Wat heeft mijn hond?

10-03-2015 06:33 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de duidelijkheid: ik maak vanmiddag een nieuwe afspraak bij de arts. Ik zoek dus geen internet diagnose maar meedenkende adviezen.

Onze hond heeft al maanden last van een jeukende vulva. Dit begon na haar eerste loopsheid. Resultaat is een hond die zeker twee keer per dag een uur een jeukende "aanval" kreeg. Ze probeerde dan te rijden op haar eigen kop omdat ze er niet goed bij kon leek wel. Veel likken hijgen en piepen.

De da gaf ons een zalf en dat moesten we smeren. Het ging een tijd goed zo. Ze had er eenmaal daags nog last van en dan smeerde wij op advies van da een beetje bepanthene tegen de droogte dat werd veroorzaakt door het vele likken.

Nu is zij voor de tweede keer loops geweest. Haar vulva is nog niet helemaal geslonken maar de jeuk des te erger. Het begon met de dag dat ze ineens heel nederig en trillend bij vriend kwam liggen. Ze leek koorts te hebben en weg te vallen. Da geweest met spoed maar eenmaal binnen fleurde ze op en was er niets te vinden dat mis was.

De dag erna hevig rode oogleden en flink dik. Tevens leek de jeuk op haar vulva ondragelijk. Ze piepte jankte en bleef hijgen met versnelde hartslag. Weer met spoed naar da. Dit keer een prik gehad tegen ? Geen idee. Ze zei als er binnenwaarts iets zit zou daar de prik voor zijn. Weer een zalf en ben ook voor de zekerheid over gestapt op hypo allergeen voer.

We zijn weer twee dagen verder en ze houdt ons nu zelfs wakker door de jeuk. Vannacht gesmeerd en na een uur sliep ze eindelijk maar nu heeft ze weer last.

Ik wil dus weer terug en dit keer gaan verder kijken. Wil die rot zalf niet meer krijgen want het werkt niet. Had ik al gezegd maar het zou een fijne zalf zijn. Ik denk eerder aan een bacterie dat ze mee draagt binnenwaarts ofzo. Anaalklieren zijn leeg en ze wordt regelmatig met een goed spul ontwormt ook tegen eitjes e.d

Iemand die de klachten herkent en een diagnose vermoed, zodat ik dat mee kan nemen in mijn gesprek met de da?
Ik lees mee.
Nou ze is geholpen. Kan haar zo ophalen. Er is raar vocht gevonden in de baarmoeder en baarmoederhals. Dkt hoort er niet maar weet ook niet wat het is. Omdat de baarmoeded is verwijderd kijken we dit niet verder na. Ik hoop dat het hierdoor kwam.van binnen is niks anders gevonden. Over 10 dagen moeten de hechtingen eruit dus we kijken het aan en alshet terug komt gaan we de huid analyseren.
Fijn avie, hopelijk lost de sterilisatie alle problemen op; het arme beestje

Laat je over een tijd weten of ze klachtenvrij is gebleven? Ben erg benieuwd! En een knuf voor je hond.
Live and let live ♧
Sterkte met de genezing. Hopelijk wordt ze nu definitief beter. Jeuk is zo naar.

Krijgt ze nu een rompertje aan, een kap om of zo'n zwemband om de nek?
Hopen dat het effect heeft en ze af is van de jeuk! Ik duim voor jullie!!
Ze heeft momenteel niets om want ze zit niet aan de wond. Wel ontzettende last van de stoppels die doorkomen. Ik kan nu nog niet zeggen of de klachten voorbij zijn want de jeuk is nu veel erger door het scheren. Hoop dat de haren snel weer doorkomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven