Werk & Studie alle pijlers

Welke lease-auto?

07-06-2015 15:56 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een luxeprobleem. Mijn werkgever heeft me opgedragen een nieuwe lease-auto uit te kiezen, omdat mijn huidige naar een collega moet (die geen vast contract heeft en dus niet zelf mag kiezen). Nou rij ik al jaren lease-auto's, maar altijd een 'die er nog was' omdat iemand anders weggegaan was oid. Nu dus echt zelf kiezen. Leuk! Maar ook behoorlijk moeilijk, vind ik. Zó veel keus... Ik rij nu een Renault (Clio, daarvoor Captur), hiervoor een Volkswagen (Golf). Daar ben ik beide een beetje klaar mee, dus heb ik me beperkt tot Audi A3 of Volvo V40, wat puur gebaseerd is op uiterlijk Nu beide getest en ze rijden prima.. Ziedaar mijn probleem, dus ik gooi er even een polletje in; wat zouden jullie doen? Iets totaal anders wat ik nog niet overwogen heb mag ook, budget is zo ongeveer 35000 euro. En bij voorkeur de 14% of 20% bijtelling categorie, want ook privé. En ook niet onbelangrijk.... Welke kleur? Alle lease-kleuren zijn zo saai... (Blijf toch een vrouw. )

Welke auto?

Totaal aantal stemmen: 20

Audi A3 (25%)
Volvo V40 (50%)
Anders... (25%)
Ik vind de Volvo V40 niet zo mooi en na een eerdere ervaring met een Audi-motor die in de soep liep, zou ik voor iets anders kiezen
Lease kleuren zijn saai, vaak staat in het leasecontract welke kleuren "mogen". Kun je voor EUR 35.000 een beetje aangeklede A3 leasen? Of is ie dan nog redelijk basic? Zelfde geldt uiteraard voor de V40.

Kijk in de leaseovereenkomst wat wel en niet mag. Laat dan berekenen of de door jou gewenste auto binnen het contract past.

Ik zou beiden niet kiezen, ik houd dan ook niet van een grijze muizen auto waar iedereen in rijdt. Dat je steeds je eigen auto ziet rijden. Ik weet ook dat de keuze voor een lease auto vaak beperkt is.
V40, meer opties voor het zelfde geld. Die heb je voor 35.000 al mooi aangekleed.
Ik rijd een v40, heerlijke auto en lekker goedkoop in bijtelling. Kleur: wit !
Wij rijden de V40, heerlijke auto met alles erop en eraan. Ik zou voor de blauw/grijzige kleur gaan.
Wij rijden V40, D4, geniet er nog elke keer van!
wij hebben jaren volvo gehad, maar de laatste keer dat we een lease-auto uit mochten zoeken overgestapt op een peugeot. spijt!!!! de stoelen van de volvo zitten zo goed, daar kan ik zo uren in rijden zonder heen en weer te schuifelen omdat ik last van mijn rug krijg. we hebben jaren geleden ook een audi A4 gehad, en een volkswagen golf en beetle, maar die hebben veel stuggere, hardere stoelen.

de volgende lease auto wordt zeker weer volvo, voornamelijk vanwege de stoelen, maar ook vanwege de veiligheid. vandaar mijn stem voor de volvo.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Ik ben zeer tevreden met een zeer rijk uitgeruste Ford Focus.

Voor een Audi betaal je al duizenden euro's extra voor de naam.
Ik ben nog nooit een fatsoenlijke Audirijder tegengekomen. Mijn stem gaat dus naar de Volvo. Daarin wordt ook vaak asociaal gereden (rechts inhalen, zigzaggen, bumperkleven), maar dat is ongeveer de helft schat ik. BMW 3-serie is te duur? Anders zou ik voor een Peugeot gaan. Ik ben zelf eigenlijk klaar met Peugeot, vanwege de baggerservice, maar mijn problemen zou je niet hebben met een lease-auto.
Volvo's zijn voor mensen die de veiligheidsvoorzieningen nodig hebben omdat ze niet kunnen rijden.

*duikt snel weg*
Dank alvast allen voor zover! Ik zie een trend richting de Volvo. quote:Dahlia74 schreef op 07 juni 2015 @ 16:02:

Lease kleuren zijn saai, vaak staat in het leasecontract welke kleuren "mogen". Kun je voor EUR 35.000 een beetje aangeklede A3 leasen? Of is ie dan nog redelijk basic? Zelfde geldt uiteraard voor de V40.Volvo iets meer, die prijzen zijn net verlaagd omdat er volgend jaar een nieuwe uitkomt. Maar de Audi ook al best aardig.. Qua kleuren; alle saaie standaardkleuren mogen. Rood en knalblauw niet meer.
quote:MinkeDeWit schreef op 07 juni 2015 @ 17:04:

Ik ben nog nooit een fatsoenlijke Audirijder tegengekomen. Mijn stem gaat dus naar de Volvo. Daarin wordt ook vaak asociaal gereden (links inhalen, zigzaggen, bumperkleven), maar dat is ongeveer de helft schat ik. BMW 3-serie is te duur? Anders zou ik voor een Peugeot gaan. Ik ben zelf eigenlijk klaar met Peugeot, vanwege de baggerservice, maar mijn problemen zou je niet hebben met een lease-auto.Ghehe, ik ben natuurlijk graag de uitzondering op die regel. BMW-3 kan ook ja, maar die heeft mijn vriend. Slechte reden ja, ik weet het.
De Volvo heeft een vrij kleine kofferbak, geen idee of je kinderen hebt of wil krijgen in de leaseperiode dat je de auto hebt maar wellicht is het een punt om op te letten.

Wij hebben een A3 sportback gehad en hebben nu lekker burgerlijk een Golf Variant. Past tenminste alles in als we op vakantie gaan met kinderen.
quote:Vivacambridge schreef op 07 juni 2015 @ 16:23:

Ik rijd een v40, heerlijke auto en lekker goedkoop in bijtelling. Kleur: wit !Die bijtelling is inderdaad een argument voor de Volvo. Ik zou de Audi juist in wit willen, Volvo eigenlijk in die knalblauwe kleur (maar dat mag niet), dus daarvoor neig ik naar dat grijs-blauwe... Lastig, lastig.
quote:smart79 schreef op 07 juni 2015 @ 17:12:

De Volvo heeft een vrij kleine kofferbak, geen idee of je kinderen hebt of wil krijgen in de leaseperiode dat je de auto hebt maar wellicht is het een punt om op te letten.

Wij hebben een A3 sportback gehad en hebben nu lekker burgerlijk een Golf Variant. Past tenminste alles in als we op vakantie gaan met kinderen.Ik zou inderdaad voor de sportback gaan dan ja. Zal van de week de achterbak van de Volvo eens bestuderen, goede tip. Viel me daar wel al op dat je op de achterbank wel vrij veel ruimte hebt (meer dan in mijn Clio, maar das al snel ). Geen kinderen overigens nee, ook de komende jaren nog niet (dwz, auto en ik zullen 4 jaar met elkaar doorbrengen) wel een dierenhok.
quote:MinkeDeWit schreef op 07 juni 2015 @ 17:04:

Ik ben nog nooit een fatsoenlijke Audirijder tegengekomen. Mijn stem gaat dus naar de Volvo. Daarin wordt ook vaak asociaal gereden (links inhalen, zigzaggen, bumperkleven), maar dat is ongeveer de helft schat ik. BMW 3-serie is te duur? Anders zou ik voor een Peugeot gaan. Ik ben zelf eigenlijk klaar met Peugeot, vanwege de baggerservice, maar mijn problemen zou je niet hebben met een lease-auto.Links inhalen is in landen waar men rechts rijdt gebruikelijk, rechts inhalen is nog steeds verboden.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 07 juni 2015 @ 17:16:

[...]

Links inhalen is in landen waar men rechts rijdt gebruikelijk, rechts inhalen is nog steeds verboden.Bedankt. Ik heb het gewijzigd
quote:MinkeDeWit schreef op 07 juni 2015 @ 17:23:

[...]

Bedankt. Ik heb het gewijzigd
Audi rijders hebben een slechtere reputatie dan Volvorijders, die zijn (of lijken) iets degelijker.
verba volant, scripta manent.
"Wij" zoeken op dit moment ook een leaseauto uit en hebben gisteren proef gereden in een Mercedes A-klasse. 30.000 Euro, alles erop en eraan, 20% bijtelling (diesel), heerlijke stoelen. Wij gaan voor Noorderlicht violet, een metallic kleur die soms zwart soms paars lijkt, heel sjiek!
Ik rij lease met een Volvo (V70) en voor wat het waard is: die auto rijdt super. Ik kom van Renault en later Opel en in vergelijking is die Volvo echt een pak beter. Zitcomfort is niet te vergelijken. De eerste keer dat ik met de Opel van de garage naar huis reed (20 minuten) had ik rugpijn. De Volvo zit daarentegen fantastisch. Een collega rijdt met V40 en die vindt dat ze te laag zit. Zelf heb ik daar geen last van.

In de categorie V40-Audi A3, zijn de Audi A3's bij mij op het werk wel veruit de populairste auto's (nog in die categorie bij ons te verkrijgen en erg gewild BMW 3- BMW X1). Zelf zou ik dan voor een goedkoper merk gaan, maar wel een grotere auto. Dat is bij ons ook nog een optie (we kunnen uit iets van een zevental merken kiezen). Ik ga graag naar Ikea en aanverwanten zonder mij al te veel zorgen te moeten maken over 'past het in de koffer?' (vandaar ook de V70, dus).
citroen ds5 hybride , die is niet zo cliché en wel 14% bijtelling
Al eens aan een Mazda3 of Mazda6 gedacht? Zijn hele fijne auto's waar niet snel aan gedacht wordt.
Ik vind de audi A3 dodelijk saai van binnen. Ik zou voor de Mini Cooper gaan! Fantastische auto, alleen noet veel kofferbakruimte .

Audi heeft overigens wel zo'n mooie wijnrode kleur, anders zou ik voor wit of zwart gaan.

Als je toch wilt kiesen tussen audi of Volvo, dan zou ik Volvo kiezen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven