Online cursus maken

18-05-2015 18:16 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tot nu toe altijd 'normale' cursussen gegeven in mijn vakgebied, maar zou nu graag online iets op willen zetten, en vraag me af of dat iets is dat ik zelf zou kunnen doen, of dat ik het echt uit handen moet geven. Iemand ervaring met het (laten) maken van een online cursus?

Ben op zich wel handig met computers en heb ook zelf een (simpele) wordpress website in elkaar gezet die er netjes en professioneel uitziet en goed werkt.
Het hangt denk ik af van de soort cursus die je wilt maken. Werk je idee anders eerst eens uit en kijk of je dat online zou kunnen zetten. Hoe zorg je ervoor dat klanten die cursus vinden en kopen.
Google eens op 'maak prachtige online programma's' van simone levie. Zij geeft online cursussen in het maken van online cursussen. Ik hoorde daar toevallig laatst iemand over. Het doet mij wat Amerikaans aan, maar dat hoeft niet verkeerd te zijn.
Hallo?!
Het gaat om taalcursussen voor een specifieke doelgroep. Op zich heb ik wel een idee hoe het eruit moet komen te zien, wie mijn klanten zijn en waar ze zitten. Ik zou natuurlijk gewoon iets kunnen proberen, maar van de andere kant, even vanuit de evt. in te schakelen professional gedacht: ik maak zelf ook liever iets vanaf 0 dan dat ik iemands prutswerk moet proberen recht te trekken. Vandaar dat ik eerst wil proberen te checken of het uberhaupt haalbaar is.

Die online cursus over online cursussen ga ik even opzoeken, dank voor de tip!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven