flessen opwarmen, ja of nee?

29-08-2008 15:00 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is een beetje een andijvie - onderwerp, maar ik kan er op internet niets over terugvinden dus toch:

Mijn lactatiekundige heeft me verteld dat zowel moedermelk als poedermelk helemaal niet op lichaamstemperatuur gegeven hoeft te worden. Zij gaf mijn dochter een flesje moedermelk recht uit de koelkast. Sindsdien krijgt mijn meisje haar flesjes op kamertemperatuur en bij haast gewoon recht uit de koelkast. (daar staan de flesjes met gekookt water klaar, ik haal ze meestal een half uurtje voor (vermoedelijk) gebruik uit de koelkast). Dit gaat prima, ze drink het met smaak op, en lijkt er verder geen last van te hebben. Het is onderweg een stuk handiger omdat ik nooit op zoek hoef naar een magnetron. En 's nachts is het helemaal ideaal, ik grijp de fles met afgekoeld gekookt water gewoon van mijn nachtkastje, mik er poeder in, en klaar.

Toch warmt iedereen zijn flesjes moeder/poedermelk altijd braaf op. Ik vroeg me af of daar nu echt een goede reden voor is, behalve dat moedermelk uit de borst ook op lichaamstemperatuur is. Is het beter voor de maag van de baby? Want als er geen goede medische reden is, dan kunnen jonge ouders zich volgens mij een hoop tijd besparen door gewoon lekker flesjes op kamer- of zelfs koelkasttemperatuur te geven!
Waterbedrijf Gróningen....duh (geintje )

Maar in kleine hoeveelheden zijn ze niet schadelijk. En bovendien: blijft zink/koper er niet gewoon inzitten, ook al kook je het?
quote:Superdad schreef op 29 augustus 2008 @ 15:58:

[...]

Veel warmwater bronnen zitten ver van de kraan af.

water wat in de leidingen afkoelt kan bacterieen bevatten,daarom spoelen ze ook in zwembaden en sauna's geregeld de leidingen door met kokend water.Ja duh...ik spoel ook altijd eerst de kraan door voordat ik het flesje vul.
quote:Superdad schreef op 29 augustus 2008 @ 15:59:

[...]

Oh dat vermoedde ik alZit dat sjaaltje om je kop niet te strak?
OFFTOPIC

*Ben van de pliessie hoor*
Sarah, zou jij je niet als de sodemieter melden bij het ontaarde moeders topic?
quote:Sarah Scott schreef op 29 augustus 2008 @ 15:56:

[...]

Goede wetenschappelijke vergelijking Superdad. Of ben jij er ook zo één die een opa heeft die rookte en wél 95 werd?Je gaat off topic
Hier had uw advertentie kunnen staan.
Dat is waar, in warm water bblijft dat gewoon zitten.

Maar: als je koud water uit de kraan haalt, dan is die concentratie veel kleiner, en dat maakt het verschil!

Tuurlijk zijn deze metalen in kleine hoveelheden niet schadelijk, maar dat is arsenicum ook niet. Als je elke dag echter genoeg warm water uit de kraan drinkt kan het teveel worden.
quote:misschicken schreef op 29 augustus 2008 @ 16:01:

Sarah, zou jij je niet als de sodemieter melden bij het ontaarde moeders topic? Ik ontaard?
quote:Sarah Scott schreef op 29 augustus 2008 @ 16:02:

[...]

Ik ontaard? Ja joh, je kind een loodvergiftiging naar binnen gieten! tsssssk
quote:Superdad schreef op 29 augustus 2008 @ 16:01:

[...]

Je gaat off topic

Hm. Kan maar beter niet zeggen wat ik wil.

quote:misschicken schreef op 29 augustus 2008 @ 16:03:

[...]

Ja joh, je kind een loodvergiftiging naar binnen gieten! tssssskBeter dat, dan een kip als moeder \\:-)//
quote:Sarah Scott schreef op 29 augustus 2008 @ 16:03:

[...]

Beter dat, dan een kip als moeder \\:-)//Woehahahaha Dat schijnt ook niet gezond te zijn nee
Dus dit verstaan jullie onder discussie.

Dan haak ik ff af.
Hier had uw advertentie kunnen staan.
quote:Superdad schreef op 29 augustus 2008 @ 16:04:

Dus dit verstaan jullie onder discussie.

Dan haak ik ff af.
Sorry lig even dubbel hier

Superdad: mooi, hebben we ons doel behaald.

Ontopic please?
MissC
Surface; ik denk dat wát er in zit, niet schadelijk is. Tenzij je idd zoals je zegt véél warm water per dag drinkt.
Als t echt risicovol zou zijn, zouden CB's het ook niet aanraden gok ik.
quote:Sarah Scott schreef op 29 augustus 2008 @ 16:09:

Surface; ik denk dat wát er in zit, niet schadelijk is. Tenzij je idd zoals je zegt véél warm water per dag drinkt.Dat ben ik helemaal met je eens. Maar de grens is voor een baby natuurlijk eerder bereikt dan bij een volwassen persoon.
quote:Sarah Scott schreef op 29 augustus 2008 @ 16:10:

Als t echt risicovol zou zijn, zouden CB's het ook niet aanraden gok ik.

Over het algemeen lees ik op deze pijler weinig goeds over het CB, dus of je daarop moet varen?

Ik zou een kind eerder een flesje koude melk geven, dan een flesje gemaakt met warm kraanwater. (koude als in: op kamer temperatuur)
Hahah ja das ook weer zo

Enneuh....koud water pakken en dan opwarmen in magnetron?
quote:Surface2 schreef op 29 augustus 2008 @ 16:13:

[...]

Dat ben ik helemaal met je eens. Maar de grens is voor een baby natuurlijk eerder bereikt dan bij een volwassen persoon.Ja, das waar natuurlijk
Wow, als ik dát geweten had! Ik heb hier liters met moeite afgekolfde moedermelk weggegooid omdat meisje het niet opdronk en het niet opnieuw opgewarmd mocht worden. Als ze gewoon op kamertemperatuur had mogen krijgen was dat niet nodig geweest.

Weer wat geleerd!

Maar Elska, poeder lost toch ook niet op in koud water?
quote:Sarah Scott schreef op 29 augustus 2008 @ 16:15:

Hahah ja das ook weer zo

Enneuh....koud water pakken en dan opwarmen in magnetron?Dat zou mijn methode zijn denk ik. Maar ik geloof dat het er om ging of het ook kon met koud of warm water.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven