Lissabon; leuke tips gezocht

05-03-2012 14:35 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er wel eens in Lissabon geweest en heeft leuke tips voor mij. Mag van alles zijn.

Alvast bedankt
Irbaboon, ga zeker met hem naar het zee-aquarium!
Ik ben net terug uit Portugal en ben onder andere zes dagen in Lissabon geweest.

Mijn grootste tip: vermijd Lissabon tijdens Pinksteren. Horror, wat was het afgrijselijk druk overal! Ik heb er over gedacht om eerder weg te gaan...

Cascais vond ik best leuk, ik was er 's ochtends vroeg (om 8 uur de trein genomen) en kon lekker rustig wandelen langs de kust naar het Boca do Infierno (klein half uurtje wandelen uit het centrum). Je kunt in Cascais aan het strand liggen als je dat leuk vindt, er zijn drie mooie stranden. Toen ik rond de middag de trein terug nam, zag ik volgepropte treinen aankomen...

LX Factory was één van mijn favorieten, een oude fabriekshal omgetoverd in winkelruimte voor de creatieve geest. Veel design, alternatief en dat soort spul. Er zijn ook een paar leuke cafés. Het heeft een vrij hoog hipstergehalte, dus het moet je wel liggen. Het was één van de weinige plekken waar ik geen massatoeristen zag. Op zondag is er LX Market, een soort minivariant van de Rotterdamse Swan Market.

Te vinden onder de grote brug, tram 15 of 18 tot Alcantara.

De mooiste souvenirs vind je bij A Vida Portuguesa (rua Anchieta), echte Portugese producten in een retroverpakking. Van zeep tot port en van houten lepels tot schrijfwaren, echt heel divers.

Ik vond de uitzichtpunten prachtig, vooral miradouro São Pedro de Alcântara. In de supermarkt wat broodjes/kaas/fruit kopen en daar lekker op een bankje lunchen met je favoriete boek erbij. Voor mij is dat de perfecte middag in een stad

Tip voor de Elevador de Santa Justa: als je geen vijf euro wilt betalen en toch vrijwel hetzelfde uitzicht wilt, loop je naar het Convento do Carmo, direct rechts daarvan loopt een smal paadje richting de elevador, via een witte trap kom je dan op het onderste 'viewdeck' van de elevador. Gewoon legaal allemaal hoor

Een andere tip, maar die geldt eigenlijk voor alle steden: vermijd restaurants met een viertalige menukaart en zoek de écht lokale restaurants op. Ik heb heel lekker gegeten bij A Palmeira (rua Crucifixo). Binnen zat een mix van oude mannekes, ambtenaren in pak en een verdwaalde toerist en de muren waren heel mooi betegeld. En ook lekker gegeten bij kleine eethuisjes in de Alfama, gewoon van die ruimtes met lange tafels waar je aan kunt schuiven. "Menukaart? Vandaag hebben we dit of dat, kies maar."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven