Is het binnen een maand na proberen. Door vreselijke buikpijn een echo laten maken en zo erachter gekomen.
Nvt
quote:lucid-dreamer schreef op 16 mei 2015 @ 15:34:

Nee idd marianne maar dit Is voor mij even geen optie. Ik ga nog liever dood dan doorleven met verdriet.Doe eens even normaal zeg, dergelijke opmerkingen horen niet thuis op een forum. Als je verdriet hebt en daar niet mee om kunt gaan, dan moet je professionele hulp gaan zoeken.
Ik kan me voorstellen dat het een flinke klap voor je is, als je het leven zoals je je had voorgesteld niet doorgaat. Dit moet voor je man ook een teleurstelling zijn. Hoe is hij eronder?

Maar liever dood gaan dan verder leven ?

Meen je dat nou echt?
quote:lucid-dreamer schreef op 16 mei 2015 @ 15:34:

Nee idd marianne maar dit Is voor mij even geen optie. Ik ga nog liever dood dan doorleven met verdriet.

Jeutje zeg, da's wel heel dramatisch.

Natuurlijk mag je er verdriet om hebben, het is ook lullig. Maar ik snap echt niet wat dat met die contract verlenging te maken heeft. Je zou juist blij moeten zijn met zo'n werkgever.
Ik ken verschillende mensen met een niet vervulde kinderwens en ze hebben stuk voor stuk een andere draai gegeven aan hun leven, het klinkt vast verschrikkelijk cliché maar (een) kind(eren) is/zijn niet zaligmakend ook al denk je nu nog van wel. Ik denk ook dat je professionele hulp moet zoeken of misschien een forum met lotgenoten.
verba volant, scripta manent.
Weer aan het werk gaan en naar de dokter voor psychische hulp.

Lijkt me heel wat gezonder dan tijdenlang thuis gaan zitten miepen.

Daar wordt niemand gelukkig van , ook je man niet.

Werk zorgt voor afleiding.

Na verloop van tijd kunnen jullie je gaan bezinnen op eventuele vervolgstappen.

Adoptie, pleegzorg, er is heel veel mogelijk als een eigen kinderwens niet uitkomt.
ik weet uiteraard niet precies de situatie. Toen mijn man ik ruim een half jaar bezig waren proberen zwanger te worden kreeg mijn man de diagnose leukemie. Hierbij werd gelijk verteld dat hij door de chemo nooit biologische kinderen zou kunnen krijgen.

En ja dat is een klap in het gezicht, en heel verdrietig maar het leven gaat door. Eerst beter worden en dan kijken naar andere opties (pleegkindjes een donor, adoptie enz enz)

Ik begrijp dat jouw ziekte niet alleen is dan je onvruchtbaarheid. Ga niet bij de pakken neerzitten. Ga aan de slag met wat je wel kan doen en bespreek je zorgen met je werkgever. Het klinkt als een fijne werkgever misschien wilt hij/zij je helemaal niet onder druk zetten en zit dat alleen maar ik je hoofd.
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 16 mei 2015 @ 15:59:

. Het klinkt als een fijne werkgever misschien wilt hij/zij je helemaal niet onder druk zetten en zit dat alleen maar ik je hoofd.

Ik lees anders nergens, dat de werkgever TO onder druk wil zetten.

Het is eerder een erg aardige werkgever, dat hij haar een vervolgcontract aan wil bieden, ondanks haar ziektemelding.

Hij had het namelijk niet hoeven doen.
quote:dubbeltje4 schreef op 16 mei 2015 @ 16:03:

[...]

Ik lees anders nergens, dat de werkgever TO onder druk wil zetten.

Het is eerder een erg aardige werkgever, dat hij haar een vervolgcontract aan wil bieden, ondanks haar ziektemelding.

Hij had het namelijk niet hoeven doen.

Dat is ook precies wat ik scheef toch. Alleen TO zegt zelf dat ze thuis wil zitten zonder de druk te ervaren van een contract. Ik denk dat die druk in haar hoofd zit omdat het klinkt als een fijne werkgever.

Dacht je dat ik sarcastisch was?
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 16 mei 2015 @ 16:17:

[...]

Dat is ook precies wat ik scheef toch. Alleen TO zegt zelf dat ze thuis wil zitten zonder de druk te ervaren van een contract. Ik denk dat die druk in haar hoofd zit omdat het klinkt als een fijne werkgever.

Dacht je dat ik sarcastisch was?Nee, ik heb je niet goed begrepen/gelezen.
quote:dubbeltje4 schreef op 16 mei 2015 @ 16:20:

[...]

Nee, ik heb je niet goed begrepen/gelezen.Ok kan gebeuren!
In dit geval is thuiszitten helemaal de slechtste optie. Zoek deskundige hulp bij je psychische problemen en ga aan het werk, want dat zorgt in ieder geval voor afleiding. Heb je die hulp eigenlijk al, want die heb je zo te lezen wel heel hard nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven