Mode & Beauty alle pijlers

Begravenis

17-05-2015 13:19 63 berichten
Hoi heb binnekort een begravenis en wil even weten of zo een hoed kan

http://www.hm.com/nl/product/25405?article=25405-A
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, waarom niet?
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Gecondoleerd trouwens.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Ik vind dat dat prima kan. Wat niet kan is begrafenis met een v schrijven
Ik denk wel dat je de enige zult zijn met een hoed.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
F. En ja kan.
Een hoed lijkt me persoonlijk een beetje over the top voor een begrafenis.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik ben wel eens naar een begrafenis geweest en daar werd ik door de dominee na de dienst gevraagd wat mijn relatie tot de overledene was. Ik heb een sterk vermoeden dat dat kwam omdat ik de enige! vrouw in de kerk was zonder hoed. Het was in een kerk waar normaal gesproken geen hoeden gedragen werden, maar blijkbaar was het een dominee van een andere kerk die daar de dienst leidde. Ik voelde mij behoorlijk opgelaten.
Is het een begrafenis in een streng christelijke kerk? Zo ja, dan is een zonnehoed denk ik te frivool. Zo nee, dan is een hoed overdone.
Tja het kan wel, maar is het nodig? Gewoon netjes gekleed gaan is prima, een begrafenis is nou niet echt een gelegenheid waar je er volgens de nieuwste trends bij moet lopen en moet willen opvallen... Persoonlijk vind ik het een beetje vreemd....
quote:marana schreef op 17 mei 2015 @ 13:28:

Is het een begrafenis in een streng christelijke kerk? Zo ja, dan is een zonnehoed denk ik te frivool. Zo nee, dan is een hoed overdone.Dit wilde ik ook zeggen..
Het hangt van de begrafenis af. Op de niet kerkelijke begrafenis van mijn zwager hadden verschillende mensen een hoed. Ik vond het erg mooi hoe ze deze afnamen bij het graf. De meeste die een hoed droegen waren mannen die meestal een hoed op hadden. Ik denk dat deze hoed wel kan, mits jij je er goed in voelt. Al zal hij voor sommige begrafenissen te zomers zijn...
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Ik heb (helaas) al veel begrafenissen mee gemaakt, maar nog nooit een hoed gedragen. Ook andere vrouwen heb ik niet met hoed gezien. Ik vindt het persoonlijk wat te veel, maar jij weet beter als wij of een hoed op prijs wordt gesteld.
quote:niva schreef op 17 mei 2015 @ 13:28:

Tja het kan wel, maar is het nodig? Gewoon netjes gekleed gaan is prima, een begrafenis is nou niet echt een gelegenheid waar je er volgens de nieuwste trends bij moet lopen en moet willen opvallen... Persoonlijk vind ik het een beetje vreemd....Ja dit! Net alsof je de gelegenheid aangrijpt om eens fashionistisch een hoed te dragen. Ik vind het ook vreemd, over de top, en wat aanstellerig.
quote:EvyBlissy schreef op 17 mei 2015 @ 13:26:

Een hoed lijkt me persoonlijk een beetje over the top voor een begrafenis.mij ook
De vraag is of deze hoed geschikt is, niet of ze wel of niet een hoed moet dragen.

To, gecondoleerd. Ik denk dat deze hoed wel kan.
Ja hoor, kan best!

En je moet dragen waar JIJ je goed bij voelt. Het is jouw afscheid van de overledene.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Ik ben nog nooit bij een begrafenis geweest waar mensen een hoed droegen. Ik zou het dus laten.
quote:smart79 schreef op 17 mei 2015 @ 13:56:

De vraag is of deze hoed geschikt is, niet of ze wel of niet een hoed moet dragenMisschien heeft TO nog geen/weinig begrafenissen meegemaakt en heeft ze op TV gezien dat er mensen een hoef dragen. Dan mag toch wel gezegd worden dat het behoorlijk ongebruikelijk is in de 'echte' wereld, om te voorkomen dat ze zich opgelaten voelt als ze de enige is die overdressed blijkt te zijn?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
een hoed met drama.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Het is makkelijker een hoed af te zetten als je overdressed bent, dan een hoed uit je mouw te toveren als je underdressed bent.

Meestal is een hoed niet nodig. Maar als je inschat dat een hoed wel gewenst is, is er niks op tegen er een op te zetten.
quote:marana schreef op 17 mei 2015 @ 13:28:

Is het een begrafenis in een streng christelijke kerk? Zo ja, dan is een zonnehoed denk ik te frivool. Zo nee, dan is een hoed overdone.+1
Echt werkelijk waar nog nooit een begrafenis meegemaakt waar hoeden werden gedragen. Dus tenzij de overledene echt heel dicht bij je stond (ouders, beste vriend oid) zou ik me wat bescheidener kleden. Een hoed valt erg op.
Ook nog nooit een begrafenis meegemaakt waar hoeden werden gedragen, maar mocht je zeker weten dat dat wel wordt gedaan, dan vind ik een strooien zonnehoed niet gepast.
Ik vind het op zich wel kunnen, maar zou t zelf nooit doen, ik zou me overdressed voelen... Het is een begrafenis, geen modeshow of een dagje strand. (Aangezien het ook zo'n strooien zonnehoed is...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven