New York & Miami..??

21-05-2015 12:41 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik hebben plannen om volgend jaar in de zomervakantie naar New York te gaan en omdat we toch ook graag het strand willen zien dachten we om dan ook naar Miami te gaan. Maar nu hebben we een paar vragen. Hoeveel dagen moet je voor New York uittrekken om de meest mooie dingen te zien? Zijn er misschien mensen die ook New York in combinatie met Miami hebben gedaan? Waar kunnen we het beste boeken? Via internet of via een reisbureau? En wat ben je ongeveer kwijt aan deze reis? Hopelijk zijn er mensen die hun ervaringen willen delen?
Heb je al wat onderzoek gedaan? Wat is je budget en hoeveel vakantiedagen wil je er voor opnemen?
Zou in elk geval niet in de zomer naar Florida gaan, maar kiezen voor bijv. maart/april.
Shoot first, ask questions later!
Wil je gaan rijden of vliegen van NY naar Miami? Ik zou zeker op ¤5000 rekenen als je een week of 2 naar de USA gaat. Vliegtickets, hotels, huurauto, eten, drinken, entree bezienswaardigheden. De USD$ staat hoog nu.

Via internet boeken uiteraard. Dit is makkelijk zelf te doen. In de USA, gewoon via Booking.com je hotelovernachting voor de volgende dag boeken.
quote:redbuIIetje schreef op 21 mei 2015 @ 12:43:

Zou in elk geval niet in de zomer naar Florida gaan, maar kiezen voor bijv. maart/april.

April is ook echt een mooie tijd voor NYC vind ik. Qua weer kan het dan bet veel kanten op, maar de ontluikende lente vind ik juist in de stad zo mooi.

Geen ervaring met Miami, maar voor NYC zou ik zeker 5 dagen uittrekken.
Lang weekend New York ligt eraan wat je wil doen. Maak voor jezelf een lijstje en bedenk dan hoeveel tijd je hiervoor wil uittrekken.

Prijs enz hangt af van je vlucht en hotel, ik zou me bij een reisbureau laten adviseren.
Voor Miami zou ik een dag of 2-3 uit trekken. Ik zou het echter combineren met de rest van folorida. Trek er dan 1,5 week voor uit minimaal. En ga niet in de zomer veel te heet. Ga lekker in het voor jaar. Geen orkanen en een lekkere temperatuur.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Voor New York moet je 4-5 volle dagen rekenen (vind ik) om alles rustig te kunnen doen. Voor overnachting reken op iets van 100-150euro/nacht, vluchten zal erg afhangen van tijd, maar zal rond 500-900 euro zijn.

Ik boek altijd alles apart, maar misschien zijn er acties bij reisbureaus, kan je altijd eens naar kijken.

Hoe wil je van New York naar Miami? Rijden, vliegen, trein? Rijden zal je in verschillende dagen moeten doen (>2000km), binnenlandse vlucht gok ik op een 200 euro.
quote:Lorelai schreef op 21 mei 2015 @ 12:49:

[...]

April is ook echt een mooie tijd voor NYC vind ik. Qua weer kan het dan bet veel kanten op, maar de ontluikende lente vind ik juist in de stad zo mooi.

Geen ervaring met Miami, maar voor NYC zou ik zeker 5 dagen uittrekken.

April lijkt mij ook een mooie tijd voor NYC, nog niet bloedverzengend heet en idd mooi die lente in Central Park.

En maart/april is de perfecte tijd voor Florida qua klimaat. In de zomer is er een enorm hoge luchtvochtigheid en veel te heet.
Ik zou vliegen van NY naar Miami en daar 'n huurauto nemen om door Florida te reizen.

Hoeveel weken wil je in totaal gaan? Zou NY eerder als afsluiter van de reis doen trouwens. Heb je geen jetlag meer en kun je er vol tegen aan.
Wij zitten helaas vast aan de bouwvak. En kunnen niet eerder vrij nemen.

Ik heb al wel wat rond gekeken. En zal al combi reizen New York en Miami bij fox. Dus met vliegtuig naar miami. Auto huren hoeft niet. Willen dan in new york alles met ov doen. We kunnen waarschijnlijk maar 2 weken samen vakantie hebben.
Je kunt een vliegticket met tussenstop boeken en dan je tussenstop verlengen.

Dus bv retour Florida met tussenstop new york en dan 4 dagen new york oid.

Lijkt me een geweldige reis! Maar het zal idd erg heet zijn.
Je kunt geen 2 weken vrij nemen buiten de bouwvak?
quote:sushilala schreef op 21 mei 2015 @ 13:26:

Je kunt een vliegticket met tussenstop boeken en dan je tussenstop verlengen.

Dus bv retour Florida met tussenstop new york en dan 4 dagen new york oid.

Lijkt me een geweldige reis! Maar het zal idd erg heet zijn.Florida in de zomer zou ik nooit doen.... nooit.... Wij zijn daar in oktober geweest en toen was het zelfs nog heel erg klam en heet. Op strand liggen in de zomer kun je echt vergeten.
In Florida heb je echt een auto nodig. Alleen South Beach is wel aardig, maar dat is peperduur. Behalve New York is heel de VS ingesteld op eigen vervoer, dus je komt nergens zonder auto. Een kleine huurauto kost daar geen drol.

Miami is trouwens ook niet echt een leuke stad, ik zou het zeker combineren met de Keys of de Everglades.

Zowel New York als Florida zijn geen bestemmingen voor midden in de zomer. Veel te heet en benauwd.
En wil je strand doen om echt gewoon op strand te liggen en te zonnen? Of wil je beetje genieten van de zee, slenteren in het water etc. Want rondom New York is ook strand te vinden, waar het in de zomer ook leuk is.

Je kan naar The Hamptons gaan, waar de rijken van New York overzomeren. Makkelijk te doen met het OV.
Dan heeft je man waarschijnlijk ook kerstvakantie?

Is het geen optie om dan te gaan?
Als je niet in Florida wil rondreizen maar alleen wil strandhangen kun je idd beter 'n noordelijker strand kiezen. The Hamptons (populair uit Gossip girl, Revenge etc.) bijv.
quote:redbuIIetje schreef op 21 mei 2015 @ 13:51:

The Hamptons (populair uit Gossip girl, Revenge etc.) bijv.Heeft de Hamptons ook Gossip Girl prijzen?
Wij zijn vorige zomer in Florida geweest en ik vond het prima te doen. We hadden ons ingesteld op erg warm en uiteindelijk vond ik dat wel meevallen. Je hebt een auto nodig om je daar te kunnen verplaatsen en het is leuk om wat rond te reizen.

New York doen wij deze zomer. Ik heb me al ingesteld op erg heet, maar geen idee hoe het daadwerkelijk is :D We willen graag de ruimte en de tijd hebben om van alles te bekijken en te doen, dus we gaan een week.
Hij heeft idd kerstvakantie. Maar dan mag ik geen vrij. Werk in winkel en kerstdrukte.

Strand hangen in miami is dan wel de bedoeling. Maar als het dan idd zo heet is... :S Rondreis door amerika lijkt me ook zo gaaf. Maar dan heb je aan 2 weken niet genoeg.
Laat je vent 'n keer onbetaald verlof nemen in 't voorjaar. Ben je wellicht nog steeds goedkoper uit dan in de bouwvak te gaan.
quote:sneeuwitje7 schreef op 21 mei 2015 @ 14:55:

Hij heeft idd kerstvakantie. Maar dan mag ik geen vrij. Werk in winkel en kerstdrukte.

Strand hangen in miami is dan wel de bedoeling. Maar als het dan idd zo heet is... :S Rondreis door amerika lijkt me ook zo gaaf. Maar dan heb je aan 2 weken niet genoeg.Voor Florida wel. Ik zou die 2 weken lekker door Florida gaan reizen. Airco in de auto en zat stranden en zwembaden om af te koelen
Wij zijn momenteel in Florida en de hitte (met name de luchtvochtigheid) is al bijna niet te doen. Na juni zou ik echt nóóit naar Florida gaan!!

Voor handige reistips moet je eens op het forum van AllesAmerika kijken. Veel mensen zijn jouw route al voor gegaan. Lees daar verslagen en tips om je vakantie zelf op te bouwen.

Miami vind ik trouwens niet zo bijzonder, wil je mooi strand ga dan naar Fort Myers of Clearwater.
Even over alle mensen die zeggen NIET naar Florida te gaan in de zomer, ik ben er afgelopen zomer ook 3 weken geweest (eind juli, begin augustus) en ik vond het zelf prima te doen. Het is even wennen aan de luchtvochtigheid, maar qua temperatuur viel het me mee. Aan het zwembad en aan het strand vond ik de temperatuur heerlijk! Houd er wel rekening mee dat de zomer in het orkaanseizoen valt. Dat hield bij ons in dat er elke dag (meestal rond 4 uur in de middag) een halfuurtje flinke regen en onweer was, verder gewoon lekker zonnig.

Edit: Ik ben 3 keer in New York geweest in augustus, maar jezus, dat vond ik wel echt heet! Vooral omdat je midden in de stad zit, hoge gebouwen, alleen maar asfalt en weinig wind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven