Muur schoonmaken, hoe?

21-05-2015 19:05 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Boekenkast na 4 jaar verplaatst en wat zie ik op de muur... 2 lange zwartige strepen. Net alsof er geboord is en er zwart stof naar beneden is gevallen.

Maar hoe krijg ik dat weg? Ik heb de stofzuiger al geprobeerd en een zachte borstel. Zachtjes deppen met een spons met warm water en azijn lijkt ook niet te helpen. Het is een spachtelputz muur.
ammoniak??
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
overschilderen
Heel makkelijk, HG heeft daar een spulletje voor om spachtelputz schoon te maken. Werkt geweldig!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik had onder een stopcontact sporen dat die ontploft was en echt zwart was. Opspuiten en met een schone theedoek eraf deppen, net zolang tot je het niet meer ziet. Super spul.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Volgens mij heb ik deze;

http://www.drogisterij.ne ... iger-1liter-8711577009007
Andijvie; spachtelputz schoonmaken
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Oké, HG of kunstgebitreiniger... dan denk ik dat ik morgen de HG ga halen!

MV het heeft dus goed gewerkt bij jou? Geen vlekken van gekregen?
quote:noopes schreef op 21 mei 2015 @ 19:55:

Oké, HG of kunstgebitreiniger... dan denk ik dat ik morgen de HG ga halen!

MV het heeft dus goed gewerkt bij jou? Geen vlekken van gekregen?Nee het werkt prima. Ik heb wel gebroken wit op de muur of misschien met de jaren wat donkerder maar nee je ziet geen witte vlekken. En makkelijk, wel een extra theedoek erbij want ik had het in een waterspuit gedaan en het spoelt meteen naar beneden dus meteen erbij zijn om te dippen. Meer hoef je niet te doen. Hier ben ik er erg blij mee.
st marc reiniger (verfwinkel)
Bedankt voor de tip!

Ik heb stucwerk op kleur, zal laten weten hoe het gelukt is!
Ik gebruik voor vlekken van die chloordoekjes voor de wc. Werkt fantastisch.
Sierpleisterreiniger van HG heb ik gehaald, nog niet getest.
quote:noopes schreef op 21 mei 2015 @ 20:08:

Bedankt voor de tip!

Ik heb stucwerk op kleur, zal laten weten hoe het gelukt is!Ben benieuwd, ik heb sierpleister in het hele huis en zag net 3 plekjes waar ik even de HG over moet spuiten hahahaha. Heb de fles al gepakt, verder nog niet gekomen, moet even een oude doek zoeken
Ik hebbgeen spuitbus of plantenspuit maar heb het onderste deel van 1 streep gedept... ben benieuwd of ik morgenochtend verschil zie!
Er is enigszins verschil te zien maar niet echt dat je zegt van "wauw het werkt!".

Zo maar eens wat van dat spul in een bakje gieten en met een spons werken, misschien dat dat beter gaat.
quote:Mylene_Valerie schreef op 21 mei 2015 @ 19:21:

Heel makkelijk, HG heeft daar een spulletje voor om spachtelputz schoon te maken. Werkt geweldig!Een wattenschijfje met bleek werkt ook en dan heb je geen bleekspray op je vloer enzo.
Daarom spray ik niet Feeksje maar deed het met een doek deppen en nu dus met een sponsje. En eronder natuurlijk een deken en 2 oude lakens just in case
Ik had het in een plantenspuit gedaan en overmatig gebruikt , het zwart droop er echt letterlijk vanaf. Gewoon een oude handdoek op de grond gelegd.

Als het niet in 1x gaat doe je het een paar keer achter elkaar.

Succes, hoop dat het je lukt.
Bleekvlekken in mijn broek: check.

Om half 11 en half 12 met spons geschrobt, niet heel hard maar wel druipend en schuimend. Ik zie echt nog niet veel verschil... Wilde daar de commode neer zetten maar ik denk dat het toch de kledingkast wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven