Januari 2016

17-05-2015 19:43 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb gisteren/vandaag ontdekt dat ik zwanger ben (gisteren 2x een vage streep en vanochtend 1-2 weken zwanger volgens de digitale test). Als het goed blijft gaan ben ik ongeveer 20 januari 2016 uitgerekend. Ik heb niet meegeschreven in zo'n zwanger-worden-groepje en ben dan ook niet zo bekend met alle termen etc. Maar nu het zover is lijkt het me wel leuk om hier samen te schrijven en ervaringen uit te wisselen. Ik ben trouwens 33 en voor de eerste keer zwanger. Wie heeft er zin om mee te schrijven?

(Mocht er al een topic zijn waar ik overheen heb gekeken dan hoor ik het graag :-)
Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd. Ik wil wel meeschrijven.

Ik schrijf ook mee in het zwanger worden vanaf maart groepje. Erg vruchtbaar groeoje dat haha, zijn er al best wat dames zwanger

Als alles goed gaat ben ik volgens mijn huisarts 12 januari uitgerekend. 11 juni heb ik mijn echo en intake bij de VK.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ik wil ook wel meeschrijven! Vrijdag getest omdat ik naar een feestje ging en de test was overduidelijk positief. De uitgerekende datum is ongeveer 22 januari.

Ik woon in Zweden en het is ons eerste kindje. Morgen bel ik naar de vk en dan mag ik normaal gezien dezelfde week langsgaan voor een intake gesprek.
Bedankt! Ik ga morgen de dokter bellen. Ik ben onder behandeling voor een darmziekte (colitis ulcerosa) dus in principe moet ik naar de gyneacoloog. Mijn ziekte is helemaal onder controle met medicatie dus ik hoop dat ik gewoon naar een verloskundige mag, dat maakt het wat minder 'medisch'. Even afwachten maar. Jullie ook gefeliciteerd! Ik was trouwens vanaf september bezig maar alleen de laatste 2 maanden hebben we bewust in de goede periode seks gehad. Dus uiteindelijk ging het toch best snel.
quote:MadameQetesh schreef op 17 mei 2015 @ 19:59:

Gefeliciteerd. Ik wil wel meeschrijven.

Ik schrijf ook mee in het zwanger worden vanaf maart groepje. Erg vruchtbaar groeoje dat haha, zijn er al best wat dames zwanger

Als alles goed gaat ben ik volgens mijn huisarts 12 januari uitgerekend. 11 juni heb ik mijn echo en intake bij de VK.

MadameQ wat lees ik nu voor leuk nieuws. Gefeliciteerd met je zwangerschap! geniet ervan!

De overige zwangere dames ook van harte gefeliciteerd natuurlijk
Ik heb er slecht van geslapen vannacht, was helemaal zenuwachtig, haha. Ik kan niet zo goed tegen verandering dus ik ben blij dat ik nog 8 maanden heb om eraan te wennen. Ik geloof het ook nog niet helemaal. Vanochtend weer een test gedaan en die was weer positief dus het zal toch wel kloppen :-)

Morgen weer aan het werk na een paar vrije dagen dus opletten dat ik m'n mond niet voorbij praat.
Ik wil ook graag meeschrijven!

Ten eerste natuurlijk, gefeliciteerd allemaal!

Als alles helemaal goed gaat ben ik rond 18 januari uitgerekend. Het is allemaal heel spannend, het is ook ons eerste kindje. En het is allemaal in een stroomversnelling gegaan, we hadden nog niet verwacht dat ik nu al zwanger zou zijn! We zijn heel blij! Nu wachten tot 4 juni dan heb ik mijn intake en eerste echo. Ik voel me best onzeker nu, ik hoop dat als ik een hartje gehoord heb, ik me wat zekerder voel. Nog steeds is het wel een beetje ver van mijn bed show.

Hebben jullie al last van kwaaltjes? En overwegen jullie mee te doen aan moeders voor moeders?
-
@amber: ik voel me ook onzeker. Mijn intake gesprek is pas 16 juni en hier in Zweden doen ze pas je eerste echo op 16-18 weken. Dus dat is nog héé éél lang wachten :(

Ik voel me eigenlijk niet anders dan voordien. Ik had wat pijnlijke borsten tijdens het weekend, maar dat is ondertussen ook al weer gedaan. En constant een zeurderig gevoel in mijn baarmoeder, een beetje zoals ik ongesteld zou worden, maar dat is misschien ook omdat ik er op focus.
Vandaag de dokter gebeld maar de assistente was er niet, morgen maar een lege kamer zoeken op m'n werk om nog eens te bellen.

Ik heb ook steeds een beetje kramp in mijn buik, en zere borsten (bovenaan, aan de zijkant). Daar merkte ik het eigenlijk het eerst aan, ik heb nooit pijnlijke borsten als ik ongesteld ben ofzo dus dat vond ik al vreemd. En eind vorige week reden we bijna een ooievaar aan, die vloog pal voor onze auto over de snelweg heen. Ik zei nog grappend tegen vriend dat het een goed voorteken was.

Woon je al lang in Zweden Lilapie?
@wintertime: ja, die pijnlijke borsten was voor mij ook wel een teken, al heb ik dat nog gehad vlak voor ik ongesteld word. Nu was het 3 dagen enorm pijnlijk en dan plots gedaan. Toen ik testte eigenlijk had ik geen vermoeden, als ik vrijdag niet naar een feestje had moeten gaan, dan had ik eigenlijk nog niet getest

De vk belde mij op toen ik gelukkig geen collega´s in de buurt had. Ging anders wel moeilijk geweest zijn om dat gesprek "subtiel" te voeren.

Wanneer ben jij van plan om het te zeggen?

Ohja ik woon al bijna 4 jaar in Zweden.
quote:GateKeeper schreef op 17 mei 2015 @ 20:20:

[...]

MadameQ wat lees ik nu voor leuk nieuws. Gefeliciteerd met je zwangerschap! geniet ervan!

De overige zwangere dames ook van harte gefeliciteerd natuurlijk

Dank je wel :D.

Ben helemaal heppie de peppie haha.

Gaat met jouw zwangerschap ook allemaal goed?

Hoe ver ben je nu? Dacht 24 weken ergens te lezen?
Hier beetje kwaaltjes, niet heel erg gelukkig.

Beetje misselijk, niet overgeven. Wel sneller moe. Soms wat "ongesteldheid" krampjes.

Helaas ook heel fijn schimmelinfectie gehad. Daar schijn je gevoeliger voor te zijn.

Mijn borsten doen wel heel erg pijn, gewoon niet leuk meer. Bh's passen bijna niet meer. Heb nu sportbh's aan. Morgen nieuwe kopen.

Ik had al best grote D, nu al een E.

Mijn borsten ontploffen bijna mn shirt uit.

Vriend klaagt niet haha.

Mijn moeder ging van D naar F in de zwangerschap, is nooit meer weg gegaan.
quote:MadameQetesh schreef op 18 mei 2015 @ 15:46:

[...]

Dank je wel :D.

Ben helemaal heppie de peppie haha.

Gaat met jouw zwangerschap ook allemaal goed?

Hoe ver ben je nu? Dacht 24 weken ergens te lezen?Yep 24 weken inmiddels weer. Alles zit er op en eraan en nu nog 16 weken afbakken
quote:GateKeeper schreef op 18 mei 2015 @ 16:31:

[...]

Yep 24 weken inmiddels weer. Alles zit er op en eraan en nu nog 16 weken afbakken
Ik denk dat ik het pas na 12 weken ga zeggen tegen collega's. Ik zit wel met veel vrouwen op 1 kamer en bij collega's die zwanger waren kwam het meestal wel eerder uit (doordat ze 3x per dag naar de wc renden, of doordat ze opeens pakken melk dronken, haha).

Mijn borsten zijn ook groter, komt goed uit, laatste half jaar heb ik veel gesport. Ben wel strakker geworden maar van m'n boobies was ook niet veel meer over Was ook bezig met een sixpack trainen voor de zomer, dat heb ik nu maar even stopgezet, gaat hem niet meer worden.

Ik ben ook wel benieuwd hoe het bij mijn moeder en schoonmoeder ging, het zwanger worden en hun kwaaltjes enzo, hebben we het eigenlijk nog nooit over gehad.
Oh oeps, dat was ik dus (onder m'n oude naam, had een nieuwe aangemaakt hiervoor..moet blijkbaar nog even wennen).
Haha je blijft met je nicks iig mooi in de wintersfeer hangen.
Hallo meiden, ik wil ook graag mee schrijven. Ik ben er gister achter gekomen dat ik zwanger ben.

Het is ons eerste kindje. Volgens internet ben ik 22/23 januari uitgerekend. Maar ik moet natuurlijk de vk nog bellen.
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
Goedemorgen dames! van Harte allemaal!! Ik ben dan nog niet zwanger maar vriend en ik willen wel graag een kleine. Zijn van plan om in de lente/zomer van 2016 te gaan proberen. Ik ben 23 en vind het best spannend. Wil wel graag nog voor die tijd een aantal kilo's verliezen omdat ik het altijd zo mooi vind om slanke vrouwen te zien met zo'n mooi buikje. Moet ik maar hard aan de slag denk ik
You can be the ripest peach in the world, but there will be someone who hates peach
@Kalokairi: misschien kan je meeschrijven in het wachten topic op het forum?

@mijnnaamislaura: proficiat! Ik heb dezelfde uitgerekende datum

Misschien kan er een tabel gemaakt worden?

Wintertime, als je het te veel werk vindt, wil ik wel een ander topic aanmaken met een "neutrale" nick (januari2016 ofzo) en paswoord zodat we de tabel gemakkelijk kunnen aanpassen.
quote:Kalokairi2015 schreef op 19 mei 2015 @ 08:48:

Goedemorgen dames! van Harte allemaal!! Ik ben dan nog niet zwanger maar vriend en ik willen wel graag een kleine. Zijn van plan om in de lente/zomer van 2016 te gaan proberen. Ik ben 23 en vind het best spannend. Wil wel graag nog voor die tijd een aantal kilo's verliezen omdat ik het altijd zo mooi vind om slanke vrouwen te zien met zo'n mooi buikje. Moet ik maar hard aan de slag denk ik

Niet dat je niet mee mag schrijven maar dit topic is eigenlijk voor mensen die in januari zijn uitgerekend.

Denk dat het wachten topic meer geschikt is voor jou.
Geen probleem ga ik daar even een kijkje nemen
You can be the ripest peach in the world, but there will be someone who hates peach
Hoi meiden,

Ik vind het leuk om met jullie mee te schrijven, ik had op 5 mei en positieve test en ben nu bijna 6 weekjes zwanger van de 2de. We hebben al een dochter van bijna 4. Ik vind het wel heel spannend, mijn eerste zwangerschap is toch weer een tijdje geleden. 4 juni hebben wij de eerste echo. We gaan ook nog een vlokkentest doen omdat we drager zijn van een ernstige erfelijke ziekte, dus het blijft nog wel even spannend de komende weken.
Iedereen van harte gefeliciteerd!

Ik zou ook graag meeschrijven: afgelopen donderdag een hele mooie positieve test. Heel blij mee! Voor mijn vriend en mij ons eerste kindje, we trouwen over drie weken. 8 juni heb ik mijn eerste intake in de ochtend. Merk dat ik het heel erg moeilijk vind om er niet over te praten dus vandaar dat het me fijn lijkt om hier te kletsen.

@bambie80 Spannend voor jullie! Succes

@Lilapie Bijzonder om je zwangerschap zo ver weg te beleven, maar wel gunstig gezien de goede moeder-kind-zorg in Zweden, fijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven