Werk & Studie alle pijlers

Advies nodig extra baan

02-06-2015 11:34 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Opgelost
If you can dream it you can do it
Ik vind het wel knap dat je een kantoorbaan kan vinden terwijl je geen ervaring hebt in deze tijden!

Je kunt de tweede baan er niet bij doen?
Ik zie je vooral veel bezwaren opwerpen: minder verdienen, meer werkdruk. Wat levert het je op qua werkplezier, ontwikkeling? En zijn er doorgroeimogelijkheden waardoor je meer zou kunnen gaan verdienen en hoe is dat in je kantoorbaan? Dat lijken mij ook wel belangrijke zaken om mee te nemen. Die twaalf euro per uur is voor iedereen verschillend, lijkt me ook nogal afhankelijk van leeftijd, opleiding, werkervaring etc.
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
Als je dat buurthuis voor nop doet zou ik dat laten schieten tbv die bijbaan. 12 Euro is tenslotte altijd beter dan helemaal niets. Kan die kennis je die 12 euro niet zwart betalen?
Shoot first, ask questions later!
12 euro per uur voor een zzp-er is gewoon een te laag tarief. Administratie, pensioen, WW, ziekte en vrije dagen zitten daar nog niet in. Volgens mij is 30-35 wel echt het minimum wat een zzp-er moet vragen.

Of gaat dit je cv heel veel goed doen?
...
Ik zou in geen geval uren minderen bij je huidige kantoorbaan.
Muurbloempje: ik kan de tweede baan er wel bij doen maar dan moet ik wel 1 dag minder gaan werken op kantoor.

Infinity: Het werk is heel leuk en het bedrijf is ook erg leuk. Daarnaast zijn er doorgroeimogelijkheden en is het een groot voordeel dat ik actief blijf in de sector waar ik voor gestudeerd heb. Wat mijn grootste bezwaar is is eigenlijk het salaris.
Ik krijg betaald bij het Buurthuis

Ankalida: ik ben geen zzp-er. Het zou gaan om ¤12,00 bruto p.u. in loondienst.
Tja voor mij zou zestig euro dan niet zo'n groot verschil zijn maar ik kan niet in jullie portemonnee kijken.

Is er ruimte om te onderhandelen? Je kan aangeven dat je erop achteruitgaat, wellicht blijkt er dan iets mogelijk te zijn, nu of over een bepaalde termijn.
quote:ankalida schreef op 02 juni 2015 @ 11:47:

12 euro per uur voor een zzp-er is gewoon een te laag tarief. Administratie, pensioen, WW, ziekte en vrije dagen zitten daar nog niet in. Volgens mij is 30-35 wel echt het minimum wat een zzp-er moet vragen.

Of gaat dit je cv heel veel goed doen?Ze is geen ZZP'er meer, ze gaat in loondienst bij de zakenrelatie. TO, heb je rekening gehouden met dat die 12 euro ook nog eens extra belast wordt omdat je geen recht hebt op loonheffingskorting?
Een dag minder werken, maakt je doorgaans 'n minder nuttige werknemer. En dan ga je er ook nog 'ns op achteruit. Hoeveel betalen ze je bij dat buurthuis? Evenveel als in je kantoorbaan? Zou je die kunnen opgeven en die dag die nieuwe bijbaan doen?
Joh oude werkgever, ik zou heel graag die uren voor je willen werken maar het kan niet uit. Financieel zal er wat bij moeten, ik wil bruto voor die 8 uur 325 euro ontvangen.......

Zoiets? En anders jammer dan!
Infinity: Ja ik ga dat aangeven in het gesprek. Maar ik zit te denken wat ik wil doen als er geen tot weinig ruimte is voor onderhandelen. Ik ben juist o.a. gestopt voor iets meer rust en met deze baan erbij ga ik het toch echt weer druk krijgen. Ik weet niet of ik dat er over heb als ik er financieel op achteruit ga.

Gatekeeper: Ja ik heb daar rekening mee gehouden!
quote:GateKeeper schreef op 02 juni 2015 @ 11:53:

[...]TO, heb je rekening gehouden met dat die 12 euro ook nog eens extra belast wordt omdat je geen recht hebt op loonheffingskorting?Dat wordt wel weer rechtgetrokken bij de aangifte, zou de keuze niet van moeten afhangen.
Ik zou er mijn bed niet voor uitkomen
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als er echt geen ruimte zou zijn om te onderhandelen zou het voor mij geen optie meer zijn als je er verder op achteruit gaat in werkdruk en financien. Dan komt er vast wel weer een andere kans waarbij je wel een goed gevoel hebt en waarbij je er ook op vooruit gaat.
Mag je bij je naast je huidige contract een andere baan aannemen?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Waarom moet je bij je huidige baan hetzelfde werk doen maar dan in een dag minder? Minder uren betekend toch ook minder werk?
krijg je bij die zakenrelatie een jaarcontract, dan probeer je het toch een jaar uit?

t.z.t. komt misschien die kinderwens in beeld en kun je dan kijken hoe het je bevallen is.

En wie weet beval je het jaar erna van heel wat anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven