Gedoe met 'gewone' vriend :-(

26-08-2008 11:55 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
kun je hem niet mailen/smsen/hyven etc met die vraag?
toch maar gewoon vragen waarom hij zo bot doet, en dan zonder een woord te reppen over zijn vriendin. dat is jouw invulling en omdat zij psychische problemen heeft zal het dus wel aan haar liggen :|

dus de volgende keer gewoon zeggen; ik heb het idee dat je wat kortaf bent, is er wat??

zou niet weten waarom het met zo'n vraag slechter kan worden dan het nu is.
Je kunt toch tegen hem zeggen dat je het de laatste weken wat minder gezellig vindt dan voorheen? Je hoeft het helemaal niet direct over zijn vriendin te hebben: als het daarmee te maken heeft (en dat heb je zelf bedacht, dat hoeft helemaal niet zo te zijn) dan kan hij dat altijd nog aan je vertellen. Misschien is er iets anders, zit hij ergens mee, zit hem iets dwars. Misschien heeft het helemaal niks met jou of met jullie band te maken, maar baalt hij even van zijn studie? Ik bedoel: je kunt wel van alles bedenken.

Als je zonder in te vullen kunt aangeven dat je het de laatste tijd anders vindt gaan dan voorheen, en dat je dat jammer vindt, dan is het misschien de opening voor een goed gesprek.
Lastige situatie. Wat ik zelf zou doen is het hem op de man af vragen; "Ik heb een beetje het gevoel dat er iets dwarszit, heb jij dit gevoel ook óf zit ik er helemaal naast?'

Maar als je dit liever niet wil, is een mailje ook een goed idee.

Als je het hem niet vraagt, zal je het ook niet/nooit te weten komen. dan blijf je raden..!

Liefs,

Betty
Jaaaaa, laten we het vooral indirect vragen.... conflicten en onduidelijkheden oplossen via de SMS is wel de domste uitvinding van deze eeuw.

Je zult toch met hem moeten praten. Je zit nu van alles in te vullen wat misschien wel helemaal niet klopt. Je vraagt hem dus ook niet: Heeft je vriendin er problemen mee dat wij vrienden zijn? Nee, je vraagt hem of er iets aan de hand is want je vindt jullie contact zo veranderd.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Inmiddels al een aantal postings met dezelfde strekking dus....
oh that purrrrrrrrrfect feeling
.
.
Ik zie niet in wat mailen met indirecte communicatie te maken heeft.

Ik zou hem mailen: "ik heb het gevoel dat er iets is. Klopt dat of zie ik spoken?"
.
@Suus: ik begrijp het, maar het lijkt me dat de boodschap veel belangrijker is dan het medium voor de mate van directheid.

Overigens vermoed ik dat de reden voor zijn gedrag is dat hij jou inmiddels niet meer als platonische vriendin ziet.
quote:_LittleMissSunshine_ schreef op 26 augustus 2008 @ 12:01:

kun je hem niet mailen/smsen/hyven etc met die vraag?

Wat is dat toch dat mensen alles via sms willen oplossen tegenwoordig??? Als er nou 1 medium NIET geschikt is voor het oplossen van ingewikkelde vraagstukken of het verbreken van relaties dan is het de sms wel.

Internet en sms zijn geweldige uitvindingen maar ik vind het storend dat mensen tegenwoordig bijv. een felicitatie per sms sturen terwijl je vroeger gewoon een leuke kaart kreeg. Alles is zo oppervlakkig geworden. Je gaat je problemen met goede vrienden toch niet via zoiets als Hyves oplossen??

Maar terug naar het probleem: Ik zou het m toch gewoon vragen. Er even voor gaan zitten en zeggen dat je het gevoel hebt dat dingen anders zijn en waarom hij zo bot doet

Dat kan je toch gewoon vragen?? Je hoeft echt niet meteen zijn vriendin erbij te slepen of te beschuldigen.......maar vragen waarom hij opeens zo anders doet lijkt me niet meer dan normaal.

En mensen hebben echt wel door hoor, dat ze zich anders gedragen....dus hij snapt wel wat je bedoelt.
.
.
@Suus: het is gewoon mijn mannelijke intutitie, doe ermee wat je wilt.

Waarom hij bot doet? Bot gedrag is heel vaak een uitnodiging tot een serieus gesprek.... daarmee verlaag je de drempel voor jezelf (vanuit zijn perspectief) om er "iets uit te gooien". Mensen die gekwetst zijn in de liefde of iets willen forceren, proberen vaak op die manier het patroon te doorbreken.
.
Oh, dus je denkt inmiddels eigenlijk ook al dat hij meer wil dan "vrienden zijn"? Je bent makkelijk te overtuigen
.
Hij is verliefd op je.
.
Ja wist ik de want maar

Geen idee, ik maak het zo op uit je tekst. Door bot doen wil hij je iig even op een afstand houden en waarom? Denk dat hij meer voor je voelt.

Maar goed, mannen komen van Mars, dus we zullen het nooit weten denk ik
.
Ik denk dus niet dat het is om afstand te scheppen, maar juist om zich in jouw gedachten te wringen en aan het denken te zetten.
Ik zou trouwens ook niet vragen naar zijn vriendin of dat je het gevoel hebt dat er iets niet lekker loopt. Zou gewoon een keer iets vragen in de trant van 'hee, gaat ie wel? Vind je zo stil/afwezig de laatste tijd?'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven