Onzekerheid uit zich in jaloezie...

27-08-2008 20:02 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar tips voordat ik mijn relatie stuk maak!

Ik ben 24 jaar en ik heb 6 jaar een relatie gehad. Voor die relatie heb ik nog 2 'vriendjes' gehad. Sinds ruim een half jaar is de relatie over.

Sinds 2 maanden heb ik een nieuw vriendje. Vanaf het allereerste moment dat ik hem ontmoette, was ik gek op hem. Ik viel als een blok voor zijn uiterlijk (vriendinnen snapten totaal niet wat ik in hem zag, maar ik was direct hoteldebotel ) Na een paar dates bleek het ook op andere gebieden goed te klikken en langzaam aan werden we steeds closer.

Nu zijn we een tijdje verder, het heeeele prille is er af, maar ik ben nog steeds enorm verliefd!

Mijn vriend is ongeveer even oud, maar heeft nooit een hele lange relatie gehad. Volgens eigen zeggen is hij nog nooit een meisje tegen gekomen waaraan hij zich wilde binden. Wat ik vervelend aan dit verhaal vind, is dat mijn vriend voor mij met ongeveer 15 meisjes naar bed is geweest. Voor mij is dit heel veel en ik schrok best van dit aantal.

Mijn verstand zegt dat het normaal is dat hij de afgelopen jaren verschillende meisjes heeft gehad en dat het helemaal los staat van wat wij nu hebben, maar mijn gevoel is anders.

De eerste paar keer dat ik met mijn vriend sex had, kon hij niet goed een stijve krijgen en houden. Ik dacht dat het aan mij lag en vroeg hem hoe het kwam. Hij antwoorde dat het kwam omdat hij mij echt heel leuk vond en goed wilde presteren. Nadat ik hem gerust gesteld had, verdween dit probleem en konden we gewoon vrijen. Nu na enkele weken te vrijen met mijn vriend, ben ik erachter gekomen dat het iedere keer heel lang duurt voordat hij klaarkomt en dat hij alleen klaar kan komen als ik bovenop zit. En precies dit stukje maakt mij onzeker.. Het klinkt misschien heel suf en kinderachtig.. maar ik durf er niet over te beginnen bij hem. Hij heeft zoveel meisjes gehad, zal het met die al die meisjes zo lang geduurd hebben voordat hij klaar kwam..en zal hij bij allemaal alleen maar kunnen komen als hij onder lag..? Of ligt het aan mij? Ik heb tenslotte 'maar' 3 andere jongens gehad.. misschien val ik vergeleken bij al die andere meisjes erg tegen?

Doordat ik zo onzeker ben word ik jaloers. Ik reageer mijn onzekerheid op hem door bot en chagerijnig te doen. Terwijl ik dat doe denk ik: 'zeg tegen me dat je gek op me bent en dat je het fijn met me vind'.. maar dat doet hij niet. Ik wil er niet over beginnen of naar vragen omdat ik niet als een zeur over wil komen. Ik wil graag als een sterke, onafhankelijke vrouw overkomen maar ik ben dit dus blijkbaar helemaal niet..

Ik heb mijn verhaal nagelezen, volgens mij komt het erg warrig over... maar misschien dat iemand mijn probleem een beetje herkent en tips kan geven?

Groetjes van een verdrietige Appeltaart
Even kort door de bocht hoor. Maar wat dacht je van voorkomen dat je onzekerheid toeslaat en bot en chaggi worden en gewoon zeggen wat je dwarszit? Op een normale toon dan wel heh, want weet hij veel dat jij die gedachten hebt en dat op hem afreageert. Praat gewoon eens erover dat je er mee zit en je mag best gewoon zeggen tegen hem dat je graag wil dat hij wat vaker zegt/laat blijken dat ie gek op je is ed. Gewoon zeggen van: Goh ik zit hier en hier een beetje mee en wel om die en die redenen, hoe zie jij dat?

Oh en ik weet niet zeker of je er iets aan hebt, maar sinaasappel had even terug ook een topic geopend, dat ging over dat zij ook moeite had met het aantal sexpartners van haar ex. Miss vind je het interessant om daar even te lezen?
Dankjewel PvdP...

Heb het topic gevonden en helemaal doorgelezen.. er staan inderdaad best wat dingen in waar ik wat aan kan hebben.

Het is mij duidelijk dat ik zal moeten accepteren dat mijn vriend meer heeft geexperimenteerd dan ik..

En ik weet dat ik erover moet praten, maar dat vind ik erg moeilijk. Hoe begin je zo'n gesprek.. we zijn nog maar zo kort bij elkaar... ik vind dat toch nog een beetje eng..
Wat is deze relatie je waard?
@ Wuiles.. ik weet niet waarom, maar ik schrik van je reactie

Ik ben echt écht gek op deze jongen..ik kan behalve bovenstaande totaal geen andere negatieve punten benoemen..ben nog helemaal in de verliefde fase..

En juist omdat ik hem eigenlijk pas kort ken (4 maanden in totaal, waarvan 2 maanden een relatie) vind ik het moeilijk om te zeggen wat deze relatie me waard is. Ik durf wel te zeggen dat ik veel voor over heb en er voor wil gaan, mits het wederzijds is!
Goed, als deze relatie je veel waard is dan wordt het tijd om moed te tonen en het gesprek aan te gaan met je vriend. Vraag hem waarom hij doet zoals hij doet, leg hem uit welk gevoel zijn gedrag jou geeft en vraag duidelijk om wat je wél wilt. Alle begin is moeilijk maar jullie zullen een manier moeten vinden om binnen je relatie ook de moeilijke zaken te bespreken. Alleen dan zal jullie band zich verdiepen. Succes daarmee.
Hoe eerder je aangeeft waar je mee zit, hoe beter. Als je over 2 jaar zegt dat je een ongemakkelijk gevoel hebt bij dit standje, dan vraagt hij zich, en terecht, natuurijk af waarom je dat niet eerder hebt aangegeven.
Wuiles is meestal nogal direct en zegt iets zonder omwegen. Wel eerlijk helder en duidelijk. Daar kun je soms wel van schrikken ja Maar het punt is duidelijk en ja alle begin is moeilijk (en eng), maar je zult er toch aan moeten. Kun je tijdens een gesprek niet een beetje het richting dat onderwerp sturen? Je hoeft natuurlijk niet gelijk alles pats boem in 1x op tafel te gooien.
Of je zegt: Goh zat ik laatst toevallig op de viva-site te surfen , kwam ik dat en dat tegen. Vond ik wel opmerkelijk (ofzo) , hoe kijk jij daar tegen aan?
quote:appeltaart schreef op 27 augustus 2008 @ 20:02:

De eerste paar keer dat ik met mijn vriend sex had, kon hij niet goed een stijve krijgen en houden. Ik dacht dat het aan mij lag en vroeg hem hoe het kwam. Hij antwoorde dat het kwam omdat hij mij echt heel leuk vond en goed wilde presteren. Nadat ik hem gerust gesteld had, verdween dit probleem en konden we gewoon vrijen. Nu na enkele weken te vrijen met mijn vriend, ben ik erachter gekomen dat het iedere keer heel lang duurt voordat hij klaarkomt en dat hij alleen klaar kan komen als ik bovenop zit. En precies dit stukje maakt mij onzeker.. Het klinkt misschien heel suf en kinderachtig.. maar ik durf er niet over te beginnen bij hem. Hij heeft zoveel meisjes gehad, zal het met die al die meisjes zo lang geduurd hebben voordat hij klaar kwam..en zal hij bij allemaal alleen maar kunnen komen als hij onder lag..? Of ligt het aan mij? Ik heb tenslotte 'maar' 3 andere jongens gehad.. misschien val ik vergeleken bij al die andere meisjes erg tegen?

Groetjes van een verdrietige Appeltaart

Hoi Appeltaart,

Ik las al dat je mijn topic gelezen had, ik zit met dezelfde dingen als jij... Ik kan je niet echt tips geven, behalve er misschien toch over te praten. Je kan het lange tijd wegstoppen/negeren, maar op een gegeven moment lukt dat ook niet meer. Ik vind het ook moeilijk om dit issue mijn gevoel naar hem niet te laten veranderen.

Ik heb bovenstaande stukje even geciteerd, omdat het bij mij erg bekend voorkwam (behalve over dat ene standje). Het probleem met de stijve speelde ook bij ons en het heeft wel wat langer dan bij jullie geduurd voordat dat lekker liep (ik vroeg me toen ook af hoe hij dat opgelost heeft bij ONS, maar dat terzijde...). Verder herken ik veel in wat je zegt over je onzeker voelen, en het bang zijn dat het bij jou nu tegenvalt. Ik heb de neiging om te zeggen dat je je niet onzeker hoeft te voelen, dat dat nergens voor nodig is, maar ik ervaar het hetzelfde als jij.

Nou goed, ik weet je niet zoveel tips te geven, wilde je meer een hart onder de riem steken. Ik wil liever niet zoveel meer kwijt over mijn situatie (het voelt wat prive en ben bang voor herkenning). Mocht je eens behoefte hebben hier over te mailen ofzo, zou je me op een of andere manier je email kunnen geven. Ik denk dat we misschien wel wat aan elkaar zouden kunnen hebben, maar dat laat ik verder aan jou over.
Een goede relatie kenmerkt zich doordat er met elkaar wordt gecommuniceert. Als je iets dwarszit zeg dit dan, het is je vriend. Op den duur gaat het je alleen maar méér onzeker maken, als je er niet over begint. You can do it, girl!!!
Tsja, geen stijve kunnen krijgen en er lang over doen om klaar te komen duiden meer op stress dan op het niet 'aantrekkelijk genoeg vinden' van jou.

Misschien is hij dus hoteldebotel op jou, zo erg dat hij zich voor het eerst in zijn leven zorgen maakt over 'prestatie'.

Misschien is hij juist geintimideerd door jou, bang dat hij jou niet kan plezieren.

Weet je zeker dat hij alleen klaar kan komen als je boven zit? Of denk je dat maar? Dit klinkt 'penis-technisch' gezien een beetje raar. Misschien houdt hij zich juist in voor jou?

Ik weet het niet, je zult met hem moeten praten.
misschien is hij juist wel jaloers omdat jij zon lange relatie hebt gehad en heel veel dingen al hebt meegemaakt (schoonouders ontmoeten, samen op vakantie, samenwonen etc.) en hij dus 'de tweede' is en niet de eerste met heel veel dingen. Ik heb zelf ook alleen 3 jongens gehad (met relaties van een jaar of langer) dus snap wel dat je dat veel vindt, maar als hij 25 is (jij bent 24, dus hij ook zoiets?) en 7-8 jaar sexueel actief is...is het 2 meisjes per jaar...lijkt toch al veel minder erg dan 15 meisjes....

|En dat hij er lang over doet om klaar te komen.....daar mag je blij mee zijn, lijkt me veel erger als hij in no time klaar komt :D

zo kun je alles relativeren ;)

succes ermee!
Oké.. ik heb voor mezelf besloten (dankzij jullie reacties) dat ik er met mijn vriend over ga praten. Hoe moeilijk ik het ook vind.. het zal best meevallen want we kunnen eigenlijk heel goed praten over alles.. Tegelijkertijd wil ik er ook niet zo'n big issue van maken..

Door de reacties hier en ook door de reacties op het topic van Sinaasappel ben ik met andere ogen naar de situatie gaan kijken. Dit vind ik een hele goeie van gelukkigmeisje:

misschien is hij juist wel jaloers omdat jij zon lange relatie hebt gehad en heel veel dingen al hebt meegemaakt (schoonouders ontmoeten, samen op vakantie, samenwonen etc.) en hij dus 'de tweede' is en niet de eerste met heel veel dingen. Ik heb zelf ook alleen 3 jongens gehad (met relaties van een jaar of langer) dus snap wel dat je dat veel vindt, maar als hij 25 is (jij bent 24, dus hij ook zoiets?) en 7-8 jaar sexueel actief is...is het 2 meisjes per jaar...lijkt toch al veel minder erg dan 15 meisjes....

Ik had het zelf niet zo snel op deze manier bekeken..

Dit weekend zie ik hem weer.. ga bij hem slapen dus er zal zich vast een geschikt moment voordoen om het onderwerp aan te snijden. Ik hou jullie op de hoogte.

Bedankt allemaal!
@ sinaasappel: ik herkende ook echt heel veel dingen uit de openingspost van jouw topic. Ik wacht even het gesprek met mijn vriend af, misschien is het 'leuk' om daarna te mailen.

Het is in ieder geval fijn om te weten dat ik niet de enige ben die met dit probleem zit..
@appeltaart

Ik heb ook weleens meegemaakt dat een jongen bij de eerste keer geen stijve kreeg en dat kwam altijd omdat ze erg zenuwachtig waren, net als ik. Eén keer heeft het zelfs bijna een week geduurd voordat het lukte. (klinkt natuurlijk alsof het met veel jongens is geweest, maar was maar met 2)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven