Mannen, bindingsangst etc

26-08-2008 19:05 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ben benieuwd naar jullie ervaringen met mannen in de 30 & mannen in het algemeen?. Ik heb het gevoel en dat is gebaseerd op persoonlijke ervaringen en ervaringen in nabije omgeving dat het tegenwoordig steeds moeilijker is om iemand tegen te komen die nog echt voor je gaat. Misschien wil ik gewoon even wat positieve verhalen horen want op het moment heb ik zoiets van laat maar ik blijf wel alleen, heb nl momenteel te maken met zoveelste gevalletje van bindingsangst en ik weet 't niet etc.
Mwah ik denk dat het bij de meesten die roepen bindingsangst te hebben geen echte bindingsangst is maar meer een gevalletje je bent het net niet voor mij..

De echte ware laat dan vaak niet al te lang op zich wachten en de bindingsangst verdwijnt als sneeuw voor de zon..
Ow positieve verhalen wilde je horen,nou die heb ik niet..
Als je positieve verhalen wil horen dan moet je het topic "Waargebeurde liefdesverhalen/anekdotes om blij van te worden" eens lezen. Dan ga je er gelijk anders over denken.
Ik geloof zelf ook niet zo in "bindingsangst"

Ik geloof echt dat als de liefde sterk genoeg is hij de angst overwint...

Daarintegen geloof ik dus wel dat hij je dus niet leuk genoeg vind

En toen ik daarachter kwam moest ik wel ff slikken

Want ook ik had het zinnetje:

Het ligt niet aan jouw schatje, ik heb gewoon bindingsangst best wel eens voorbij horen komen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Bindingsangst waardoor je geen relatie durft/kan aangaan omdat je bang bent weer in de steek gelaten te worden bestaat zeker wel.

Maar tegenwoordig is het een modewoord geworden wat te pas en te onpas wordt gebruikt.

Als een man je aan het lijntje houd, omdat hij wacht tot er zich een leukere vriendin dan jij zich meld en hij ondertussen niet alleen wil zijn dan heeft hij dus geen last van bindingsangst maar houd hij je gewoon aan het lijntje.

Als een vrouw na drie maanden al graag wil samenwonen of praat over trouwen en kinderen krijgen dan heeft hij geen last van bindingsangst als hij daar niet in mee wil gaan maar heeft hij gewoon gezond verstand.
Goed gezegd, Sugar Miss.
Ik heb na gisteren eindelijk het licht gezien en ervaringen uitwisselen met 2 vriendinnen die hetzelfde meemaken momenteel brengt ook wel wat humor met zich mee, kan er gelukkig ook wel om lachen, heeft lang geduurd maar het gaat er meer om dat ik merk (ben 35) dat de mannen in dezelfde categorie die dan nog single zijn toch wel meer het bindingsangst type zijn en dan denk ik weleens van lopen er in deze leeftijdscategorie nog wel mannen rond die zich niet indekken met dit fenomeen en er nog echt voor willen gaan.
Het ligt voor de hand dat onder de mannen die na hun vijfendertigste nog single zijn zich relatief meer exemplaren bevinden die niet in staat zijn een relatie aan te gaan. Dat laat onverlet dat er in mijn ervaring genoeg mannen zijn die wel in staat zijn tot een gecommiteerde relatie. So not all is lost. Maar als iemand op zijn vijfendertigste nog nooit een langdurige relatie heeft gehad, tja, dan zou ik mijn vraagtekens zetten bij zijn vermogen om een relatie aan te gaan cq in stand te houden.
quote:sugarmiss schreef op 26 augustus 2008 @ 20:06:

Als een vrouw na drie maanden al graag wil samenwonen of praat over trouwen en kinderen krijgen dan heeft hij geen last van bindingsangst als hij daar niet in mee wil gaan maar heeft hij gewoon gezond verstand.

Het is verschrikkelijk om het zo zwart op wit te zien, maar je hebt zo gelijk. En zo was ik, en hijging erin mee, en kan het nu niet meer. Wil gewoon niet al teveel denken aan al die vastigheid nu(we zijn 13 mnden bij elkaar). En nu, nu is het denk ik over. Omdat ik het zo overhaast heb, en hij niet durfde toe te geven dat het zo snel ging.

Ik blijf hopen op een hereniging nu we sowieso natuurlijk apart gaan wonen. Dat we dan alle dingen die we verkeerd aangepakt hebben opnieuw kunnen doen...
Ik ben het met sugarmiss eens. Ik spreek uit ervaring.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven