Lijf & Lijn alle pijlers

het roer om!

10-05-2015 16:12 1359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Met mijn 1.70 meter en 100 kilo, is het tijd om er nu eens écht wat aan te gaan doen. Mijn buikje is geen buikje meer en het is gewoon erg ongezond momenteel. Het liefst raak ik 25 kilo kwijt, maar natuurlijk is mijn uiterlijk belangrijker dan wat de weegschaal zegt.

Hoe wil ik afvallen? Door het roer volledig om te gooien! 2 keer per week sporten, en voor de rest lekker actief bezig zijn, ook wandelen enzo. Ook mijn eetpatroom ga ik omgooien.

In dit topic is alles welkom! Ervaring over jouw afvalsucces, tips, enzovoort. Alle motivatie kan ik goed gebruiken.

Misschien zijn er wel forummers die ook zo'n 20 a 25 kg kwijt willen, dan kunnen we elkaar misschien een beetje steunen.

gr van bb6
quote:nikinewel schreef op 05 juni 2015 @ 10:35:

Ik dacht eigelijk heel oppervlakkig de kilo's eerst kwijt, genieten van een gezond lijf en dan zien we wel.

Partner wilde wel graag 2 kindjes kort achter elkaar.

Ik ben na de bevalling niet aan de pil gegaan, maar steeds met condoom gevreeen.

Jaaa, ik word na 11:15 teruggebeld, ik hoop zo dat ik maandag al terecht kan. Vind het heel eng.Wat een schrik, heel veel sterkte
Nikinewel, wat een onverwachts nieuws. Sterkte, en toch ook gefeliciteerd! Ik hoop dat je een goede zwangerschap hebt en een gezonde baby krijgt!
Ja en ook gefeliciteerd natuurlijk ! Bij mij vlogen de kilo's eraf na borstvoeding, ik ben nog nooit zo slank geweest als na de geboorte van mijn kinderen. Ook mede door het slaapgebrek denk ik, ik had hele slechte slapers ze sliepen allebei pas door na een jaar.

Ik heb net nieuwe teenslippers gekocht en ik heb al een paar keer gehad dat ik met schoenen een maat groter moest het afgelopen jaar. Ik paste 40 maar net, ik vroeg om een maat groter zegt die jonge blom tegen mij ja als je ouder wordt dan zakken je voeten uit !

Oke. Het is dat ik ze zo leuk vond anders had ze ze kunnen steken waar de zon vandaag niet komt
Dankjewel dames

@ Paper-clip ik heb wel de eerste 3,5 mnd bv gegeven, alleen heeft dat bij mij geen invloed gehad op mijn gewicht.

Helaas.

Verloskundige heeft gebeld en ik kan pas over 10 dgn terecht :( en dan niet eens voor een echo, maar eerst de intake

en echo mss de week erop pas of mss wel later. Het is hier gebruiklijk om maar 1 echo te krijgen, de 20 weken echo en daar blijft het dan bij.

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik er uiteindelijk wel 4 gehad, vanwege het niet voelen vd baby en dergelijk.

Qua dat betreft nemen ze je gelukkig wel serieus en mag je gelijk komen.
Zo hee Nikinewel, kan me voorstellen dat je even van het padje bent. Anderzijds; het is zoals het is... Je verandert er niet veel aan en uiteindelijk is dit toch de enige reden waarbij dikker worden geoorloofd is?

Maar oke, ik kan me je gevoel nu ook wel voorstellen hoor. Heel begrijpelijk.

Houden jullie het nog een beetje uit met de warmte? Ik heb mijn hardlooprondje vanmorgen vroeg alvast maar gedaan. Met het onweer wat ze voor vanavond voorspellen zie ik het er niet meer van komen. Was om half negen al behoorlijk warm (in ieder geval om te sporten) ik zweet niet zo gauw maar voelde me nu toch niet echt prettig. Mijn tijd was ook de langzaamste ever.

Maar goed, heb het volbracht. Daarna lekker gedoucht en mijn favoriete zomerjurkje uit de kast geplukt. Had een beetje het gevoel dat ie wat ruimer zat dan vorig jaar.. Maar dat kan ook verbeelding zijn.

Morgen weer wegen. Aangezien ik vorige week maar 1 schamel onsje was kwijtgeraakt verwacht ik morgen ook geen klinkende cijfers. Heb deze week totaal niet gesnoept of gesnaaid. In tegendeel; aantal momenten echt hongergevoel gehad. En dat is volgens mij ook niet goed. Iets met lichaam in de spaarstand enzo...

Nog even afwachten dus wat de weegschaal morgen aangeeft. Misschien daarna toch eens overwegen om meer (of iig op meer momenten iets (gezonds) te eten.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Dat hongergevoel bij vlagen herken ik wel Vera. Nu los ik dat op door een rijstwafel (al dan niet met kaas) te nemen.

Ook hier morgen weer weegmoment, ben benieuwd. Kon vandaag een driekwart broek aan die ik al zeker 2 jaar niet dicht kreeg! Zat wel strak, okee, maar toch...
Allereerst welkom aan de nieuwelingen. Leuk dat jullie meeschrijven!

Ik heb nooit echt een hongergevoel. Maar soms wel ontzettende trek in bepaalde dingen. Zó erg dat ik het af en toe bijna niet kan weerstaan. Maar als ik mezelf dan afvraag of ik in plaats van datgene waar ik trek in heb (meestal iets vets, zoets, hartigs en/of calorierijks), ook een stengel bleekselderij zou willen, is het antwoord bijna altijd 'nee'. Dan weet ik dus dat ik niet echt hongerig ben, maar gewoon iets lekkers wil. Sinds ik die truc van mijn lichaam doorzie lukt het me veel beter om de snaaidingen te laten staan (maar nog niet altijd, helaas...).

Vandaag vond ik het eigenlijk te warm om wat te doen. Toch heb ik bijna 14.000 stappen gelopen. Het begint nu te onweren, dus het koelt lekker af.

Mijn lijstje van vandaag:

O: standaard (havermout, amandelmelk, chiazaad, lijnzaad en blauwe bessen)

T: volkorenbrood met smeerkaas en komkommer

L: een grote bak kwark met aardbei, banaan en blauwe bessen

T: cherrytomaatjes

D: gebakken aardappeltjes, broccoliburger, rauwe postelein met hüttenkäse, aardbei en zonnebloempitjes

T: pure chocolade
Welkom aan de nieuwe mensen.

Wat goed dat je in alle vroegte bent gaan hardlopen vera.

Ik sta op het punt van vertrek dus doe alleen mijn eetlijstje en ben weer weg.

Vandaag toch zo'n 10 km gefietst en gewerkt in de tuin (geen succes, veel te warm ik was weer eens eigenwijs)

Eetlijstje:

O: magere kwark met muesli en banaan

T: bolletje melkkoekje

L: 3 boterhammen mager beleg

T: kippensoep

D: die asperge/ei/ham/aardappel salade

T: magere yoghurt

Nu op weg naar de bioscoop. Verleidelijk maar ben toch van plan alleen een cola zero te nemen. Scheelt ook wel fors in de kosten.
Even snel hoi zeggen!

Ik heb even een dip,vandaag echt geen goede dag en gisteren had ik ook al enorm honger. Vanmiddag ivm mijn werk ergens luxe geluncht, meer dan ik wilde, en vanavond ook nog eens uit eten...

Ach, morgen boodschappen doen en dan ga ik weer alleen gezonde dingen inslaan.
Ikbenik, veel plezier bij de bioscoop! Welke film ga je kijken? Ik ga morgen naar de film San Andreas. Niet mijn type film, maar vriend vindt 't leuk

Balen Moppie, probeer de schade een beetje te beperken bij het uit-eten. En inderdaad, morgen er weer volop tegen aan! Succes!

Prik, jouw trucje pas ik ook altijd toe. En inderdaad, het werkt echt. It's all in the mind.

'S ochtends vroeg hardlopen, daar heb ik respect voor Vera! Lekker bezig!

Fijne avond iedereen. Voor mij staat er nog een bakje vanille yoghurt klaar en op tijd mijn nestje in.
Ik hou totaal niet van dit warme weer moet ik eerlijk zeggen. Alhoewel, het betrekt nu behoorlijk en er komt onweer, en als ik ergens 'bang' voor ben is het wel onweer

Sporten is nog steeds geen succes, ik zoek echt naar manieren om meer te bewegen maar dan geïntegreerd in mijn dagelijkse dingen. Wil morgen proberen na het avondeten nog een stukje te gaan lopen, niet lang of zo, misschien een kwartiertje, maar dat is al iets. Veder doe ik alles wel op de fiets, maar ik woon slechts 10 minuten fietsen van mijn werk dis dat bost ook niet echt bij.

Vandaag weer goed bezig voor mijn gevoel.

O: kwark met muesli

T: banaan

L: 3 crackers met rookvlees, rijstwafel, aardige hoeveelheid gele en rode paprika

T: rijstwafel met kaas

D: (naar aanleiding van tips hier) salade van sla, wat pasta, mais, gegrilde kip en tomaten.

T: ? een cola light: dat is mijn 'beloning' als ik weer een week onderweg ben hahaha. Wel grappig om te merken dat ik daar nu echt van kan genieten, terwijl ik het voorheen gedachteloos dronk.

IBI: veel plezier in de bioscoop!
Bedankt iedereen!

En nikinewel; ik begrijp dat je heel erg bent geschrokken. Toch hoop ik dat je er ondanks de schrik wel van kunt genieten. Het is en blijft een wonder. Wel wil ik je veel kracht toewensen.

Vandaag een offday gehad doordat ik de hele dag van huis af ben geweest, daarnaast zat de hitte me ook echt niet mee.

Ik ben sowieso niet echt een voorstander van het hete weer in NL, maar we mogen niet klagen!

Morgen ook weer een drukke dag, dus ook dan zal het wel niet allemaal even gezond zijn.

Zondag maar weer gezonde boodschappen in slaan, dan vanaf maandag weer hard aan de bak!

Al ben ik wel trots op mezelf dat ik in plaats van naar zoetigheid grijp, vandaag veel water heb gedronken en helemaal niet heb gesnoept! We blijven het positief bekijken.

Ikbenik; heel veel plezier in de bioscoop! Genietse
Goedemorgen allen, ik zag de bui gister al een beetje hangen. Ik postte dat ik me deze week keurig had gedragen qua snaaien ed. En dat ik zelfs momenten had dat ik met een rammelende maag rondliep. Ook vannacht nog. Was gewoon licht in mijn hoofd. En dat is natuurlijk niet goed. Lichaam schiet in de 'bespaar-modus'.

Dus met twijfel op de weegschaal gaan staan, in de veronderstelling dat ik vast heel weinig (of zelfs niets) zou zijn afgevallen. Maar tot mijn verbijstering bleek ik zelfs bijna een kilo te zijn aangekomen!!

Toen ik mij hier een maand geleden in dit topic kwam melden gaf ik al aan niet tot de doelgroep te behoren. Ik heb een prima gewicht (bmi 22) en heb dus eigenlijk totaal geen gegronde reden om af te vallen. Alleen het feit dat ik een bepaald gewicht in mijn hoofd heb wat ik ooit heb gewogen en waarbij ik me helemaal top voelde.

Het leek me gewoon een mooie uitdaging dit weer ten doel te stellen. En ik wilde het proces van elk jaar gemiddeld een kilootje erbij tot stoppen brengen.

Dit topic gaf mij iig de motivatie om het vol te houden. Vind het prettig om er deel van uit te maken. Maar toch waren er ook momenten van schaamte omdat ik lees dat velen van jullie echt problemen ondervinden van jullie overgewicht.

Maar afijn, dit topic heeft volgens mij als algemeen doel dat we elkaar motiveren in ieders individuele doel. Welke dat ook mag zijn. Ik wil hier daarom wel graag blijven schrijven.

Voor mezelf zal ik dus goed moeten realiseren wat ik nu wil. Gewoon (lekker) blijven eten met hier en daar een sausje of een lepel jus. Soms eens een gebakje bij de koffie als de gelegenheid zich voordoet. En daarnaast minimaal twee keer intensief sporten per week. En vooral niet (buitensporig) snoepen en snaaien.

Dit is volgens mij iets wat ik goed kan volhouden. En als dat betekent dat mijn gewicht stabiliseert dan is er kennelijk een goed evenwicht.

Blijf dus doorgaan op de ingeslagen weg...
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Vera Niet (meer) afvallen maar een gezondere levensstijl is ook heel wat waard in jouw geval denk ik. Wel balen hè, denken dat je iets bent afgevallen, maar dan meer blijkt te wegen? Hou het vol, je hebt hier steun én je steunt ons!

Ik had vandaag ook mijn wekelijkse meetmoment. En... -1.2 kg! Afgelopen 3 weken steeds ongeveer 0.5 eraf, dus dit is wel even top. Heb ook wel veel gelopen en een drukke week gehad, blijkbaar helpt dat.
Zo zeg nikinewel, dat is schrikken zeg ik hoop dat je een mooie zwangerschap te wachten staat!

Welkom Little Pink, jij ook succes.

Dat is balen Vera, verwachten dat je een kleine min hebt ben je een kilo aangekomen. Fijn mee blijven schrijven en elkaar steunen waar het kan.

Hoe was de film Ibi? En heb je het bij cola zero kunnen houden?

Hier een snaaidag, bah....vriend is de hele dag weg en nu ben ik steeds aan het zoeken om iets te snoepen. Schade tot nu toe is 4 speltcrackers met slankie smeerkaas en 100 gram beenham Valt misschien mee maar ik wil het eigenlijk niet, zo stom is dat. Niet willen maar toch opeten, hoe krom is dat?
Vandaag heb ik lekker een uurtje in t zonnetje gewandeld. Lijstje van vandaag ;

O : 2 bruine boterhammen met gelderse worst

T : geen

L : 2 bruine boterhammen met gelderse worst (heerlijk gevarieerd vandaag )

T : geen

D : pasta met spinazie a la creme en een gehaktbal

T : ik neem stiekum een fruitsalade mee naar de bioscoop.
@boterbloempje: moest echt heel erg lachen met de fruitsalade in de bioscoop.

Heel lang geleden ( ik was 5) nam mijn oma bruin brood met rozijntjes mee naar de film..... ik wist niet wat ik zag

Hoop dat je film leuk/spannend is en geniet van je gezonde snack!
not all who wander are lost
quote:boterbloempje6 schreef op 05 juni 2015 @ 19:43:

Ikbenik, veel plezier bij de bioscoop! Welke film ga je kijken? Ik ga morgen naar de film San Andreas. Niet mijn type film, maar vriend vindt 't leuk

.

Dank je we zijn naar rendez-vous gegaan. Was best een aardige film. Ik ben vorige week ook naar San Andreas gegaan en ik vind hem eigenlijk best leuk. Indrukwekkend gemaakt. Scheelt misschien dat ik onlangs in NY ben geweest dus ook een beetje een idee had hoe groot de impact zou zijn als al die gebouwen daar gaan vallen.

Pepper, ik heb het idd. bij de cola zero gehouden. Ging eigenlijk wel prima, raak er bijna aan gewend naar de bios te gaan zonder te snaaien. En vriend heeft, heel lief, ook niks genomen denk dat dat wel heel veel scheelt.
Verder kom ik even balen hier. Het is gisteren niet lekker gegaan met eten. Had gewoon geen zin in om verantwoordelijke keuzes te maken en toen was het hek van de dam.

Denk aan 3 plakken kruidcake, chips, m&m's, als lunch mosterdsoep met brood en aoli en daarna nog een flinke boterham besteld met gerookte kipfilet (dat was dan wel weer keurig) maar liefst 6 snee aan tosti in de avond, beschuit met aardbei en slagroom.

Nou ja veel te veel en ongezond maar toch he. Zondag is mijn weegdag en ik ben dus gaan wegen en ben 1.2 kilo aangekomen. Ik vind niet dat ik dat verdien ondanks mijn ene slechte dag. Ik ben dat dus aangekomen sinds woensdag en verder heb ik me keurig gedragen.

Zou het dan toch ook vocht kunnen zijn of is het echt mijn hele eigen schuld?
Oei, dat is niet zo'n goeie dag idd ikbenik, balen! Maar gewoon weer met goede moed verder gaan. Probeer vandaag als het lukt wat extra beweging in je dag te krijgen. Gezond en het compenseert toch weer een beetje. En verder : probeer die weegschaal even een beetje los te laten, en vraag je af hoe je je los van je gewicht voelde deze week. Heb je genoeg gezonde voeding binnen gekregen? Heb je voldoende bewogen? Dat is erg belangrijk en pak die draad weer op. Een baaldag kan en mag gebeuren, dat betekend niet het einde van de wereld en ook niet het eind van jouw strijd tegen de kilo's. Blijf positief! En ik weet het : het is makkelijker gezegd dan gedaan. Maar leer hier van, kijk wat je écht niet meer wilt laten gebeuren en neem dat mee naar de volgende dag dat je wat minder gemotiveerd bent. Als laatste tip : probeer keuzes te maken. Ik sta mezelf af en toe een rolletje prince mini stars toe, omdat ik daar gewoon super gek op ben en er echt van kan genieten. Maar dan zorg ik wel dat ik de rest van de dag netjes eet. Dus probeer volgende keer te bedenken waar je écht trek in hebt ; chips, m&m's of toch die aardbeien met slagroom.

Gelukkig was je film leuk trouwens, en goed dat je het bij de cola gehouden hebt! Wees daar zelf ook trots op. Ennuh, als laatste ; wat goed dat je gewoon met de billen bloot gaat hier in het topic!! Je kan het ikbenik!
IBI
Bedankt voor de reacties!

BB, Verder heb ik prima gezonde en magere voeding binnen gekregen en zeker pak ik vandaag de draad weer rustig op waar ik gebleven was. Bij mij komen dit soort dagen echt door psychische klachten en ik zal het woensdag met mijn psycholoog oppakken.

Overigens was mijn vriend erg verbaasd want hij gaf aan dat ik echt geen 3 plakken kruidcake op heb en dat het maar een paar chippies en m&m's waren. Hij heeft autisme en onbedoeld let hij op dit soort dingen.

Hij zegt dat het alleen in mijn hoofd zoveel is geweest. Lastig.

Hoe vond jij de film eigenlijk? Viel het toch nog mee?

Nou ja voor vanavond moest ik iets eten met bieslook want dat lag nog in de koelkast. Het wordt bloemkoolpuree met bieslook. Nog nooit gemaakt of gegeten dus ben benieuwd.
Ikbenik, ja de film was echt gaaf! Heb t prima naar mijn zin gehad en genoten van mijn fruit terwijl de rest popcorn at. Bloemkoolpuree met bieslook klinkt echt lekker!

Aankomende week staat er 1 lunchafspraak, 1 avondje uit eten en 1 verjaardag op de planning, dus dat wordt even goed opletten. Daar tegen over staat dat ik 2 keer te vinden ben in de sportschool en 4 dagen een uur ga wandelen. Dus het moet goed komen Vanavond eet ik sperzieboontjes, doperwtjes, aardappelkroketjes en een stukje vlees.
Ff snel voor Ibi: ik was van donderdag op vrijdag opeens een kilo zwaarder.. En donderdag had ik prima gegeten en ruim een uur gelopen; vocht dus.. Kreeg opeens mijn ringen ook niet meer af..

Maak je geen zorgen dus!
Fijn dat je genoten hebt van de film en van je fruit Boterbloem. Ik ga volgende week ook uit eten, ben benieuwd.

Dank je wel bureaustoel, ik heb even geprobeerd mijn ring af te doen en idd. die gaat moeilijker af dan normaal. Hopelijk valt de schade dus toch mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven