quinny zapp?

26-08-2008 18:22 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat eraan te denken om een quinny zapp aan te schaffen. Hoe handig is deze in het gebruik? Het lijkt me nu makkelijk om bij korte stukjes de mc erop te zetten en later als buggy te gebruiken. Ik vind het wel prijzig als ik hem vergelijk met andere buggy's, dus graag voors en tegens. Is de buggy als snel te genruiken? Hij heeft maar 1 stand en zijn er ook andere (goedkopere) buggy's die ook licht en klein zijn?
Wat ik laatst hoorde van een stel met een baby, is dat je een speciaal 'iets' moet hebben om er een maxicosi op te kunnen zetten. En dit was vrij prijzig. Dus beter is dan om dat niet te kopen. Maar alleen de omzetwagen van wandelwagen naar buggy. Bovendien draag je een maxicosi toch sneller op de arm.... voor langere stukken kan het in de wandelwagen.
Je hoeft er niets speciaals bij te kopen voor de maxicosi, die kan je er eenvoudig opklikken. Wij hebben hem destijds (bijna vier jaar geleden) juist aangeschaft omdat ik schouder en nekklachten kreeg van het slepen met de MC aan mijn arm, dus voor korte stukjes was de Zapp een uitkomst. Als vervanger van de grote wagen zou ik hem niet gebruiken, voor grote en lange stukken pak ik liever de bugaboo.

Als ik hem nu zou kopen, zou ik het via marktplaats proberen!
Ik heb de zapp al een tijdje. Ik ben zelf 1.72m lang, en dan vind ik hm vrij laag. Dus als je langer bent, niet kopen. Je loopt met een kromme rug. Ons dochtertje kan er niet echt fijn in rechtop zitten. Ze houdt zich vaak met haar handjes aan de zijkant vast, omdat de enige stand die de zapp heeft een soort ''halve lig stand'' is. Ik heb hm nooit gebruikt met MC. Verder rijdt hij wel goed, en is van goede kwaliteit.
Ik heb hem nu ongeveer een week. Zoontje is 18 maanden en zit er goed in. Ik had eerst een hele goedkope andere buggy, maar had echt een hekel aan de wieltjes die daarop zaten. Zoon trilde alle kanten op.

Omdat zoon zijn Quinny Buzz " moet" inleveren aan baby 2 wilde ik een comfortabelere buggy voor hem omdat hij er straks op lange stukken geregeld in zal zitten. Tot nu toe heb ik eigenlijk altijd de Buzz gebruikt. Ik zou hem niet hebben gekocht voor een kleiner kindje, dan is een buggy die plat kan toch wel erg prettig. Zoontje slaapt nu nooit meer in de wagen. De maxi cosi kan er overigens zo opgeklikt worden, de adapters hiervoor zitten erbij. Wel moet dan de bekleding eraf.

Ik had al een steco mee fiets drager, daar zou de Zapp niet oppassen, maar dit ging probleemloos, vanmorgen getest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven