Mode & Beauty alle pijlers

Broek naaien

19-05-2015 18:15 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde vandaag aan de slag met de naaimachine. Ik wilde een oude broek wat strakker aan de zijkant maken en heb de zijkant helemaal los gemaakt (het deel wat ik strakker wilde). Daarna heb ik alles goed gelegd zoals ik het wilde alleen kwam ik tegen een probleempje, ik kan niet 1 kant van de broek naaien zonder die aan de andere kant van mijn broek te naaien, hoe moet dit? Of moet ik het met de hand gaan doen
je hebt de binnenkant van de broek wel naar buiten gekeerd? Dan stof op elkaar en onder de machine. Teveel aan stof (naadwaarde) wegknippen en restje naadwaarde even afwerken.
Of naar de winkel en een nieuwe broek passen en kopen.
No Mercy
Ja de broek zit binnenste buiten alleen dan lukt het nog steeds niet omdat als ik het eronder wil doen gaat de onderkant ook mee vast.

En op dit moment zit ik krap dus daar helaas geen geld voor dus wilde het op een creatieve manier proberen.
Dat is ook de bedoeling dat het door twee lagen (voor- en achterkant) gaat.

Ik snap even niet wat het probleem is.
Of bedoel je met de onderkant de zoom aan de broekspijp?
Kan je een fotootje plakken??

Wil je de broek aan de binnenbeenkant innemen?
Snjókorn falla, á allt og alla
Wat bedoel je precies? Het is toch de bedoeling dat je de zijkant weer op elkaar naait?
Bedoe je de andere kant van de broek, als in: je naait de linkerheup aan de rechterheup vast?
Je hebt de zijnaden losgetornd? Heb je vervolgens het teveel aan ruimte weggeknipt zodat de panden wat smaller zijn geworden? Dan leg je de panden binnenste buiten (met de buitenkanten op elkaar) en dat stik je vast.

Toch niet zo ingewikkeld lijkt me. Als was ik naar een Gouden Schaar kleermaker gegaan 😀
Goh, nee, ik had de binnenbeenkant ingenomen. Als ik dat echt over zou hebben voor een broek want dan moet ook band en rits eraf.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Oh, dit raadsel is nog niet opgelost... Want als (redelijk ervaren) naaister heb ik vannacht echt liggen peinzen hoe je het voor elkaar krijgt om de onderkant mee te stikken.
Bedoeld ze niet dat ze de naad zó wil stikken dat je het garen blijft zien?

Een van de 2 naden (binnen- of buitenkant been) van een spijkerbroek is toch altijd zo.
Volgens mij hoef je alleen maar de broek binnenste buiten te keren en dan is je probleem opgelost. Maar ik kan je vraag niet helemaal begrijpen, dus misschien heb ik het mis.
flauwe trol opemrking
ANDERE MOGEN MIJ BERICHTEN STUREN
Sorry voor de onduidelijkheid over mijn vraag want het is ook heel moeilijk uit te leggen en ik weet niet hoe ik een foto in moet voegen.

Ik heb de broek aan beiden kanten losgemaakt en nu moet ik het weer vast maken, 1 kant lukt met de naaimachine maar de andere kant niet omdat ik zo niet onder de naaimachine kan komen. Ik bedoel inderdaad dat je dan de linkerkant aan de rechterkant vast maakt dan.
quote:samanthakus schreef op 21 mei 2015 @ 00:30:

Sorry voor de onduidelijkheid over mijn vraag want het is ook heel moeilijk uit te leggen en ik weet niet hoe ik een foto in moet voegen.

Ik heb de broek aan beiden kanten losgemaakt en nu moet ik het weer vast maken, 1 kant lukt met de naaimachine maar de andere kant niet omdat ik zo niet onder de naaimachine kan komen. Ik bedoel inderdaad dat je dan de linkerkant aan de rechterkant vast maakt dan.

De broek omdraaien?

Ik zou niet weten waarom je niet bij beide kanten kan komen.
Bedoel je dat je recht over de stof wilt stikken?

De meest gangbare manier is volgens mij om dat aan één kant te doen, de andere kant houd je de stof tegen elkaar, plat zoals je het hebben wilt, en dan stik je langs de rand.

Wel zorgen dat de broek binnestebuiten zit als je dat doet.
Je zou het ook met de hand kunnen doen trouwens, maar dat is wel een enorm werk, vooral omdat je er dan wel een paar keer overheen moet om het stevig genoeg te krijgen voor een broekspijp.
quote:samanthakus schreef op 21 mei 2015 @ 00:30:

Ik heb de broek aan beiden kanten losgemaakt en nu moet ik het weer vast maken, 1 kant lukt met de naaimachine maar de andere kant niet omdat ik zo niet onder de naaimachine kan komen. Ik bedoel inderdaad dat je dan de linkerkant aan de rechterkant vast maakt dan. Eerst leg je de broek met de rits naar boven en naai je de rechterpijp (hij is binnenste buiten) en dan leg je de kont boven en naai je de andere kant. Lijkt me toch echt niet zo moeilijk.

Ik zou wel zeggen.. neem eens een naaicursus want zoiets simpels niet inzien vind ik wel een beetje dom.
Ik snap echt het probleem niet, misschien toch een foto via tinypic.com invoegen?
Binnenstebuiten draaien, nieuwe naad stikken en overtollige stof afknippen, eitje. Alleen worden de zakken kleiner.
verba volant, scripta manent.
Dit filmpje is misschien wel duidelijk: https://www.youtube.com/watch?v=_M07uOLEWps

Soms is het handig om het iemand te zien doen.
[img]http://nl.tinypic.com/view.php?pic=2ign ... WYUS1LW81c[/img] De meeste broeken van mij hebben dit aan beide kanten. Om mijn broek strakker te maken moet ik beide kanten tot een gedeelte losmaken en dan kan ik 1 kant met de naaimachine zo doen. Nog steeds kan ik de andere kant niet doen omdat ik hem dan vast naai aan de andere kant. Ik weet echt wel hoe ik moet naaien en als de zijkant anders was, was het ook veel makkelijker geweest. Ik vind het geen 'domme' vraag aangezien ik het gewoon niet begrijp.
Maar je kunt de broek toch draaien, ondersteboven dus? En sowieso stikken doe je van binnenuit, dus je stikt het dan toch nooit aan de andere kant vast? Ik probeer het serieus te begrijpen. Ik kan aan het plaatje weinig zien eigenlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven