werken bij callcenter
donderdag 21 mei 2015 om 16:59
hallo,
ik ben op zoek naar een baantje, want ik ben momenteel gestopt met mijn studie en heb geen werkervaring.
nou zoeken veel callcenters medewerkers , en bieden ze er ook een betaalde training bij.
ik zelf heb niet een heel vlotte babbel en ben best verlegen. nou was mijn vraag of er mensen ervaring hebben met werken bij een callcenter en of ze ook een training hebben gehad en hoeveel dat geholpen heeft. werkt bijv. die training voor mijn angst om een vlotte babbel te hebben? ik zou graag jullie ervaringen willen horen!
ik ben op zoek naar een baantje, want ik ben momenteel gestopt met mijn studie en heb geen werkervaring.
nou zoeken veel callcenters medewerkers , en bieden ze er ook een betaalde training bij.
ik zelf heb niet een heel vlotte babbel en ben best verlegen. nou was mijn vraag of er mensen ervaring hebben met werken bij een callcenter en of ze ook een training hebben gehad en hoeveel dat geholpen heeft. werkt bijv. die training voor mijn angst om een vlotte babbel te hebben? ik zou graag jullie ervaringen willen horen!
donderdag 21 mei 2015 om 17:21
Ik heb inbound gedaan jaren tijdens mijn studie. Enorm leuk! De training was vrij pittig. 3 weken lang elke avond les. Zo leer je de producten of diensten van het bedrijf goed kennen. Bij ons werd je ook na de training nog begeleid op je gesprekken en kreeg je tips hoe je het beter kon doen. Ik werd zelf ook vrij onzeker als iemand mee luisterde bijvoorbeeld maar dat gaat over. ik geloof dat je enorm veel kan leren in een callcenter.
donderdag 21 mei 2015 om 17:32
Als voormalig manager/coach in een call center tijdens mijn studententijd..
Voor zowel in- als outbound zijn allerlei types die goed kunnen presenteren. Ik heb ook vaak gezien dat de meest verlegen op outbound over hun angst en verlegenheid heen kwamen. Vaak waren dit ook mensen die beter in staat waren te luisteren naar wat iemand echt verteld. Doe een poging!!!
Voor zowel in- als outbound zijn allerlei types die goed kunnen presenteren. Ik heb ook vaak gezien dat de meest verlegen op outbound over hun angst en verlegenheid heen kwamen. Vaak waren dit ook mensen die beter in staat waren te luisteren naar wat iemand echt verteld. Doe een poging!!!
donderdag 21 mei 2015 om 18:29
Ik heb er ook een paar keer op gesolliciteerd en ik heb ook geen vlotte babbel en ben verlegen en ik werd niet aangenomen omdat ze twijfelden of ik dan wel verkoop talent had en ik dan wel om kon gaan met lastige klanten.
Tja ik had kunnen liegen erover maar ik vond dat ik gewoon eerlijk moest zijn.
Tja ik had kunnen liegen erover maar ik vond dat ik gewoon eerlijk moest zijn.
maandag 8 juni 2015 om 13:48
Ik heb er ook een hoop geleerd! Ben van een verlegen meisje naar klantenservice-manager van een Duitse webshop gegaan. Eerst een tijdje het 'rottere' werk moeten doen: mensen bellen die niet op je zitten te wachten en ze dan ook nog wat moeten verkopen . Het werk wat ik nu doe, doe ik met plezier. Wat ik geleerd heb van deze baantjes? Probleemoplossend denken, luisteren, duidelijk uitleggen, rustig blijven én omgaan met de meest lullige mensen. Oh, en meestal verdient het ook zeker aardig en kun je je eigen uren vrij gemakkelijk indelen.
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!