Rode wand overschilderen
woensdag 27 mei 2015 om 11:22
Ik heb drie wanden in mijn huis die donkerrood geverfd zijn. En ik ben het behoorlijk beu, het is binnen donker ongeacht het heerlijk weer is buiten en ik een grote pui in mijn woonkamer heb. Ook is de kleur mij gaan vervelen en wil ik toch een meer neutrale kleur zodat ik wat kleur in huis kan brengen met accessoires.
Kortom: tijd voor verandering. Maar: hoe pak ik dit aan? We willen naar een lichtere kleur, niet wit. Moet ik eerst de muren weer wit schilderen en daarna weer in de gewenste kleur schilderen? Of kan het met dezelfde kleur maar heb ik meer lagen nodig?
Dit is trouwens de kleur waar het over gaat:
Alvast hartelijk dank dames!
Kortom: tijd voor verandering. Maar: hoe pak ik dit aan? We willen naar een lichtere kleur, niet wit. Moet ik eerst de muren weer wit schilderen en daarna weer in de gewenste kleur schilderen? Of kan het met dezelfde kleur maar heb ik meer lagen nodig?
Dit is trouwens de kleur waar het over gaat:
Alvast hartelijk dank dames!
woensdag 27 mei 2015 om 11:31
woensdag 27 mei 2015 om 11:41
Ben je niet bang dat de nieuwe kleur ook gaat vervelen? Misschien iets lichter en neutraler? Dat geeft iig meer licht. Deze kleur op 10 cm ziet er mooi uit maar 3 muren ervan wordt volgens mij ook heel donker. Succes.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
woensdag 27 mei 2015 om 11:43
Er is al een soortgelijk topic.
Misschien dat iemand anders weet hoe het heet. Uit mijn hoofd zeg ik wat ik dacht onthouden te hebben. Kan je controleren en wat gerichter zoeken. Mocht het betreffende topic er nog zijn dan. Het kan ook weg zijn.
Als basis grijs (of andere kleur) en dan daarover de uiteindelijke kleur.
Het kan natuurlijk ook dat zo meteen een gouden tip komt.
Misschien dat iemand anders weet hoe het heet. Uit mijn hoofd zeg ik wat ik dacht onthouden te hebben. Kan je controleren en wat gerichter zoeken. Mocht het betreffende topic er nog zijn dan. Het kan ook weg zijn.
Als basis grijs (of andere kleur) en dan daarover de uiteindelijke kleur.
Het kan natuurlijk ook dat zo meteen een gouden tip komt.
woensdag 27 mei 2015 om 11:48
quote:consuelabananahammok schreef op 27 mei 2015 @ 11:44:
Een rode muur eerst grijs verven voordat je er een andere kleur overheen zet.Dat heb ik ook zo geleerd, en ik ben in mijn vorige woning van een slaapkamer van de vorige bewoner van antraciet op het plafond en bordeau op de muren en radiator naar gebroken wit gegaan op die manier.
Een rode muur eerst grijs verven voordat je er een andere kleur overheen zet.Dat heb ik ook zo geleerd, en ik ben in mijn vorige woning van een slaapkamer van de vorige bewoner van antraciet op het plafond en bordeau op de muren en radiator naar gebroken wit gegaan op die manier.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
woensdag 27 mei 2015 om 11:51
quote:fleetfox schreef op 27 mei 2015 @ 11:45:
Hmmm, misschien hebben jullie gelijk. Er is ook de kleur Subtle Jade.
[afbeelding]
Ik zou met 3 wanden nog lichter gaan, het versterkt zich die kleur en als je licht in huis wilt, kies dan voor de lichtste mogelijkheid. Maar dat zou ik doen.
Op 10 cm is het oprecht een hele mooie kleur. maar 3 muren?
Heb het meegemaakt bij ex, oh en toch eigen zin doordrammen maar het ziet er anders uit op een groot oppervlak.
Is er geen programma dat je die kleur kan invoeren en kan zien hoe het eruit ziet als je 3 wanden ermee doet?
Hmmm, misschien hebben jullie gelijk. Er is ook de kleur Subtle Jade.
[afbeelding]
Ik zou met 3 wanden nog lichter gaan, het versterkt zich die kleur en als je licht in huis wilt, kies dan voor de lichtste mogelijkheid. Maar dat zou ik doen.
Heb het meegemaakt bij ex, oh en toch eigen zin doordrammen maar het ziet er anders uit op een groot oppervlak.
Is er geen programma dat je die kleur kan invoeren en kan zien hoe het eruit ziet als je 3 wanden ermee doet?
woensdag 27 mei 2015 om 12:10
quote:Mylene_Valerie schreef op 27 mei 2015 @ 11:51:
[...]
Eens! Zelfs een hele lichte kleur kan erg overheersend zijn als je alle muren ermee verft en het valt altijd donkerder uit dan je denkt.
Ikzelf zou daarom ook eerder één of hooguit twee muren verven en de rest wit maken.
Of een gekleurd vlak op een witte muur is ook erg leuk.
[...]
Eens! Zelfs een hele lichte kleur kan erg overheersend zijn als je alle muren ermee verft en het valt altijd donkerder uit dan je denkt.
Ikzelf zou daarom ook eerder één of hooguit twee muren verven en de rest wit maken.
Of een gekleurd vlak op een witte muur is ook erg leuk.
woensdag 27 mei 2015 om 12:29
Dat hangt toch vooral van de kamer af? In een kamer van 3x5 meter, 2.65 meter hoog moet je geen 3 'donkere' wanden nemen. Maar in een kamer van 6x7 met een plafondhoogte van 3 meter of meer, en een paar hoge ramen kan dat juist weer heel goed.
In een kamer als deze is haar tint prima:
In een kamer als deze is haar tint prima:
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af